باکمن در میهمانی شب ژانویه 2015 سناتورهای آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های این کشور از اوباما خواسته بود تا در تعطیلات کریسمس سال جاری به ایران حمله نظامی کند.

گروه گزارش ویژه مشرق- ميشل باکمن سه دوره عضو مجلس نمايندگان آمريكا از ايالت مینسوتا بوده و پیش از شروع به کار در کنگره، یکی از اعضای دفتر سناتور مینسوتا بود. وی در ششم آپریل سال 1956 (17 فروردین سال 1335) در واترلو متولد شد.

وی پیش از ورود به دنیای سیاست یک وکیل مالیاتی ساده بود. اکنون اما ارتباط نزديكي با جنبش تي‌پارتي و فعالان اجتماعي راست‌گرا دارد. او جنبش تي‌پارتي یا همان جنبش اعتراض چای که یک جنبش سیاسی اعتراضی علیه مالیات‌ و اساسا علیه دموکرات‌ها است را با حمايت راست‌گراها راه‌اندازي كرد. در ماه مي سال 2013، تصميم به بازنشستگي از كنگره گرفت و ديگر در انتخابات ميان‌دوره‌اي سال 2014 شركت نكرد. دلیل این مسأله هم شکست‌های متعددی بوده است که در طول دوران حیات سیاسی خود خورده است. نگاهی به زندگی سیاسی وی نشان می‌دهد که او همواره مغلوب تندروی‌ها و افراط‌گری‌هایش بوده است.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

باکمن جنبش اعتراضی «تی پارتی» را تنها برای رسیدن به شهرت در انتخابات الکترال سال 2010 به راه انداخت و هنگامی که باراک اوباما به ریاست جمهوری رسید، پاسخ تمام تلاش‌های سیاسی خود را با ناکامی گرفت.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

باکمن در تابستان سال 2012 به همراه 4 نفر دیگر از اعضای جمهوری‌خواه کنگره، نامه‌ای را به چندین آژانس فدرال نوشت مبنی بر اینکه ممکن است گروههایی از اخوان‌المسلمین به دولت آمریکا نفوذ کنند. فرانك گافني يكي از امضاكنندگان اين نامه بود. همچنين مركز سياست امنيتي آمريكا كه يك مركز نومحافظه‌كار تندرو است نيز از پشتيبانان اين نامه بود. امضاكنندگان در اين نامه از آژانس‌ها خواسته بودند تا «تحقيقاتي وسيع توسط سازمان اطلاعات آمريكا براي تعيين اينكه كدام گروه اخوان‌المسلمين ممكن است عمليات نفوذي در خاك آمريكا انجام دهد و كدام انجمن‌ها مشكوك به اين كار هستند انجام گیرد» و گروه محققين تعيين كنند كه اين گروه‌ها را چگونه مي‌توان متلاشي كرد. در كنار بازتاب مطالبه گافني و یارانش، باکمن به شكلي ويژه، انگشت اتهام بسوی هما عابدين مسلمان آمریکایی هندی تبار و از قضا دستیار هيلاري كلينتون وزیر امور خارجه، به خاطر آشنايي و ارتباط‌هايي با اخوان‌المسلمين نشانه گرفته شد.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

هما عابدین، دستیار مسلمان و هندی‌الاصل هیلاری کلینتون، وزیر وقت امور خارجه آمریکا

بسياري از سياست‌مداران واشنگتن، مانند برخي از افراد برجسته جمهوري‌خواه، اظهارات باکمن را رد و يا محكوم كردند. حتي سناتور جمهوري‌خواه تندرويي مانند جان‌مك‌كين هم كه يك سناتور ضد اسلام و ضد ايران است نيز حمله باکمن به هما عابدين را بي‌منطق، بي‌اساس و بر مبناي توهم خواند و خواستار توقف آن شد. حتي تعدادي از اعضاي كميته اطلاعاتي خود باکمن نيز خودشان را از اين نامه‌نگاري‌ها و تندروي‌ها جدا كردند؛ افرادي مانند رئيس جمهوري‌خواهان، مايك راجرز از ايالت ميشيگان. حتي سخن‌گوي جمهوري‌خواهان جان بونر تفكرات باکمن را خطرناك دانست.

میشل باخمن //  جهت ملاحظه
جان بونر

با اين حال عده‌اي هم بودند كه از اين اقدام باکمن به طور ضمني دفاع كردند. البته ناگفته نماند كه اين عده هم در تاييد اين رفتارهاي باکمن محتاطانه سخن گفتند. به طور مثال، رهبر حزب اكثريت، اريك كانتور، از اينكه بگويد باکمن واقعا نگران امنيت ملي آمريكا است طفره رفت. همچنين افرادي مانند ميت رامني جانشين جان بولتون، و كانديداي شكست‌خورده حزب جمهوري‌خواه نيوت گينگريچ اين اقدام خانم ميشل باکمن را يك اشتباه سهوي دانستند. جان بولتون در اين باره پرسيده بود «چه چيزي باعث بروز چنين اشتباهي شده است؟». گينگريچ نيز در واكنش به چنين نامه‌اي گفته بود «اين چه ترس بدي است كه اين‌ها در حال پخش كردن آن هستند؟».

چنين اتهامي نسبتا كوچك به نظر مي‌رسيد اما خشم زيادي را در مصر عليه وزير خارجه هيلاري كلينتون، به راه انداخت. نيويورك تايمز در اين‌باره گزارش داد كه معترضان، باکمن و ديگر محافظه‌كاران آمريكا را مقصر مي‌دانند و به شكلي واضح معتقدند كه آمريكا به راي آوردن اخوان‌المسلمين در مصر كمك كرده است. سفارت آمريكا در مصر مصرانه اين ادعا را تكذيب كرد اما در هر حال، يكي از افراد نافذ اخوان‌المسلمين مصر با طعنه در اين باره گفت كه بدون اجازه آمريكا «اخوان‌المسلمين هرگز نمي‌توانست به دستگاه حكومتي مصر نفوذ كند».

در نشست سالانه «Values Voter» كه توسط محافظه‌كاران براي تعيين مسئولين درون‌حزبي انجام مي‌شود، باخمن هنگامي كه براي صحبت درباره جنگ عليه اسلام دعوت شده بود، دوباره سخنان خود را مطرح كرد و ادعا كرد كه همين مسائل مطروحه توسط وي ريشه‌هاي شكل‌گيري گروه‌هاي تندروي اسلامي مانند داعش است. بازتاب نظرات برخي از نومحافظه‌كاران تندرو مانند فرانك گافني و دانيل پايپس كه اوباما را به خاطر گفتن جمله «داعش مسلمان نيست» سرزنش كرده بودند بسيار زياد بود. و در ادامه آن باکمن در كنفرانس مزبور گفته بود: «بله آقاي رئيس‌جمهور مسئله درباره اسلام است و من معتقدم اگر شما يك شيطاني به اين بزرگي داشته باشيد، آن را جدي خواهيد گرفت. و همانطور كه گفتيد با آن‌ها خواهيد جنگيد، داعش گفته است كه با آمريكا خواهد جنگيد».

كمپين انتخابات رياست جمهوري 2012

ميشل باکمن در ژولاي سال 2011 هنگامي كه از خانه كودكي‌اش در واترلو در لووا ديدن مي‌كرد، نامزدي‌اش براي انتخابات رياست‌جمهوري سال 2012 از سوي جمهوري‌خواهان را اعلام كرد و گفت: «به دنبال رياست‌جمهوري هستم نه براي غرور و تكبر بلكه براي اينكه آمريكا اكنون در زماني بحراني به سر مي‌برد. معتقدم كه اگر مي‌خواهيم از آينده‌مان دفاع كنيم و آن را امن كنيم بايد انتخابي بزرگ كنيم». اوايل ژانويه 2012 وي بعد از برپايي يك كمپين بسيار ضعيف كه البته توسط عادات خانم باکمن در تكرار اشتباهي وقايع تاريخي ضعيف‌تر هم شده بود، اعلام كرد كه كانديداتوري خود را تعليق خواهد كرد.

يكي از جنبه‌هاي كليدي كمپين انتخاباتي ميشل باکمن، مباحث سياست خارجي بود. وب‌سايت كمپين انتخاباتي وي ليست نكات محافظه‌كارانه خود براي سياست خارجي آمريكا را اينگونه‌ عنوان كرد: از بين بردن جايزه صلح نوبل اوباما و متحدان نزديك و خائن او؛ به راه‌انداختن جنگ با ايران؛ به صدا در آوردن آژير جنگ با تروريسم؛ و پشتيباني شديد مذهبي از اسرائيل. اين وب‌سايت همچنين عنوان كرده بود كه «ما اكنون رئيس‌جمهوري داريم كه به دوست خوب ما اسرائيل مي‌گويد: تو بايد حق دفاع از مرزهايت را براي آرام كردن نيروهايي كه مي‌خواهند تو هرگز وجود نداشته باشي، رها كني».

ميشل باکمن در طول دوره برپايي كمپين انتخاباتي‌اش بارها مسائل منطقه ايران را در سخنراني‌هايش بررسي كرد. او بارها ايران را به عدم احترام به حضور آمريكا در منطقه متهم كرد، و متعهد شده بود در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری كه هر اقدامي را انجام خواهد داد تا ايران به سلاح هسته‌اي دست نيابد.

میشل باخمن //  در حال ویرایش
تصویری که باکمن اخیرا در صفحه فیس‌بوکش راه‌اندازی کرده و در واکنش به فروش سامانه دفاعی روسی اس300 به ایران نوشته است: نتیجه آشکار حماقت خطرناک اوباما، هدیه شدن اقتصاد قوی‌تر و مسیر رسیدن به بمب اتم به ایران است.

حرکت اوباما در مسیر ظهور مهدی(ع) مسلمانان!

پایگاه خبری اخبار مسیحیت (christianpost.com) در خبری با عنوان "میشل باکمن می‌گوید بازگشت قریب‌الوقوع عیسی نزدیک است و مذاکرات هسته‌ای اوباما با ایران، طرفداری از جهاد اسلامی است" در تاریخ 16 آوریل 2015 (27 فروردین 94) می‌نویسد:

خانم میشل باکمن نماینده پیشین کنگره و نامزد جمهوری‌خواه، رییس‌جمهور اوباما را متهم کرده است که وی "طرفدار اهداف جهاد اسلامی" بوده و در حال زمینه‌سازی برای "امام غائب" و ظهور او در آخرالزمان است.

وی با حضور در برنامه رادیویی "درک آخرالزمان"، سیاست خارجی رییس جمهور را همگام با افراط‌گرایان اسلامی دانست که هدف نهایی ایشان، فراهم آوردن دوران پایان جهان و هموار کردن راه برای منجی اسلامی است.

باکمن با اشاره به استناد اوباما به گفته {آیه الله} علی خامنه‌‌ای در مورد عدم پذیرش سلاح هسته‌ای در اسلام، این گفته را "افسانه" دانسته و معتقد است یا اوباما "از کتاب مقدس مسلمانان هیچ نمی‌داند" و یا در تلاش است به دروغ‌گویی‌های خود به مردم آمریکا ادامه دهد. وی همچنین به گفته حسن روحانی رییس جمهور ایران اشاره می‌کند که دیپلماسی ایران با آمریکا را با تعبیر "جهاد فعال" عنوان کرده است.

درخواست حمله به ایران

اواخر سال 2013 نشریه «گلوب ‌اند میل» چاپ کانادا با انتشار گزارشي فاش کرد: «در جلسه‌ای خصوصی که هفته گذشته در ساختمان کنگره برگزار شد، میشل باکمن سناتور جمهوری‌خواه که پیش از این در رقابت‌های [داخلی] حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی پست ریاست جمهوری آمریکا نیز شرکت داشت، خواستار آگاهی از تمام جزئیات در مورد هرگونه مذاکره میان ایران و آمریکا از سوی «والِری گرِت» مشاور کاخ سفید شده است

در تمام طول مدتی که وی به عنوان سناتور مشغول به کار بوده است همواره موضع مخالف با ایران داشته و سعی کرده است تا روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 را به تعطیلی بکشاند.

یکی دیگر از اقدامات ضد ایرانی و تندروانه میشل باکمن تشویق اوباما به حمله به ایران در ژانویه سال جاری بوده است. طبق آنچه که رسانه‌های آمریکایی در این‌باره منتشر کردند، باکمن در میهمانی شب ژانویه سناتورهای آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های این کشور از اوباما خواسته بود تا در تعطیلات کریسمس سال جاری به ایران حمله نظامی کند.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

هنگامي كه اوباما استفاده از مرزهاي سال 1967 سرزمين‌هاي اشغالي را مبناي توافق‌نامه صلح آتي ميان اسرائيل و فلسطيني‌ها قرار داد باکمن تبليغاتي را به راه انداخت كه در آن باراك اوباما را خائن به اسرائيل معرفي كرده بود و در آن آمده بود: «اين يكي ديگر از مثال‌هايي است كه نشان مي‌دهد اوباما سياست سرزنش اسرائيل را در پيش گرفته است». اين تبليغات و سخنراني ميشل باکمن چنان سر و صدايي برپا كرد كه وبلاگ نويس ضداسلام تندرويي چون پاملا جلر اين تبليغات ميشل باکمن را «بزرگترين سخنراني يك آمريكايي درباره اسرائيل عنوان كرد».

پشتيباني مذهبي باکمن از اسرائيل از جهان‌بيني مسيحي محافظه‌كارانه وي مشتق شده است. همانطور كه توسط روزنامه اينديپندنت گزارش شده بود، در يكي از نشست‌هاي ائتلاف يهوديان جمهوري‌خواه در فوريه 2010 در لس‌آنجلس، باکمن اصول پشتيباني‌اش از اسرائيل را اين‌گونه شرح داده بود: «من در قلب و ذهنم متقاعد شده‌ام كه اگر آمريكا در ماندن كنار اسرائيل شكست بخورد، پايان آمريكا رقم خواهد خورد... ما بايد نشان دهيم كه به شكلي هميشگي و تا ابد به هم گره خورده‌ايم؛ به دليل رابطه نزديكي كه داريم، اسرائيل براي ما ملتي مقدس است؛ و اگر ما اسرائيل را تكذيب يا رد كنيم دشمناني هستند كه وارد بازي خواهند شد. شوهر من و من هر دو مسيحي هستيم و قويا آيات تورات را باور داريم و بسيار عميق باور داريم كه ملت‌ها نيز به فهم مقدسي كه ما از اسرائيل داريم رسيده‌اند. اين يك اصل زيبا و قوي در زندگي ما است».

جفري گلدبرگ، روزنامه‌نگار جنگ‌طلب و طرفدار اسرائيل مي‌نويسد: «باکمن، مبناي سياست خارجي خود را بر اساس دفاع تمام عيار و بي‌عيب و نقص از اسرائيل برپا كرده است. وي اين كار را نه به خاطر يك متحد استراتژيك بودن اسرائيل يا به خاطر دموكراسي، بلكه فقط به اين دليل كه تورات و انجيل بيان كرده‌اند كه خدا خائنان به اسرائيل را لعنت كرده است».

وي مانند رقيب قبلي‌اش در ميان جمهوري‌خواهان يعني هرمن كين، در طول برگزاري كمپين انتخاباتي، كمبود سياست‌هاي درست در مسائل روز جهاني را مورد انتقاد قرار داده بود. يكي از تحليل‌گران لس‌آنجلس تايمز مي‌نويسد: «راي‌دهندگان حزب جمهوري‌خواه بارها گفته‌اند كه توسط دعاها و مناجات‌هايي كه باکمن در سخنراني‌هايش به كار مي‌برد به سمت حمايت از كمپين انتخاباتي وي كشيده شده‌اند». «با اين حال آنچه كه باکمن مي‌گويد همچنان در اغلب اوقات غلط، گمراه‌كننده يا به شكل وحشتناكي نادرست است». براي مثال در نوامبر سال 2010 اشتباها ادعا كرد كه ايران يك قدرت هسته‌اي در جهان است و گفت : «مي‌دانيم كه ايراني‌ها توان هسته‌اي دارند» و اين كشور «براي تمام ملل دنيا يك خطر بزرگ است».

صرف نظر از گرايشات جنگ‌طلبانه وي، باکمن با مداخلات دولت اوباما در ليبي مخالف بود و در آپريل سال 2011 اين اقدام اوباما را احمقانه خواند و افزود: «تنها گزارشي كه در دست داريم مي‌گويد كه اعضاي القاعده و حزب الله در شمال آفريقا به مخالفت با نيروهاي ما پرداخته‌اند». در يكم مي همان سال، باکمن يك اشتباه بزرگ ديگر كرد و براي ضايع كردن اوباما در مصاحبه با فاكس نيوز به كريس والاس گفت: «اوباما گفته است كه مي‌خواهد به خاطر اهداف بشر دوستانه كانديدا شده است و ما شنيده‌ايم كه فقط در طول يك شب، از 10 تا 30 هزار نفر توسط حملات هوايي آمريكا كشته شده‌اند». استناد اين سخنان وي به اظهارات سفير آمريكا در ليبي، جني كرتز بود كه گفته بود بين 10 هزار تا 30 هزار ليبيايي در درگيري‌هاي بين قبايل ضد قذافي و نيروهاي ليبيايي كشته شده‌اند!.

میشل باخمن //  در حال ویرایش
مجله نیشن، در واکنش به دروغی که باکمن درباره درآمدهای مالی‌اش گفته بود این تصویر را عنوان «دروغ‌های بزرگ بی‌انتها» روی جلد خود منتشر کرد

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، باکمن در ابتدا موفق شد تا نوعی شهرت عام در آمریکا را به دست آورد. با شروع مبارزات انتخاباتی، وی به دنبال آن بود تا بگوید یک گروه ضد آمریکایی در کنگره فعال هستند و باراک اوباما نوعی جهان‌بینی ضد آمریکایی دارد. باکمن در این باره می‌گوید: «آنچه که مایلم بگویم این است که اخبار رسانه‌ها باید به نفوذ این عده توجه کنند و به این مسأله نگاهی بیاندازند. آرزو دارم که این کار را بکنند. آرزو دارم که رسانه‌های آمریکایی نگاهی خوب و کامل به دیدگاه اعضای کنگره داشته باشند و طرفداران آمریکا و ضد آمریکایی‌ها را بیابند». باکمن درباره نوع نگاه اوباما به آمریکا با توجه به ائتلاف باراک اوباما با جرمیا رایت و بیل آیرز می‌گوید: «این حسی نیست که اکثر آمریکایی‌ها به کشورشان دارند. بیشتر آمریکایی‌ها شیفته و مفتون آمریکا هستند و به شدت علاقمندند تا رئیس جمهوری داشته باشند که احساسات ضد آمریکایی نداشته باشد».



منابع:

Brian Bakst, "Rep. Michelle Bachmann Says She Won't Run for Re-Election," ABC, May 29, 2013, http://6abc.com/archive [1]/9119569/.

[2] Eli Clifton, "Bachmann: Muslim Brotherhood Has 'Penetrated' The U.S. Government," Think Progress, June 22, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/06/22/504937/bachmann-muslim-brotherhood-penetration/.

[3] Robert Dreyfuss, "Michele Bachmann's McCarthyite Witch Hunt Against Muslims, 'Sharia Law,'" The Nation, July 23, 2012, http://www.thenation.com/blog/169001/michele-bachmanns-mccarthyite-witchhunt-against-muslims-sharia-law#.

[4] Robert Dreyfuss, "Michele Bachmann's McCarthyite Witch Hunt Against Muslims, 'Sharia Law,'" The Nation, July 23, 2012, http://www.thenation.com/blog/169001/michele-bachmanns-mccarthyite-witchhunt-against-muslims-sharia-law#.

[5] Ben Armbruster, "House Intel Committee Members Speak Out Against Bachmann's Anti-Muslim Allegations," Think Progress, July 25, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/25/583201/house-intel-committee-bachmann/.

[6] Igor Volsky, "Boehner Blasts Bachmann, Says Her Unfounded Accusations Are 'Pretty Dangerous,'" Think Progress, July 19, 2012,http://thinkprogress.org/politics/2012/07/19/548671/boehner-blasts-bachmann-says-her-unfounded-accusations-are-pretty-dangerous/.

[7] Ali Gharib, "House GOP Leader Defends Bachmann's Witch Hunt: 'Her Concern Was About The Security Of The Country,'" Think Progress, July 27, 2012, http://thinkprogress.org/security/2012/07/27/594621/cantor-bachmann-concern-security/

[8] Ben Armbruster, "Romney Adviser Bolton Backs Bachmann's Anti-Muslim Witch Hunt," Think Progress, July 24, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/24/579621/bolton-bachmann-muslim-brotherhood/.

[9] Igor Volsky, "Gingrich Defends Bachmann's Attack On Top Clinton Aide," Think Progress, July 24, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/24/572601/gingrich-defends-bachmanns-attack-on-top-clinton-aide/.

[10] Robert Mackey, "Behind Jeers for Clinton in Egypt, a Conspiracy Theory With U.S. Rootsm" New York Times, July 16, 2012,http://thelede.blogs.nytimes.com/2012/07/16/egyptians-who-jeered-clinton-cite-american-conservatives-to-argue-u-s-secretly-supports-islamists/.

[11] Zach Beauchamp, "Muslim Brotherhood Leader: We 'Can't Even Penetrate The Egyptian Government,'" July 23, 2012, http://thinkprogress.org/security/2012/07/23/568531/bachmann-muslim-brotherhood-egypt/

[12] Jane C. Timm, "Amid call for religious freedom, Values Voter speakers slam Islam," MSNBC, September 26, 2014, http://www.msnbc.com/msnbc/amid-call-religious-freedom-values-voter-speakers-slam-islam.

[13] Jeff Zeleny, "Bachmann Is In, Officially," New York Times "The Caucus," June 27, 2011,http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2011/06/27/bachmann-is-in-officially/.

[14] MicheleBachmann.com, "Tell Obama: You've Betrayed Israel," http://www.michelebachmann.com/israel/.

[15] Pamela Geller, "Michele Bachmann on Israel," Atlas Shrugs, June 23, 2011, http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/06/michele-bachmann-on-israel.html.

[16] Andy Birkey, "Bachmann: America 'cursed' by God 'if we reject Israel,'" The Minnesota Independent, February 8, 2010,http://minnesotaindependent.com/55061/bachmann-america-cursed-by-god-if-we-reject-israel.

[17] Jeffrey Goldberg, "Michele Bachmann's Hazardous Love for Israel," Bloomberg News, July 18, 2011, http://www.bloomberg.com/news/2011-07-18/michele-bachmann-s-hazardous-love-for-israel-jeffrey-goldberg.html.

[18] Seema Mehta, "Michele Bachmann's misstatements may be catching up to her," Los Angeles Times, October 23, 2011,http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-bachmann-20111024,0,847441.story.

[19] Andy Birkey, "Bachmann on Iran: U.S. needs to do more than talk," The Minnesota Independent, November 18, 2010,http://minnesotaindependent.com/74387/bachmann-on-iran-u-s-needs-to-do-more-than-talk.

[20] Peter Hamby, "Bachmann assails Obama over Libya," CNN Political Tracker, April 16, 2011, http://politicalticker.blogs.cnn.com/2011/04/16/bachmann-assails-obama-over-libya/.

[21] David Edwards, "Bachmann claims NATO killed 30,000 civilians in Libya," The Raw Story, May 1, 2011,http://www.rawstory.com/rs/2011/05/01/bachmann-claims-nato-killed-30000-civilians-in-libya/.

[22] Sam Stein, "Michele Bachmann Channels McCarthy: Obama 'Very Anti-American,' Congressional Witch Hunt Needed," Huffington Post, October 17, 2008, http://www.huffingtonpost.com/2008/10/17/gop-rep-channels-mccarthy_n_135735.html.

[23] Washington Post, "Michele Bachmann offers Tea Party response to President Obama's State of the Union Address," January 26, 2011,http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/01/26/AR2011012603412.html.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    عزیزان پروژه ای که استاد رائفی پور هم جلسات متعددی در مورد اون سخنرانیهای مفصلی داشتند دقیقا در سخنان این خانم سناتور مشهود است و اون این است که این جور در دنیا جا بندازن که این تکفیریهای جهادی دنبال برپایی خلافت اسلامی هستند که امام اونها العیاذ بالله همان مهدی است، و بعد با معرفی یک مسیح دروغین، مهدی رو ضد مسیح بنامند و دنیا رو بر علیه مهدی بسیج کنند. علت خروج داعش با پرچمهای سیاه هم همین است. البته اگر شعور داشتند می فهمیدند مهدی برای نابودیشان نیازی به بمب اتم ندارد، خدا نمرود را با پشه، فرعون را با آب و اصحاب فیل را با سنگریزه نابود کرد.
  • یک کلام ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    افریته
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    این چهره 100 درصد یهودی صهیونیست هست چون این حرف ها فقط از یه افراطی یهودی تراوش میکنه
  • اوس قاسم ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    دماغش مال خودشه؟؟؟؟؟؟ لامصب مثل دارکوب میمونه......
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    دوران بزن و در رو تموم شده بی بته
  • MOHAMMAD ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    من معتقدم در دنیای امروز ما باید بررسی کنیم منافع بین المللی در راستای بررسی امور مهمی که دنیای امروز را در میان انبوهی از روابط پیچیده ی دیپلماتیک به یک مسیر اساسی . . . غلط کردم
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اه اه خجالتم نمیکشه ضایع
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    احمقایی مثل اینو بوش برا ایران خوبن بیشترین ضررو ایران در زمان این اوباما کرد لامصب خیلی باهوشه
  • رویش ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    حالا مثلا تز این خانم چی بود، فقط بلده شعار بده، مشرق چند نفر آدم حسابی رو معرفی کن
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    مظلوم امام زمان
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر فواحش آمریکایی
  • رضا ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    به کوری چشم این زنیکه آقامون بزودی ظهور میکنه ان شاءالله
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    ببین تا چه حد عمق اعتقادات مارو میدونن!!! اگر مسئولین ایران هم یه کم اهل مطالعه و تحقیق بودند وضعیت ما طور دیگری بود.
  • بنده خدا ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    خوک کثیف
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    از جاسوسان صهیونیسم است
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    این دیگه آخر خود فروشی یک آمریکایی به اسرائیله یعنی نوکر واقعی اسرائیل ولی خوب احتمالا به علت درجه بالای حماقت این زنیکه خود صهیونیست ها هم اجازه نخواهند داد از حد سناتور بالاتر بیاد چون ابروی همه رو می بره با حرفهای خنده دارش
  • مجتبی ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    یه مشت حرومزاده
  • shahin ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    متوهم واحمق
  • سرباز ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق ببخشید !! این کادر عناوین شما در بالای صفحه موقعیکه میخوای یه صفحه ای رو بخونی درست میاد جلوی چش آدم مزاحم خوندن متن میشه لطفا اصلاحش کنید ! اعصاب خورد کن شده
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    خاک همه عالم تو سر این خانم میشل
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    ببین تا چه حد عمق اعتقادات مارو میدونن!!! اگر مسئولین ایران هم یه کم اهل مطالعه و تحقیق بودند وضعیت ما طور دیگری بود.
  • ممد ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم
  • موشک خان ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    از روایاتی که در مورد آخرالزمان داریم خطر به قدرت رسیدن زنان گوشزد شده این زنان بسیار خطرناک و خبیث هستند
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    امام خمینی (ره): امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
  • ناشناس ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل .
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    ظاهراً توهم وجود دشمن فرضی همیشگی( البته این دشمن همیشه مسلمانان هستند و نه یهودیان) و تصمیم سازی و تصمیم گیری در جهت مبارزه ی همیشگی با آن دشمن فقط اختصاص به دیوانه هایی مثل ميشل باکمن و سایر سناتورهای آمریکایی و انگلیسی دارد. چرا همچین دیوانه هایی در کشور روسیه و یا چین و ژاپن وجود ندارند؟
  • کیان ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    طیب الله انفسکم ((الهم عجل لولیک الفرج )) ای کاش وقتی خداوند در صحرای محشر پرسید چه کردی یوسف زهرا پاسخ دهد منتظر من بود ....
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    عفريته
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    آدمی با خود می اندیشد که دمکراسی هم همیشه خوب نیست !! وگرنه چگونه و به چه بهایی باید کسانی چون سناتور و اون مرد.. دیوانه (بوش ) که به نگر من باید در تیمارستان زیر درمان روانی باشد ریس جمهور آمریکا میشوند !!!!؟
  • کیان ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم صهیونسیت ها و یهودیان اسلام ستیز را در رود نیل الهی غرق خواهیم کرد و جهان را عاری از خشونت خواهیم نمود همانطور که خداوند فرمود با فتنه گران بجنگید تا دین از ان خدا شود
  • حسین ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    کیان جون شما یه عزیز داری خیلی دوستش داری قراره بیاد خونت چی کار می کنی براش؟ دعامی کنی که زودتر بیاد؟ یا در حین انتظار براش سنگ تموم میزاری بهترین غذاها و محیط رو براش اماده میکنی اگه خرابی یا کثیفی جایی دیدی درستش می کنی انتظار در شیوه درستش خوبه نه فقط دعا بعد رفتن توی دوکون و کندن گوشت و پوست مردم الان سوپر مارکت ها سود 60 درصد به بالا اعمال می کنن اینا که عرضه کننده شون مشخصه حالا دیگه حساب فروشگاه های دیگه مثل لباس و کفش و کیف و ساعت رو بکن واین نیست نحوه انتظار و این نیست نحوه دعا و دعوت منتظر برای منتظر
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    احسنت دقیقاً علت اینکه مذاکرات حتما به شکست خوهاد انجامید هم همین است امریکا بر پایه یک تفکر آخرالزمانی همه چیز را جلو می برد ولی امان از دست ....
  • علی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    بالاخره شیطون خودش مستقیما وارد صحنه شدوعلنی انگار خیلی احساس خطر کرده
  • امیر علی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اعتقاد به ظهور امام در اونا انگار خیلی بیشتر از ماها شده .......و همه ی برنامه هاشون رو بر این اساس اجرا میکنن ..ولی ما هنوز خوابیم
  • matey ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اسم اون نماینده جمهوری خواه *جان بونر* نیست. *بونر* در انگلیسی معنای بدی داره. اسمش *جان بِـــیـــنِــر* هست. مشرق دقت کن.
  • مربی فنی و حرفه ای ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    هیهات من ذله ... بجنگ تا بجنگیم .... دست درازی به کشور ایران بکنی با تمام برجهای آمریکا را با خاک یکسان خواهیم کرد.......
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    استاد؟
  • رضا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام . امریکا هیچ غلطی نمیتونه انجام دهد . با تشکر رضا هستم از کرمان
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    دوست عزیز حرف این آدم مهمه! با همه کفرش داره میگه امام زمان !
  • جواد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    رئیس جمهور بعدشون که همه میگن زنه حالا اینا یا نه نمی دونم
  • ناشناس ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    چند تا عمل جراحی صورت داشته زنیکه 900 سالشه پوست صورتش مث 20 ساله هاست جاسوس صهیونه که از همه ابزار بدنش برای پیشبرد افکار صهیون ها استفاده کرده مثل وزیر خارجه قبلی اسراییل اون زنه اسمش یادم نیس خودش اعتراف کرد که چه کارایی کرده بود با سیاستمدارای عربی زیر شکمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس