موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است تصمیم روسیه برای تحویل اس 300 به ایران نتیجه مستقیم مذاکرات لوزان است.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز چهارشنبه 94/1/26 به شرح زیر است:

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاایران:

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه از حضور وزیر خارجه ایران در اجلاس بازنگری معاهده NPT در نیویورک خبر داد و همچنین گفت که نشست ایران و 1+5 چهارشنبه هفته آینده در سطح معاونان و کارشناسان برگزار می‌شود. افخم درباره انتشار فکت‌شیت ایرانی نیز عنوان کرد: متنی به صورت پیش‌نویس آماده شده و در دست تدوین است و انتشار آن با صلاحدید مسئولان عالی صورت خواهد گرفت.

اظهار امیدواری شمخانی به تثبیت امنیت در منطقه و جهان با همکاری کشورهای عضو شانگهای

خبرگزاری فارس- علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن ایراد سخنرانی در نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو شانگهای، به روابط نزدیک ایران با کشورهای عضو این سازمان اشاره و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها به تثبیت امنیت در منطقه و جهان کمک کند. نشست دبیران شورای امنیت با حضور کشورهای عضو و ناظر در مسکو برگزار شد.

اتهام‌زنی نروژ به دانشجویان ایرانی: این‌ها برای جاسوسی به نروژ آمده‌اند

روزنامه آفتن پوستن- بعد از رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس امنیت نروژ با دانشجویان ایرانی، هم‌اکنون آرنه کریستین هاگستویل مسئول روابط عمومی پلیس امنیتی این کشور اتهامات جدیدی را علیه آموزش عالی و دولت ایران مطرح کرد. وی روز سه‌شنبه مدعی شد که دانشگاه‌های ایران با همراهی دولت و به صورتی سازماندهی شده، مدارک جعلی برای دانشجویان تهیه می‌کنند تا آنها را با جا زدن به عنوان دانشجوی برتر و در واقع برای کسب دانش جهت تولید سلاح‌های کشتار جمعی، به نروژ بفرستند. بیش از یکسال است که پلیس امنیت نروژ که بالاترین نهاد اطلاعاتی این کشور به حساب می‌آید، آزار و اذیت‌های فراوانی نسبت به دانشجویان و شهروندان ایرانی مقیم این کشور روا داشته است.

طرف مذاکره ما، دولت آمریکاست نه کنگره

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص مصوبه کمیته روابط خارجی سنا مبنی بر تصویب توافق جامع در سنا، گفت: ما در حال انجام مذاکره با دولت‌ها هستیم و از نظر ما طرف ما دولت‌ها هستند. هرگونه توافق احتمالی که تعهدی را برای هر یک از کشورها ایجاد کند، دولت‌ها مسئول اجرای آن تعهدات و پایبندی به آنها هستند. وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور خبرنگار اسرائیلی در ایران نیز گفت: ایشان خبرنگار نبوده، توریست بوده و مطابق مقررات درخواست کرده و درخواست ایشان بررسی شده و در قالب گروه توریستی و با گذرنامه آمریکایی وارد کشور شده و فاقد روادید خبرنگاری بوده است. کار خبری هم در داخل کشور انجام نداده است. سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس نیز گفت: مذاکراتی در جریان است که امکان بازگشایی سفارتخانه‌ها را فراهم کند.

تصمیم روسیه درباره فروش اس- 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است

خبرگزاری صدا و سیما- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: تصمیم روسیه به اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس - 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است. ظریف گفت: براساس بیانیه مشترک لوزان، ما به همکاری با همکارانِ مذاکره کننده خود در گروه 5+1 برای دستیابی به توافق، پایبند هستیم. البته توافق، مستلزم فهم این مطلب است که تحریم‌ها و توافق با هم سازگاری ندارند.

وزیر خارجه اسپانیا از طرح ایران برای حل بحران یمن استقبال کرد

خبرگزاری فارس- خوزه مانویل گارسیا مارگایو وزیر خارجه اسپانیا در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن استقبال کرد. وزیر خارجه کشورمان با تبیین راه‌حل مدنظر ایران برای حل بحران یمن مبتنی بر آتش بس فوری، امدادرسانی، گفت‌وگوی یمنی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر، بر ضرورت حل سیاسی این بحرانتاکید کرد. طرف اسپانیایی نیزضمن با اهمیت خواندن موضوع یمن موافقت خود باراه‌حل کشورمان برای حل بحران یمنرا مورد تاکید قرار داد.

عراقچی: جلسه با کارشناسان حقوقی بسیار خوب بود

خبرگزاری فارس- سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نشست بررسی ابعاد حقوقی بیانیه لوزان با کارشناسان حقوقی را بسیار خوب برشمرد و گفت: مجموعه دیدگاه‌های مطرح شده در جلسه را جمع بندی، مکتوب و در طول مذاکرات استفاده خواهیم کرد.

ایران چهارشنبه طرح چهار ماده‌ای صلح یمن را به سازمان ملل ارائه می‌کند

پرس‌تی‌وی- تهران قصد دارد روز چهارشنبه طرحی چهار ماده‌ای برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن به سازمان ملل ارائه کند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به اسپانیا سفر کرده، گفته بود تهران طرحی چهار ماده‌ای برای پایان دادن به درگیری‌ها تهیه کرده است. به گفته ظریف، این طرح شامل برقراری آتش‌بس، ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن، آغاز مذاکرات یمنی-یمنی و تشکیل دولتی فراگیر با حضور تمامی جناح‌های سیاسی این کشور است.

سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود

خبرگزاری صدا و سیما- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت:‌ به توافق بسیار نزدیک هستیم، اما دو کار سخت یکی نگارش متن توافق و دیگر تغییر الگوی ذهنی طرف مقابل درباره تحریم‌ها در این راه حائز اهمیت است. وی خاطرنشان کرد: همکاران من، معاون خانم موگرینی و مسئولان دیگر از ۱+۵، سه شنبه آینده گرد هم می‌آییم تا تنظیم متن را شروع کنیم.این کاری سخت است، به ویژه با توجه به حضور حقوقدان‌های متعدد که حضور خواهند داشت تا دقت کلمات را مد نظر قرار دهند. وزیر خارجه کشورمان با انتقاد از هوچی گری رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: اینکه جدی‌ترین نقض کننده ان پی تی، یک باره مرشد منع تولید و تکثیر تسلیحات هسته‌ای شده است، مضحک‌ترین جوک قرن است.

چرایی تصمیم روسیه در مورد تحویل اس 300 به ایران از نگاه سفیر تهران در مسکو

خبرگزاری فارس- مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گفت: فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می‌شود، در این برهه زمانی در واقع تأیید و حمایت از روندهای جاری و آتی برای برداشتن تحریم‌ها علیه ایران است. وی خاطرنشان کرد: این تصمیم اراده ایران و روسیه را در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای و نقش ایران را در حل و فصل صلح آمیز مشکلات و تامین ثبات در خاورمیانه تاکید می‌کند.

وزیر جنگ اسرائیل: تحویل اس-300 به ایران نتیجه مستقیم مذاکرات لوزان است

جروزالم‌پست- موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است تصمیم روسیه برای تحویل اس 300 به ایران نتیجه مستقیم مذاکرات لوزان است. یعلون روز سه‌شنبه با بیان اینکه طوفان به دور اسرائیل می‌‌گردد، اظهار داشت: ایران به مسلح کردن خود و دیگران ادامه می‌دهد. توافق مسکو با ایران برای تحویل اس-300 چیزی است که ما حتی پیش از نگارش جزئیات تفاهم (لوزان) درباره آن هشدار داده بودیم. این واضح بود که تحریم‌ها لغو خواهد شد و مطمئنا این موضوع اقتصاد ایران را تقویت می‌کند.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاآمریکا:

کری: مطمئنم که اوباما می‌تواند درباره توافق هسته‌ای نهایی ایران وارد مذاکره شود

رویترز- جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه جی ۷ در آلمان گفت که مطمئن است اوباما می‌تواند درباره توافق هسته‌ای ایران وارد مذاکرات نهایی شود. وی گفت: مسئله مهم، چالش پایان دادن به مذاکرات با ایران در ظرف مدت دو ماه و نیم آینده است. کری افزود: دیروز، توافقی در واشنگتن در خصوص طرح کنگره حاصل آمد. رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کنگره قدرت بازبینی توافق هسته‌ای با ایران را دارد و با اکراه در مقابل فشارهای جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها برای نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تسلیم شد.

اوباما نسخه فعلی طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای را امضا می‌کند

خبرگزاری فارس- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نسخه اصلاح‌شده طرح موسوم به نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای را امضا خواهد کرد. وی به رغم این افزود کاخ سفید در صورتی که متمم‌هایی خلاف دیدگاه‌های کاخ سفید به آن اضافه شوند می‌تواند با آن مخالفت کند. بر اساس این طرح، دولت باراک اوباما باید در صورت حصول هرگونه توافقی با ایران، آن را ظرف 5 روز به کنگره ارائه دهد. همچنین دولت مجاز نخواهد بود ظرف 30 روز پس از توافق و تا زمان بررسی از سوی کنگره، هیچ‌یک از تحریم‌های ایران را لغو یا تعلیق کند.

رفع تحریم‌های ایران بدون ارائه همه جزئیات توافق هسته‌ای به کنگره، ناممکن است

خبرگزاری فارس- سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در جلسه رأی‌گیری درباره طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای گفت رفع تحریم های ضد ایرانی بدون ارائه تمامی جزئیات توافق هسته ای ممکن نیست. وی در ادامه گفت این لغو احتمالی تحریم‌ها هم منوط به تحریم‌های هسته‌ای خواهد بود و تحریم‌های تسلیحاتی و تحریم‌های برآمده از نقض حقوق‌بشر در ایران، کماکان پابرجا خواهند ماند. رابرت منندز که یکی از تهیه‌کنندگان طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای است در این جلسه گفت کنگره خواستار ارسال این پیام به ایران است که رفع تحریم‌ها علیه ایران، بدون اقدام عملی از طرف این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست

خبرگزاری فارس- مارک روبیو یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت تا زمانی که ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد توافق هسته‌‌ای با این کشور در کار نخواهد بود. وی تصریح کرد: ایران باید به صراحت از طرف خودش حق بقای اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

اوباما درباره نقش ایران در عراق با العبادی گفت‌وگو کرد

رویترز- باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با وی درباره نقش ایران در عراق گفت‌وگو کرد. وی اظهار داشت: به دلیل مرزهای مشترک و از آنجا که اکثریت مردم عراق شیعه هستند، انتظار می رود که دو کشور با هم روابط داشته باشند.

توافق نهایی باید شامل دسترسی به سایت‌های نظامی ایران باشد

موسسه علوم و امنیت بین‌الملل آمریکا- موسسه علوم و امنیت بین‌الملل آمریکا در گزارشی مدعی شد توافقی که شامل دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات نظامی ایران نشود، بیهوده است و نباید به آن تن داد. در صورتیکه چنین بازرسی‌هایی وجود نداشته باشد، دیگر چه توافقی با ایران باقی می‌ماند. چه مکانی برای مخفی کردن دستگاه سانتریفیوژ یا دستگاهی برای تولید سلاح هسته‌ای بهتر از سایت‌های نظامی وجود دارد؟ اگر ایران در توافق بلند مدت از این بند معاف شود، بار دیگر دسترسی به سایتی را که آژانس فکر می‌کند اقدامات محرمانه مرتبط با ساخت تسلیحات هسته‌ای در آنجا صورت می‌گیرد، رد خواهد کرد. چرا یک نفر باید انقدر احمق باشد که توافقی را به امضا درآورد که بازرسان را از دسترسی به سایت نظامی در ایران در صورتیکه آژانس شواهدی از تقلب درباره توافق هسته‌ای داشته باشد، منع کند.

عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکا

واشنگتن‌تایمز- بنیاد دیده‌بان قضایی گزارش داد تکفیری‌های داعش درون کمپی در شمال مکزیک و در هشت مایلی مرز آمریکا در حال فعالیت هستند. این بنیاد داعش تنها در چند مایلی الپاسو ایالت تگزاس آمریکا در همسایگی آناپرا خوارز و در پورتو پالوماس در حال سازماندهی خود هستند. منابع دیده‌بان قضایی گزارش کردند که افراد خلافکاری که برای کارتل خوارز کار می‌کنند، تروریست‌های داعش را از سراسر مرز آمریکا بین شهرهای سانتا ترزا و سانلند پارک و همچنین از مرز پرمنفذ بین آکالا و هانکوک قاچاق می‌کنند.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاعربستان:

مبلغ سعودی حامی داعش به یمن خمپاره شلیک کرد

پایگاه خبری الفجر مصر- تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد محمد العریفی مبلغ سعودی متهم به صدور فتوای جهاد نکاح در سوریه، با حضور در کنار نظامیان عربستانی به سوی یمن خمپاره شلیک می‌کند. این مبلغ عربستانی اعلام آمادگی خود برای حضور در عملیات نظامی توفان قاطع علیه مردم یمن را اعلام می نماید. او پس از شلیک یک قبضه خمپاره که با ترس و لرز همراه است، دعا می‌کند که این گلوله به هدف بخورد و (مردم یمن را) بکشد.

جنگ عربستان در یمن علیرغم حمایت آمریکا بسیار بد پیش می‌رود

فارن پالیسی- جنگ ائتلاف عربستان سعودی تحت حمایت آمریکا در یمن با گذشت ۲۰ روز نه تنها نتیجه‌ای در بر نداشته، بلکه بسیار بد پیش می‌رود. علیرغم تعارضات عربستان سعودی، انصارالله همچنان در حال پیشرفت است و از طرف دیگر منصور هادی که رئیس‌جمهور مورد حمایت عربستان و آمریکا است، قدرتی در دست ندارد.

عربستان در یمن لقمه بزرگتر از دهان خود برداشته است

توئیتر- ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا بر این باور است که ریاض در یمن لقمه بزرگتر از دهان خود برداشته است. وی معتقد است: پیچیدگی شرایط و تفرقه در یمن و فاصله میان اهداف سیاسی عربستان با توانمندی‌های نظامی این کشور ممکن است یمن را به ویتنام عربستان سعودی تبدیل کند. شود می‌تواند به این معضل بیانجامد.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکایمن:

موساد تروریست‌ها را در یمن گردهم آورده است

پرس تی وی- امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفت: شواهد اطلاعاتی به دست آمده نشان می‌دهد که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی با ارتباطی که با رژیم صهیونیستی دارند، تروریست‌های داعش را از سوریه، عراق و برخی از کشورهای منطقه به جنوب یمن انتقال دادند. وی یادآور شد: ستیزه جویان بوکوحرام و الشباب نیز از نیجریه و سومالی (به یمن) انتقال داده شدند.

القاعده و داعش؛ پیروز تهاجم عربستان به یمن

خبرگزاری فارس- آندری کازانتسف مدیر مرکز تحلیلی دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه ضمن اشاره به دست‌کاری سعودی‌ها در برخی مفاهیم همچون دموکراسی و حقوق بشر، گفت: تهاجم سعودی‌ها به یمن در راستای برافروختن جنگ بین شیعه و سنی بوده و برنده آن گروه‌های افراطی القائده و داعش خواهند بود.

دولت مستعفی یمن، در عربستان تشکیل جلسه داد

خبرگزاری آناتولی- خالد بحاح نخست‌وزیر مستعفی یمن با تعدادی از وزرای دولت سابق یمن، در پایتخت عربستان جلسه هیأت دولت تشکیل داد. عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، روز دوشنبه گذشته بحاح را معاون خود اعلام کرد.

توضیحات نماینده روسیه پس از تصویب قطعنامه علیه یمن

لاندن ساوت ایست- ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل درباره رأی ممتنع مسکو به قطعنامه مصوب در شورای امنیت سازمان ملل علیه انصارالله یمن گفت: این قطعنامه با موضع روسیه کاملا در یک راستا نبود. شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه در نشستی درباره طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن رأی‌گیری کرد، طرحی که با 14 رای مثبت و 1 رای ممتنع روسیه روبه‌رو و تصویب شد. نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما تاکید داشتیم که تحریم‌های تسلیحاتی جامع باشد چرا که این موضوع یک مساله شناخته شده است که یمن مملو از تسلیحات است. نماینده روسیه همچنین گفت که این قطعنامه آسیب‌های وارد شده به یمن و مردم یمن را اصلا در نظر نگرفته است.

دولت آمریکا رهبر انصارالله یمن را تحریم کرد

العربیه- در پی اعلام تحریم شورای امنیت علیه عبدالملک الحوثی رهبر جنش انصارالله و احمد علی عبدالله صالح فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که این شخصیت یمنی را تحریم کرده است. شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز خود با طرح شورای همکاری خلیج فارس علیه انصارالله یمن موافقت کرده است. این طرح عربی شامل تحریمهای تسلیحاتی علیه انصارالله یمن و اعمال تحریم علیه عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن است. بر اساس این طرح، علی عبدالله صالح و فرزندش ممنوع السفر شدند و از انصارالله درخواست شده است که قدرت در یمن را تحویل دهد.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاسازمان ملل:

بندهای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه انصارالله یمن چیست؟

پایگاه اینترنتی سازمان ملل- قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل که تحت بند فصل هفتم منشور سازمان ملل با ۱۴ رای مثبت و ۱ رای ممتنع روسیه علیه انصارالله یمن تصویب شد، اصلا اشاره‌ای به تجاوز نظامی عربستان علیه مردم یمن نکرده است. سازمان ملل به جای آنکه جنگ عربستان سعودی علیه همسایه جنوبی‌اش را متوقف کند و متجاوز را محکوم کند، از متجاوز حمایت کرد و در مقابل علیه انصارالله یمن که در حال دفاع از این کشور است، محکوم شد. متن کامل این قطعنامه را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

شورای امنیت وجهه قانونی به تجاوز به یمن داد

روزنامه لبنانی الاخبار- شورای امنیت شب گذشته، قطعنامه‌ای علیه یمن تصویب کرد که پیش‌نویس آن را مجموعه‌ کشورهای عربی در سازمان ملل ارائه کرده بودند. طبق این گزارش، قطعنامه 2216 که با تلاش عربستان سعودی پس از سه هفته حملات هوایی صادر شد، سرپوشی قانونی بر تجاوز عربستان است که از حمایت آمریکا برخوردار است. همه اعضای شورای امنیت جز روسیه که موضعش محل تعجب است (چون رأی ممتنع داد) در صف جنگی ایستادند که جان هزاران یمنی را گرفت.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکافلسطین:

تل‌آویو به دنبال خاموش کردن انتفاضه جدید در کرانه باختری است

وبگاه خبری الرساله- فتحی قرعاوی نماینده شورای قانونگذاری فلسطین در واکنش به بازداشت همزمان 30 تن از رهبران و اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نابلس اعلام کرد این بازداشت‌ها با همکاری تشکیلات خودگردان و برای نابودی انتفاضه جدید در کرانه باختری است. نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز با یورش گسترده به بخش‌های مختلف شهر نابلس در کرانه باختری حدود 30 تن از رهبران و اعضای حماس از جمله یک زن و یک روزنامه‌نگار را بازداشت کردند.

حماس: اظهارات عباس تحریک علیه مقاومت و حماس است

خبرگزاری فلسطینی معا- سامی ابوزهری سخنگوی حماس در واکنش به اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که مجددا ادعای قصد حماس برای تشکیل دولت مستقل در غزه را تکرار کرده بود، گفت اینگونه اظهارات ادامه تحریکات علیه حماس و مقاومت است. ابوزهری افزود: حماس مذاکره با اسرائیل را جنایت می‌داند و هر کسی که به مذاکره روی بیاورد (از دیدگاه حماس) در حق ملت و آرمان فلسطین مرتکب جنایت شده است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ادعا کرده بود: حماس با اسرائیل مذاکرات جداگانه محرمانه‌ای دارد و به دنبال تشکیل یک دولت مستقل با مرزهای موقت در نوار غزه است.

تخلیه کرانه باختری از سران و رهبران جهاد اسلامی

فلسطین الیوم- رژیم صهیونیستی با هدف تخلیه کرانه باختری از اعضای مقاومت چندین تن از رهبران جهاد اسلامی فلسطین را در این منطقه بازداشت کرده و به این بازداشت‌ها همچنان ادامه می‌دهد. یاسر صلاح رئیس موسسه مهجه القدس (ویژه امور اسرا و آزادگان فلسطینی) در این خصوص گفت: نیروهای رژیم اشغالگر به دنبال تخلیه کرانه باختری از شخصیت‌های سرشناسی است که طیف‌های مختلف ملت فلسطین با آنها ارتباط خوبی دارند. در حال حاضر حدود 6000 اسیر در زندان های صهیونیستی وجود دارند که در این میان 205 تن آنها کودک، 21 نفر زن و 14 نفر از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین هستند. همچنین 600 تا 700 نفر از این اسرا بیمارند.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکالبنان:

جریان المستقبل لبنان به شدت از ایران و حزب الله انتقاد کرد

روزنامه السفیر- نهاد المشنوق وزیر کشور و یکی از شخصیت‌‌های برجسته جریان المستقبل لبنان ضمن متهم کردن ایران و حزب الله به دخالت در تحولات عراق و سوریه، با ریاض در حمله به یمن اعلام همبستگی کرده و به شدت از محور مقاومت انتقاد کرد. وی گفت: چند روز گذشته سخنی شنیدیم که وعده شکست عربستان سعودی و به خاک مالیده شدن بینی‌اش را داده بود. بنده از بیروت، از پایتختی که به اندازه رنج‌های اسرائیل از مکتب صاحب این سخن رنج برده است، می‌گویم بینی کسی به خاک مالیده خواهد شد که در فرهنگ جنگ افروزی، نادیده گرفتن اراده‌ها و زیر پا نهادن مشروعیت‌ها حرفه‌ای شده است.

آمریکا در جنگ علیه یمن شریک عربستان است

آسوشیتدپرس- شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، آمریکا را شریک عربستان در جنگ علیه ملت یمن خواند. وی عملیات نظامی عربستان سعودی علیه ملت یمن را کشتار جمعی خواند و تاکید کرد که این اقدام عربستان پیامدها و زیان‌های بزرگ داخلی و خارجی برای ریاض به همراه خواهد داشت. شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: آمریکا در بحران یمن، شریکی است که می‌داند چه می‌خواهد ولی عربستان سعودی گرفتار شده و ناکامی‌های بسیار بزرگی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکافرانسه:

توافق هسته‌ای و بحران یمن محور گفت‌وگوهای فابیوس و وزیر خارجه قطر در پاریس

فرانس دیپلماسی- لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه با خالد العطیه همتای قطری خود در پاریس دیدار و درباره مسائل منطقه از جمله بحران جاری در یمن و توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با وی گفت‌وگو کرد. بحران جاری در یمن و عزم پاریس برای حصول توافق محکم، پایدار و قابل اثبات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از جمله موضوعاتی بود که فابیوس و همتای قطری‌اش در این دیدار درباره آن گفت‌وگو کردند.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاانگلیس:

افزایش رو به رشد رفتارهای نژادپرستانه در وسایل نقلیه عمومی انگلیس

تلگراف- گزارشات رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه مردم انگلیس در خطوط حمل و نقل ریلی این کشور رو به افزایش نهاده و در سال گذشته 1468 مورد از رفتارهای نژادپرستانه یعنی به طور متوسط روزانه 4 مورد به پلیس انگلیس گزارش شده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد، رشد رفتارهای نژادپرستانه در وسایل نقلیه عمومی من‌جمله داخل قطارها و ایستگاه‌های قطار حدود 9 درصد در طول سال گذشته افزایش داشته است. انگلیس در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی بوده است.

توافق ریاض و قاهره برای انجام رزمایش مشترک در خاک عربستان

الجزیره- نهاد ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که قاهره و ریاض بر سر تشکیل یک کمیته مشترک برای بررسی اجرای رزمایشی مشترک در خاک عربستان سعودی با مشارکت نیروهای عربی از مصر، عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس توافق کرده‌اند. این توافق در دیدار روز سه‌شنبه (دیروز) شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور و صدقی صبحی وزیر دفاع و شماری از مقامات نظامی مصر صورت گرفت.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاروسیه:

لغو ممنوعیت انتقال اس-۳۰۰، پیام روسیه مبنی بر عدم حمایت از تحریم‌های ایران است

نشنال اینترست- دیمیتری ترنین مدیر دفتر کارنگی در مسکو، لغو ممنوعیت فروش سامانه اس‌-۳۰۰ به ایران را پیام روسیه درباره عدم حمایت مسکو از تحریم‌ها علیه تهران ارزیابی کرد. وی تاکید کرد: این اقدام اولین نتیجه کسب شده برای ایرانی‌ها پس از توافق لوزان است. البته مذاکرات با ایران ادامه خواهد یافت اما پیام مسکو مشخص است و آن اینکه در صورت شکست مذاکرات، روسیه از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت نخواهد کرد. حتی اگر روابط تجاری ایران و غرب ازسرگرفته شود، این روابط شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی نخواهد شد. روسیه سعی خواهد کرد تا این جای خالی را پر کند.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاترکیه:

هشدار اردوغان به پاپ در خصوص سخنان مربوط به قتل عام ارامنه

پایگاه خبری روداو- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن هشدار به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، سخنان وی در خصوص قتل عام ارامنه در جنگ اول جهانی توسط ترک‌های عثمانی را محکوم کرد. ارامنه ادعا می‌کنند که عثمانی در جنگ اول جهانی یک و نیم میلیون نفر از آنها را قتل عام کرده اما ترکیه این ادعا را رد می‌کند. پاپ فرانسیس اخیرا کشتار ارامنه توسط عثمانی را محکوم کرد که این اقدام منجر به فراخواندن سفیر ترکیه از واتیکان شد.

فکت‌شیت ایرانی با صلاحدید مسئولان عالی منتشر می‌شود/ مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله/ اوباما طرح نظارت کنگره بر مذاکرات هسته‌ای را پذیرفت/ ایران اسرائیل را به رسمیت نشناسد، توافقی در کار نیست/ سه‌شنبه آینده تنظیم متن توافق جامع آغاز می‌شود/ عملیات داعش در ۸ مایلی مرز آمریکاآلمان:

مرکل: کشورهای تحریم‌کننده ایران، باید با هم برای لغو آن‌ها تصمیم بگیرند

رویترز- آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه گفت کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند، باید در روند لغو آن‌ها موضعی واحد اتخاذ کنند. به نظر می‌رسد اظهارات مرکل واکنشی باشد به تصمیم روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، که ممنوعیت تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران را لغو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    فرمایش امام خمینی (ره) اسرائیل باید از بین برود
  • عباس ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    دولت و تیم مذاکره کننده چه چیزی را از مردم پنهان می کنند که حاضر به انتشار متن توافق نامه ژنو نیستند در توافقنامه ژنو چه تعهداتی را پذیرفته اند که حاضر به انتشار آن نیستند و از انتشار آن می ترسند .مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نفرموده اند که ما هیچ چیز محرمانه ای نداریم و مردم به عنوان کارفرمای دولت باید از همه چیز با خبر باشند وقتی رهبر انقلاب می فرمایند محرمانه نیست آیا دولت و تیم مذاکره کننده می توانند به بهانه محرمانه بودن ، متن توافقنامه ژنو را منتشر ننمایند ؟ در خصوص فکت شیت انتشار آن به این دلیل باید صورت پذیرد که تا کنون مسئولین فقط شفاهی صحبت کرده اند و همیشه می توانند حرف های خود را تغییر دهند اما در صورت انتشار مکتوب فکت شیت اولا نمی توانند آن را تغییر دهند ثانیا دقیقا می توان فهمید که تیم مذاکره کننده و دولت چه تعهداتی را پذیرفته اند و در مذاکرات آتی در چه زمینه هایی بحث می کنند ظاهرا دولت و تیم مذاکره کننده می خواهند چراغ خاموش حرکت کنند و وقتی کار از کار گذشت توافقات را به اطلاع مردم و مجلس بگذارند . اینها از ابتداء می گفتند حتی جزییات مذاکره زیر نطر و با تایید رهبری است که رهبر برای چندمین بار این موضوع را تکذیب کردند .
  • پویا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    ایران تا چندی که آمریکا با ایران دشمنی میکند آن را به رسمیت نمی شناسد.چه به رسد اسرائیل غاصب وجعلی که اصلا ریشه ندارد
  • هموطن ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    ایران هیچوقت اسراییل را به رسمیت نشناخته ونخواهد شناخت مراکز نظامی ما خط قرمر ماست اجازه بازرسی بهیچ وجه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس