کد خبر 405481
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

جنگنده های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان درادامه تجاوز به یمن روز سه شنبه مناطق مسکونی در یک منطقه مرزی در صعده را هدف قرار دادند .

به گزارش مشرق، در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی که ساعاتی پس از هجوم آنان به خطوط انتقال برق در فرضه میان صنعا و مارب انجام شد ، چندین اردوگاه و تاسیسات حیاتی در شهر ذمار در مرکز یمن مورد هدف قرار گرفت . ائتلاف ضد مردم یمن همچنین در حملات خود چندین منزل مسکونی در استان صعده در شمال کشور را بمباران کرد که آمار کشته ها و مجروحان آن تاکنون منتشر نشده است.

در پی حمله به خطوط انتقال برق در مارب و نهم، برق در سرتاسر کشور قطع شد.

جنگنده های ائتلاف ضد یمن با بمباران محور عتق در استان شبوه در شرق کشور، دهها کشته و زخمی از غیرنظامیان برجای گذاشتند. همچنین پژوهشکده فنی و صنعتی در البیضا در جنوب شرق یمن مورد اصابت بمب های هواپیماهای سعودی و ائتلاف قرار گفت. ائتلاف سعودی اردوگاه حمزه در اب و استادیوم ورزشی 22 می و سیستم های ارتباطاتی را هدف حملات خود قرار داد.

سرهنگ شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک نشست مطبوعاتی در صنعا گفت: نیروهای سعودی به جز هدف قرار دادن زیرساختها برای غیرنظامیان، چیزی را محقق نکردند.

وی تاکید کرد که پاسخ ما به این حملات در راه است اما نه عربستان و نه آمریکا زمان و چگونگی این پاسخ را تعیین نخواهند کرد.

این درحالی است که سرتیپ احمد عسیری سخنگوی نیروهای سعودی گفت: ائتلاف به عملیات نظامی تا تحقق اهداف خود ادامه می دهد. عملیات بر طبق نقشه از قبل از تهیه شده پیش می رود.

بمباران های یمن توسط هواپیماهای عربستان سعودی و کشورهای همراه آن از ششم فروردین ماه تاکنون موجب کشته شدن صدها تن از غیرنظامیان و مجروح شدن هزاران نفر از مردم بیگناه یمن شده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس