مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به سفر این هفته رئیس جمهور اظهار داشتند: تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان با همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان استان تصمیماتی خوبی توسط دولت به تصویب برسد و باید تلاش شود تا مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

به گزارش مشرق، مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به سفر این هفته رئیس جمهور اظهار داشتند: تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان با همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان استان تصمیماتی خوبی توسط دولت به تصویب برسد و باید تلاش شود تا مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

توسعه مناطق وی‍ژه اقتصادی در سفر دولت تدبیر و امید مصوب شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مشکلات مردم گیلان است، گفت:توسعه مناطق ویژه اقتصادی در سفر دولت تدبیر و امید مصوب شود.

مهرداد بائوج لاهوتی با تأکید بر پیگیری برطرف کردن موانع توسعه استان در سفر هیئت دولت، اظهار داشت:پیگیر تکمیل بندر چمخاله، بیمارستان نیمه تمام شهر لنگرود و چهار سد لاستیکی که ما را از لحاظ منابع آبی غنی می کند، هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محرومیت‌های زیربنایی گیلان، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان با همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان استان  تصمیماتی خوبی توسط دولت به تصویب برسد و باید تلاش شود تا مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

لاهوتی اظهار داشت: در مجموع مطالبات ما در بحث سرمایه گذاری های بزرگ  در بخش های مختلف خلاصه می شود.

 اصلاح دفن زباله و پسماند از مهمترین مطالبات مردم گیلان است

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،با بیان عدم وجود زیر ساخت های لازم در گیلان گفت:علی رغم اینکه استان ما در بهترین نقطه ی جغرافیایی کشور قرار دارد و از شمال به دریای خزر متصل است، اما هیچ گونه راه ارتباطی دریایی ندارد و از جنوب فاقد آزاد راه و راه آهن است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: روزانه هزاران تن زباله در یکی از زیباترین نقطه های جهان دفن می شود که شیرابه ی این زباله مردم را در رنج و عذاب قرار داده است و سبب آسیب رسانی به محیط زیست شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم توانایی نگهداشت آب باران در گیلان گفت: برخلاف واقعیت به دلیل نداشتن سد کافی دچار خشکسالی هستیم.

 سایت نفتی سردار جنگل در اولویت پیشنهادی به دولت در سفر به گیلان است

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ۱۰ اولویت پروژه در دستور کار سفر هیات دولت قرار دارد گفت: سایت نفتی سردار جنگل در اولویت کار دولت در سفر به استان گیلان است و سد پلرود رودسر که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد دیگر در طی دو سال  باید به بهره برداری برسد هم در این لیست قرار دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجرا شدن و راه‌اندازی این سایت برای تمام مردم گیلان فواید اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد.

وی افزود: رقم اشتغالزایی میدان نفتی سردار جنگل گیلان  آنقدر چمشگیر است که می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری گیلان که از معضلات اصلی استان محسوب می شود بسیار تاثیرگذار باشد.

محمد مهدی رهبری املشی سفر هیات دولت را به استان گیلان فرصت مناسبی برای ارتقای توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود:محرومیت استان گیلان باتوجه به ظرفیت ها وپتانسیل بالای نیروی انسانی زیاد بوده و در جهت رفع آن نگاه وِیژه دولت را می طلبد.

 تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان و توسعه مناطق روستایی در سفر دولت مصوب شود

عضو کمیسون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های پیشگام و برتر در تولید برنج کشور است، گفت: تجهیز و نوسازی ۵۰هزار هکتار شالیزارهای گیلان در سفر دولت مصوب شود.

 محمدحسین قربانی با تأکید بر پیگیری مصوبات محوری برای توسعه گیلان در سفر هیئت دولت، اظهار داشت: پیگیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آستانه‌اشرفیه در سفر دولت هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان سبب اقتصادی‌شدن کشاورزی برنج می‌شود، افزود: هزینه تولید برنج با این اقدام کاهش می‌یابد.

قربانی در رابطه با مشکلات روستاهای گیلان اظهار داشت: آسفالت راه های روستایی از متوسط کشوری پایین تر است و در روستاها با فرسودگی شبکه برق مواجه ایم، که امیدواریم در سفر هیئت دولت این مشکلات مرتفع شود. 

 شکوفایی صنعت گردشگری از مطالبات مردمی در سفر دولت به گیلان است

عضو کمیسین اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرصت‌های بکر صنعت گردشگری در گیلان، گفت: اتمام پروژه ریل گذاری رشت به بندر انزلی و آستارا به عنوان زیرساخت مهمی برای گردشگری مطرح است.

ابوذر ندیمی اتمام پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌آستارا را نیز جزو خواسته‌های مهم گیلان عنوان کرد و افزود: در سفر هیئت دولت دو خواسته ریلی داریم که راه آهن رشت به قائم شهر جهت اتصال شهرهای شمالی مهم ترین آن است.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • pakzad ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام چرا نمایندگان احداث جاده دوم مرکز به گیلان یعنی جاده قزوین به کلاچای که موجب ابادانی منطقه محروم اشکورات می شود را پیگیری نمکنند وفراموش کردهاند واز خواستههای قدیمی مردم شرق گیلان می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس