کد خبر 40524
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۵

علي اکبر سيبويه، فرزند مرحوم آيت الله سيبويه و از ديپلمات هاي باسابقه کشور، به عنوان نخستين سفير جمهوري اسلامي ايران در مصر تعيين شد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، گزارش هاي دريافتي حاکي است دکتر "علي اکبر سيبويه" از ديپلمات هاي قديمي وزارت امور خارجه، به عنوان نخستن سفير جمهوري اسلامي ايران در قاهره، پس از سقوط رژيم مخلوع مصر تعيين شد.

گفته مي شود انتصاب سيبويه به سفارت ايران در مصر، پس از مذاکرات علي اکبر صالحي با همتاي مصري خود و مذاکرات چند روز پيش محمدعلي خزاعي، نماينده جمهوري اسلامي ايران در مقر سازمان ملل، در قاهره، نهائي شده است.

"علي اکبر سيبويه" سالها در دستگاه سياست خارجي کشور در مناصب مختلف ايفاي نقش کرده است.

وي از سال 1374 تا 1380 رئيس اداره ترجمه وزارت امور خارجه بود. از 1380 تا 1384 نيز کاردار جمهوري اسلامي ايران در تونس بوده است.

وي که متولد کربلاي معلا و مسلط به زبان عربي است بيش از 28 سال است که در وزارت امور خارجه در سمت هاي مختلف، مشغول فعاليت بوده است.

علي اکبر سيبويه، همچنين از سوي حزب "اعتدال و توسعه"، نامزد انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر بود که حائز رتبه 94 شد.
سيبويه، داراي مدرک کارشناسي ارشد از دانشگاه "زيتونه" تونس و مدرک دکتراي علوم اسلامي با گرايش مديريت اسلامي است. او همچنين فرزند آيت الله ميرزا احمد سيبويه از علماي سرشناس و بنام روزگار ماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس