تیم ملی کشتی آزاد ایران که موفق شده بود تا دیدار فینال همه رقیبان خود را با اقتدار شکست دهد، در دیدار پایانی به مصاف آمریکا رفت و با شکست میزبان جام جهانی برای چهارمین بار متوالی قهرمان جهان شد.

اهتزاز پرچم ایران در خاک آمریکا/ چهارمین قهرمانی پیاپی شاگردان خادم با شکست یانکی هابه گزارش مشرق، دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد 2015 بین ایران و آمریکا در لس آنجلس برگزار شد که ایران موفق شد در حالی که داوری ها به سود میزبان بود، آمریکا را در خاک کشورش به زانو درآورد و برای چهارمین بار متوالی قهرمان جام جهانی شود.

ایران این مسابقه را 5 بر 3 از آمریکا برد. حسن رحیمی، بهنام احسانپور، حسن یزدانی، میثم مصطفی جوکار و کمیل قاسمی پنج برد ایران را رقم زدند و در مقابل، مسعود اسماعیل پور مرتضی رضایی قلعه و محمدحسین محمدیان کشتی های خود را واگذار کردند. (فیلم مسابقه ایران و آمریکا به تفکیک اوزان )

دیدار فینال در حالی در سالن LA FORUM لس آنجلس برگزار شد که آمریکا از امتیاز میزبانی استفاده می کرد و داوری به سود آنها بود اما ایرانی ها تیم ملی را تنها نگذاشته بودند و تعداد طرفداران ایرانی حاضر در سالن بیشتر از آمریکایی ها بود. با این وجود داوری ها یک طرفه بود اما کشتی گیران ایران خصوصا احسانپور و حسن یزدانی با غیرت مبارزه کردند و داور و حریف را با هم شکست دادند. از کنار کشتی های خوب حسن رحیمی و میثم مصطفی جوکار هم نباید گذشت ضمن اینکه کمیل قاسمی اگر مبارزه سنگین وزن را می باخت ایران نایب قهرمان می شد اما کمیل ایرانی ها را ناامید نکرد و یک بار دیگر پایانی خوش برای کشتی ایران رقم زد.

اهتزاز پرچم ایران در خاک آمریکا/ چهارمین قهرمانی پیاپی شاگردان خادم با شکست یانکی ها

آزادکاران کشورمان که در سه دیدار مرحله گروهی نیز به ترتیب با نتایج 8 بر صفر، 7 بر یک و 7 بر یک مقابل بلاروس، ترکیه و آذربایجان به پیروزی دست یافته بودند با کسب عنوان قهرمانی، ششمین قهرمانی ایران در این رقابت ها را رقم زدند. تیم ملی کشورمان در سه دوره قبلی این مسابقات هم (باکو، تهران و لس آنجلس) قهرمان شده بود.

نتایج و گزارش انفرادی دیدار فینال را به نقل از ایسنا بخوانید:

ایران 5 - آمریکا 3

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 5 (برنده) - تونی راموس 5

رحیمی یک کشتی پر افت و خیز با کشتی گیر آماده آمریکایی داشت و هر دو کشتی گیر از هم امتیاز می گرفتند که رحیمی در نهایت به دلیل داشتن امتیازات درشت تر

برنده کشتی شد و یک برد حساس را نصیب ایران کرد.

61 کیلوگرم: بهنام احسان پور 9 - کلمن اسکات 7

در شروع کشتی احسانپور در سرپا رقیبش را به پل زد که حریفش هم رو کرد و احسانپور را به پل برد. داوران 4-4 دادند که آمریکایی ها اعتراض کردند و داوران در کمال تعجب امتیاز احسانپور را از او گرفتند و اسکات را 5 بر صفر پیش انداختند.

در ادامه احسانپور حریف را یک بار خاک کرد و یکبار هم خاک شد تا سه دقیقه اول 7 بر 2 تمام شود.

در دقیقه چهارم احسانپور از بالا حریفش را به پل زد اما داوران به جای 4 امتیاز، دو امتیاز به او دادند. در ادامه احسانپور یکبار هم حریفش را به بیرون برد و نتیجه 7-5 بسود اسکات شد.

اما احسانپور قصد تسلیم شدن نداشت و آنقدر حمله کرد تا دوبار حریف را در خاک نشاند و 9 بر 7 کشتی را بسود خود تمام کرد تا داوران هم حریف او نشوند.

65 کیلو گرم: مسعود اسماعیل پور 1 - برنت متکالف 3

مسعود اسماعیل پور نتوانست انتظارات را برآورده کند و در حالیکه در سه دقیقه اول 3 بر یک عقب افتاده بود، سه دقیقه فرصت جبران داشت اما کاری نکرد تا بازنده شود و آمریکا به اولین بردش برسد.

70 کیلوگرم: حسن یزدانی 3 - نیکولاس مارابل 1

یزدانی به درخشش خود در رده بزرگسالان ادامه داد و در یک کشتی حساس و پر تلاطم موفق شد 3 بر یک حریف آمریکایی که برنده جردن باروز نیز بود را مغلوب خود کند. این در حالی بود که داوری کاملا بسود میزبان بود اما یزدانی هم مانند احسانپور اجازه نداد داوران کشتی را از دستش خارج کنند. در دو دقیقه ابتدایی کشتی هم در حالی که یزدانی حمله می کرد داوران به ضرر او پوئن و اخطار دادند اما یزدانی با سه امتیاز، کشتی را بسود خود تمام کرد تا سومین برد به اردوی ایران بیاید.

74 کیلو گرم: مرتضی رضایی قلعه 0 - جردن باروز 10

رضایی در کشتی با جردن باروز تحت تاثیر نام حریفش قرار گرفته بود و در سه دقیقه اول 6 امتیاز از دست داد. باروز در حالی که 4 دقیقه و نیم از کشتی گذشته بود، امتیازاتش را به 10 رساند تا آمریکا به دومین بردش برسد.

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - کلیتون فاستر 2

جوکار در همان ابتدای کشتی خاک شد اما پس از آن موتورش روشن شد و دوبار با فن درختکن حریف را به پل زد و 8 امتیاز گرفت. جوکار دو بار هم حریف را به بیرون از تشک برد و سه دقیقه اول 10 بر 2 به سود جوکار تمام شد. تنها چند ثانیه از شروع تایم دوم گذشته بود که جوکار یک بار دیگر فاستر را خاک کرد و با برتری 12 بر 2 چهارمین برد ایران را رقم زد تا تیم ملی در آستانه قهرمانی در جام جهانی قرار گیرد.

97 کیلو گرم: محمدحسین محمدیان 3 - جیک وارنر 3 (برنده)

ملی پوش جوان ایران که به یک وزن بالاتر آمده مبارزه جانانه ای داشت و در حالی که تا 4 ثانیه به پایان کشتی 3 بر یک جلو بود، وارنر روی قدرت و تجربه اش برای زیرگیری اقدام کرد و در حالی که محمدیان مقاومت می کرد تا خاک نشود، وارنر او را بارانداز کرد و 3 بر 3 پیروز کشتی شد. محمدیان نمایش خوبی داشت اما اسیر تجربه بالا و قدرت بدنی حریف شد.

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی 3 - زاک ری 1

در حالی که همه انتظار مبارزه کمیل قاسمی با دلاگنف را داشتند، مربیان آمریکا زاک ری جوان گمنام اما بسیار پر زور خود را مقابل قاسمی قرار دادند. تا دقیقه پنجم یکبار داوران پوئن و اخطار کم کاری به ضرر کمیل دادند و یک بار هم به ضرر کشتی گیر آمریکایی. چون کمیل قاسمی امتیاز آخر را گرفته بود، برنده مسابقه بود به همین خاطر کشتی گیر آمریکایی برای زیرگیری و گرفتن امتیاز اقدام کرد که روی یک زیرگیری از سوی زاک ری، قاسمی در برگشت به پشت حریف رفت و او را در خاک نشاند تا پنجمین پیروزی و قهرمانی ایران در خاک آمریکا رقم بخورد.

اهتزاز پرچم ایران در خاک آمریکا/ چهارمین قهرمانی پیاپی شاگردان خادم با شکست یانکی ها

در مسابقه رده بندی هم آذربایجان مقابل روسیه به برتری 4-4 (از نظر امتیازی آذربایجان بالاتر بود) رسید و سوم شد. تیمهای بلاروس، مغولستان، کوبا و ترکیه هم در رده های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ایرانی ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چه شکوهی داره ، احتزار پرچم مقدس ایران تو خاک آمریکا . . .دمه همه بچه ها گرم
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    درود بر ایران اسلامی.
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    دم بچه های کشتی گیر گرم، دل مردم رو شاد کردید
  • مهدی ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    این چه تیتر مزخرفیه زدی. محترم باش
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا مگه یانکی نیستن؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ترسو
  • نصیر ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق نیوز خیلی زرد شدی مثل تقریبا تمام رسانه های احساسی و آماتوری ایرانی..افتضاح تیم امید که تیتر یک خبرگزاری های افغانستان و جهان عرب شد با نام عربستان انتقام افغانستان از ایران رو با شکست ایران در خاک خودش گرفت رو سانسور می کنی و اصلا پوشش نمی دی ولی این طوری میای هر بردی رو پوشش میدی؟ علی دایی بیچاره فقط به خاطر همین باخت در تهران که تنها باختش بود تا اخراج توسط خود رئیس جمهور و اعدام در رسانه ها پیشش بردین....
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مزخرف تویی با اون طرز فکرت بی تعصب خودباخته ی ترسو
  • ناشناس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    درود بر بچه های تیم ملی کشتی آزاد و رسول خادم که شیطان بزرگ رو در خاک خودش شکست دادند و دل مردم ایران را شاد کردند .
  • ناشناس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بچه ها مچکریمممم .
  • عباس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    من موافق سانسور نیستم ولی مگه هر کی اومد هر تیتری زد باید چاپ شه؟ ..مخصوصا اینکه چارتا آدم بی ارزش نوشته باشنش.. مگه اونا چاپ میکنن تمام تیترای درست صحیح مارو؟
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    من معنی یانکی رو نمیدونم یعنی چی؟
  • علی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خدارو شکر خیلی عالی بود دمشون گرم ولی ایکاش مرتضی رضایی در مسابقه با حریف مصدوم آذربایجانی، اون 4 امتیاز آخر رو (در 10 ثانیۀ پایانی) از اجرای فن فیتو! نمی‌گرفت و بعدش هم بجای فریاد شادی دست حریف مصدومش‌رو میگرفت از زمین بلند میکرد و یاد تختی خدابیامرز رو زنده میکرد...!
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    این کار به روح مذاکرات لطمه خواهد زد
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ای بی روحم هم موند مذاکرات پرچمو عشقه...
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    فک کنم یعنی حیوانکی ها که به فارسی میشه یانکی.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خاک بر سرت
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بچه ها فوق العاده این، امریکا هیچی نیسی..................
  • علی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    شما چقد کمبود دارید و عقده ایی هستیدکه پرچمی در یک کشور با باد داده شده و خوشحالید!! اهتزاز رو درست بنویس ای ایرانیییییییییی..
  • محسن ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اینطوری نگو. حالا اگه میباختیم میگفتی شیطان بزرگ ما رو شکست داد؟؟ ما سیاست آمریکا رو میگیم شیطان بزرگ نه تیم های مردمی ورزشیشون رو!!!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ازاین کلمات زشت استفاده نکن مشرق در پیت
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    امیر تبریز اوغلی آدم شو
  • ایرانی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    10 ثانیه کشتی به یک سال کل لیگ برتر شوتبال می ارزد، کشتی گیران با غیریتی که: 1- قهرمان جهام می شوند. 2- ادعا ندارند. 3- تمریناتشان بیشتر است. 4- آسیب دیدگی شان بدتر است. 5- ولی دستمزد کم دارند و رسانه ها کم خبر درج می کنند. ولی در عوض شوتبال ما: 1- هیچ مقامی کسب نکرده است. 2- ادعایشان گوش فلک را کر کرده است. 3- دستمزد یک شوتبالیست اندازه ی بودجه ی یک سال فدراسیون است. 4- تیتر روزنامه ها برای شوتبال چندین برابر تمام رشته های ورزشی است. تا کی باید تاوان شوتبال را بدهیم. شوتبال را تعطیل کنید و بودجه ی آنرا به ورزش های دیگر بدهید. ورزش فقط شوتبال نیست. بودجه های ورزشی را به طور مساوی بین ورزش ها تقسیم نمایید.
  • کوروش ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خیلی بی فرهنگی مشرق
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس 12:43 معلومه که ایرانی نیستی دیگه . لعنتی صهیونیست بچه ها هوووش کنیم هوووووووووو هووووووووووووووووو
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا به حاشیه می رید اولا هرچی رو به مذاکرات ربط ندیم این مسابقه است برد و باخت معلوم نیست بچه نیست که به خاطر باخت بیان مذاکرات و به هم بزنن مذاکرات تموم شده فقط برای نوشتن متن باید وقت بگذارند حالا اینارو ول کنید همه باهم ایرانایران ایران سرای جاویدان
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    به نظرم اینکه روی سکو تمام مسئولان به صف می ایستند و تمام کشتی گیرها را عقب می رانند اصلا درست نیست!! نمی دانم چرا رضا یزدانی همیشه خدا مصدوم است! کلا دمشان گرم
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    لوس نشو محسن
  • علی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ورزش چه ربطی داره به سیاست!!!!! خواهشا قاطی نکنید
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق نیوز حداقل بعنوان یک رسانه عمومی مودبانه تیتر بزن من کاری به شخصیت حقیقی تان که چگونه فکر میکنید یا میزان فهم و شعورتان چه مقداری است ،ندارم در ورزش حلقه های المپیک نشانه دوستی بین قاره های جهان است ورزشکاران در همه جهان از هر رنگ و نزادی قابل احترامند و پیروزی یا شکست انها هیچ ارتباطی به حکومتها ندارند
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آی حال کردم پرچم ایران تو آمریکای جنایت کار به اهتزاز در اومد
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مذخرفتر از تیترهای مشرق تو عمرم ندیدم .
  • هادی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    درود بر هر چه ایران وایرانیست.دلم را شاد کردید ای عزیزان انشالله خداوند در تمام مسابقات بین المللی نگهدارتان باشند.حسن رحیمی دوست دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس