کد خبر 403607
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و صنعتی کشور تصمیم گرفته ایم روی ساخت نیروگاههای ۵۰ و ۱۰۰ مگاواتی کار کنیم.

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با حضور در خبر نیمروزی گفت با توجه به شرایط اقلیمی و صنعتی کشور تصمیم گرفته ایم روی ساخت نیروگاه های 50 و 100 مگاواتی کار کنیم، چرا که این نیروگاه ها می توانند در جای جای کشورمان تعبیه شوند.

صالحی افزود: هر چه نیروگاه ها کوچک تر باشند از جهات مختلف مفید تر و مقرون به صرفه تر است.

به گفته صالحی، این نوع از نیروگاه ها به آب فراوان نیاز ندارد، به خطوط انتقال برق نیاز عمده ای ندارد و می تواند برای همان منطقه برق تولید کند.

صالحی افزود: اگر این نیروگاه ها در سواحل خلیج فارس و یا دریای خزر ساخته شود می تواند دو منظوره باشد و آب را نیز شیرین کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: در حال مذاکره با چند کشور هستیم که پیشرفتهای خوبی هم داشته ایم و اگر به توافق نهایی برسد 2 نیروگاه کوچک را در سواحل مکران  آغاز خواهیم کرد، مقدمات و ساختگاه این نیروگاه ها مشخص شده اما هنوز توافقنامه کسب نشده است.

وی افزود: از این پس استراتژی ایران حرکت به سمت نیروگاه های کوچک است چرا که متناسب با شرایط اقلیمی و امکانات صنعتی ایران است.

صالحی ادامه داد: قرار است در دو نیروگاه  جدیدی که در بوشهر ساخته شود که قرارداد آن با روسیه منعقد شده و کار ساختمانی آنها نیز تقریبا آغاز شده است اقدام به شیرین سازی آب دریا نیز بکنیم. هر نیروگاهی که هزار مگاوات است قریب به 250 هزار تا 300 هزار مترمکعب آب را در روز می تواند شیرین کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این دو نیروگاه که قرار است در افق ده ساله ساخته شود می توانیم نزدیک به 600 هزار مترمکعب آب به استان بوشهر تزریق کنیم. کل مصرف آب بوشهر کمتر از 30 هزار مترمکعب در روز است و با تزریق چنین حجمی از آب تحولی در این استان ایجاد می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس