کد خبر 403435
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

قائم مقام وزارت خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان لبنان درباره تفاهم لوزان و آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله حمله نظامی عربستان به ملت یمن بحث و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر رسمی به لبنان بعد از قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت اسلامی، با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

گزارش وبگاه خبری «العهد» حاکی است که مرتضی سرمدی که قبل از ظهر امروز وارد بیروت شده است، پس از دیدار با بری گفت: فرصت مناسبی برای دیدار با رئیس پارلمان بود که در جریان آن به بیان دیدگاه‌ها درباره تحولات 10 روز گذشته پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه درباره تفاهم لوزان با رئیس پارلمان لبنان گفت‌وگو کردیم، تاکید کرد که این تفاهم یک توافق کلی و مقدماتی برای رسیدن به توافق نهایی است.

 سرمدی همچنین افزود: درباره تحولات منطقه بویژه درباره حمله نظامی به یمن و راه‌های برون رفت از بحران یمن گفت‌‌وگو کردیم... هر گونه راه حلی باید بر توقف حملات نظامی، جلوگیری از تخریب تاسیسات زیر بنایی و جلوگیری از خونریزی در یمن و همچنین ایجاد فرصتی برای رساندن مساعدات انسانی به ملت این کشور متمرکز شود.

وی همچنین بر لزوم تشویق گروه‌های یمنی به گفت‌وگو برای برون رفت از بحران تاکید کرد.

فرستاده رئیس جمهوری ایران، همچنین پس از این دیدار با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان نیز دیدار کرد.

سرمدی قبل از ظهر امروز در بدو ورود به بیروت در بارگاه شهید «عماد مغنیه» حضور پیدا کرد و ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای مقاومت اسلامی ادای احترام کرده و پیروزی و آزادی ملت‌ها را پایان مسیر جهاد و مقاومت توصیف کرد.

سرمدی همچنین تاجی از گل بر مزار شهید مغنیه قرار داد.

«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و شماری از کارمندان سفارت ایران در بیروت سرمدی را برنامه‌هایش در لبنان همراهی می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس