کد خبر 402737
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲

کاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: تصمیم قطعی برای خداحافظی نداشتم و یک دفعه در دیدار مقابل سوئد این اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه 90 در رابطه با خداحافظی از تیم ملی فوتبال گفت:‌ واقعیت این است که یکدفعه از تیم ملی خداحافظی کردم قبل از بازی هم چندان تصمیم نگرفته بودم که از تیم ملی خداحافظی کنم با چند نفر از بچه‌ها در این باره صحبت کرده بودم و گفته بودم که امکان دارد که در بازی با سوئد از تیم ملی خداحافظی کنم.

وی گفت: تصمیم گرفتم که در فوتبال نباشم و یکدفعه خداحافظی کنم همانطوری که یکدفعه به تیم ملی آمدم یکدفعه هم از تیم ملی بروم. در آن زمان آقای پورحیدری بازی من مقابل استقلال را دیده بود و آن موقع من را به تیم ملی دعوت کرد.

نکونام در رابطه با اینکه آیا توقعی نداشت تا درباره خداحافظی از تیم ملی مراسمی برای تجلیل از وی برگزار شود، گفت: در این باره هیچ توقعی ندارم باید بگویم آقای کی‌روش قبل از اردوی تیم ملی در اتریش گفت اگر می‌خواهی خداحافظی کنی من می‌توانم با سوئد صحبت کنم تا مراسم خوبی برگزار شود که من گفتم می‌خواهم در سکوت بروم و نمی‌خواهم هیچ مراسمی برگزار شود.

کفاشیان در میان صحبت‌های کاپیتان تیم ملی اظهار داشت: ما خداحافظی نکونام را قبول نکرده‌ایم همیشه جوادآقا کمک ما بوده است و از مشورت‌های ایشان استفاده کرده‌ایم و همواره اگر نیاز به حضور ایشان باشد از ایشان استفاده خواهیم کرد.

نکونام در ادامه در رابطه با برخی از صحبت‌های اعضای تیم ملی اظهار داشت: صحبت‌های بچه‌ها هیچ حرف دروغی نبوده است من با آنها زندگی کرده‌ام و با آنها در اردوهای تیم ملی بوده‌ام تیم ملی غریب بود آقای کفاشیان خیلی تلاش کرد به تیم ملی کمک کند ولی در حد و اندازه تیم ملی به آن کمک نشد متأسفانه این مسائل قبل از جام جهانی و جام ملت‌ها وجود داشت.

وی افزود: این اتفاقات دست آقای کفاشیان نبودو یک کار عمومی است متأسفانه اختلاف‌ سلیقه‌هایی نسبت به تیم ملی، کی‌روش و تیم امید وجود داشت که به ضرر تیم ملی بود و این اختلافات تا روز آخر هم ادامه داشت.

نکونام در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اینکه برخی از مشکلات چه بوده است، گفت: اشکان دژاگه واقعیت را گفت لباس‌های ما زمانی که در ایران تولید می‌شود بسیار بی‌کیفیت است توپ‌هایی که در لیگ کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار بی‌کیفیت است و باید بگویم 30 درصد بی‌کیفیتی لیگ به خاطر این مسائل است. زمانی که من در استقلال بودم این مسائل کاملاً وجود داشت البته این شرایط لباس‌ها و توپ‌ها برای همه تیم‌ها و همه لیگ بوده است قطعاً کسانی که قرارداد بسته‌‌اند در این باره می‌توانند بیشتر صحبت کنند.

وی افزود: انتظار داشتیم پس از برد تیم ملی مقابل شیلی با ما تماس گرفته شود بچه‌ها توقع پاداش هم داشتند به هر حال تیم ملی بزرگسالان ایران شیلی را شکست داده اما به تیم ملی یک دلار هم ندادند در حالی که به تیم امید پاداش دلاری دادند.

نکونام با اشاره به اتفاقات تیم ملی در سه بازی آخر مانده به صعود به جام جهانی خاطرنشان کرد: شرایط تیم ملی در آن زمان بسیار سخت بود ما باید سه بازی را می‌بردیم تا به جام جهانی می‌رفتیم شرایطی که واقعاً سخت بود و اتفاقاتی افتاده بود که آقای کفاشیان هم یادشان است در آن زمان ایشان و آقای نبی خیلی به تیم ملی کمک کردند.

کاپیتان سابق تیم ملی گفت: شنیدم برخی می‌گفتند نتیجه تیم ملی نسبت به زمان برانکو ضعیف‌تر بوده است و من در زمان برانکو حضور داشتم و افتخار می‌کنم که شاگرد ایشان بوده‌ام اما چنین چیزی را قبول ندارم. بعد از اردوی قطر ما شرایط خوبی نداشتیم فشار زیادی روی کفاشیان و تیم ملی بود خیلی‌ها نمی‌خواستند که این تیم به جام جهانی صعود کند اما دیدید که در جام جهانی چه نتایجی با کی‌روش گرفتیم. مردم و بازیکنان با کی‌روش خوشحال هستند اگر بازیکنان در حمایت از کی‌روش مصاحبه می‌کنند میل شخصی آنها است و از جانب هیچ‌کس تحت فشار نیستند مگر می‌شود به بازیکنانی مثل دژاگه و تیموریان بگویید که بالاجبار از کی‌روش حمایت کنند. آنها با کی‌روش راحت و خوشحال هستند و به خاطر فشار و ناراحتی که دارند در این باره صحبت می‌کنند من به شما قول می‌دهم با رفتن او اتفاقات بدی رخ خواهد داد و آینده تیم ملی نامعلوم است چه لزومی دارد وقتی تیم روند روبه رشدی را سپری می‌کند مربی را عوض کنیم در زمان آقای دادکان و برانکو هم به اشتباه چنین اتفاقی رخ داد و برانکو اخراج شد خدا می‌داند که فوتبال ما در آن برهه و الان روند روبه جلو و خوبی را سپری می‌کند و من به عنوان کاپیتان تیم ملی اعتقاد دارم آقای کی‌روش مربی بزرگی است و اگر ایشان برود شرایط بدتر می‌شود نه بهتر، مگر اینکه مربی بزرگتری بیاوریم که آن هم برای هماهنگی با بازیکنان و شرایط فوتبال ایران نیاز به زمان دارد.

وی افزود: همه دیدید که در بازی با عراق با قضاوت بد داور 10 نفره شدیم و اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد شک نکنید که 3 بر صفر برنده از زمین خارج می‌شدیم.

بازیکن اوساسونا تأکید کرد: از آقای کفاشیان خواهش می‌کنم از کی‌روش دفاع کند در جام جهانی در هر 3 بازی نمایش خوبی داشتیم در حالی که همه قبل از شروع تورنمنت اذعان داشتند که از آرژانتین، نیجریه و بوسنی هر کدام 4 گل می‌خوریم.

نکونام تاکیدکرد:  آقای کی‌روش دوست دارد بماند او با این تیم بزرگ شده و اگر شرایط به شکلی فراهم شود تا حدی رضایت او جلب شود مطمئناً از رفتن منصرف خواهد شد. می‌دانید که هفته آینده مراسم قرعه‌کشی جام جهانی برگزار خواهد شد و امیدوارم با ماندن کی‌روش راه سخت صعود به جام جهانی هموار شود. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به نفع فوتبال‌مان باشد و باز هم می‌گویم صلاح فوتبال ما در ماندن کی‌روش است.

نکونام در صحبت‌های پایانی خود اظهار داشت‌: من سه مطلب را باید بگویم در ابتدا من به آقای کفاشیان خیلی ارادت دارم هر کاری که انجام داده‌ام سعی کردم به صلاح تیم ملی باشد اگر انتقاداتی از شرایط تیم ملی، مربی، اردو و هر چیزی که بوده است به نفع تیم ملی بوده است و خوشحالم که حداقل این کار را به خوبی انجام داده‌ام.

وی گفت: در ابتدای برنامه صدایم قطع و وصل می‌شد و الان باید به خانواده میلاد و حسین عزیز هم تسلیت بگویم و خدا به خانواده ایشان صبر بدهد پس از درگذشت این دو عزیز جو سنگینی در اردوی تیم ملی وجود داشت.

نکونام خاطرنشان کرد: یک تشکر ویژه هم دارم از کسانی که با من تماس داشتند مربیان و ... که به من ابراز لطف داشتند دست همه آنها را می‌بوسم اگر من به این جایگاه رسیدم حاصل تلاش آنها بوده است و از همه مردم کشورم تشکر می‌کنم.

کاپیتان سابق تیم ملی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: خداحافظی‌ام از تیم ملی دیگر امکان برگشت ندارد و این تصمیم را گرفته‌ام.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس