انصارالله علیرغم تجربه سیاسی کم خود ضربه محکمی به ائتلاف عربی علیه یمن به ویژه سلمان پادشاه عربستان و پسرش محمد وزیر دفاع این کشور، وارد کرد.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/1/17 به شرح زیر است:

آرشیو اخبار هفته گذشته:

روزنامه بین‌الملل مشرقایران:

توافقی که برای ایران رویا و برای جهان کابوس است

پایگاه هیل- بنیامین نتانیاهو می‌گوید رهبران بین‌المللی باید با تفاهمی که هفته گذشته در لوزان بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت، مخالفت کنند زیرا این توافق موجودیت رژیم صهیونیستی را قطعا به مخاطره انداخته است. وی گفت: فکر می‌کنم این تفاهم برای ایران رویا و برای جهان کابوس است.

تحریم های ایران لغو نمی شود بلکه کاهش میابد

سی‌بی‌اس نیوز- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که در مذاکرات اخیر به عنوان طرف خارجی علی‌اکبر صالحی ظاهر شده بود، می‌گوید که تحریم‌های ایران نه لغو بلکه کاهش می‌یابد و این روند هم پس از عمل کرن ایران به تعهداتش آغاز خواهد شد وی گفت: این فقط یک توافقنامه 10 ساله نیست، این یک برنامه‌ریزی بلندمدت است؛ برنامه‌ای که هیچ غروبی نخواهد داشت. وی افزود: محدودیت‌های اعمال شده، 10 ساله، 15 ساله و 25 ساله خواهد بود؛ ما همیشه محدودیت‌ها را باقی نگاه خواهیم داشت پس این یک برنامه‌ریزی بلند مدت است. بحث داغ این روزهای مطبوعات ایران یعنی تفاوت میان فکت‌شیت ایرانی و نمونه آمریکایی هم پای دیگر بحث بود. مونیز تقصیر این اختلاف را به گردن مذاکره‌کنندگان ایرانی انداخت و گفت: فکت‌شیت ایرانیان با واقعیات همخوانی دارد ولی مشخصاً بر بخش‌های مختلفی از توافقنامه تأکید می‌کند و برخی بخش‌های آن حذف شده است.

برگرداندن روسیه و چین برای حمایت از تحریم ها سخت خواهد بود

ان بی سی نیوز- کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی از چارچوب توافق هسته‌ای کسب شده در لوزان سوئیس درموضوع هسته ای ایران حمایت کرد. وی افزود با توافقی که در روی میز است برگرداندن روسیه و چین برای حمایت از تحریم ها علیه ایران سخت خواهد بود.

فقط بیانیه مشترک لوزان مورد تایید رسمی همه طرفهاست

پایگاه تحلیلی لو بلاگ- فرانسوا نیکولو  سفیر سابق فرانسه در تهران با اشاره به انتشار فکت‌شیت وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات لوزان، تنها بیانیه مشترک قرائت شده توسط وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان را به طور رسمی مورد توافق همه طرفهای مذاکره کننده دانست.

روزنامه بین‌الملل مشرقیمن:

چرا انصارالله جواب عربستان را نمی دهد

پایگاه یمنی مساءپرس- دلایل عدم پاسخگویی انصارالله به عنوان نماینده گروههای مختلف انقلابی به تجاوز نظامی عربستان پرداخت و نوشت: انصارالله علیرغم تجربه سیاسی کم خود ضربه محکمی به ائتلاف عربی علیه یمن به ویژه سلمان پادشاه عربستان و پسرش محمد وزیر دفاع این کشور که هیچ تجربه نظامی ندارد، وارد کرد.

در ادامه گزارش مزبور آمده است: ضربه محکم جنبش انصارالله به ائتلاف عربی علیه یمن، همان عدم پاسخگویی نظامی علیرغم بمباران شدید است. حقیقت این است که عربستان سعی دارد انصارالله را به پاسخگویی سریع نظامی وادارد اما انصارالله بر اساس ارشادات فرمانده خود به ساماندهی جبهه داخلی خود روی آورد.

طرح داخلی یمن برای خروج از بحران تجاوز

خبرگزاری فارس- مرکز نظارت دموکراتیک در یمن، طرحی ابتکاری برای نجات روند سیاسی جاری در کشور و رهایی آن از پیامدهای تجاوز کنونی عربستان شامل 17 بند ارائه کرد. این طرح طی مقاله‌ای به قلم عبدالوهاب الشرفی رئیس دیوان محاسبات یمن انتشار یافت. متن کامل

عربستان بهتر است حملات خود را متوجه ایران کند

روزنامه مصری الیوم- علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده یمن اعلام کرد که اقدام نظامی عربستان علیه یمن تنها برای تسویه حساب با ایران است و از مصر خواسته با توجه به نقش منطقه‌ای اش از این ائتلاف عقب نشینی کند. صالح در پاسخ به سوالی درباره حمله کشورهای عربی به یمن این اقدام را غیر قابل توجیه توصیف کرد و گفت بهتر است عربستان حملات خود را متوجه دشمن امت عربی بکند نه یک کشور همسایه را به خاطر تسویه حساب با ایران به این صورت مورد هجوم ظالمانه خود قرار دهد.

عربستان در تدارک حمله زمینی به یمن

خبرگزاری فارس- عربستان درحال کمک رسانی به نیروهای القاعده در استان حضرموت است و برهمین اساس به مسئول گذرگاه مرزی الودیعه یمن در مرز عربستان دستور داده‌اند که این گذرگاه را ترک کنند. عربستان قصد دارد از این گذرگاه کمک‌های بیشتری را به عناصر القاعده برای نبرد با ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ارائه دهد.کارشناسان تاکید دارند که با توجه به کوهستانی بودن مرزهای شمال غربی یمن با عربستان، ارتش این کشور تلاش خواهد کرد تا از مرز استان حضرموت که دشت و خالی از سکنه است، نیروهای خود را وارد خاک یمن کنند. این درحالی است که این استان هم اکنون به کانون تجمع نیروهای القاعده تبدیل شده است و این نیروها تلاش دارند تا به عنوان خط‌‌شکن زمینه را برای ورود نیروهای سعودی به یمن آماده کنند. عربستان در نظر دارد دست کم استان حضرموت که از استانهای سرشار از منابع انرژی یمن محسوب می شود را تحت اشغال و کنترل خود در آورد و از ان برای اعمال فشار بر شورای عالی انقلاب یمن جهت بازگرداندن مهرهای وابسته بود خود در ساختار قدرت یمن استفاده نماید.

صلیب سرخ به یمن دارو می فرستد

رویترز- صلیب سرخ از عربستان سعودی برای ارسال کمک‌های دارویی به یمن اجازه دریافت کرد. عربستان از پنجشنبه گذشته عملیاتی را تحت عنوان طوفان اراده آغاز کرد که طی این حملات تاکنون بیش از 860 نفر کشته شده‌اند که اکثراً غیرنظامیان هستند.

دشمنان اسلام می خواهند عربستان را به لیبی جدید تبدیل میکنند

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران به عربستان نصیحت کرد با عبرت آموزی از سرنوشت آمریکا از مداخلات نظامی در منطقه، حملات نظامی علیه یمن را فوراً متوقف کند. وی افزود: دشمنان جهان اسلام با درگیر کردن عربستان در جنگ علیه یمن، درصددند عربستان را نیز به لیبی جدید تبدیل و قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.

تخلیه روستا های هم مرز عربستان با یمن

روزنامه عربستانی الحیات- مسئولان عربستانی 96 روستا در جنوب این کشور در شمال مرز با یمن را که بتازگی تخلیه کرده‌اند تخریب خواهند کرد. این روستاها خالی از سکنه بوده و 15 هزار خانوار این روستاها به شهرک مسکونی ملک عبدالله در استان جازان منتقل شده‌اند.

همکاری اطلاعاتی میان عربستان و اخوان المسلمین در یمن

خبرگزاری فارس- یک مقام اطلاعاتی یمن در صنعا از هماهنگی بین نیروی هوایی عربستان با اعضای حزب اصلاح شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین یمن خبر داد.

پارلمان پاکستان مشارکت در حمله به یمن را بررسی می کند

خبرگزاری فرانسه- دفتر نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد پارلمان این کشور، امروز در جلسه‌ای ویژه احتمال مشارکت اسلام‌آباد در ائتلاف سعودی علیه یمن را مورد رایزنی قرار خواهد داد. با وجود درخواست‌های ریاض از پاکستان برای مشارکت در ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن، ولی اسلام‌آباد، همپیمان قوی عربستان سعودی به این درخواستی تاکنون پاسخی نداده است.

خبرگزاری تسنیم- سید خورشید شاه رهبر اپوزیسیون در پارلمان و عضو ارشد حزب مردم پاکستان گفت: ملحق شدن اسلام‌آباد به ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن، خسارات زیادی را به پاکستان وارد خواهد کرد. وی افزود: دولت پاکستان امروز در اجلاس مشترک پارلمان این کشور موضع خود را در خصوص جنگ یمن مطرح خواهد کرد و تصمیم دولت پاکستان نیز تصمیم این کشور خواهد بود.

درخواست 200 میلیارد دلاری مصر برای مشارکت در جنگ علیه یمن

القدس العربی- بعد از توافق کشورهای عربی بر ایجاد نیروی نظامی مشترک عربی و حمله ائتلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان به خاک یمن، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر 200 میلیارد دلار برای حل مشکلات اقتصادی مصر رشوه خواسته تا بتواند به گفته خود مردم مصر را برای مشارکت در حمله نظامی علیه یمن راضی کند.

پیش شرط انصارالله برای گفتگو

رویترز- صالح الصماد رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که انصارالله در صورت توقف حملات هوایی عربستان سعودی به یمن، حاضر است مذاکرات صلح را آغاز کند. هیچ شرطی جز توقف تجاوز عربستان و نشستن بر روی میز گفت‌وگو بر اساس یک برنامه زمانبندی‌شده نداریم. ما می‌خواهیم که نشست‌های مربوط به این گفت‌وگو علنی باشد و همه چیز برای مردم یمن پخش شود تا بدانند که مانع اصلی رفع بحران یمن کیست.

روزنامه بین‌الملل مشرقآمریکا:

بیائید هیچگاه از روی ترس مذاکره مذاکره نکنیم

روزنامه فرانسوی لوپوئن- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از سال 2008 تاکنون حصول توافق هسته‌ای با ایران را در رأس اهداف اصلی خود قرار داده بود و حصول این توافق را می‌توان تنها دستاورد وی در زمینه سیاست خارجی ارزیابی کرد. باراک اوباما در روز 30 مارس گذشته طی اظهاراتی در مراسم افتتاحیه مؤسسه کندی در بوستون، با تکرار جمله معروف جان اف کندی رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت بیائید هیچگاه از روی ترس مذاکره مذاکره نکنیم اما هیچوقت هم از مذاکره نترسیم.

تنها دو رای تا سلب حق وتوی اوباما

فاکس نیوز- سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه تصریح کرد که حمایت 64 تا 65 سناتور آمریکایی از لایحه نظارت کنگره بر هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران را به دست آورده است و تنها به دو رأی دیگر نیاز دارد تا حق وتو اوباما را در این لایحه سلب کنند. وی تأکید کرد که این لایحه، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را وادار می‌کند تا قبل از امضای هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران، آن را در اختیار سنا برای تأیید نهایی قرار دهد.

استقبال شورای همکاری از دعوت آمریکا برای نشست کمپ دیوید

سی ان ان- وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس (GCC) از استقبال کشورهایشان برای حضور در نشست کمپ دیوید که آمریکا به آن دعوت کرده، خبر دادند. این مومضع وزرای خارجه اعضای شورای همکاری در خلال تماس تلفنی یکشنبه شب جان کری وزیر خارجه آمریکا با آنها اعلام شد. جان کری در این تماس تلفنی اعضای شورای همکاری در جریان آخرین اخبار از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 گذاشت.

همچنان همه گزینه ها در قبال ایران روی میز است

روزنامه نیویورک‌‌تایمز- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت هرچند واشنگتن فعلا تعامل را در قبال ایران در پیش گرفته، اما در عین حال تمامی گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌داند. وی در بخشی از این مصاحبه به روابط آمریکا و کوبا اشاره کرده و گفته است که واشنگتن در قبال کوبا سیاست خود را تغییر داده تا بلکه به نتایجی جدید برسد، اما اگر به آنچه می‌خواهد نرسد، می‌تواند سیاست خود را اصلاح کند.

تماس وزرای خارجه کشورهای خلیج فارس با کری

رویترز- وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با جان کری همتای آمریکایی‌شان تماس گرفته اند و در خصوص برنامه اتمی ایران و آخرین تحولات مربوط به آن رایزنی کرده‌اند.

گفتگوی وزاری خارجه آمریکا و مصر درباره ایران و یمن

پایگاه مصری الیوم- جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت‌وگو کرد. بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر گزارش داد که این گفت‌وگوها درباره روابط دو جانبه دو کشور و ساز‌وکار تقویت منافع مشترک واشنگتن و قاهره بوده است. وی گفت: دو طرف همچنین توافق ایران و کشورهای 1+5 درباره پرونده هسته‌ای تهران را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت این توافق که به ایجاد ثبات در خاورمیانه منجر خواهد شد تأکید کردند. بر اساس این خبر پرونده یمن، بحران امنیتی لیبی و تلاش‌ مصر برای مبارزه با تروریسم در منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

اشتون کارتر به ژاپن و کره سفر می کند

جاکارتا پست- دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از سال 2011 با این استدلال که هیچ منطقه‌ای به اندازه آسیا و اقیانوسیه برای منافع بلندمدت آمریکا حائز اهمیت نیست، راهبردی را برای تمرکز بیشتر بر این منطقه تعیین کرد. در راستای همین سیاست‌های اوباما، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در صدد است در هفته جاری به ژاپن و کره جنوبی سفر کند.

روزنامه بین‌الملل مشرقموریتانی:

آغاز هفته برده داری در موریتانی

آناتولی- هفته علمی مبارزه با برده‌داری از امروز دوشنبه در موریتانی آغاز شد. هفته علمی مبارزه با برده‌داری که از در نواکشوط آغاز شده برای ایجاد مکانیزم‌هایی در نظر گرفته شده است که باید برای مبارزه با برده‌داری صورت گیرد. انجمن دانشمندان موریتانی هفته علمی را از روز دوشنبه آغاز کردند تا گفتمان علمی مبارزه با برده‌داری را به گوش مردم این کشور و سایر کشورهای جهان برسانند.

روزنامه بین‌الملل مشرقژاپن:

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران

کاستمز تودی پاکستان- وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که توکیو در سال 2015 میزان خزید نفت از ایران را 26 درصد افزایش داده است. این کشور وارد نفت خام خود را از ایران به میزان ۱۰۸۶ کیلولیتر یا به عبارتی ۲۴۳ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

تلاش دولت ژاپن برای ساخت پایگاه آمریکایی

راشاتودی- دولت ژاپن از فرماندار استان اوکیناوا تقاضا کرده است اجازه ساخت یک پایگاه هوایی آمریکایی را در این استان بدهد.

بعد از آن‌که در سال 1996 برای اولین بار ساخت یک پایگاه هوایی در اوکیناوا پیشنهاد شد، در طول دو دهه گذشته صحبت‌هایی از ساخت این پایگاه هوایی در اوکیناوا وجود داشته است اما همواره در این مدت مخالفت ساکنان این جزیره مانع ساخت این پایگاه هوایی آمریکایی شد.

روزنامه بین‌الملل مشرقجمهوری چک:

درب های کاخ پراگ به روی سفیر آمریکا بسته است

پایگاه لنتارو روسیه- میلوش زمان رئیس‌جمهور جمهوری چک معتقد است که انتقاد علنی از حضور وی در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در مسکو از سوی اندرو شاپیرو سفیر آمریکا در این کشور، غیرقابل قبول است. روسیه، میلوش زمان روز یکشنبه این مطلب را اعلام کرده و یادآور شد: به همین دلیل درب‌های کاخ پراگ از این به بعد به روی سفیر آمریکا بسته خواهد بود. من نمی‌توانم تصور کنم که سفیر چک در ایالات متحده اجازه داشته باشد به رئیس‌جمهوری آمریکا توصیه کند که به کجا سفر کند یا نکند. من اجازه نخواهم داد تا سفیر هیچ کشوری در امور داخلی ما دخالت کرده و بخواهد در مورد برنامه سفرهای خارجی من اظهارنظر کند.

سخنان رئیس جمهور چک شجاعانه بود

توئیتر- کنستانتین دالگوف نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون روز یکشنبه در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در جمهوری چک نوشت که سخنان رئیس‌جمهوری چک نشان دهنده شجاعت وی در ابراز عقیده خویش و پاسخ مناسبی به اظهارات مداخله جویانه سفیر آمریکا است.

طرح آمریکا برای منزوی کردن مسکو شکست خورده است

توئیتر- آلکسی پوشکوف رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در جمهوری چک نوشت: این مسئله نشان می‌دهد که نقشه آمریکا برای منزوی کردن مسکو، بخصوص تلاش این کشور در جهت ترغیب رهبران کشورهای دیگر برای عدم حضور در مراسم جشن پیروزی در مسکو، شکست خورده است.

مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی جمهوری چک

روزنامه پارلمانت نیلستی- میلوس زمان رئیس‌جمهور جمهوری چک، از اندرو شاپیرو سفیر آمریکا در این کشور به دلیل انتقاد از سفر آتی زمان به مسکو برای شرکت در هفتادمین سال پایان یافتن جنگ جهانی دوم به شدت انتقاد کرد. اندرو شاپیرو اواخر ماه مارس در تلویزیون جمهوری چک گفته بود که میلوس زمان تنها مقام عالی اروپایی است که در جشن پایان جنگ جهانی دوم شرکت می‌کند.

روزنامه بین‌الملل مشرقعراق:

عراق هیچگاه کمک های ایران را فراموش نمی کندپ

الاهرام مصر- ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق، ، وضعیت کشورش در مقایسه با گذشته بهتر توصیف کرد و گفت عراقی‌ها کمک ایران را به هنگام حمله داعش فراموش نخواهند کرد. پیش از آنکه شاهد موضعی بین‌المللی باشیم، ایران در کنار ما ماند.

درباره ایجاد یک نیروی عربی مشترک باید بگویم که این مسئله باید بسیار زیاد و دقیق از سوی افراد متخصص و کارشناس بررسی شود.

یگان طلایی عراق آماده آزادسازی الانبار

پایگاه خبری العهد- قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار عراق گفت: عملیات نظامی گسترده برای آزادسازی مناطق الانبار از دست گروه تروریستی داعش از این ماه آغاز می‌شود. وی همچنین گفت: نیروهای نظامی اضافی برای پاکسازی الانبار به این استان رسیده‌اند. در همین حال یگان‌های ویژه عراق موسوم به یگان طلایی ارتش عراق در استان الانبار از آمادگی کامل خود برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی و عشایر الانبار در نبرد آزادسازی این استان از سیطره داعش خبر داد.

توافق بارزانی و العبادی برای همکاری در آزادسازی کامل الانبار

المیادین- حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق که امروز در راس یک هیأت عالیرتبه نظامی به«اربیل» سفر کرده است، پس از دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق با او در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شد.العبادیاز همکاری با منطقه کردستان برای آزادسازی استان نینوا خبر داد و گفت که آزادسازی نینوا یک مسئولیت همگانی است. ما بسیاری از موانع و مشکلات موجود را حل کرده‌ایم و رابطه بغداد و اربیل مثبت ارزیابی می‌شود و نیروهای پیشمرگه نیز در عملیات آزادی موصل شرکت خواهند داشت.مسعود بارزانی نیز در تایید این مسئله گفت: ما بر سر اقدام مشترک برای آزادسازی عراق از دست تروریسم توافق کرده‌ایم.

روزنامه بین‌الملل مشرقفلسطین:

واکنش حماس به حمله داعش به یرموک

پایگاه الرساله- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با برگزاری تظاهراتی در اعتراض به حوادث اردوگاه فلسطینی یرموک واقع در 7 کیلومتری دمشق اعلام کرد آنچه در این اردوگاه اتفاق می‌افتد چیزی جز خدمت مجانی به رژیم صهیونیستی نیست.

دستیابی حماس به سلاح ایرانی از طریق یمن

القدس العربی- منابع اسرائیلی در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به قاچاق اسلحه و وسایل جنگی از طریق یمن به غزه روی خواهد آورد. منابع امنیتی در اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که حماس به انتقال اسلحه و ابزارهای جنگی از این طریق روی خواهد آورد و این موضوع از طریق امدادهای هوایی ایران برای حوثی‌ها انجام خواهد شد.

روزنامه بین‌الملل مشرقعربستان:

حمله نیروهای امنیتی انعاکس شکست در یمن

المیادین- فواد ابراهیم معارض عربستانی با اشاره به حمله یکشنبه شب نیروهای امنیتی سعودی به العوامیه در شرق عربستان، تاکید کرد که این اقدام نیروهای امنیتی انعکاس شکست عملیات علیه یمن بود.

حمله عربستان به قطیف در شرق عربستان

المیادین- نظامیان سعودی روز یکشنبه به بهانه دستگیری چندین نفر از متهمان تحت تعقیب در قطیف، به منازل مسکونی مردم شیعی عربستان در این شهر یورش بردند. پایگاه خبری قطیف نیوز در این باره گزارش داد که نظامیان آل سعود به منازل مسکونی 15 نفر در شمال العوامیه حمله و همزمان اقدام به تیراندازی کردند. ساکنان قطیف در پی این اقدامات سرکوبگرانه، با راهپیمایی در خیابان‌های قطیف علیه خاندان آل‌سعود، سرکوبگری‌های مخالفان از سوی رژیم سعودی را به شدت محکوم کردند.

نگرانی صهیونیست ها از آغاز انتفاضه سوم

سایت والا- نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان سرزمین‌های اشغالی از آغاز انتفاضه سوم نگران هستند. نزدیک به 40 درصد از صهیونیست‌ها خواستار تشدید برخوردارها با فلسطینی‌ها برای مقابله با موج جدید انتفاضه فلسطینی ها هستند.

روزنامه بین‌الملل مشرقلبنان:

روزنامه الجدید- تونی بلینکن قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا بمنظور دیدار با مقامات ارشد دولت لبنان وارد بیروت شد.

روزنامه بین‌الملل مشرقکره شمالی:

پیونگ‌یانگ منطقه ممنوعه دریایی مشخص کرد

رویترز- در آستانه سفر مقامات وزارت دفاع آمریکا به سئول، کره‌شمالی منطقه دریایی شرق این کشور را برای کشتی‌ها منطقه ممنوعه دریایی اعلام کرد. در آستانه برگزاری رزمایش مشترک واشنگتن-سئول در شبه‌جزیره کره و پیش از سفر وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی، همسایه شمالی‌اش از احتمال پرتاب موشک‌ خبر داد.

روزنامه بین‌الملل مشرقهند:

احتمال عدم انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند

پایگاه خبری هندی لایو مینت- پس از تفاهم لوزان میان ایران و غرب که می‌تواند به برداشته شدن تحریم‌های ایران بینجامد، تجارت مشترک ایران و هند در زمینه کشتیرانی که به موجب آن نفت ایران برای 4 دهه تا جولای 2012، سال تشدید تحریم‌ها علیه این کشور، به هند انتقال می‌یافت، می‌تواند دوباره از سرگرفته شود. این تفاهم دقیقا 2 سال پس از انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند صورت گرفته است. شرکت کشتیرانی ایران و هند، یک همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت کشتیرانی هند و شرکت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.

روزنامه بین‌الملل مشرقترکیه:

برنامه سفر اردوغان به ایران

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است فردا سه‌شنبه 18 فروردین در سفری یک روزه وارد تهران شود . وی پس از دیدار با مقامات عالی‌رتبه کشورمان از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و برگزاریدومین نشست مشترک شورای عالی همکاری دو کشور با حضور وزرای ذیربط 2 کشور، شامگاه سه‌شنبه به کشورش بازمی‌گردد.اردوغان را در این سفر یک روزه وزرای خارجه، اقتصاد، انرژی، گمرک، تجارت و توسعه، فرهنگ و گردشگری همراهی خواهد کرد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • لبوفروش ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اردوغان + ایران ؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • وهبی ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    برای چی بیادش این اردوغان آمریکائی اونهمه دشمنی با ایران الان بیاد که چی بشه چرا راهش میدن اینها
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    از اينكه دولت آقاي روحاني اجازه ورود يك چنين فرد بوقلمون صفت و خائني را به خاك پاك ايران اسلامي داده و به عواطف و احساسات جريحه دار ملت و نيز منتقدين ورود اين شخص به كشور بي اعتنايي كرد،خيلي خيلي متأسفم.اردوغاني كه دستش به خون خيلي از مسلمانان وشيعيان منطقه آلوده است.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    برداشت اشتباه: در گفته علی عبدالله صالح ، منظور از دشمن امت عربی، اسرائیل است نه ایران(هرچندکه ما از او خوشمان نیاید حرفش را نباید اشتباه برداشت کنیم)
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    امام فرمود هرگاه دشمن از شما تعریف کرد بدانید دچار مشکل هستید. الان هم اگه این جمله نتانیاهو که تفاهم برای ایران رویاست و ... رو بخواهیم درست بگوییم می شود: این تفاهم برای ایران کابوس و برای غرب رویاست.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    تقارن حرفهاي اردوغان با اين سفر تصادفي نيست. آقاي اردوغان موضع غرور و كبر مي خواهد به دنيا اين پيام را بدهد كه به ايران توهين مي كنم و هيچ كس هم نمي تواند مرا متوقف كند.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    از سايت وزين مشرق عذر خواهي ميكنم. خدمت استاد العلماء اشيخ تازه مسلمان نروژي عارضم به سلام. غرض عرض ادب بود خدمت ان استاد گرانسنگ زبان شيرين فارسي و سوال در مورد اين نكته مجهول در ذهن حقير كه تفاوت قيمه با قورمه در چيست؟ چرا بعضي خورشها را قورمه و برخي را قيمه نامند؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    تازه مسلمان نروژی مقیم ایران پاسخ می دهد امشب ساعت 22 .شبکه دو سیما!
  • پسر ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اردوغان هم توهین میکنه و هم میاد ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس