"یک دختر جوان ایرانی دوست‌داشتنی در آنجا پرسه می‌زد و ما با هم سر صحبت را باز کردیم. در اینجا چنین کاری به هیچ‌وجه مجاز نیست. حتی قرار نیست که با یک زن ایرانی دست بدهید مگر اینکه وی خود ابتدا دست دهد.

گروه جنگ نرم مشرق- اندرو استایلز، یکی از خبرنگاران پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، که متخصص در امر اشاعه ایران‌هراسی است، پیش از نوروز 94 به ایران سفر کرده و به عنوان یک توریست از کشورمان دیدن کرده است. هرچند که ظاهرا سفر تفریحی وی به ایران در جهت تقویت چهره توریستی کشورمان اثرگذار است اما وقتی پای خاطراتی که او از ایران برای دوستانش تعریف کرده می‌نشینیم، مسئله بسیار فراتر می‌رود.

آنچه که در ادامه می‌آید خلاصه‌ای است از آنچه که او پس از بازگشت از ایران در پایگاه خبری ضد ایرانی منتشر کرده است:

بدترین بخش سفر دو هفته‌ای به ایران قبل از آن روی می‌دهد، یعنی وقتی که به دیگران می‌گویی که می‌خواهی به ایران سفر کنی. تقریباً تمام واکنش‌ها یکسان است: خودت رو بدست چوبه دار نسپر! یادت نره که آدرس جدیدت در زندان اوین رو برامون ارسال کنی. مراقب داعش باش.

اگر جزو آن دسته از اشخاص پارانوییدی باشید طبیعتاً تمامی این صحبت‌ها را جدی می‌گیرید. حتی وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص سفر به ایران این طور می‌گوید: برخی عناصر موجود در ایران نسبت به آمریکا با خصومت برخورد می‌کنند. در نتیجه، ممکن است شهروندان آمریکایی در صورت سفر به ایران و یا اقامت در آنجا مورد اذیت و آزار قرار گرفته و یا دستگیر شوند.

با توجه به این مسائل، تصور خواهید کرد که ممکن است برای یک یا بیست سال به زندان اوین بیفتید که طبیعتاً تصور خوبی نیست.

با این حال، پس از رسیدن به فرودگاه امام خمینی تهران، مستقیماً به سمت بخش کنترل پاسپورت می‌روم. سقف آنجا کوتاه و چراغ‌ها داغ هستند. من هم خسته هستم و در حالی که سعی دارم مستقیماً به دوربین امنیتی که بر روی صورت من زوم شده است نگاه نکنم به طرز مشکوکی عرق می‌ریزم. آن سوی مأموران،‌ اتاقی وجود دارد که بر روی دیوار آن نوشته شده است اتاق انگشت‌نگاری. باید جالب باشد.

پس از گذراندن سه ربع در صف انتظار، بالاخره نوبت من شده و مهر عبور زده می‌شود. پس از آن یکی از راهنماهای تور محلی که منتظر من بود به استقبالم می‌آید و با هم به هتل بین‌المللی لاله می‌رویم. نام این هتل قبل از انقلاب هتل اینترکانتینتال بود. با بررسی اتاق‌ها می‌توان دریافت که تغییرات کمی در آن رخ داده است.

تلویزیون به اندازه کافی مدرن به نظر می‌رسد و از این رو شبکه پرس تی وی را انتخاب می‌کنم، که نخستین شبکه خبری انگلیسی زبان ایران است. جورج گالوی، یک نماینده پارلمان انگلیس بد خلق، در مورد امپریالیسم صحبت می‌کند. ظاهراً وی دارای برنامه تلویزیونی خود در این شبکه است.

محو تماشای این برنامه بودم که متوجه می‌شوم هوا تاریک شده و باید آنلاین بشوم و به دوستانم در خانه رسیدن خود را اطلاع بدم. وقتی به پذیرش برای گرفتن کد دسترسی به اینترنت زنگ می‌زنم، مردی به من می‌گوید که تا پنج دقیقه دیگه تماس می‌گیرد، که تاحدی عجیب به نظر می‌آمد. پانزده دقیقه بعد امکان دسترسی به اینترنت برایم فراهم می‌شود. با این حال لپ‌تابم محترمانه به من اخطار می‌دهد که «ممکن است اشخاص دیگری بتوانند اطلاعات ارسالی شما از این شبکه را ببینند.»

صبح روز بعد من به همراه دیگر اعضای کاروان که حدود 20 نفر می‌شدیم به سمت پارکینگ می‌رویم تا سوار اتوبوس توریستی خود شویم. دسته‌ای از پرچم‌ها در خیابان جلوی هتل قرار دارند. البته پرچم آمریکا در آنجا وجود ندارد.

من مشتاقم که نخستین دید خود را در مورد تهران بدست آورم. راهنمای تور ما به نام هادی می‌گوید نخستین توقف ما در بیرون از یک مجتمع دولتی مربوط به سازمان قضایی جنایی ایران و دادگاه عالی است. وی می‌گوید که عکس‌برداری از آنجا ممنوع است.

پس از توقف،‌ همه پیاده می‌شوند و فوراً شروع به عکس‌برداری می‌کنند. نه از خود ساختمان بلکه از بیل‌بورد بزرگ آیت‌الله خمینی که در آنجا قرار داشت.

سپس در اطراف کاخ گلستان که زمانی محل سکونت خانواده پادشاهی قاجار و نیز مکان تاج‌گذاری محمدرضا شاه در سال 1967 بود، شروع به قدم زدن می‌کنیم.  هر چند ساختمان عدالت کیفری با آن شکل بتونی و یکنواختش بر شکوه کاخ تا حدی سایه انداخته است، اما این کاخ واقعاً زیباست.

آنچه در ایران دیدم (سفر اندرو استایلز، مدیر مسئول دیجیتال واشنگتن فری بیکن، به ایران)

پس از آن به بازار می‌رسیم. در بیرون از ورودی اصلی بازار، بچه‌های جوانی در حال فروش ظاهرا زیرپوش زنانه به زنانی هستند که با ورقه‌های سیاه پوشیده شده‌اند. ظاهرا محلی‌ها خیلی تحت تاثیر من و همراهانم قرار نگرفته‌اند. فکر کنم این بی‌علاقگی مربوط به این واقعیت است که بازار پر از ایرانیانی است که دارند برای نوروز، سال جدید ایرانی، خرید می‌کنند، و ما نیز در حالیکه سعی داشتیم با آی‌پدهای خود از این مناظر فیلم بگیریم باعث سد راه آنها می‌شدیم فرصت ما برای تعامل با مردم در آنجا محدود بود و راهنماهای ما نیز ظاهراً در مورد این مسئله کاملاً مصمم بودند.

در راه برگشت به هتل از کنار سفارت قدیمی آمریکا رد شدیم. در حال حاضر آنجا متعلق به سپاه پاسداران ایران است و دیوارنگاری‌های ضد آمریکایی زیادی در آنجا وجود دارد. یک موزه نیز در داخل آنجاست که بازدیدکنندگان می‌توانند بازمانده تلاش‌های ناموفق جیمی کارتر برای آزادسازی گروگان‌های ما را ببینند.

روز بعد ما روانه همدان می‌شویم و در روز عید پوریم به آنجا می‌رسیم. پوریم تعطیلات یهودی است که در آن تلاش‌های قهرمانانه ملکه استر، که قبلاً یک برده جنسی بود، و نیز مردخای برای نجات یهودیان فارسی از دست خشایارشاه جشن گرفته می‌شود.

ما به همراه یکی از اعضای جامعه پررونق یهودیان در همدان به سمت مقبره استر می‌رویم که در وسط یک خیابان شلوغ قرار دارد. در ضمن، عبور از خیابان در ایران عملاً هیچ فرقی با دست به خودکشی زدن با خودرو ندارد. سیل ماشین‌ها هیچ وقت متوقف نمی‌شود، و تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که دعا کنید همانند مردم استر در امان بمانید.

هنگامی که به هتل می‌رسیم بنیامین نتانیاهو در حال سخنرانی برای کنگره بود که از شبکه پرس تی‌وی در حال پخش بود. برخی به دقت داشتند گوش می‌دادند در حالی که برخی دیگر فقط با اخم به تلویزیون نگاه می‌کردند. نتانیاهو داستان استر را یادآور می‌شود، کسی که «حق دفاع از مردم یهود برای دفاع از خود در برابر دشمنان‌شان را به وجود آورد» به ویژه حال که یهودیان «بار دیگر با تلاش‌های یک پادشاه فارسی دیگر با نابودی مواجه‌اند.»

روز بعد با اتوبوس روانه خرم آباد شدیم. هرچند سفر طولانی با اتوبوس مشقت‌بار بود اما حداقل مناظر مهیج و زیبا بودند. دشت‌های صاف به همراه قله‌های بزرگ پوشیده از برف در دو سمت وجود داشت. اتوبوس ما وارد خرم آباد می‌شود. گروه ما تلو تلو خوران به یک گروه کنجکاو از بچه‌های مدرسه‌ای می‌رسد. آنها از ما با رگباری از عبارات از بهر کرده استقبال می‌کنند، مانند «What time is it?». پس از کمی لابی‌گری نهایتاً آنها موافقت می‌کنند که برای ما آواز بخوانند. آوازشان واقعاً قابل تحسین بود.

هنگامی که به محل اقامت خود می‌رسیم تقریباً هوا تاریک شده بود. پس از آن من و برادران چنگ که تایوانی-آمریکایی بودند به یک گروه از توریست‌های ایرانی اهل اصفهان می‌رسیم. آنها در حال برپایی جشن پیش از نوروز بودند و از روی آتشی که درست کرده بودند می‌پریدند. این جشنی بود که آیت‌الله خمینی سعی داشت تا در روزهای نخست انقلاب بر روی آن مهر باطل بزند که با مقاومت شدید مردم مواجه شد.

یک دختر جوان دوست‌داشتنی در آنجا پرسه می‌زد و ما با هم سر صحبت را باز کردیم. در اینجا چنین کاری به هیچ‌وجه مجاز نیست. حتی قرار نیست که با یک زن ایرانی دست بدهید مگر اینکه وی خود ابتدا دست دهد. برخی از زنانی که در اطراف ما نشسته بودند روسری‌های اجباری خود را برداشتند. گور بابای انقلاب. در ادامه صحبت‌هایی که داشتیم، یکی از دانشجویان رشته انیمیشن رایانه‌ای، این عبارت جسورانه را به من گفت که «ما عاشق آمریکا هستیم»، و حتی کمی نزدیکتر شد و به آرامی گفت «و نیز اسرائیل».

صحبت کردن با محلی‌ها همیشه نمای متفاوتی از ایران را نسبت به آنچه راهنماهای تور در اتوبوس ارائه می‌کردند، به ما می‌داد. یک روز وارد یک مغازه قهوه‌فروشی که توسط مسیحیان آمریکایی گردانده می‌شد شدم. آنها با این نظر که اقلیت‌های مذهبی جزو اعضای باارزش جامعه ایران بوده و می‌توانند رسوم خود را به راحتی و بدون اذیت و آزار به جا بیاورند مخالف بودند. یکی از آنها به من گفت: «نه اصلا خوب نیست. اگر می‌توانستم از اینجا می‌رفتم.»

در ایران به آمریکایی‌ها با نوعی شک و تردید نگاه می‌شود. ایرانیان می‌خواهند بدانند که شما در ایران چه کار می‌کنید، نه به خاطر اینکه آنها به شما برای انجام کودتا مشکوک باشند، بلکه به این خاطر که آنها می‌دانند دارندگان پاسپورت آمریکا می‌توانند تعطیلات‌شان را در جای دیگری از جهان بگذرانند،‌ و برای شما احساس تأسف می‌کنند. آنها تقریباً همیشه دوستانه برخورد می‌کنند و مشتاقند به شما بگویند که حس بدی نسبت به شما در آنجا وجود ندارد.

آنچه در ایران دیدم (سفر اندرو استایلز، مدیر مسئول دیجیتال واشنگتن فری بیکن، به ایران)

بعد از آن راهی شیراز می‌شویم. در یک هتل پنج ستاره اقامت می‌کنیم که حتی خدمات مختلفی از چشمه آب گرم ارائه می‌کند. به هنگام شب من به همراه برادران چنگ یک تاکسی که راننده آن بتواند انگلیسی صحبت کند پیدا می‌کنیم تا در شهر گشتی بزنیم.

نام راننده آرمان 28 ساله و دارای مدرک دانشگاهی در رشته مهندسی نفت است. این مدرک در آمریکا به عنوان یک مدرک بسیار خوب به حساب می‌آید. همانند بسیاری از ایرانیان مجرد هم سن و سالش، او با والدینش زندگی می‌کند. آرمان در صحبت‌هایش بیان می‌دارد که نیمی از جوانان ایرانی تقریبا به طور منظم الکل مصرف می‌کنند. تمام آنچه نیاز دارید یک فرد مورد اعتماد و مقدار زیادی پول است. یک بطری جانی واکر رِد حدود 60 دلار برای شما آب می‌خورد،‌ یعنی سه برابر آنچه در آمریکا برای آن می‌پردازید.

شیراز شهر دوست‌داشتنی‌ای است. همانند بیشتر نقاط ایران، سابقاً در اینجا رودخانه‌ای وجود داشته است.

پس از آن با اتوبوس راهی اصفهان می‌شویم. در راه اصفهان در مورد مسائل مختلفی صحبت می‌کنیم. یکی از این مباحث بحث حجاب در ایران است. مسئله پوشش زنان بسیار پیچیده است، به ویژه برای لیبرال‌ها. از یک طرف، فمینیست‌های مدرن اظهار می‌دارند که مجبور کردن زنان به پوشاندن خودشان ذاتاً اشتباه است. از طرف دیگر، نقد فرهنگ‌های دیگر بسیار مشکل‌ساز است، چرا که این کار اغلب انعکاسی از امپریالیسم غرب است.

در این خصوص من از یکی از دختران جوان دانشجویی که در شیراز ملاقات کردم سوال کردم. او داشتن روسری را دوست داشت، چرا که اینکار باعث ایجاد حس «امنیت» در برابر نگاه ترسناک انبوهی از مردان می‌شد.

اصفهان خوش‌عکس‌ترین شهری بود که ما دیده بودیم. این شهر شامل یک سری پل‌های پر زرق و برق بود و از همه مهم‌تر دارای یک رود واقعی دارای آب بود.

در راه برگشت به تهران از روستای باستانی ابیانه که در دامنه‌های کوه کرکس قرار داشت دیدن کردیم. گفته می‌شود که قدمت این روستا به هزاران سال قبل و به زمان ساسانی برمی‌گردد. قبل از ترک روستا، همراهان چینی موفق می‌شوند تا با انداختن مقداری غذا در جلوی سگ‌های روستا، یک صحنه درگیری بین سگ‌ها به وجود بیاورند. این کار طبیعتاً فرصت عکس‌برداری خوبی را به وجود می‌آورد. این صحنه در ابتدا جالب بود تا اینکه خون جاری شد و مشخص شد که سگ سیاه قصد ندارد کار را به راند بعدی بکشاند. خوشبختانه یکی از روستاییان موفق شد تا با انداختن یک سنگ به اندازه توپ بسکتبال به این کار خاتمه دهد.

نهایتاً به هتل لاله تهران برمی‌گردیم و پس از توقفی کوتاه راهی فرودگاه می‌شویم تا از آنجا به دالاس برگردم. خیلی خوبه که به خونه برگشتم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    7 6
    ايراني هاي نادان نمي دانند او به عنوان يكي از عوامل شناسايي هر چه بيشتر فرهنگشان براي از ريشه خشكاندنش توسط سياستمداران و دولتمردان همان خبرنگار مزدبگير دولت آمريكايي است .
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    6 6
    خبرنگاران آمريكايي يكي از عوامل سازمان هاي جاسوسي آمريكايي قطعا هستند گزارش هايشان را اينگونه مي دهند به آنها و ....
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 1
    عجب آدمائین این آمریکائیا :&& بعضی جوگیران خودباخته و خود کمتربین، با حرفهایی که خوشایند این مردک شد چطور او رو به خواسته و نتیجه گیریش از این سفر رسوندند!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 1
    همه اين حرفها براي زمينه سازي همكاري بيشتر مردم ايران براي گفتن ناگفته هايي است كه خبرنگاران براي گزارش دادن به آنها نياز دارند ضمنا كِيفِشان را هم بكنند البته به اندازه كشور خودشون اينجا نمي تونم اما اين هم ....
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اين هم يكي از راههاي مهم شناختن اموري است كه براي خشكاندن فرهنگ و ريشه ايرانيان آمريكايي ها به آن حاتياج دارند.
  • ابوالفضل ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    3 3
    فقط می تونم بگم متاسفم مرگ بر آمریکای دروغگو و حیله باز
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 5
    "ريشه ملت ايران را بخشكانيد" : جان بولتن سياستمدار تاثير گذار آمريكايي است.
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 6
    حتما جاسوس هست
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    4 0
    واقعاکه استادسیاه نمایی!البته هرکسی دنیاروازچشم خودش میبینه
  • علیرضا ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    10 2
    با سلام و عرض ادب یکی از دانشجویان رشته انیمیشن رایانه‌ای، این عبارت جسورانه را به من گفت که «ما عاشق آمریکا هستیم»، و حتی کمی نزدیکتر شد و به آرامی گفت «و نیز اسرائیل». این جملات فوق خیلی تاسف باره بالاخص علاقه به رژیم اشغالگر قدس آزادی بیان و عقیده نباید منجر به لفاظیهای احمقانه و مساله دار بشه البته هرجی به امثال این دختر دانشجو که مشکل بحران شخصیت و هویت دارند نیست و این نظر کلی ملت بزرگ و شریف ما نبوده و نیست و نخواهد بود خدا همه ما رو بی کم و کاست به راه راست هدایت کند انشاالله در پایان مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل مرگ بر منافقین و ......
  • amir ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    هر دم از این باغ بری میرسد........
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    5 2
    حالم از هرچی خودفروخته غربزده هست به هم می خوره آخه یعنی چی ما عاشق آمریکا هستیم اگر خیلی عاشقی برو اونجا اگه هم عرضه نداری پس لطفا تا چشمت به یک خارجی افتاد کشورتو به یکی مثل خودت مفت نفروش نکبت
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    3 1
    افتخار این جماعت احمق رو ببین عکس یادگاری با یک امریکایی.
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 1
    نمک خوردن ونمکدان شکستن یعنی این.
  • کاکرو یوگا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 1
    خیلی غلط کردی که میگی نصف ملت از اونا خور هستن تو استان خودتون فقط اینجوریه
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    چقدر چهره ایران رو مبهم توضیح داده و اشارات سیاهی هم به مسائل اسلامی و سنتی ایران داشته. دلم برای اون دختر پسرایی که با این پسر عکس انداختند می سوزه، انگار که دارند با یک موجود عجیب و فوق طبیعی عکس می ندازن. خب هرکس یک طرز فکری داره ولی طرز فکر درست چیه؟ همکار من که الان در آمریکا در حال تحصیل دکترای فلسفه است و به اصطلاح خودش روشنفکره از تعاریفش آدم حس میکنه که در اونجا انسانها در یک خلسه و هیپنوتیزم رویایی و لذت بخش هستند که در اختیار خودشون نیست. و با دانشجوهای آمریکایی که در اداره خودمون باهاشون برخورد داریم می بینم که حتی در مورد فکر کردن برای انتقاد از مسئولینشون یه جورایی بی تفاوت و آنهایی که مثلا احساس مسئولیت دارند و داغ هستند هم خیلی محتاط ولی ظاهرا محکم صحبت می کنند. آمریکایی ها خوب غذا می خورند و دین به عنوان یک انتخاب آزاد برای قسمتهایی از زندگی در نظر آنها محسوب می شود.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    تعجبی نداره. چیزی رو دیده که می خواسته ببینه.
  • مجید ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    متاسفانه درست میگه اما اگه اونایی که میدونن به اونایی که نمیدونن بگن همه چی درست میشه مثلا یکی از دوستام یه عکس گذاشته بود توی لاین عکس یک بچه فقیر بود زیرش نوشته بود اسرائیل را نمیخواد نابود کنین من که اعصابم ریخت بهم با پنج جمله منطقی جوابشود دادم که دیگه هیچ جای صحبت اضافه نبود خودشم قبول کرد خلاصه اینو میخوام بگم که اگه درست منطقی حرف بزنید با جوون ها حتما قبول میکنن حقیقت رو من که خیلی ها رو آگاه کردم ......
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 1
    ببخشید که همه مثل شما عقل کل نیستن آقا یا خانم آی کیو!
  • مهدی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    عجب ابلهانی هستند اینا که توعکسند اینا دچاراختلال شخصیت هستند
  • مرتضي ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    اين آمريكاييها و اروپايي ها هميشه بدنبال كسب منافع از ايران بودند و هستند و خواهند بود
  • مجتبی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    دوستان حرص نخورید. به جای حرص خوردن کار فرهنگی بفرماییید
  • l.l ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    این یک واقعیته که برخی از دانشجویان و استید دانشگاه ما کشته و مرده غرب و آمریکا هستن به نوعی عزت و شرف اونا رو مقدم میدونن که خود این نتیجه اشکال در تفکر اساتید روشنفکر بیمار ، کتب غربی و جو رسانه ای است و البته ضعف جبهه خودی ..... . همین هم باعث میشه یه آمریکایی بیاد گستاخانه هر غلطی دوست داره انجام میده
  • yaser ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    حالا شاید ما هم آمریکا رو دوست داشته باشیم! ولی جای تعجبه که یه نفر بگه اسرائیل رو دوست داریم!!!! حتی اروپایی ها هم این حرف احمقانه رو نمیزنن چه برسه به ما!! فکر میکنم این یارو داره چاخان میبافه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    حس خارجی بودن دست داده بهشون به هر حال یه چند صد سالی غرب رو ما تسلط داشته طول می کشه تا از فضای غرب زدگی بیایم بیرون
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    یکی از مشکلات عمده اکثر ايرانيها عدم اعتماد بنفس است مخصوصا در برخورد با یک خارجی و مخصوصا از نوع غربی مخصوصا امریکاییش! و یکی دیگر از مشکلات غربزده ها همین "توهم خود اکثریت پنداری" است چه مدرک مستندی دارند از اینکه ما عاشق آمریکا و اسرائیل هستیم؟ و یا نیمی از جوانان ایرانی تقریبا به طور منظم الکل مصرف می‌کنند؟ واقعا مرض بعضیا حاد است!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    همه مسئولیت دارند حتی خود شما!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 1
    چیه واقعیت ها گفته دیگه ما ایرانیها فقط دوست داریم دروغ بشنویم..!!
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    توی خاطراتش از منم بنویسه که اگر سراغ من می آمد بهش می گفتم که خبیث ترین و منفورترین دولت بعد از رژیم غاصب صهیونیستی دولت و دولتمردان امریکاست .......از این گذشته با حرف گربه سیاه بارون نمی آد اونی هم که گفته عاشق امریکاست و یا نصف جوانان ایرانی الکل می خورند مرکز آمار کشور نبوده یک عقده ای به تمام معنا بوده که خودشو گم کرده جو گیر شده بود
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    یه چیزی برای من سواله چراهنوز قبراستر توایران مشخصه ومقبره گذاشتن و یادشو گرامی میدارن وزیارتگاه یهودیاست و...بااون کارایی که استر علیه نزاد ایرانی کرده .مثل این میمونه که تو اسراییل مثلا تو تلاویو یه قبر وزیارتگاه برای یه ایرونی وجودداشته باشه که باعث کشته شدن نصف یهودیا شده باشه وهرسال مردم غیریهود تو سالگرد اون حادثه وکشته شدن نصف یهودیا توسط تدبیر اون فردایرونی ،جشن بگیرن وازادانه برن سرقبرش و زیارتش کنن . واقعا بنظرتون همچین چیزی تو اسراییل ممکنه ؟ من ازعقل خودمون موندم که برای اجدادمون وخودمون هم احترام وارزش قایل نیستیم و مقبره دشمنشون اینجا زیارتگاه شده .خیلی بامزه ایم ما .
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    "در ضمن، عبور از خیابان در ایران عملاً هیچ فرقی با دست به خودکشی زدن با خودرو ندارد. سیل ماشین‌ها هیچ وقت متوقف نمی‌شود، و تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که دعا کنید همانند مردم استر در امان بمانید." بجان خودم اين جمله ضد ايراني نيست و عين واقعيت است.
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اي كاش بعضي ها كه عاشق اسرائيلند درمورد جشن پوريوم تحقيق كنند اگر به قول خودشان مليگرايند وهي وطن وطن مي كنند تا بدونند براي چي اينه هرسال جشن مي گيرند.
  • رضا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اقا میخوام یک چیزی بگم : اولا در همه جا حس ناسیونالیستی خود را که ایرانی و مسلمان بودن است حفظ و همیشه با افتخار بگید ایرانی هستم و اگر در یک کشور دیگری بودید و هوای هموطن ایرانی تان را داشته باشید همین مسئله هم باعث جذب توریست میشه و هم باعث سربلندی ثانیا نگاه بدبینی به همه خارجی ها را از چشمتان بردارید (عبور خیابان) در ترکیه که شده یک کشور توریستی برید ببینید چطوری به هر توریستی خدمت میکنند تا باعث جذب خودش و سایر اعضای خانواده بشود اول به فکر خودتان و کسب درامد باشید وارد حاشیه نشود به همه به چشم جاسوس نگاه نکنید ثالثا به نظرات هم احترام بگذارید و کشورتان را اباد کنید و فرهنگ سازی کنید تا همه به کشورتان بیایند و انوقت به خودتان افتخار کنید رابعا مثالی که این اقا نوشته و نامناسب است را شناسایی و رفع کنید
  • سید محسن میرخانی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    وقتی که در حوزه فرهنگی کم کاری کردیم وقتی که دستگاههای نظارتی سلیقه ای اداره میشوند وقتی که در اطلاع رسانی به موقع عمل نمی کنیم باید هم این یانکی در مورد ملت با تمدن ایران این طوری حرف بزنه و بچه های ما از عکس گرفتن با اینها سر کیف باشند
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اون کارشناس نفت بر پایه کدوم آمار گفته نصف جوانان ایران مرتب الکل می نوشند؟!!!
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ادب را رعايت كن ايراني نادان يعني چي؟
  • ناشتاس ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    این مشکل ساختاری مردم مشرق زمین است مشرق جان !!!! تاریخ خاورمیانه را نگاه کنید ؟؟ چرا همیشه متجاوزان از اسکندر و اعراب و مغول براحتی توانستند بر ما مسلط بشوند ؟؟ فقط نتیجه خیانت افراد خود فروخته در داخل بود ... خیلی هم ارزان آرمانهایشان را میفروشند ... و در بالاترین رتبه ها هم تکیه میزنند .. شما ببینید .. زمان صدام ارتش عراق را خریدند و 3 روزه سقوط کرد ... در سوریه این خیانت فرماندهان است که باعث این شکستهای بشار میشود ... در موضوع داعش هم امرای موصل و....خودفروختگی کردند ... در مقابل یک انگلیسی یا آمریکائی خائن به ندرت پیدا میشود و برعکس آنها از این نقطه ضعف ما حداکثر سو استفاده را میکنند ..
  • محمد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    از متن کاملا مشخصه طرف اصلا قرار نبوده اون چیزی رو که می بینه و می فهمه بنویسه قرار بوده چیزی رو بنویسه که دلش می خواسته آمریکایی ها نسبت به ایران فکر کنند جالبه که این کار رو در نهایت رذالت و حرفه ای گری انجام داده امیدوارم خدا این شیاطین رو اگر هدایت ناپذیرند به درک واصل کنه که می کنه
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اين استر ومردخاي تو اين روز عيد اينا كه13فروردين ما ميشه دستور قتل عام ايراني ها رو تو خونشون ازخشايار شاه كه مستش كرده بودن گرفتن ويه هلوكاست واقعي راه انداختن واسه اينه 13فروردين ما ميزنيم بيرون؟!!!!!!!!حالا ميان تو كشور ما سر قبر اونيكه اجداد مارو كشته تازه ليچار هم ميگن يكي نيست بگه گوانتانامو كجاست شما روپرت كردن ازايران بيرون همن مردم
  • سیدمحمدخاتمی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    ای مردیکه رجاله و مزلف تو مگر خودت ناموس نداری که با ناموس مردم نرد دوستی میبازی
  • سید امیر ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    الان باید بترکیم دیگه ... حیف ما که این همه برای این ... خون دادیم تف به شرفشون ... 60 درصد ایرانی ها الکل مصرف میکنن ... ما با امریکا اسرایل مشکلی نداریم... تف تو هرچیزی که اینا بهش اعتقاد دارن.. اگر دین ندارن انسان باشن اگر مسلمون نیستن حجاب نمیخوان داشته باشن یا هر چیز دیگه ای کشورشون رو نفروشن به امریکایی ها وطن فروشی نکنن .. این چهار شنبه سوری هم حق این مردمه که لیاقتوشنه که بسوزن زنها بچه هاشون ذوب بشن بیماراشون سکته کنن وحشی بازی کنن .. به امید اینکه امریکایی ها افغانستان 2 رو براشون فراهم کنه...
  • محمد رضا ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    قبل از ترک روستا، همراهان چینی موفق می‌شوند تا با انداختن مقداری غذا در جلوی سگ‌های روستا، یک صحنه درگیری بین سگ‌ها به وجود بیاورند. این کار طبیعتاً فرصت عکس‌برداری خوبی را به وجود می‌آورد. این صحنه در ابتدا جالب بود تا اینکه خون جاری شد و مشخص شد که سگ سیاه قصد ندارد کار را به راند بعدی بکشاند. خوی لذت بردن از خشونت و خون ریزی در این جمله این اقا کاملا هویدا میباشد.در ظاهر خود را طرفدار آرامش نشان میدهند اما واقعیت .....
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    مشکل اون جوون ایرانی شیفته امریکا مثل خیلی های دیگه ندانستنه. واقعا نمی دونن پشت همه نا امنی های منطقه امریکا و رژیم صهنونیستین . واقعا نمی دونن اونا نمی خوان قدرت جدیدی مثل ایران مناسبات منطقه رو بدست بگیره...نمی دونن هشت سال جنگ ما..جنگی که اینهمه جوون پاک دادیم رو همین امریکا مدیریت کرد.کاش برنامه داشتیم برا جذبشون..
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 2
    برای اینکه کل داستان استر جعلی و دروغ است و اصلا خشارشا زنی به این اسم نداشته استت و استر هم همان ایشتار بابلی و کل داستان ریشه در ریک افسانه بابلی دارد. اما یهود به همه بزرگان و حای پیامبرانشان داستانهای زشت نسبت دادند. اگر قرار باشد روایت تورات را باور کنیم العیاذ بالله باید از امثال حضرت داوود و یوشع و سلیمان و... علیهم السلام هم ابراز برائت کنیم.
  • lمحسن ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    آن خانمهایی که باآن جاسوس آمریکایی عکس انداختندباید ازمردم ایران بخصوص خانواده شهدا عذرخواهی کنندبعضی ها باجهل به فرهنگ متعالی خودی وغازدیدن مرغ همسایه کمک بزرگی به اهداف شوم عامل سیا کردند هرچنداگراین افرادباآنهاهم همراه نمیشدندبهانه های دیگری برای سیاه نمایی پیدامیکردند
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اين يك حقيقته كه مسولان ما نتونستند حقيقت امريكا رو به برخي از جامعه منتقل كنند نوع نگاه مسولان اكثر منصفانه نبوده و چنان بدي ها رو بزرگ مي كنند ك كنجكاوي فرد حقيقت رو از بين مي بره از طرفي انتساب كارهاي خلاف با پسوند اسلام باعث نگرش منفي به اسلام ميشه دانشگاههاي دولتي ما اكثر افراد لائيك تحويل جامعه مي دند و دانشگاههاي ازاد هم افراد بي بند وبار ضعف در فرهنگ و فساد مفسدين سياسي و اقتصادي در عرصه فرهنگ باعث چنين برخوردهايي ميشه همچنين افراط و تفريط به نظرم جدا از نگاهي كه اين خبر نگار از قبل از ايران داشته برخوردها حقيقي بود
  • بهرام ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    سلام منم متاسفم از بی هویتی برخی جوانان اون از گلشیفته که تا فیها خالدون رو با افتخار نمایش داد این از اینها
  • نيكتا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ناراحتى از برخى از مردم خودمان است كه عليه فرهنگ و نظام ما صحبت كردند.
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 1
    بعد تو کجایی هستی !!؟؟ که به ایرانیها میگی نادان -نادان !
  • شایان ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    فقط متاسفم واسه این مردم هههههه خدایش مخالف و موافق نداره آمریکا و انگلیس و اسرائیل و روسیه منفورند نه در سیاست بلکه در وجود تک تک ایرانی ها نه فقط مسلمون بلکه هر ایرانی حس نفرت به آمریکا و انگلیس اسرائیل و البته روس هارو داره اگه نداشته باشه باید به حالش گریست
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    این داستان جعلی و کاملا دروغ است. 4 د پذیرش استر بعنوان یک حقیقت تاریخی با دشواری‌هایی روایی و تاریخی مواحه‌است. اگر مردخای از سرزمین یهود بهمراه یهویاخین Jehoiachin (سال ۵۸۹ میلادی) تبعید شده باشد. آنگونه که کتاب استر عنوان می‌کند (استر ۶:۲) سن مردخای در زمان خشایارشا باید بیش از صد سال بوده باشد. هرودوت گزارش داده‌است که همسر خشایارشا نه وشتی و نه استر بوده‌است بلکه دختر یکی از سرداران پارسی بوده‌است که آمیستریس نام داشته‌است. هرودوت همچنین گفته‌است که شاهان پارسی همسرانشان را تنها از میان هفت خانواده اشراف پارسی انتخاب می کرده‌اند. کتاب استر سرشار از اندیشه‌ها و تصوراتی است که از ادبیات اساطیری بابل سرچشمه گرفته است. چرا که اندیشه غلبه یک زن بر پادشاه بیگانه بیشتر با روحیه بابلیان قرن ۵ پیش از میلاد مناسبت دارد تا با تفکر یهودی. علاوه بر این، نام هیچ یک از قهرمانان کتاب استر یک اسم واقعی یهودی نیست. به استثنای شاه اخشورش (خشایارشا) بقیه، نام خدایان بابلی و عیلامی دارند. نام استر معادل «ایشتار» است. بانوی قهرمان داستان حتی در باب دوم، آیه هفتم، هدسه خوانده می‌شود که از القاب خاص رب‌النوع بابلی است. استر و مردخای بابلیانی هستند که نقاب یهودی به چهره زده‌اند. دشمن آنها، هامان می‌توان بر مبنای زبانشناسی با هوما یک خدای عیلامی برابر دانست. وشتی، ملکه پارس هم، به همین ترتیب، می‌توان با مشتی یک رب‌النوع عیلامی تطبیق داد. از این رو کندی معتقد است اساس کتاب استر در عهد عتیق، یک افسانه بابلی قرن پنجمی است می‌باشد که کشمکش مرافعه مردوخ و ایشتار را با اخشورش بیان می‌کند. همانندی‌ها هم آن قدر زیاد است که نمی‌توان آن را بر تصادف حمل کرد. از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۶ حدود یکصد قطعه از طومارهای بحرالمیت در قمران یا اسفار متعدد عهد عتیق یافت شده‌اند، همگی به جز کتاب استر با عهد عتیق تطابق دارند. تومار بحرالمیت مربوط به گروه اسنیان از یهودیان است که هم اکنون ترجمه این مخلوطات نیز به چاپ رسیده و دسترس همگان است. دیگر آنکه در عهد جدید، هیج نقل قول یا اشاره‌ای به کتاب استر نشده است.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد البته دور از شما
  • یه نظر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بنده به جهت شغلم با طیفی از غیر ایرانیها مشغول بکار هستم اما یک سوال همیشه برام هست چرا ما ایرانیها به یک فردخارجی (از هر کشوری که آمده باشد) یک برخورد بسیار واداده و مجذوب اون را انجام میدهیم !!!!در صورتی که اونها زیاد جذب اشخاص ایرانی نمیشوند الا هنر هنرمندان قدیمی و آثار بجا مانده از اونها و رسوم قدیمی ما که از اجداد ما به یادگار رسیده اما ما چه چیزی داریم به یادگار میگذاریم؟؟؟!!!!
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    آقای دکتر گلشنی،رئیس دانشکده ی فیزیک دانشگاه شریف و عضو هیئت علمی دانشکده ی فلسفه علم دانشگاه شریف، حرف بسیار زیبایی زدند که ما ایرانی ها عقده ی تحقیر داریم
  • پويا ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    چرا خرابش نميكنند؟ دوستاني كه موافقند كمپيني جهت تخريب و نابودي و تبديلش به يك زباله داني تشكيل بدهند و تجربيه اي دارند بسم الله...
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ظاهرا محلی‌ها خیلی تحت تاثیر من و همراهانم قرار نگرفته‌اند خیلی خودشو طاقچه بالا گذاشته این
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    من به نوبه خودم به این خبرنگار تبریک میگویم خدایش ماموریتش(ایران هراسی) را خوب انجام داد خوبه خبر نگارهای ما هم یاد بگیرند
  • ناشناس ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    ناشناس 12:50 ببخشید که ماهم مثل شما بی غیرت و غرب زده نیستیم
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    آرمان در صحبت‌هایش بیان می‌دارد که نیمی از جوانان ایرانی تقریبا به طور منظم الکل مصرف می‌کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! «ما عاشق آمریکا هستیم»، و حتی کمی نزدیکتر شد و به آرامی گفت «و نیز اسرائیل»؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! 1 - این اقا رفته دقیقا با کسانی گشته و حرف زده که اون جوابی که میخواد بگیره!!! 2 - همین توهم ها بود که در سال 88 برخی فکر کردند تقلب شده و ایران همگی سبز هستند!!!!!!! خخخخخخخخخخخ
  • میثم ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    به این یارو بگید شب قدر بیاد مسجد ارگ یا مهدیه تهران یا..... یا شب تاسوعا بیاد حمید علیمی و حسن خلج و...... بعد حرف بزنه.
  • علی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    آفرین فرهنگ مارا دارند از ما میگیرند بعضی ایرانیها هم که عقده مثلا کلاس و مثلا ما هم دموکراتیک فکر میکنیم دارند ادا در میارن و عقده گشائی میکنند سالها دل طلب جام جم از ما میکرد وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
  • yas ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بابا جمعش کن این سایت مزخرفتو شما اگه غیرت داشتین این چرت و پرتارو تو سایت علیه کشورت نمیزاشتی
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا دولت میزاره اینها که کارشون ایران هراسی هستند و ضعیف و شکست خورده نشون دادن ایرانی ها.. به ایران سفر کنند و سفرنامه که چه عرض کنم... بنویسند و ..؟!!!
  • سینا ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    من به عنوان کسی که اونجا زندگی کردم باید بگم که خیلی خیلی عادیه... شما تندرو ندیدید
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    کاملا مشخص هست که این شخص تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته. ولی جالب بود
  • محمد رضا ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ما ایرانیها انسانهای دگر دوستی هستیم... دگر دوستی رو میشه دربرگیرنده عواملی مثل مهمان نوازی و در مقابلش میل به خودنمایی و پز دادن برشمرد. این رو فراموش نکنیم که یکی از دلایل شکست برخی از اظهار نظر های امریکایی این هست که ایرانیها رو از روی ظاهرشون قضاوت می کنند..
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بايد میگفتید (شاید) تواستان خودتون فقط اینجوریه! البته این شاید رو هم از مردم دیندار ایرانی بسیار و بسیار و... بعید میدانم!
  • yaser ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    کامران که کاربلد بود بعد چنتا گزارش از فرانسه اخراجش کردن،فقط ایرانیا هستن بیگانه پرستن.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 1
    دم بچه های دانشگاه صنعتی همدان گرم.که تو سفرنامه یارو عکسشون هست
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    معذرت مي خوام چي بهتون برخورده؟ فكر نمي كنم او جهت تبليغات ضد ايراني اينها را نوشته باشه كه من در برخي ديگر از خارجي ها نيز احساساتي مشابه را ديده بودم!‌ و آنها كمابيش احساسات اين آمريكايي را داشتند آنها به شدت از رانندگي ما بي زار بودند و ما را بر اساس رانندگيمان مي سنجيدند! با آدمهايي روبرو شدند كه بسيار با مواضع رسمي دولتي فاصله داشتند - خارجي ها تقريباً همه نمودهاي مدرن از شهرهاي ايران را ضعيف مي بييند - من به كرات ابراز نظرهايي از ايرانيان نزد خارجي ها ديدم كه بشدت انها را شگفت زده مي كرده است! در حاليكه به نظر نمي آيد مثلاً در كشورهاي عربي اينهمه تضاد ديدگاه ميان آنچه از مجاري رسمي اعلان مي شود با ميانگين باورهاي عمومي وجود داشته باشد!
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    هیچ کس نگفت چرا یک مهندس نفت باید راننده تاکسی باشد؟ وقتی به جوانان کشور اهمیتی ندهی نباید انتظار داشته باشی رفیق
  • فاطمه ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    به نظر من توی فارس هم اینجوری نیست مردم اونجا مومن هستند
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 1
    خاک بر سر اون دخترایی که با این شیاطین هم کلام شدند و روسری در اوردن. خاک بر سرتون مایه ی ننگه ایران
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    جماعت نادون بزمجه .
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    گوربابای آمریکا
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    امیدوارم مشرق این نظر رو چاپ کنه ، من به شخصه به افرادی مثل اندرو استایلز نمی تونم ایراد بگیرم که چرا دروغ پراکنی می کنی و ایرانو انقدر سیاه و بد بازتاب می دی ، این آدم ها ، آموزش دیده اند و پول خوبی هم می گیرند تا کشورهایی که منافع آنگلوصهیون ها رو به خطر می اندازند بد نشون بدن . نه می شه از ورودشون به کشور و نه می شه از چاپ دروغ های این ها جلوگیری کرد . اما ما این وسط چه کرده ایم ؟؟؟؟؟؟ باور کنید یک شبکه گردشگری (ایران) ، به صورت استاندارد و حرفه ای و چه بهتر اچ دی به زبان انگلیسی روی ماهواره ها داشتیم خیلی از دروغ پراکنی های امثال اندرو استایلز بر ملا می شد و این ها رسوا می شدند . تولیدات همین شبکه را هم می شود در شبکه گردشگری فارسی هم پخش کرد . اتفاقا همچنین شبکه ای می تواند سودآوری خوبی هم برای صدا و سیما داشته باشد . متاسفانه ما اون طوری که باید در این حوزه کار نکردیم . در اجلاس عدم تعهد که در ایران برگزار شد وزیر امور خارجه وقت کشورمان یک خاطره جالب در تلویزیون گفت ، گفت که وزیر خارجه یکی از کشورها وقتی در تجریش قدم می زد بسیار متعجب بود چرا که فکر می کرده که ایران ترکیبی است از بیابان های عراق و چادرهای افغانستان !!!!!! این تصویر وزیر خارجه یک کشور از ایرانه ، خودتون مردم رو حساب کنید .
  • مسعود ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    واقعیت این است که کشورها به خاطرترس از مسلمان شدن اتباعشون به اونها به طور زیرکانه ای القا می کنند که سفربه ایران خطرناک است.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    متاسفانه دانشگاه های ایران از بچه های ما آدم هایی غربزده و سرگشته می سازه با یک رویای دروغین از زندگی مرفه در غرب، من بیش از 5 سال اروپا بودم و آسیا و آمریکا رو دیدم و گشت زدم و زندگی کردم؛ و با افتخار برگشتم به ایران عزیزم که بهترین است
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    بابا خب اینا یهودی های ایران بودن معلومه از اسرائیل خوششون میاد.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    تو عکس اول دختره غش کرده رو بازوی یارو تف بر آن نانی که خورده ای
  • سید یونس ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اول که متن روخوندم ناراحت شدم ولی وقتی نظرات رو خوندم خوشحال شدم همه مثل هم فکر میکنیم خدارو شکر
  • ظهور ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    این بنده خدا فکر کنم ایران رو با شوروی سابق یا کره شمالی اشتباه گرفته.خوبه این آزادی که در ایران برای سایر ادیان هست رو با آزادی مسلمانان در امریکا مقایسه کنه که اکثرا الآن توی گوانتانامو زندانین.تازه مگه ایران بیکاره که تو رو بیگیره بندازه توی زندان اوین،گنده تر تو هم آدم حسابش نمیکنیم ما.الکی برای نشون دادن خودت چرت و پرت ننویس.ممکنه که یه خارجی حرفاتو باور کنه ولی ما که توی ایران زندگی میکنیم این چیزایی که میگی رو ندیدیم!در ضمن یه سر هتل داریوش کیش میرفتی.تازه مگه سن تو چقدر بوده که هتل کنتینانتال زمان شاه رو یادته!!!!!!
  • سیامک ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    نادان شما هستی که هنوز روش صحبت کردن با هموطن خودت رو نمیدونی واقعا از اینکه شما هموطن من هستی برای خود م متاسفم
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    من اگه جایی یکی از دخترا بودم حتما از شیکایت میکردم مشرق تصویر مهدی هاشمی رو تار میکنید بعد....
  • سیامک ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    نادان شما هستی که هنوز روش صحبت کردن با هموطن خودت رو نمیدونی واقعا از اینکه شما هموطن من هستی برای خود م متاسفم
  • جعفر ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    مشاور هستم و اعتقاد دارم انسان سالم فقط امامان هستند همه ما هرچه از آنها فاصله داریم آسیب داریم مهم ترین آسیب ما دیده نشدن ما از کودکی تا حال است که حس حقارت و افسردگی به ما داده است ازخودبیگانگی یا الیناسیون که دکتر شریعتی و دیگران قبل از انقلاب گفته هنوز هم باید برای جامعه ما تبلیغ بشه بعلاوه به خودمان نگاه کنیم و ارزش های خودمون رو دوباره سازی کنیم با محور قرار دادن محبت.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    بابا استان چیه کاکرو جان؟ خودش با 3 نفر دوستانش را گفته نصف جوانان!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اینها متوهم هستند!!!!!!!!!!
  • جواد ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    زمان شاه که اسلام هراسی وایران هراسی نبود این امریکایی های کودن بی فرهنگ چه غلطها کردند ای صهیونی های لعین ادمخوار حالا یک فاحشه ی حرامزاده افتخارتان شده پس خودتان هم مثل ان ذلیله خبیث هستید آن همه ایرانی به خاک وخون افتادند چرا خاک ما باید محل زیارت این حرامی شود حال آنکه در خاک حجاز خودفروخته نوکر این صهیونی ها5معصوم روی قبرشان حتی یک سایه بان نیست ای بدبختها درداخل خریدار ندارید که نوکری این لعینها را میکنید اگر هم وطن کورش بودید همکار دشمنش نمی شدید حیف دسته گلهایی که درخون تپیدند
  • پسر ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    چند تا جوان نادان ، آمریکایی ندیده متاسفم به فرهنگ بی فرهنگتان
  • پسر ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    چندتا جوان نادان آمریکایی ندیده متاسفم به فرهنگ بی فرهنگتان این دخترای به اصطلاخ خودشون باکلاس نادان تو همه چیز رورشو دراوردن
  • حسام ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    دوست عزیز اگه خونه تو اینقد دوس داری خواهشا مسافرت نرو واست بده.یه وجب این اب وخاک می ارزه به همه کشورتون
  • اهوازی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    این پوریم لعنتی باید تعطیل شود.در روز پوریم باید درباره هولوکاست صحبت کرد و همایش برگزار شود
  • مردم ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بنده خدا خب واستا چراغ پیاده که سبز شد رد شو
  • حامد ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    دقت کنید به این جناب توریست که از ان همه دیدنیهای اصفهان چی مینویسه او برای دین نصف جهان نیموده اون اومده فقط ببینه مردم عرق میخورن که غلط کرده جووناعاشق اسرائیلن که هزاربار بد خورده و.......
  • 555 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی استاد سیاه نمایی در باره ایران هستند این خبرنگاران سیا
  • parisa ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    mardak bisharaf jasos
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    چقدر به برخی ایرانی های ساده لوح و زودباور می خندند. مجسمه حماقت!
  • مرگ بر آمریکا و اسراییل ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    برو که برنگردی یانکی آشغال!
  • علیرضا ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    "به من گفت که «ما عاشق آمریکا هستیم»، و حتی کمی نزدیکتر شد و به آرامی گفت «و نیز اسرائیل»." و احتمالا کمی هم نزدیکتر آمد و گفت صبح شده بیدار شو !!! و ناگهان از خواب پرید
  • حسین ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    مهندس نفتی که راننده تاکسی باشه به درد لای جرز میخوره من بیسواد با مدرک دیپلم از پادویی شروع کردم و الان به اپراتوری رسیدم و البته 3 ماه دیگه مدرک لیسانس میگیرم و میدونم که میتونم کار پیدا کنم این راننده تاکسی مثل هزاران دانشجویی بوده که درس نمیخونند و فقط ناپلونی واحد پاس میکنند آخرش هم میگن ما لیسانس داریم در حالی که هیچی بلد نیستند ........ ببخشید اگه زیاد نوشتم ....
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    نادان یعنی چی ؟ کلمه " نادان " در فرهنگ لغت دهخدا ، معین و عمید به این معانی آمده است : ابله ، احمق ، سفیه ، کودن ، جاهل ، بیشعور ، کودن ، گول ، بیعقل ، ... منبع : سایت اینترنتی " واژه یاب "
  • سهیل بشردوست ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بی سواد هایی مثل تو هستن که این مملکت صنعت گردشگریش درست نمی چرخه
  • محمد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    خدایا ما را از وادادگی فرهنگی نجات بده
  • نفرت از امریکاو اسرائیل ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    چشم مسئولان مربوطه روشن که به این امریکایی جماعت اعتماد میکنن و مجوز ورود میدن. ایشون هم خیانت را عالی به جا اوردند. اون از وصف خانمهای چادری در بازار. اون از تجلیل جشن پوریم ؛ بدون اشاره به اینکه همون ملکه استر یهودی ازخشایار شاه حکم قتل هفتاد هزار ایرانی را گرفت و هفتاد هزار ایرانی در 13 فرردین به قتل رسیدن، اونم از الکلی معرفی کردن ایرانی ها
  • راد ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    مرگ بر آمریکا و آمریکایی
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    عزیزان توجه کنید: کشور آمریکا با تجمیع ثروت در آن سرزمین، آنجا را مکانی پر نعمت ساخته است. کسب ثروت و جذب متخصصین از نقاط مختلف جهان برای حاکمان آمریکا هیج خط قرمزی ندارد و به هر روشی دست به این اقدام می زنند. با ظلم و راه اندازی جنگ و به استعمار کشیدن دیگر کشورها و گماردن دست سپردگان بر راس کشورهای دیگر و ترور افراد و شخصیت های دلسوز در کشورهای دیگر و دزدیدن مغزهای کشورهای جهان، آمریکا را کشوری ثروتمند و قدرتمند و با سرانه ی درآمد بالا ساخته اند. و از طرفی این طبیعیست که تقریبا عموم مردم علاقه مند به زندگی در سرزمینی باشند که از رفاه بالایی برخوردار است و زمینه ی پیشرفت در آن محیاتر است. و این موضوع خیلی عجیب نیست. اما نکته ی قابل تامل اینکه: افرادی که به زندگی در آمریکا ابراز علاقه می کنند و یا می گویند ما آمریکا را دوست داریم، تقریبا اکثر قریب به اتفاق آنها، رفاه، اقتصاد پیشرفته، صنعت و امکان پیشرفت در آن کشور را دوست دارند نه سیاست استکباری حاکمان آنرا. این افراد شیوه ی جنگ افروزی و آدم کشی آمریکا را دوست ندارند. در این موضوع تردید نکنید. خصوصا اینکه این موضوع توسط یک نوجوان مطرح گردد. درست مثل اینکه یک نوجوان امکانات یک خانواده ی ثروتمند را دوست دارد و می خواهد آن امکانات مال او باشد و یا او می توانست از آن امکانات خانواده ی ثروتمند استفاده می کرد ولی به هیج وجه این علاقه به ثروت و رفاه آن خانواده ی ثروتمند از علاقه ی او به خانواده ی خودش نمی کاهد. در این گزارش نیز همینطور است. این جوانان به رفاه موجود در آمریکا علاقه مند هستند ولی مطمئن باشید حاضرند حتی جانشان را برای کشورشان و اعتقاداتشان فدا کنند. تردید نکنید. و جالب است که آمریکایی ها نیز این موضوع را متوجه شده اند و اگر بعضی از آنها متوجه نشده باشند باعث می گردد که در اتخاذ استراتژی دچار اشتباه گردند. بنابراین هیج نگران نباشید. هیج اتفاقی نیفتاده است. فقط یک نوجوان به رفاه موجود در کشور آمریکا ابراز علاقه کرده است و دیگر هیج.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    لعنت بر صهیونیسم لعنت بر نتانیاهو لعنت بر منافق
  • سید مصطفی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    چه خوب بود وقتی این ها وارد ایران می شوند، راهنمایان انقلابی و متعهد آنان را راهنمایی کنند.
  • افشين ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اين آقاي خبرنگاربايه تيرچندتانشون زده،اول ازاينكه بااين كامنتهاي بالامشخصه كه خوب بعضيها روبه جون هم انداخته وبعدهم اينكه نفرتش از حجاب ومسائل مذهبي رو دقت كنين وتيراصليش هم جاسوسيه كه مطمئناً نميتونسته علني بگه.فقط من ازدست اونايي ناراحتم كه آنچه خود دارند ازبيگانه تمنا مي كنند،اگه ما اينقدر ازنظر اين آقا بديم چرا مااونا رو هرروزپاي مذاكره مي بينيم!! يه مقداربه خودمون بياييم وارزش كارشهدا رو كه باعث شدند كه اونا شب وروز به فكرمذاكره كردن با ما باشند روبدونيم. اگه ما روي فرهنگ اسلامي خودمون كاركنيم هيچوقت اونا نميتونند به ما كوچكترين ضربه اي بزنند،ميشه نتيجه گرفت كلاً اين آقاخشونت ووحشي گري وبي بندوباري وهرج ومرج رو مي پسندند.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خوب خلاصه مردم رو میبینن دیگه. کور که نیستن سید مصطفی جان
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ادرس صفحات اجتماعیش رو بده بریم براش کامنت بزاریم و یه حالی به ..... بدیم
  • ایوب ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ای کاش کمی هم فکر میکردی بجای فقط حرف زدن
  • ایوب ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    طرز فکر و ادبیات یک مخالف!
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    چه جوری از استر این قدر تعریف می کند؟ یک فراماسونر یهودی که در 13 فروردین ایرانی ها رو آتش زد.
  • یه دختر ایرانی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    "خیلی خوبه که به خونه برگشتم" و خیلی خوبه که دیگه تو هوای پاک کشور من نیستی تا آلوده اش کنی. And it's very good that you're not breathing ay more in my country to pollute it
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    شاید بخش اول این جمله عین واقعیت باشه اون هم شاید ولی بخش دوم و تمثیلی که آورده شک نکن که کاملا ضد ایرانیه: «تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که دعا کنید همانند مردم استر در امان بمانید»
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    شما خودت رو ناراحت نکن حیفه خونت بیشتر از این کثیف بشه
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ناقلا تو از کجا میدونی که بچه‌ های دانشگاه صنعتی همدانند؟؟!!! توی متن که همچین چیزی نوشته نشده نکنه تو هم یکی از اونایی؟
  • سیستانی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    چرامترجمین از بین کسانی انتخاب میشوندکه هیچ شناختی ازانقلاب وظلمهای استکباردردوران ستم شاهی ندارند؟چراجهانگردان راسراغ ادمهی بیشماری که توسط ساواک اموزش دیده امریکا ورژیم جعلی ،شکنجه وزندان شده اند،نمیبرندتا لااقل بدانندکه چرا مردم ایران انقلاب کردندوچراازدولتمردان امریکایی نفرت دارند؟لااقل کاری کنیدتا تبلیغات خلاف واقع ودروغ و شدیدرسانه های خارجی مبنی بروجوداختناق وفشاردرایران رامتوجه شوند؟
  • بیژن ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    1 0
    لعنت به ارواح خبیث اَستر و مُردخای که عامل کشتار 75000 ایرانی بدست آرتابان فرمانده مزدور ارتش شدند و عاقبت هم همین مزدور شریر خشایارشا را کشت و با تضعیف امپراتوری هخامنشی و ادامه فساد این امپراتوری توسط مافیای یهود ، زمینه سقوط امپراتوری توسط یک یونانی شرابخواره که از جنگ هم چندان تجربه ای نداشت فراهم شد و تاریخ واقعی با تحریف یونانی و یهود در ابهام ماند . پس دوباره با هم بگوئیم لعنت بر استر و مُردخای و خدا کند این زیارتگاه یهودیها در ایران تبدیل شود به لعنت کده استر و مُرخای تا هر روزه ده ها ایرانی و خارجی به آنسنگ بیافکنند و آن را تحقیر و لعنت نمایند .چنین باد
  • محسن ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    2 0
    تف تو روح این آمریکایی کثیف و خاک تو سر بعضی از ما ایرانی ها!
  • ایوب ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    1 0
    لازم نیست بی فرهنگیتو به تمام دنیا اعلام کنی
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    ببخشید ولی من هنگامی که با کودک سه ساله ام از پیاده رو ها وحتی پارکهای شهر عبور میکنم به شدت مضطرب ووحشت زده میشم چون این موتوریها هیچ جا برایمان اسایش نگذاشته اند ومثل اینکه قرارم نیست کسی به فکر این رانندگیهای وحشیانه باشد نه مسوولین ونه حتی خود ما ایرانیها
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    این مزخرفات رو نمی امدهم میتونست بگه!
  • ابوالفضل ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 2
    گور باباي آمريكا
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    درسته داداش . لازم نیست اینقدر حرص بخوری !
  • ن.ج12 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 0
    یادمون نره ما همیشه از خودی های غربزده ضربه می خوریم نه از دشمن
  • رضا ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 0
    گور باباي روسيه
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 2
    احسنت هزاران بار لایک...
  • ابوالفضل ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 1
    از آمریکایی گاوچرون بیشتر از اینا انتظار نمی رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس