کد خبر 402397
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تفاهم‌نامه لوزان این تفاهم‌نامه را عبور از خط قرمزها خواند و اظهار داشت: متاسفانه منافع سیاسی جلوی چشم دوستان را گرفته است.

به گزارش مشرق، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکر شفاهی پایان جلسه گفت: همکاران محترم و ملت شریف، به موجب اصل ۱۵۳ قانون اساسی هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی ارتش شود، ممنوع است، حتی مجلس چنین حقی را ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر بعد از توافقنامه ژنو، تفاهم‌نامه‌ای در سوئیس به عقد و امضا رسیده که عبور از خطوط قرمز است.

 وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند توافق نباید کلی و جزئی در دو مرحله باشد، هر کسی می‌خواهد توافق کند فقط در یک مرحله.

رسایی اظهار داشت: یکماه از این فرمایشات نگذشته است، اما توافق اخیر روی کلیات و جزئیات مبهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توافق نباید همراه با ابهام باشد باید شفاف باشد تا دبه نکنند، ادامه داد: هنوز امضای توافقنامه و هنوز قرائت آقای ظریف تمام نشده بود که آمریکایی ها نقض کردند و گفتند ما برداشت دیگری داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان اضافه کرد: بین متنی که طرف غربی خواند و آقای ظریف خواند، تفاوت وجود دارد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه تحریم ها باید به یکباره برداشته شود، این در متن مذاکرات است نه نتایج مذاکرات، اظهار داشت: این توافقنامه مجددا وعده سرخرمن داده است. آقای ظریف در رسانه اعلام می کند که هنوز هیچ توافقی اعلام نشده و هیچ چیز الزام‌آور نیست، پس این جشن و سرور برای چیست؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: چرا ملت را سرکار می گذارید؟ اگر هیچ چیز الزام‌آور نیست، چه پیروزی بدست آوردید؟ چه تبریکی نیاز است؟ دولت خودش به خودش تبریک می گوید، آقای ظریف به آقای روحانی تبریک می گوید، آقای روحانی به آقای ظریف تبریک می گوید.

وی افزود: اگر این تفاهم‌نامه پیروزی بزرگ است، چرا مسئولین دیگر صحبت نمی کنند؟ اگر این پیروزی بزرگی است، چرا بقیه صحبتی نمی کنند؟

به گزارش مهر، نمایندگان با فریادهای دو دو و وقت تمام شد به اظهارات رسایی اعتراض کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: چرا اقتصاد کشور را پیوند می زنید به نقطه های خیالی؟ مردم مثل مارگزیده ها شدند، بعد از اینکه دیدند پیروزی بزرگ توافقنامه ژنو یک دروغ بزرگ بود، دیگر از ریسمان سیاه و سفید توافقنامه سوئیس می ترسند و هنوز باور ندارند.

رسایی با تاکید بر اینکه در توافقنامه سوئیس بیشتر از توافقنامه ژنو عقب نشینی کردیم، گفت: در توافقنامه ژنو از غنی‌سازی ۲۰ درصد ما را به غنی‌سازی ۵ درصد رساندند و گفتند این پیروزی بزرگ است، در توافقنامه سوئیس غنی‌سازی ۵ درصد را به ۳.۵ درصد رساندند، کجای این پیروزی بزرگ است؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: بر اساس توافقنامه ژنو، تحریم های هسته‌ای باید لغو می شد، اما در توافقنامه سوئیس اتحادیه اروپا باید توافقنامه های مالی و اقتصادی اش را برمی دارد و آمریکا هم فقط تحریم های ثانویه را تعلیق می کند آن هم مشروط، لغو نمی‌کند.

رسایی ادامه داد: در فوردو فقط یک‌هزار ماشین سانتریفیوژ باقی می‌ماند که فقط دو آبشار می چرخد آن هم فقط می‌چرخد و غنی‌سازی نمی کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این دو آبشار بچرخند و غنی‌سازی نکنند، به دردی نمی خورند.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: ما کسی را متهم به خیانت نمی کنیم، اما منافع سیاسی متاسفانه جلوی چشم بعضی ها را گرفته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر اینکه کسی را متهم نمی کنیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه دوستان ما به مذاکره معتاد شده اند و طرف مقابل هم این را فهمیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    معانی ((تفاهم و توافق ))رو یه نفر به آقای رسایی آموزش بده
  • ابوالقاسم سلطانی شاهرخت ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    شما شد که این دولت کاری بکند و شما قبول کنید شما که پیشکسوتان دلواپسان هستید نکنه هنوز دلواپسید؟ انشاء الله تمام میشه
  • مهدی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    کاش مثل رسایی و زاکانی و شریعتمداری بیشتر داشتیم تا روشنفکری بیشتری در جامعه داشتیم
  • عباس احمدی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    بنام خدا و تبریک سال نو به هموطنان عزیزم - نیاز اصلی و همیشگی ما که دشمن را از پای در میآورد همان وحدت کلمه است که تا حد بلایی وجود دارد و البته ضعفهایی هم از خود نشان میدهیم که قابل اصلاح است . ببینید ما در جریان طولانی مذاکرات با تیم بسیار تیز و هوشیار و فهیم وسیاست فوق العاده قوی و هدفدار و منسجی حضور یافتیم و بدانید که این مسئله حیاتی و آتیه ساز کشور پهناور استراتژیک اسلامیمان را همه مقامات سیاسی با مشورت که بزرگترین پشتوانه است و برنامه ریزی بسیار دقیق و کارشناسانه مدیریت کرده اند و مسءله سرنوشت کشور اسلام ناب محمدی (ص) بوده ونه گروه یا افراد . بنابراین در ابراز نظرها باید بسیار دقت و احتیاط بخرج داد و وحدت و انسجاممان حول محور قرآن و ولایت را از دست ندهیم و توکل و تکیه مان فقط ذات اقدس احدیت (جل جلاله ) باشد دشمنان ما چاره ای جز این راه نداشتند زیرا هیچگونه ما تسلیم نمیشدیم که هدف اصلی ایشان بود و لذا با صدور این بیانیه اولا" به جهان ثابت شد که ما صلح طلبیم که برایشان بسیار سنگین بود و ثانیا" بسیار سیاس و منسجم برنامه هایمان را در سطح جهانی پیش برده و خواهیم برد . پیروزیمان را در جبهه سیاسی بر دشمنان و حاسدان ملت تبریک گفته و وعده الهی حق است که : ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ... والسلام -- جانباز احمدی (مشهد مقدس
  • مهدی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    رسایی بیش از دو سال هست که عضو جبهه پایداری نیست. علتش رو هم خودشون نوضیح دادند. لطفا اصلاح کنید.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    شده که شده - به تو چه ؟؟؟؟
  • شهاب ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    این را هم بچه کلاس اولی هم میتونه بفهمه که ما فقط داریم امتیاز میدیم و هر دفعه در یکی از تاسیسات رو میبندیم که شاید شاید تحریمها برداشته شود همه میدونن 1+5 به دنبال منافع اسرائیله نه منافع ما .....
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به تو چه که به او چه؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • عباس احمدی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بنام الله پاسدار حرمت خون مطهر شهیدان و سلام ودرود بی پایان بر امت اسلامی و شهیدپرورم - ببینید برادران در متن تفاهم نامه و نه توافق نامه آمده که : 1 _ مجموعه متضمن این راه حلها جنبه حقوقی نداشته و صرفآ راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) را فراهم خواهد ساخت . 2 _ زمان اجرا 10 ساله و 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز به غنی سازی در سطح 3/67 % ادامه خواهند داد . 3 _ ایران تولید صنعتی سوخت هسته ای خود را برای تامیت سوخت نیروگاههای هسته ای ادامه خواهد داد . 4 _ هیچ یک از تاسیسات هسته ای از جمله ( نطنز - اصفهان - اراک - فردو .. ) تعطیل و یا تعلیق نمیگردد . 5 _ ایران میتواند ذخایر موجود مواد غنی شده را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد . 6 _ تاسیسات هسته ای فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک پیشرفته تبدیل و بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و زیر ساختهایشان حفظ که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود و نیمی از فردو به تحقیقات پیشرفته و تولید ایزوتوپ های پایدار اختصاص مییابد . 7 _ راکتور آب سنگین اراک باقی مانده و باز طراحی و روزآمد میگردد و ضمن کاهش تولی پلوتونیوم - کارآیی رآکتور بلا خواهد رفت و تولید سوخت رآکتور و اعطای گواهی بین المللی سوخت و تولید آب سنگین ادامه مییابد . 8 _ ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی را بصورت موقت اجرا مینماید. 9 _ تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو و همه تحریمهای اقتصادی -مالی - چند جانبه اروپا و یک جانبه آمریکا ... فورآ لغو خواهد شد و کشورهای گروه 5 +1 متعهد هستند از وضع تحریمهای جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند . 10 _ همکاریهای بین المللی هسته ای در مورد ساخت نیروگاههای هسته ای - گداخت هسته ای - ایزوتوپ پایدار - ایمنی هسته ای - و... و همچنین دسترسی ایران به بازارهای جهانی و عرصه های تجاری و دنش فنی و .... فراهم خواهد شد . 11 _ با نهایی شدن متن - برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت مورد تایید قرار گرفته و همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند . 12 - با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده "" لغو تحریمها "" به گور خودکار به اجرا در خواهد آمد و برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه و در صورت نقض تعهدات از سوی هریک از طرفین ساز و کارهایی پیش بینی شده است . ( با دقت مطالعه شود ) ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس