سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در مورد موضع برخی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال مبنی بر ادامه یا قطع همکاری کی‌روش با تیم ملی و نیز مشکلات مطرح شده میان وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال توضیح داد.

به گزارش مشرق، دکتر محمود اسلامیان در خصوص صحبت‌های عنوان شده مبنی بر قطع همکاری سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از دیدار مقابل سوئد،‌ نظر هیئت رییسه فدراسیون در مورد این مسئله، اعلام موضع دبیر کل فدراسیون مبنی بر عدم رضایت فدراسیون فوتبال از نتایج کسب شده تیم ملی طی چند سال اخیر و کش‌مکش‌های ایجاد شده میان وزارت ورزش و جوانان با این فدراسیون گفت‌و‌گویی انجام داده است که در ادامه ان را می‌خوانیم.

ابتدا از اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریش و سوئد بگویید، عملکرد تیم ملی را در دیدار مقابل تیم ملی فوتبال شیلی و سوئد چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اردوی خوبی بود و تقابل با تیم‌های خوبی از آمریکای جنوبی و اروپا فرصت مناسبی برای فوتبال ایران فرآهم کرد. تیم ملی ما در مقابل شیلی نتیجه خوبی به دست آورد و در مقابل سوئد نیز بازی خوبی را نیز به نمایش گذاشتیم. دیدار با چنین تیم‌هایی قطعا به کسب تجربه برای بازیکنان تیم ملی کمک می‌کند چرا که برگزاری چنین مسابقاتی در چندساله اخیر برای ما بی سابقه بود.

پس از جلسه کی‌روش و دبیرکل فدراسیون فوتبال،‌ سرمربی تیم ملی از مسائل و مباحث مطرح شده بسیار ناراحت بود تا جایی که به یکباره صحبت از جدایی او از تیم ملی پس از دیدار مقابل سوئد به میان آمد، گویا دبیرکل اعلام کرده بود که فدراسیون از عملکرد چند ساله کی‌روش در تیم ملی رضایت کافی ندارد!

موضوع همکاری یا قطع همکاری کی روش باید در هیأت رئیسه فوتبال مورد بررسی قرار گیرد و همه جوانب آن تحقیق شود، در نهایت این هیأت رئیسه است که در خصوص همکاری یا قطع همکاری کی‌روش به اجماع می رسد و رئیس فدراسیون فوتبال نظر جمعی اعضای هیئت رئیسه را به عنوان یک نظر واحد به اطلاع می‌رساند. این هفته قرار است جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شود و موضوع ماندن و یا رفتن کی‌روش از تیم ملی مورد بررسی قرار گیرد. آن‌چه تا کنون قطعی بوده این است که فدراسیون رسما چیزی را در خصوص همکاری یا قطع همکاری کی‌روش اعلام نکرده و این تنها سرمربی تیم ملی بود که به عنوان یک طرف قرار داد بحثی را به عنوان قطع همکاری با تیم ملی عنوان کرد. باید بدانیم قرار داد کی‌روش و تیم ملی یک قرار داد دو طرفه و یک معامله است که باید در خصوص آن هر دو طرف نظر خود را اعلام و در خصوص آن تصمیم گیری کنند.

در اینکه کی‌روش مربی مطرح و خوبی در سطح بین المللی است تردیدی نداریم اما مربی تنها بخشی از فوتبال یک کشور است و همه فوتبال نیست. متاسفانه در فوتبالمان به جای حل اساسی و کلان مشکلات به برخی مسائل توجه می‌شود که اصولا بنیادی نیست، مشکل فوتبال ما نیز با ماندن یا رفتن کی‌روش حل نمی‌شود و هر کسی را هم که به جای کی‌روش بیاوریم تحول عمده‌ای در فوتبال ایران رخ نمی دهد.

پس علت اینکه دبیرکل فدراسیون به شخصه در خصوص عدم رضایت فدراسیون از عملکرد کی‌روش صحبت کرده بود چیست؟


در مورد همکاری یا قطع همکاری کی روش با تیم ملی نباید نظر شخصی بدهیم چرا که موضوع منافع ملی فوتبال یک کشور مطرح است، ما رقابت‌های انتخابی 2018 روسیه را پیش‌رو داریم و هم اکنون در برهه زمانی حساسی هستیم . معقول است که چنین مسئله مهمی باید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شود و پس از آن در این خصوص تصمیم بگیریم.

ایشان نظر شخصی خود را در خصوص همکاری کی‌روش با تیم ملی داده است اما باید بگویم فدراسیون تا به حال به صورت رسمی چیزی ر ا اعلام نکرده و این تنها نظر شخصی اعضا است و چنین موضوعاتی نیاز به طرح در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دارد و باید با اجماع در خصوص آن اعلام رای کرد.

نظر شخصی شما در خصوص ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش در تیم ملی چیست؟

من قبلا هم عنوان کردم که کی‌روش می تواند در یک بازی برد-برد با تیم ملی فوتبال ایران قرار گیرد. یک مربی خوب ایرانی می تواند در کنار کی روش رشد کند و این انتظار بجایی از سرمربی تیم ملی است. باید بدانیم که کی روش فرد تاثیرگذاری در فوتبال ایران بوده است هرچند که ما نتوانسته باشیم نتایج خوبی با او کسب کرده باشیم اما باید بدانیم کی‌روش اثرات خود را در ایران به جای گذاشته است. من از نظر فنی کی‌روش را تائید می‌کنم اما یک مسئله را نیز باید عنوان کنم که سرمربیگری در ایران نیز یک پست مدیریتی مهم است و باید سکاندار آن باید سعه صدر داشته باشد. کی روش نباید تا این حد به برخی مسائل عکس العمل نشان دهد و باید بتواند رفتارش را مدیریت کند.

حتی صحبت‌هایی از رفتن کفاشیان از فدراسیون فوتبال می‌شود، برخی معتقدند مشکلاتی بین وزارت‌خانه و فدراسیون در این خصوص وجود دارد.

مسئول این موضوع فدراسیون فوتبال و مجمع آن است و باید اجازه دهیم کارها طبق روال پیش برود و هر زمان که بحث انتخابات شد و زمان آن فرا رسید در آن خصوص صحبت کنیم.

مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال که قرار بود اسفندماه برگزار شود،‌ تشکیل نشد. برنامه‌ای برای برگزاری مجمع در دستور نیست؟


هنوز زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال مشخص نیست و باید طبق اساسنامه در این خصوص تصمیم گیری کنیم. قرار بود مجمع فوق العاده در اسفندماه برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد و تاکنون خبری از برگزاری مجمع در سال 94 نشده است.

درباره مشکلات و مسائل موجود میان وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال چه نظری دارید، قرار نیست این مشکلات در سال جاری حل شود؟

کفاشیان و وزیر وررزش جوانان باید مسائل مربوط به وزارت‌خانه و فدراسیون فوتبال را حل کنند چرا که شأن مدیریتی قهر و تهر نیست. زمانی که ما می‌توانیم مسائل بیرونی کشور را این‌گونه مدیریت کنیم نباید مسائل داخلی را این چنین حل کنیم. از وزیر ورزش و جوانان خواهش می کنم که مسائل وزارتخانه را با فدراسیون فوتبال حل کند و با تعامل بیشتری نسبت به مشکلات تصمیم گیری کند.

صحبت‌هایی مبنی بر گزینه‌های ایرانی به عنوان جانشین کی‌روش در سمت سرمربی‌گری تیم ملی مطرح شده است، چنین اخباری را تایید می‌کنید؟

ما در حال حاضر هیچ گزینه‌ای را جز کی‌روش در نظر نداریم و هیچ جانشینی را نیز برای او تعیین نکرده‌ایم. جلسه این هفته نیز به همین منظور و درباره قطع یا همکاری کی‌روش با تیم ملی تشکیل می‌شود. پس از حصول نتیجه در آن جلسه می‌توان در خصوص چنین احتمالاتی صحبت کرد، اما در حال حاضر هیچ سرمربی ایرانی و خارجی را به عنوان جانشین کی‌روش در نظر نگرفته‌ایم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس