کد خبر 401488
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

محمود اسلاميان نايب رئيس فدراسيون فوتبال در غياب علی کفاشيان، بخشی از وظيفه پاسخگويی در فدراسيون فوتبال را برعهده گرفته است.

به گزارش مشرق، با اسلامیان پیش از آغاز روزهای کاری فروردین ماه درباره تیم‌ملی، فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش، خداحافظی جواد نکونام و البته موضوع برداشته شدن تحریم ها و تاثیر آن در فوتبال ایران صحبت کرده ایم.

در روزهایی که کی‌روش قصد جدایی از تیم‌ملی را دارد، موضع دقیق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد این مربی پرتغالی چیست؟
واقعیت این است که من تازه به فدراسیون فوتبال آمده ام و شاید خیلی از گذشته کار کی‌روش در تیم‌ملی خبر نداشته باشم اما یک واقعیت وجود دارد؛ کی‌روش 4 سال است در فوتبال ایران کار می‌کند و قطعا از کار او رضایت وجود دارد که کفاشیان و سایر اعضای هیات رئیسه این مدت طولانی با او کار کرده اند. اگر از من می‌ پرسید فکر می‌کنم که کارلوس کی‌روش باید در فوتبال ایران بماند.

ملی‌پوشان از اینکه هیچ کس از فدراسیون به استقبال آنها نیامد، ناراحت هستند. آیا یکی از مدیران نمی‌ توانست به استقبال او بیاید؟
معمولا در بازی های دوستانه رسم نیست که از فدراسیون کسی به استقبال تیم‌ملی برود. به هر حال تیم‌ملی نتیجه های بسیار خوبی گرفت اما همانطور که گفتم استقبال از تیم‌ملی خیلی مرسوم نبود. ضمن اینکه من و آقای اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این مدت در اردوی تیم‌ملی امید حضور داشتیم.

مساله ضبط پاسپورت سرمربی تیم‌ملی، سروصدای زیادی کرد. چه کسی باید بدهی مالیاتی 1.2 میلیاردی کارلوس کی‌روش را پرداخت کند؟
تا جایی که من می‌ دانم این موضوع به عهده فدراسیون فوتبال است و ما باید این مبلغ را پرداخت کنیم. البته شاید لازم باشد آقای کفاشیان در این باره اظهارنظر کند چون اطلاع دقیق تری از این موضوع دارد.

فدارسیون فوتبال در سالی که گذشت مشکلات مالی عدیده ای داشت. در سال جدید چقدر امیدوار به حل این مشکلات هستید؟
با توجه به اینکه تحریم ها از ایران برداشته می‌ شود، ما از نظر مالی خیلی شرایط بهتری پیدا می‌ کنیم. پول هایی که در فیفا بلوکه شده است، احتمالا به فوتبال ایران برمی گردد و ما می‌ توانیم بخشی از مشکلاتمان را حل کنیم. اما مساله اصلی، مساله حق پخش است؛ شما می‌ دانید 65 ـ60 درآمد فوتبال در هر کشوری به حق پخش برمی گردد. البته ما می‌ دانیم صداوسیما هم مشکلات مالی دارد و به نظر من مسوولان کشوری باید جلو بیایند و این مشکل را حل کنند.

با توجه به اینکه اولین بازی تیم‌ملی در انتخابی جام‌جهانی 2018 قرار است 21 خردادماه برگزار شود، فکر می‌کنید رفتن کی‌روش به صلاح فوتبال است؟
من خودم قبلا هم گفتم که از نظر من کی‌روش باید بماند و به کارش ادامه دهد. با این حال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم نهایی بگیرد.

آیا گزینه های داخلی که نامشان در رسانه ها مطرح می‌ شود، مورد توجه فدراسیون فوتبال هستند یا نه. گزینه هایی مثل محمد مایلی‌کهن و یا حسین فرکی.
اصلا چنین بحث هایی مطرح نشده است و این ها در حد گمانه زنی رسانه ها است. به هر حال وقتی اظهارنظر رسمی ای وجود ندارد، رسانه ها حق دارند گمانه زنی کنند.

بعد از خداحافظی جواد نکونام از تیم‌ملی که بعد از بازی با سوئد اتفاق افتاد، خیلی ها تعجب کردند که فدراسیون فوتبال حتی یک بیانیه هم در جهت تقدیر از کاپیتان تیم‌ملی نداد. دلیل این موضوع چیست؟
شاید بهتر بود جواد نکونام با فدراسیون فوتبال هماهنگی می‌ کرد و بعد خداحافظی می‌ کرد تا ما می‌ توانستیم برنامه خوبی برای خداحافظی کاپیتان بگیریم. اما او هیچ اطلاعی به فدراسیون فوتبال نداد و هیچ کس از تصمیمش باخبر نبود. با این حال ما حتما برای نکونام مراسم شایسته ای در نظر می‌ گیریم.

خیلی ها می‌ گویند در صورت رفتن علی کفاشیان از فدراسیون فوتبال شما رئیس این فدراسیون خواهید شد. چقدر این شایعه را تایید می‌ کنید؟
اصلا چنین بحثی مطرح نشده است ضمن اینکه تا برگزاری مجمع اسفندماه قاعدتا هیچ صحبتی در این باره نمی‌ توان کرد.

خیلی ها اعتقاد دارند کادرفنی تیم امید، کادر خوبی برای صعود تیم‌ملی به المپیک نیست. این موضوع را تایید می‌ کنید؟
من این حرف را قبول ندارم، کادرفنی تیم امید کادر خوبی هستند و افرادی شناخته شده در این فوتبال به حساب می‌ آیند. من فکر می‌ کنم در بازی با عربستان تیم امید کمی بی انگیزه به میدان رفت. شاید اگر آنها مثل بازی با نپال، فلسطین و یا افغانستان بازی می‌ کردند، حتما عربستان را شکست می‌ دادند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس