حماس از ترور یحیی حورانی یکی از اعضایش در اردوگاه فلسطینی یرموک واقع در سوریه خبر داد. حورانی صبح روز دوشنبه ترور شد اما عوامل این اقدام مشخص نیستند.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز چهارشنبه 94/1/12 به شرح زیر است:

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/آمریکا به مصر تسلیحات میدهد/یمن:

المساء پرس- عربستان پیش از ترور الحمدی و برادرش در 11/10/1977، به او پیشنهاد داده بود که یمن به یک کشور سیاحتی نظیر تونس تبدیل شود و دولت آن به پلیس، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و چند یگان نمادین نظامی محدود شود. در 11 اکتبر 1979 إبراهیم الحمدی رئیس جمهور وقت یمن و برادرش در شرایطی بسیار پیچیده و مشکوک کشته شدند، پس از الحمدی أحمد الغشمیبه ریاست جمهوری یمن رسید، اما هنوز یک سال از حکومت الغشمی نگذشته بود که او نیز طی توطئه ای ترور شد و علی عبدالله صالح رئییس‌جمهور شد. یمن بدون ارتش آرزو و رویای دیرینه عربستان بوده است.

المیادین- سخنگوی سازمان صلیب سرخ جهانی روز گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی و برخی از کشورهای هم پیمان آن که در تجاوز به یمن مشارکت دارند، مانع رسیدن هواپیماهای وابسته به این سازمان به صنعا، پایتخت می‌شونسخنگوی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه این هواپیماها حامل کمک‌های امدادی و پزشکی فوری به یمن هستند، خواستار رفع سریع موانع موجود جهت رساندن این کمک‌ها به آسیب دیدگان حملات عربستان سعودی به یمن شد که یک هفته از آن می‌گذرد.

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های شرکت کننده در کنفرانس کویت با وزیر خارجه نروژ نیز دیدار و در خصوص تحولات یمن، سوریه و عراق گفت‌وگو کرد. معاون وزیر امور خارجه با اشاره به موضع معتدل و قابل قبول اتحادیه اروپا در خصوص عملیات نظامی نیروهای خارجی علیه یمن، خواستار نقش فعال‌تر اتحادیه اروپا برای پایان دادن به حملات نظامی علیه شهروندان یمنی و آغاز گفت‌وگوها بین اطراف مختلف این کشور شد.

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص آخرین تحولات مبارزه با تروریسم در عراق، وضعیت سوریه و بحران یمن گفت‌وگو کرد.

المیادین- حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه مسکونی در منطقه الألبان در استان الحدیدة در غرب یمن 28 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. این درحالی است که سه شنبه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 100 غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن جان خود را از دست دادند که 62 تن از آنها کودک هستند.

خبرگزاری فارس- مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با مقام‌های عمانی در مورد تحولات یمن و جنگ ظالمانه علیه این کشور صبح امروز عازم مسقط شد. فرستاده عالی رتبه کشورمان قرار است در ادامه این سفر به چند کشور دیگر نیز سفر کند.

ایتارتاس- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در نشست با شورای امنیت روسیه تحولات یمن، اوکراین و رایزنی‌های هسته‌ای جاری بین ایران و گروه ۱+۵ را مورد بحث و بررسی قرار داد. دیمیتری پشکوف، معاون مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت که تحولات یمن محور این نشست بوده است.

رویترز- بان‌کی‌‌مون دبیرکل سازمان ملل از کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی عربستان به اردوگاه آوارگان یمنی در حرض در شمال این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد. حمله هوایی دو روز قبل جنگنده‌های سعودی به اردوگاه اوارگان یمنی در حرض منجر به کشته شدن 45 نفر شد.

المیادین- سخنگوی نظامی عملیات عربستان سعودی به یمن سه شنبه شب طی کنفرانس خبری اعلام کرد که فرودگاه نجران در مرز عربستان و یمن به دلیل تیراندازی‌های بی هدف افراد مسلح بسته شد اما پس از مدتی کوتاه بازگشایی شد. احمد عسیری در ادامه افزود: حملات خود به صعده استان مرزی یمن را افزایش دادیم همانطوری که برای مقابله با نفوذ و پیشروی حوثی ها به شهر جنوبی عدن، حملات خود به این شهر را تشدید کرده‌ایم. سخنگوی نظامی عملیات تجاوزگرانه عربستان به یمن گفت: مناطقی که ممکن است از آن موشک شلیک شود، تحت نظر ائتلاف متجاوز به یمن تحت رهبری عربستان قرار دارد. عسیری در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجاوز زمینی عربستان به یمن گفت: فعلا نیازی به نیروی زمینی عربستان برای حمله به یمن نیست. عسیری تصریح کرد: اگر نیروهای ایرانی و حزب الله در کنار حوثی‌ها در یمن حضور داشته باشند به مان سرنوشتی دچار می‌شوند که حوثی‌ها به آن دچار شدند. وی تاکید کرد که عربستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن استقبال می‌کند به شرطی که تضمین داده شود که این کمک ها به دست حوثی‌ها و انصارالله نرسد.

خبرگزاری یمن- دادستان کل دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه، با درخواست برخی گروه‌های حقوق بشری یمنی برای تحقیق درباره جنایات عربستان در یمن، موافقت کرد. یمن گزارش کرد که انجمن حقوق انسان و مهاجرت در وبگاه رسمی خود اعلام کرد که دوشنبه نامه دادگاه لاهه را دریافت کرده که در آن با درخواست این انجمن برای آغاز تحقیقات درباره جنگ عربستان در یمن، موافقت شده است.

اسکای نیوز- عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر همزمان با تجاوزات جنگنده‌های سعودی در یمن اعلام کرد که امنیت خلیج فارس جزء لاینفک و جدا نشدنی امنیت ملی ملی مصر است.

الحیات- حسین امیر عبداللهیان در حاشیه سفر به کویت برای حضور در اجلاس کمک به سوریه با اشاره به اینکه ایران به دنبال رسیدن به همکاری با عربستان برای پایان دادن به بحران در یمن است، گفت: تهران طرحی برای پایان دادن به این‌ درگیری‌ها دارد.

المیادین- هم اکنون کشتی‌های جنگی وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در حال گلوله باران بی وقفه شهر عدن هستند. علاوه بر کشتی‌های جنگی، جنگنده‌های ائتلاف سعودی عربی نیز در حال بمباران شهر عدن هستند و این شهر اکنون از آسمان و دریا هدف حمله قرار گرفته است.

اسکای نیوز- باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، دیروز در گفت‌وگو با عبدالفتاح‌السیسی رئیس‌جمهوری مصر، اعلام کرد ممنوعیت کمک نظامی به مصر را که همچنین شامل 12 فروند هواپیمای اف 16، 20 فروند موشک هارپون و 125 تانک آبرامز است، لغو کرد. اوباما همچنین در این گفت‌وگو اعلام کرد از کنگره خواهد خواست تا سالیانه 1.3 میلیارد دلار به مصر کمک نظامی ارائه کند.

خبرگزاری تسنیم- ارتش یمن کنترل پایگاه نظامی در منطقه دباب علی در دریای سرخ را در دست گرفت. همچنین یک منبع امنیتی خبر داد که پایگاه 17 ارتش یمن که مسئولیت حمایت از تنگه استراتژیک باب المندب را دارد، کنترل این پایگاه را بدون هیچ درگیری به انصارالله داده است.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردایران:

فارن‌پالیسی- یک دیپلمات فرانسوی می گوید: فرانسه نمی‌خواهد معماری تحریم‌های بنا شده طی ده سال علیه ایران از بین برود. این دیپلمات فرانسوی می‌گوید: ما ده سال صحبت کرده و به تدریج موفق به ایجاد معماری تحریم‌ها و فشارها علیه ایران شده‌ایم. هنگامی که آن را از بین ببریم، نمی‌توانیم آن را بازگردانیم بنابراین بهتر است که بهترین توافق ممکن را انجام دهیم.

رویترز- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با مشاوران کلیدی امنیت ملی خود تشکیل جلسه داد. رسانه‌های خبری می‌گویند آقای اوباما در این نشست با مشاوران خود به رایزنی درباره مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و گروه 1+5 پرداخت که در هاله‌ای از ابهام دنبال می‌شود. برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت رسمی کاخ سفید قرار گرفته نوشته است: امشب رئیس‌جمهور یک تله‌کنفرانس ویدئویی با اعضای امنیت ملی خود ترتیب داد. به نوشته میهان، اوباما از روند رایزنی‌های هسته‌ای جاری بین ایران و 1+5 در شهر لوزان سوئیس مطلع شد.

جروزالم‌پست- پس از نیکولاس دو رویر فرانسوی، یک مقام ارشد و بی‌نام آمریکایی هم خبر تعیین ضرب‌الاجل سپیده‌دم چهارشنبه برای توافق هسته‌ای را تکذیب کرده است. پیش از این یک دیپلمات اروپایی به خبرنگار فرانس 24 گفته بود که در صورت عدم توافق ایران و 1+5 تا سپیده‌دم امروز چهارشنبه، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا لوزان را ترک می‌کنند.

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با شیخ خالد العطیه وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تحولات منطقه بویژه یمن گفت‌وگو کرد.

اشپیگل- برای گروه 1+5 که در حال مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای هستند، توافق بد از عدم توافق بهتر است.

رویترز- شیخ خالد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین گفت: عملیاتی که عربستان سعودی به همراه کشورهای ائتلاف کننده با آن، در یمن مشغول انجام است، از اهمیت بیشتری نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران برخوردار است و آینده منطقه را ترسیم خواهد کرد.

پایگاه خبری ترید عربیا- هند تحت فشار دولت آمریکا برای اولین بار در طول ده سال گذشته واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد. دهلی‌نو در واکنش به فشارهای واشنگتن این اقدام را انجام داد که از این کشور خواسته بود واردات نفت خود از ایران را در چارچوب حد مجاز بر اساس قوانین تحریمی نگاه دارد.

خبرگزاری تسینم- وکیل مدافع جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست در ایران که متهم به جاسوسی شده، خبر آزادی وی با عفو مقام معظم رهبری را تکذیب کرد. وکیل جیسون رضائیان شامگاه سه‌شنبه 11 فروردین خبر آزادی موکلش را تکذیب کرد. وی تصریح کرد رضائیان در حال حاضر متهم بوده و هنوز محاکمه و یا محکوم نشده که مشمول قانون عفو محکومان شود. امروز در برخی از شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده شایعه‌ای با عنوان آزادی جیسون رضائیان با عفو رهبری منتشر شده بود.

پایگاه لبنان 24- عربستان سعودی اعلام کرده است که ایران بدون همکاری با همسایگان خود سودی از توافق هسته‌ای نخواهد برد.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کرداتحادیه عرب:

پایگاه خبری احرار الحجاز- هاآرتص در شماره روز گذشته این روزنامه در تحلیلی درباره اقدام شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی جهت تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی نوشت که این نیرو نه تنها اسرائیل را نمی‌ترساند، بلکه موجب شده تا از خوشحالی در آسمان‌ها پرواز کند. چه توافق هسته‌ای امضا شود، چه نشود، تشکیل نیروی عربی مشترک رخدادی تاریخی است که ده‌هاست، منطقه شاهد آن نبوده است، چون کشورهای بزرگ وقدرتمند جهان عرب درصدد تشکیل نیروی نظامی مشترکی هستند و اسرائیل برای اولین بار از تشکیل چنین نیرویی نه تنها بیم ندارد که از خوشحالی بال درآورده است.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردعربستان:

پایگاه خبری احرار الحجاز- خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به همراه هیأت همراه که در ریاض بسر می‌برد، روز سه‌شنبه با شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، همتای سعودی خود دیدار کرد. در این دیدار آصف و شاهزاده محمد درباره حضور نظامی پاکستان در ائتلاف ضد یمنی موسوم به ائتلاف طوفان قاطعیت که فرماندهی آن را عربستان برعهده دارد، بحث و تبادل نظر کردند.

پایگاه خبری الوطن-‌ دولت ونزوئلا در اعتراض به تجاوز نظامی ائتلاف تشکیل شده به‌سرکردگی عربستان سعودی و کشورهای عربی هم‌پیمانش برضد کشور یمن سفیر عربستان سعودی را از این کشور اخراج کرده است.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردحزب الله:

رویترز- بر اساس گزارش منتشرشده از ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله، در صورت وقوع این جنگ روزانه بین 1هزار تا 1500 راکت به سرزمین‌های اشغالی اصابت خواهد کرد.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردفلسطین:

بی بی سی- خالد مشعل رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از جامعه بین‌‌الملل خواست برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل به پا خیزد. بر اساس این گزارش، مشعل ضمن یادآوری سخن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در انتخابات این رژیم (17 مارس) گفته بود اجازه تشکیل دولت مستقل فلسطین را نخواهد داد، گفت: جامعه بین‌الملل باید فورا برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل وارد عمل شود.

خبرگزاری فارس- سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که تروریست‌های داعش وارد اردوگاه یرموک در جنوب دمشق شده است. بنابر ادعای وب‌سایت‌های طرفدار داعش کنترل کامل این اردوگاه به دست داعش افتاده است ولی دیگر منابع رسانه‌ای با رد این ادعا تاکید کرده اند که داعش تنها بر بخش‌هایی از این اردوگاه وارد شده است.

ال.بی.سی لبنان- فلسطین از روز چهارشنبه رسما عضو دادگاه جنایت کیفری شد. اسماعیل رضوان از رهبران ارشد مقاومت اسلامی فلسطین حماس همزمان به پیوستن فلسطین به دادگاه جنایت کیفری از این دادگاه خواست گام‌های عملی برای محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی را بردارد .

پایگاه صهیونیستی واللا- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردن فلسطین سکته مغزی کرده است.عباس سکته مغزی حاد کرده و بیمارستان ایخلوف در تل‌آویو منتقل شده است و در پی آن حالت فوق‌العاده در بیمارستان اعلام شد.

الخلیج الجدید- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد یحیی حورانی یکی از اعضایش در اردوگاه فلسطینی یرموک واقع در سوریه ترور شده است. حماس اعلام کرده حورانی صبح روز دوشنبه همین هفته ترور شد اما عوامل این اقدام مشخص نیستند.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردفرانسه:

آسوشیتدپرس- برخی مقامات دیپلماتیک فرانسه می‌گویند این کشور پس از انتخابات رژیم صهیونیستی و احتمال به دست آوردن همراهی آمریکا در حال تدوین قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل هستند که خواستار از سر گیری مذاکرات سازش است. یک مقام ارشد روز سه‌شنبه گفت پیش‌نویس این قطعنامه، مرزهای اسرائیل و فلسطین را به مرز پیش از سال 1967 برمی‌گرداند، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین تعیین می‌کند و خواستار راه حلی منصفانه برای پناهندگان فلسطینی است.

روزنامه زوددویچه سایتونگ- ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرنسه از پروژه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین اروپایی که مد نظر دو کشور آلمان و فرانسه است حمایت کرده و اظهار داشت: به این ترتیب ما غیر وابستگی خود به آمریکا را افزایش می دهیم.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردسوریه:

اسکای نیوز- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل سه شنبه شب در یک نشست خبری پس از پایان کنفرانس موسوم به کمک به آوارگان سوریه اعلام کرد که بحران سوریه باید از راه‌ سیاسی حل شود. بان کی مون تاکید کرد که کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس وعده دادند که ۳.۸ میلیارد دلار به آوارگان سوری کمک کنند.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردعراق:

مشرق- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی شجاعانه ارتش و نیروهای مردمی و عشایری عراق در استان صلاح الدین و پاکسازی شهر تکریت و سایر مناطق مهم این استان از لوث وجود تروریست‌های تکفیری را که با اتکا به ظرفیت‌های ملی و مردمی انجام شد، به دولت و ملت بزرگ این کشور تبریک گفت.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردترکیه:

تی آرتی- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که هدف حمله مسلحانه امروز به دفتر حزب عدالت و تسعه ترکیه تضعیف روند صلح میان کردها و دولت آنکاراست.

المیادین- دو فرد مسلح به دفتر حزب عدالت و توسعه ترکیه (حزب حاکم در این کشور) در منطقه کارتال در استان استانبول حمله کرده‌اند. سه‌شنبه نیز افراد مسلح وابسته به جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق ترکیه که یک گروه مارکسیستی غیرقانونی در ترکیه است،مهمت سلیم، دادستان استانبول را در دفتر کارش به گروگان گرفتند. ساعاتی بعدتر گزارش شد که وی فوت کرده است.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردروسیه:

خبرگزاری تاس- بیش از 100 جنگنده و بالگرد روسی در رزمایش نظامی در مرزهای شرقی کشور مشارکت می‌کنند. الکساندر گوردیف رئیس سرویس خبری یگان نظامی شرق روسیه در این مورد گفت: این رزمایش به عنوان بخشی از تمرین‌های نظامی در بخش هوایی، دریایی است که در مناطق پریموریه، خاباروفسک و ترانسبایکال و کامچاتکا صورت می‌گیرد و با هدف برتری نظارت هوایی صورت می‌گیرد.

پیشنهاد عربستان و ترورهای مشکوک در یمن/جاسوس آمریکایی در ایران آزاد نشده است/ونزوئلا سفیر عربستان را اخراج کرد/ ابومازن سکته کردلیبی:

الجزیره- عمر الحاسی، نخست وزیر لیبی توسط پارلمان این کشور موسوم به کنگره ملی لیبی برکنار شد. سخنگوی پارلمان لیبی در سخنانی اظهار داشت که برکناری عمر الحاسی به درخواست تعدادی از وزرا کابینه صورت گرفت که تهدید کرده بودند، در صورت عدم برکناری الحاسی از سمت خود کناره گیری خواهند کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    به فضل خدا و به لطف پروردگار یمنی ها بر آل سعود پلشت و جرثومه فساد پیروز میشوند و آل سعود را از صفحه روزگار محو میکنند
  • اهوازی ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    الان زمان آن رسیده است که یمن چند موشک به مراکز حساس عربستان شلیک کند یا به شناورهای مزاحم در باب المندب و خلیج عدن و دریای سرخ پاسخ محکمی به عربستان و همپیمانانش بدهد.
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    باید یه تندیس خوشکل از این رئیس جمهور فقید ونزولا چاوز و این اقای مادورو درست کنیم که به همه این شیخکها میرزند.
  • Alireza ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    من که جای خالی ایران رو در مسائل یمن حس میکنم .هم سیاسی و هم نظامی
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    دوست عزیز خیلی زیبا فارسی صحبت میکنی...منو یاد متون کهن زرتشتی میندازه. انشالله
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    با توجه به اظهارات اخیر خارطوم و ورود به جنگ یمن سودان ایران را فروخت..!!!!!
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    ببین چقدر بدبخت شدیم که افغانستان هم از عربستان حمایت کرده خدا را شکر دوتا رفیق تو منطقه نداریم پس کجا هستن کشورهای دوست و برادر و همسایه که اینهمه کمکشون کردیم...!!!!
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    در عوض همان ونزوئلا ثابت کرد دوست واقعی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس