وزیر دفاع پاکستان شب گذشته گزارش برخی رسانه‌های غربی و عربی مبنی بر اعزام نیروی نظامی به عربستان سعودی را تکذیب کرد و گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی به عربستان نگرفته‌ایم.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز سه شنبه 94/1/11 به شرح زیر است:


پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهیمن:

خبرگزاری فارس- داده‌های رسمی مرکز پول عربی سعودی موسوم به ساما در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ذخیره ارزی عربستان سعودی در اواخر ماه فوریه در مقایسه با اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی کاهش 100 میلیارد ریالی را نشان می‌دهد. اگرچه این مرکز توضیحاتی در خصوص دلایل این کاهش ذخایر ارائه نمی‌دهد، اما از شرایط حاکم بر عربستان سعودی برداشت می‌شود که فشارهای فزاینده‌ای همچون کاهش قیمت نفت، افزایش بودجه امنیتی و جنگی ریاض، کمک‌های فزاینده عربستان به مصر و افزایش حقوق کارمندان بخش‌های حکومتی در عربستان همزمان با روی کار آمدن سلمان بن عبد العزیز به قدرت، مهمترین دلایل این کاهش ذخایر ارزی عربستان سعودی بوده است.

النشره- سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر مدعی شد ایران در ناامنی یمن شریک است. وی گفت: ما خواهان جنگ نیستیم اما برای آن آماده‌ایم. الفیصل افزود: حوثی‌ها و علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن با حمایت ایران عامل ناثبانی یمن هستند.

العالم- احمد العسیری سخنگوی نیروهای تجاوز به یمن تصریح کرد حتی اگر انصارالله یا علی عبدالله صالح تسلیم شوند، مواضعی وجود دارد که باید به هدف قرار دادن آنها ادامه دهیم تا به طور کامل از بین بروند. این پاسخ یک مقام نظامی بلند پایه سعودی و سخنگویرسمی نیروهای تجاوز به یمن استکه در پاسخ به سوال غافلگیرکننده در جریان مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین المللی در عربستان مطرح شد.

روزنامه فرانسوی ژورنال دِ دیمانژ-عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر اکنون فرمانده نظامی جنگ یمن است به ویژه که تحولات شتابزده و ناگهانی اخیر در یمن، به تصویب پیشنهاد او برای تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با شبه نظامیان در کشورهای منطقه در نشست سران اتحادیه عرب منجر شد.

خبرگزاری فارس- بشیر النجفی از مراجع دینی در عراق، جنگ عربستان عربیه یمن را تجاوزی بر خلاف شرع و قانون دانست.

اسکای نیوز- اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، دیروز در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در نیویورک به خبرنگاران اعلام کرد فرماندهان نظامی آمریکا ابراز عقیده کرده‌اند که بهتر است کشورهای منطقه عضو ائتلاف نظامی عربی را که درخصوص تشکیل آن در اجلاس اتحادیه عرب در شرم الشیخ توافق شد، تشویق کنند. وی افزود بنابراین معتقدم که اگر آنها آماده همکاری بیشتری باشند، این اتفاق خوبی خواهد بود. طرف‌ها نیز باید برای افزایش تلاش‌ها و همکاری‌های بیشتر به منظور برقراری ثبات در خاورمیانه اقدام کنند و این نیز امری خوب است.

خبرگزاری پاکستان- واجه آصف وزیر دفاع پاکستان شب گذشته گزارش برخی رسانه‌های غربی و عربی مبنی بر اعزام نیروی نظامی به عربستان سعودی را تکذیب کرد و گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی به عربستان نگرفته‌ایم و به ائتلاف حمله به یمن هم ملحق نخواهیم شد.

سی ان ان- گریگوری جانسون تحلیلگر آمریکایی گفت: اگر عربستان در یمن دخالت نظامی زمینی کند، این اقدام شبیه اقدام آمریکا در اشغال افغانستان خواهد بود. جانسون، آغاز دخالت نظامی زمینی عربستان در یمن را خطایی فاجعه‌آمیز خواند که عربستان و مصر و دیگر متحدان این دو کشور نباید آن را در یمن مرتکب شوند. این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه حوثی‌ها گروهی آموزش دیده‌ هستند تصریح کرد که علاوه بر این، اینها در زمین خود که آن را بخوبی می‌شناسند، مبارزه خواهند کرد.

پایگاه احرار الحجاز- ارتش عربستان مانور نظامی مشترکی را با مشارکت نیروهای ویژه ارتش پاکستان تحت عنوان صمصام 5 در پایگاه ملک سلمان در شمال منطقه الباحه در نزدیکی مرزهای یمن برگزار کرد. ضمن درج این خبر به نقل از سرلشکر شائح بن عبد الله القرنی نوشت: این مانور مشترک در راستای مانورهای مشترکی برگزار شد که قرار است، بین کشورهای موسوم به ائتلاف سعودی ضد یمن برگزار شود.

اسپوتنیک- وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اعلام طرح اتحادیه عرب برای ایجاد نیروی نظامی مشترک از این اقدام استقبال کرد. اشتون کارتر همچنین با اشاره به حملات اخیر عربستان سعودی و تعدادی دیگر از همراهان سعودی‌ها در تجاوز به یمن گفت: فکر می‌کنم اگر آنها بخواهند اقدامات بیشتری انجام دهند به ویژه در موضوع یمن این یک موضوع خوب است زیرا این منطقه در نهایت منطقه آنها است.

خبرگزاری پاکستان- تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد در گام نخست نگاه خود را بسوی تخلیه اتباع پاکستان از عدن و المکلا در یمن معطوف کرده و بدلیل اوضاع وخیم این کشور، می توان مسیر دریایی را نیز مورد استفاده قرار داد.وی افزود: دو کشتی نیروی دریایی پاکستان طی چند روز آینده در این خصوص وارد محدوده یمن خواهد شد.

رویترز- نواز شریف نخست وزیر پاکستان نشستی اضطراری با خواجه آصف وزیر دفاع و راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور برگزار کرد. بنابر گزارش المیادین، این نشست در آستانه اعزام هیئت نظامی عالی رتبه پاکستان به عربستان سعودی برگزار شده است.

المیادین- ضیف‌الله شامی عضو دفتر سیاسی انصارالله گفته که پاسخ سعودی ها از داخل یمن و همچنین داخل عربستان داده می‌شود. شامی همچنین گفته که حمله امروز به اردوگاه آوارگان یمنی، یک جنایت جنگی بوده و یمنی‌ها هیچ گاه با دشمن خود مذاکره نخواهند کرد. در این حمله سنگین، تاکنون 45 نفر کشته و صدها تن زخمی شده‌اند.

رویترز- کشتی‌های جنگی مصری به مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عدن آتش گشودند. این نیروها که درحال پیشروی در مناطقی تحت کنترل طرفداران عبدربه هادی منصور رئیس جمهور فراری یمن بودند هدف حملات کشتی‌های جنگی مصر قرار گرفتند.

المیادین- روز دوشنبه جنگنده های تحت رهبری ائتلاف عربستان، مناطق مختلف شهر صنعا را بمباران کردند به طوری که دودی بلند در آسمان شهر مشاهده شده است. این شدیدترین حملات هوایی به پایتخت یمن بوده ه است و صدای تیراندازی مداوم سامانه ضدهوایی یمن به گوش می‌رسد. این کشتی‌های جنگی از هفته گذشته از مسیر کانال سوئز وارد دریای سرخ شده و در نزدیکی عدن موضع گرفته‌اند.

رویترز- علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن در نامه‌ای از سلطان قابوس پادشاه عمان به دلیل تلاش‌هایش برای پایان دادن به حملات عربستان سعودی به یمن تقدیر کرد. روز گذشته منابع آگاه عمانی از ارسال نامه‌ای هشدارآمیز از سوی سلطان قابوس به پادشاه سعودی خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان - پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به عربستان و کمک در حمله زمینی احتمالی به یمن اعلام آمادگی کرده است.

پرس‌تی‌وی- در ادامه یورش عربستان سعودی به یمن، نیروگاه برق و فرودگاه صعده هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفت. در حالی که بر اساس خبرهای رسانه‌ها، حملات دوشنبه جنگنده‌های عربستان سعودی به اردوگاه‌های آوارگان یمنی در استان حجة بیش از 40 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته و آنها به شبوه هم حمله کرده‌اند، یک شبکه خبری از حملات جنگنده‌ها به نیروگاه برق و فرودگاه شهر صعده خبر داد.

خبرگزاری یمنی خبر- حمله روز دوشنبه جنگنده‌های سعودی به 2 اردوگاه آوارگان یمنی در حرض واقع در استان حجة در شمال یمن، 40 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. حرض، در شمال یمن، و در حدود مرزی کشور عربستان سعودی واقع شده‌است.

خبرگزاری فارس- شورای وزرای عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد عملیات توفان اراده که چند روزی است علیه یمن در حال انجام است، از صلح در منطقه و جهان حمایت می‌کند. در این بیانیه به نقل از پادشاه عربستان اعلام شد که تمامی درها به روی طرف‌های سیاسی در یمن باز است.

العربیه- جنگنده‌های سعودی، یک خودروی اعضای انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

اسکای نیوز- انصارالله قصد دارد از محور شرقی وارد عدن شود.

روزنامه عدن الغد- درگیری‌ها در منطقه دار سعد به کشته شدن 5 عضو انصارالله نابودی یک تانک ارتش منجر شده است و 2 تن از اعضای کمیته‌های طرفدار هادی از جمله صدام الرقیبی کشنخ شدند.

خبرگزاری تسینم- جنگنده‌های سعودی مرکز درمانی وابسته به سازمان ملل در اردوگاه المزرق حجة را هدف قرار دادند. همچنین شبکه المسیره صحنه‌هایی از جنایت وحشتناکی که جنگنده‌های عربستانی علیه شهروندان غیرنظامی در اردوگاه المزرق حجة انجام داده بودند، به نمایش در آوردند.

مشرق-21 تُن دارو و مواد غذایی بامداد امروز سه شنبه برای کمک به مجروحان و آسیب دیدگان درگیری‌های یمن بارگیری و ارسال شد. ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این خصوص با بیان اینکه این پنجمین مرحله امدارسانی به مردم یمن می‌باشد، یادآور شد که 19 تُن از این کمک‌ها دارو و تجهزات پزشکی و دو تُن نیز مواد غذایی می‌باشد.

مشرق- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعاها در مورد ارسال اسلحه از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن را کاملاً ساختگی و کذب محض دانست.

البیضاء الیوم- سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارکی در دست است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حملات هوایی علیه یمن از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده کرده است. عربستان سعودی از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های خوشه‌ای در بمباران مناطق مسکونی، شهرها، پایگاه‌های نظامی و تاسیسات یمن استفاده کرده است.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهایران:

خبرگزاری کویت- جنز استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو روز دوشنبه حمایت خود را از مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 که در شهر لوزان سوئیس در حال انجام است اعلام کرد. وی به کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: من از تلاشها برای رسیدن به توافق درباره برنامه هسته ای ایران بسیار حمایت می کنم.

رویترز- فرانک‌والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفته که این کشور فقط توافقنامه‌ای را امضاء می‌کند که قابل راستی‌آزمایی باشد و توان ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای همیشه از بین ببرد.

نیویورک تایمز- ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که که ایران از موضع قبلی خود در خصوص ارسال اورانیوم به خارج از کشور عدول نکرده زیرا هیچ‌گاه چنین چیزی را قبول نکرده بود.

ان بی سی آمریکا- کریستوفر هیل سفیر سابق آمریکا در عراق تاکید کرد عربستان سعودی نگران احیای شراکت قدیمی ایران و آمریکاست. شکی نیست که عربستان سعودی دوران سختی را پشت سر می گذارد. در این کشور پادشاه جدیدی به قدرت رسیده است. عراق در مرزهای شمالی این کشور دچار بحران داعش است. اکنون نیز در جنوب این کشور شاهد شورش حوثیها هستیم. از دیدگاه سعودیها شرایط سختی است. همچنین از دید آنها توافق هسته ای با ایران چیزی فراتر از مسئله هسته ای است. آنها در واقع نگران احیای دوباره شراکت قدیمی میان ایران و آمریکا هستند.

توئیتر- ژرارد آرود، سفیر فرانسه در آمریکا می گوید در مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 موضوعات بسیار اساسی برای حل کردن باقی مانده اند.

خبرگزاری فارس- فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای با ایران دچار مشکلاتی شده‌ایم. وی احتمال داد که در نشست ساعت 11 احتمالا رویکرد جدیدی در پیش گرفته شود.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهانگلیس:

اندیپندنت- انگلیس با بهانه مسایل امنیتی، دانشجویان بین‌المللی را که از خارج مرزهای اتحادیه اروپا در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند، از حضور در کلاس‌های دروس مربوط به هسته‌ای، جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژی منع می‌کند. به دلیل ترس انگلیس از کسب دانش برای ساخت بمب هسته‌ای، بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی در انگلیس از حضور در کلاس‌های دروس خاصی منع شدند.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهایتالیا:

روزنامه آلمانی دویچه‌ ویرتشافت- ایتالیا خواستار برداشتن تحریم‌ها علیه روسیه شد. پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا معتقد است که بدون روسیه، اروپا نمی‌تواند در برابر تهدید‌هایی که امنیت اروپا را تهدید می‌کند مقاومت کند. از جمله این تهدید‌ها می‌توان به تحولات پاکستان، لیبی ومالی اشاره کرد. ر پی اعمال تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از مارس 2014 ، ایتالیا با مشکلات فراوانی در زمینه واردات موادغذایی و دیگر کالاها از روسیه مواجه شده است.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهآرژانتین:

تله‌سور- دولت آرژانتین روز گذشته از طریق ارسال یادداشت‌هایی به سازمان‌های مختلف بین‌المللی، از افزایش ناموجه و نامتناسب هزینه نظامی‌گری انگلیس در جزایر مالویناس، شکایت خود را اعلام کرد.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهحزب‌الله:

المنار- قاومت اسلامی لبنان بیانیه سیاسی و جانبدارانه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را در خصوص نقض حقوق‌بشر در سوریه محکوم کرد. در این بیانیه، محکوم شدن حزب‌الله به نقض حقوق‌بشر در سوریه، نشانه سیطره آمریکا و صهیونیست‌ها بر سازمان‌های بین‌المللی ارزیابی شده است.

المنار- حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که واکنش‌های مطرح شده به سخنان سید حسن نصرالله ارزش پاسخ ندارد و برخی می‌خواهند توجه افکار عمومی را از اصل سخنان وی در دعوت یمنی‌ها به گفت‌وگو منحرف کنند.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهفلسطین:

فلسطین الیوم- اسماعیل هنیه امروز دوشنبه طی سخنانی تاکید کرد که رهبران فلسطین باید به مسئولیت خود در قبال همه ملت فلسطین عمل کنند. وی افزود که بایستی در مسیر آشتی ملی حرکت کرد و ضروری است که دیدگاه روشنی برای حمایت از اصول و گزینه های راهبردی وجود داشته باشد. هنیه همچنین گفت که در پرتو انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات اخیر این رژیم، بایستی استراتژی حقیقی و جدی اتخاذ نمائیم. وی تصریح کرد: نوار غزه دژ مقاومت است و هر کس به نابودی توان مقاومت امید بسته است، ارزیابی های آن عجولانه است.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهعراق:

خبرگزاری فرانسه- جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه با سلیم الجبوری رئیس پارلمان و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به طور جداگانه دیدار کرد. بر اساس این گزارش، در این دیدارها، اوضاع امنیتی و سیاسی در منطقه و حمایت نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش از نیروهای عراقی بررسی شد.

رویترز- پارلمان کانادا به طرح نخست‌وزیر این کشور برای گسترش حملات هوایی اوتاوا به داعش در سوریه را تصویب کرد. نخست‌وزیر کانادا سه‌شنبه 4 فروردین رسماً طرح خود برای گسترش کمپین بمباران داعش در سوریه را اعلام کرد طرحی که بر اساس آن مأموریت نظامی شش ماهه اوتاوا برای یکسال دیگر و تا آوریل 2016 تمدید شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس- اشتون کارتر،وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد نیروهای شیعه که به گفته وی تحت حمایت ایران هستند نباید در عملیات آزادسازی تکریت مشارکت کنند.کارتر روز دوشنبه در نیویورک گفت نیروهای ائتلاف باید اطمینان حاصل کنند تنها در حال همکاری با نیروهای تحت کنترل دولت عراق هستند.

سومریه نیوز- حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در بغداد تاکید کرد که خبر پیروزی در تکریت به زودی اعلام می‌شود. العبادی با اشاره به اینکه نیروهای عراقی پس از تکریت به سراغ الانبار و موصل می‌روند،‌ تصریح کرد که در حال حاضر نبردهای نهایی در شهر تکریت در استان صلاح الدین جریان دارد و پیروزی در اختیار ماست.

خبرگزاری تسنیم- مسئولان نیروهای داوطلب مردمی روز دوشنبه از بازگشت این نیروها برای مشارکت در جنگ تکریت خبر دادند. نعیم العبودی سخنگوی نیروهای عصائب اهل الحق گفت: گروه‌های مقاومت اسلامی پس از توافقی که با نخست وزیری درباره عقب نشینی نیروهای ائتلاف بین المللی صورت داشتند برای آزادسازی مناطق باقی مانده از استان صلاح‌ الدین به میدان نبرد باز می‌گردند. گروه‌های داوطلب مردمی از جمله گردان‌های السلام وابسته به مقتدی صدر و گروه‌های عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله روز چهارشنبه در اعتراض به مداخله ائتلاف بین المللی در جنگ تکریت، مشارکت خود در این جنگ را تعلیق کردند.

رویترز- حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: آن چیزی که در یمن روی می دهد درگیری داخلی بوده و و مشکلات باید بین خود یمنی‌ها حل شود تا شبح مداخله خارجی را دور کند.

المیادین- منابع آگاه خبر دادند که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور به نیروهای مردمی که در عملیات آزادسازی تکریت حضور دارند ابلاغ کرده که به نیروهای آمریکایی دستور داده حملات به این شهر را متوقف کنند.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهآمریکا:

رویترز- جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در رأس هیئتی بلندپایه از قانونگذاران آمریکا به اردن سفر کرده با پادشاه این کشور دیدار و با وی درباره نقش ایران در منطقه گفت وگو کرد.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهترکیه:

تی آر تی- اردوغان در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس ایران گفت: در ارتباط با این مسأله دو صدا از ایران به گوش رسید. نخست، معاون یکی از کمیسیون‌های مجلس ایران، شاید کس دیگری، نمی‌دانم. اینها طرف من نیستند. علاوه بر این، این نوع افراد برای سفر من تصمیم نمی‌گیرند. می‌رویم یا نمی‌رویم. برنامه ما هیچ تغییری نکرده است.

شبکه ان تیوی- شهرها و استان‌های ترکیه شامل آنکارا، پایتخت، و استانبول، بزرگترین شهر این کشور، دچار قطعی گسترده برق شدند. در استانبول بخش‌هایی از سیستم مترو متوقف شده و مراکز خرید در خاموشی فرو رفتند. احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، می‌گوید تمام دلایل احتمالی این قطعی بررسی می‌شود. وی امکان خرابکاری را رد نکرد اما اعلام داشت که به احتمال زیاد این امر در پی مشکلی در خطوط انتقال بوجود آمده است. قطعی برق در بیش از 40 استان از 81 استان ترکیه گزارش شده است.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهعبرستان:

العربیه- سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان گفت که کشورش جنگ را در یمن با هدف تحقق آنچه وی آن را ثبات در یمن خواند، ادامه می‌دهد. وی گفت: عربستان خواهان جنگ نیست اما برای آن آماده است. سعود الفیصل در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: حل پرونده سوریه با تحقق موازنه نظامی روی زمین آغاز خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان و نارندرا مودی درباره مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع یمن به بحث و گفت‌وگو تلفنی پرداخت. اشرف‌غنی و سلمان‌بن عبدالغزیز در طول این تماس تلفنی در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. اشرف‌غنی پس از ایجاد حکومت وحدت ملی تا به حال 3 بار به عربستان سفر کرده است و ضمن ادای مراسم حج عمره با مقام‌های عربستان دیدار و گفت‌وگو داشته است. گفتنی است که دومین سفر اشرف غنی پس از مرگ ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان به این کشور صورت گرفته بود.

پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه و فرودگاه یمن/استفاده عربستان از سلاح های ممنوعهچین:

شینهوا- برگزاری مانور نظامی هوایی چین در اقیانوس آرام نشانگر افزایش حضور نظامی چین در منطقه است. چندین فروند جنگنده ارتش آزادی بخش خلق چین روز دوشنبه بر فراز کانال باشی در اقیانوس آرام پرواز کردند. سخنگوی ارتش چین نیز تاکید کرد که این نخستین بار است که نیروی هوایی چین چنین مانوری را بر فراز آب های دور از سواحل این کشور انجام داده است. هدف اصلی از برگزاری این مانور، ارتقای سطح تحرک و جنگندگی نیروی هوایی چین بر فراز آبهای آزاد بوده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمودي رامشير ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    اين السيسي خودش يك فرد متجاوز و يك رئيس جمهور نامشروعي هست كه با كودتاي نظامي و آن هم در زماني كه اخوان المسلمين در بي عرضگي كامل به سر مي بردند حكومت را به دست گرفت . حالا اومده نيروي مشترك تشكيل بده .
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ابو هُرَیْرَه گفت: رسول خدا(صلّی الله علیه وسلّم) فرمود: ساعت (قیام مهدی) فرا نمی رسد، مگر آنکه آتشی از سرزمین حجازبیرون آید که در بُصری گردنهای شتران را روشن می‏کند. نکته جالب این است که منظور از بصری در این متن همان شهر بصری الشام در جنوب سوریه است که در تاریخ 4 فروردین همزمان با حمله عربستان به یمن به دست داعش اشغال شد ... گمون میکنم در همین روزها انصارالله یکی از چاه های نفت عربستان رو که اکثرا هم در جنوب یا شرق عربستان قرار دارند رو هدف قرار بده
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    پاکستان هم شده نخود آش .
  • سجاد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    مشرق جون دمت گرم اولا بخاطراینکه خبرهاوتحلیلات دقیقا با سلایق بنده حقیر تطبیق داره (تنها سایتی که حال میکنم باهاش)ثانیا این مزدورهای ال سعود روانشاالله با دست حوثی ها که دست صالحین خداهستن ازروی زمین محوخواهندشد،به امید پیروزی همیشگی حق برباطل،یاحق
  • مجتبی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    کو پاسخ همش که دارن حرف میزنن همش بلئف میزنن کاری از دستشون بر نمیاد
  • چریک ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    معجزه دیگری از آخر الزمان :نیروهای عربستان با کل تجهیزات خود به روایتی در سرزمین یمن در شن فرو می روند...همانند سپاه ابرهه که سنگسار شدند ...در آینده مشاهده می کنید ...
  • عاشق ولایت ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    مرگ بر مزدور های خاندان ال سعود ..... تا اخرین قطره ی خون جانم فدای رهبر .... زنده باد سید علی خامنه ای
  • پوریا ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    والله تا اونجا که ما می دونیم این ابوهریره آدم درستی نیست که بشه به حرفاش اعتماد کرد
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    یمن میشه همون ویتنامی که واسه امریکایی ها بود هیچ وقت ارتش کلاسیک یه کشور نمیتونه با گروههای شبه نظامی که چریکی و نامتقارن جنگ میکنن مقابله کنن اگر غیر از این بود تا الان ریشه طالبان و بوکوحرام و داعش خشک شده بود
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    پاکستان اگر چه نمیتونه خودشو جمع کنه ولی یکی از قوی ترین ارتش های دنیا رو داره
  • ایران ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بسه دگ بابا،یمن رو با خاک یکسان کردن،کسی شک داره که خدا با ایناست؟؟
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا انصار الله یمن و مردم انقلابی یمن پاسخ کوبنده ای به عربستان نمیدهند چه میشود مردم یمن را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس