کد خبر 400684
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان از پرواز نخستین هواپیمای این کشور به سمت یمن برای خارج کردن اتباع این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای «بوئینگ 747» از خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان برای بازگرداندن پاکستانی‌های مقیم یمن به سمت این کشور پرواز کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرد: یک هواپیمای «ایرباس 310» دیگر نیز برای روند خروج پاکستانی‌های مقیم یمن بکار گرفته خواهد شد.
این در حالی است که نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته با صدور دستوری فوری اعلام کرده بود که هر چه زودتر اقداماتی برای خروج بیش از 1500 پاکستانی در «صنعا» انجام شود.
بر اساس بیانیه منتشر شده از محل اقامت نخست وزیر پاکستان، پاکستانی‌های مقیم صنعا بدلیل جنگ جاری در یمن باید از این کشور خارج شوند.
قابل ذکر است که بیش از 1500 پاکستانی در صنعا و همچنین به طور کلی حدود 4 هزار پاکستانی در یمن بسر می برند.
سفیر پاکستان در یمن گفته بود که سفارت پاکستان در صنعا در حال جنگ نیز به کار خود ادامه خواهد داد.
نخست‌وزیر پاکستان، روزهای گذشته در اجلاسی در سطوح عالی مقامات حکومتی و نظامی این کشور گفته بود که اگر امنیت عربستان مورد تهدید واقع شود، اسلام‌آباد از ریاض حمایت خواهد کرد.
این در حالی‌است که احزاب «تحریک انصاف»، «مردم پاکستان»، «عوامی ملی» و «وحدت مسلمین» ضمن اعلام مخالفت با هرگونه دخالت اسلام‌آباد در جنگ یمن به دولت این کشور هشدار داده‌اند که اسلام‌آباد نباید در عملیات مشترک آمریکا، عربستان و متحدین آن‌ها در یمن شرکت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس