کد خبر 400263
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

پس از بررسی یک روزه کارشناسان شرکت هوایی جرمن وینگز بر روی جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده، مشخص شد که خلبان اصلی به دلیلی نامعلوم از هوش رفته و خلبان دوم تا آخرین لحظات سعی داشته وارد کابین شود.

به گزارش مشرق، پس از بررسی یک روزه کارشناسان شرکت هوایی جرمن وینگز بر روی جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده، مشخص شد که خلبان اصلی به دلیلی نامعلوم از هوش رفته و خلبان دوم تا آخرین لحظات سعی داشته وارد کابین شود.

این خبر را یکی از مقامات نظامی دخیل در بررسی‌ها به نیویورک‌تایمز داده و گفته که در هنگام سقوط، فقط یکی از خلبانان در کابین حضور داشته و سعی خلبان دوم برای ورود به کابین و نجات هواپیما، ناکام مانده است.

این مقام آگاه و بی نام، ماجرا را برای نیویورک تایمز اینگونه شرح داده است:‌ «خلبان دوم ابتدا آرام بر در می‌کوبد ولی صدایی نمی‌شنود، سپس محکم‌تر به در می‌کوبد و خواستار باز شدن در می‌شود و باز هم جوابی نمی‌شنود؛ دست آخر سعی می‌کند درب را بشکند که باز هم موفق نمی‌شود.»

انتشار صدای مکالمات درون کابین خلبان، نه تنها سوالات و شبهات پیرامون سقوط هواپیمای آلمانی را کم نکرد بلکه سوالات جدیدی ایجاد کرده است.

علت ترک کابین توسط خلبان دوم در میانه پرواز و پاسخ ندادن خلبان حاضر در کابین به التماس های وی برای باز کردن در کابین، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

در همین حال، نشریه انگلیسی ایندپندنت به نقل از کارشناسان فرانسوی گفت که احتمال بیماری ناگهانی (سکته و یا بیهوشی) و یا خودکشی خلبان هواپیمای سانحه‌دیده وجود دارد.

آنها البته احتمال بیماری ناگهانی را دور از ذهن دانسته اند و گفته‌اند که «برای کاستن ممتد از ارتفاع هواپیما و نگه داشتن این شیب کند شیرجه به سمت زمین، خلبان باید تصمیم و اقدامی هوشیارانه بگیرد» که این به معنای قوی‌تر بودن احتمال سقوط عمدی هواپیمای خطوط هوایی جرمن‌وینگز است.

دو روز قبل یک فروند هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی جرمن وینگز آلمان که از بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف بود، در بخش فرانسوی کوهستان آلپ سقوط کرد. تمامی 150 سرنشین این هواپیما، از جمله دو خبرنگار ایرانی، در این حادثه کشته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امير ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    تقصير رو بندازن گردن يه نفر كه ديگه نيست بهتره تا سهام اون شركت هواپيمايي و سرمايشون نابود بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس