کد خبر 400198
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

معاون وزیر امور خارجه گفت: موضع ایران درباره حل مسایل یمن، واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه پوتین در امورخاورمیانه و معاون وزارت خارجه روسیه و رایزنی با دیگر مقامات روسی به مسکو سفر کرده است گفت: موضع ایران درباره حل مسایل یمن، واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.

طرفین در این دیدار مهمترین مسایل حوزه خاورمیانه از جمله تحولات یمن، سوریه، عراق، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین اوضاع فلسطین را مورد تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات یمن و تلاش‌هایی که برای تضعیف یکپارچگی این کشور صورت می‌گیرد اظهار داشت: موضع ایران در باره یمن این است که راهکار حل مسایل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی یمن و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.
امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر لزوم همکاری با روسیه و همه کشورهای قربانی تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه تلاش‌های روسیه را برای برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای سوری - سوری در مسکو که از 17 فروردین برگزار می‌شود مورد تایید جمهوری اسلامی ایران خواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس