کد خبر 400015
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

فرماندار ایالت «یوتا» آمریکا، رسماً لایحه تیرباران متهمان به اعدام را امضا کرد و از این پس حکم تیرباران در این ایالت به صورت قانونی اجرایی می‌شود.

 به گزارش مشرق، ایالت «یوتا» آمریکا بعنوان اولین ایالت آمریکا، مجازات اعدام از طریق تیرباران را رسماً از سرگرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی «دویچه‌وله» گزارش کرد که ایالت «یوتا» به تنها ایالت آمریکایی تبدیل شده است که اعدام از طریق تیرباران را اجرایی می‌کند.

طبق این گزارش، مقامات ایالت یوتا استدلال کرده‌اند، از آنجاییکه اعدام از طریق تزریق مواد سمی در چندین ایالت آمریکا موجب شده است که متهمین از درد زیادی رنج ببرند و مدت زمان زیادی طول بکشد که دارو اثر کند و جان خود را از دست بدهند.

«گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا لایحه استفاده از تیرباران را روز دوشنبه بعد از آنکه اوایل ماه جاری به تصویب سنای این ایالت درآمده بود، امضا کرد و در نتیجه به قانون تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، قانون مذکور، اجازه استفاده از تیرباران برای اجرای اعدام را در صورتی می‌دهد که داروی اعدام موجود نباشد.

این طرح که از ماه‌ها قبل به دلیل کم‌یاب بودن داروی مجاز اعدام توسط تزریق سم، در دستور کار قرار گرفته بود، اوایل ماه جاری میلادی نهایتاً با 18 رأی مثبت در برابر 10 رأی منفی نمایندگان سنای ایالاتی، تصویب شد، تا یوتا اولین ایالتی باشد که مجازات تیرباران را احیا کند.

این لایحه در حالی قانونی می‌شود که مخالفان این روش، آن را یادآور دوران غرب وحشی دانسته و می‌گویند اجرای احکام به این روش، موجی از محکومیت‌های جهانی به راه می‌اندازد.

«پائول ری» نماینده جمهوری‌خواه این ایالت که از حامیان این لایحه است، می‌گوید که تیرباران، بسیار انسانی تر از مرگ آرام و دردناکی است که در حین تزریق مواد سمی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر در 34 ایالت آمریکا، حکم اعدام اجرا می‌شود و در تمامی این ایالات از تزریق مواد سمی برای محکومان به اعدام استفاده می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    حالا اگه ایران بود نه تنها اونا که یه عده نوکرای اونا تو داخل کشور خوشونو پاره می کردن که ای داد ای هوار حقوق بشر... ولی چون آمریکایه اشکالی نداره !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس