خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه هیئت ایرانی نمی‌تواند برای غربی‌ها خلق فهم کند گفت:‌ مرحبا به هیات ایرانی که مقابل زورگویی ایستاده و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

هیئت ایرانی نمی‌تواند برای غربی‌ها خلق فهم کند/امریکا شکست خورده و خواهد خوردبه گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز با اشاره به اذعان جان‌کری وزیر خارجی آمریکا به شکست آمریکا در سوریه گفت: آمریکا شکست می‌خورد اما از شکست‌های خود پند نگرفته و بیدار نمی‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه به آمریکایی‌ها جهت تفکر در علت شکست خود در سوریه خطاب به مقامات آمریکایی اظهار داشت: شما که تا توانستید از تروریست‌ها حمایت کردید آیا این نباید برای شما عبرت باشد که دیگر حمایت‌های خود را ادامه ندهید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: آیا ایران به شما درس نداد؟ از شاه ایران حمایت کردید اما در نهایت شکست خورد چرا پند نگرفتید؟ جنایات شما در اکثر نقاط این سرزمین فریادهای «مرگ بر آمریکا» بلند کرده است.

وی خطاب به دولتمردان آمریکا ادامه داد: تا کی می‌خواهید با ظلم و خونریزی و تکریم تروریست‌ها به اهدافتان برسید؟ مردم بیدار شده‌اند و دیگر آن مردم دیروز نبوده، زیر بار حرف زور نمی‌روند و در مقابل متجاوز می‌ایستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات میان ایران و 5+1 در موضوع هسته‌ای خطاب به طرف غربی، گفت: تا کی باید هیأت ایرانی  بگوید که ما در پی سلاح اتمی نیستیم اما شما بگویید که ما هنوز مطمئن نشده‌ایم؛ چگونه اطمینان می‌یابید؟

وی با تأکید بر اینکه این پاسخ طرف غربی بهانه است، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اینها دشمن اسلامند و مسئله هسته‌ای ایران صرفاً یک بهانه است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تمجید از هیأت مذاکره‌کننده ایرانی که مردانه ایستاده است و زیر بار زور نمی‌رود، گفت: کاش در دنیا عده‌ای آزاده یافت می‌شدند و آمریکا را به محاکمه می‌کشاندند.

وی بار دیگر خطاب به مسئولین آمریکایی تصریح کرد: غلط کردید که این جنایات را مرتکب شدید که منجر به شکست خود شما و ریخته شدن خون‌های فراوان شده است. آمریکا باید جواب همه این خون‌ها را بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شما - آمریکایی‌ها - از تروریست‌ها حمایت می‌کنید و در برابر یک حکومت قانونی در سوریه پیوسته مزاحمت ایجاد می‌کنید؛ شما شکست خورده هستید چرا که خداوند ذلت را برای شما و عزت را برای اسلام مقرر کرده است.

وی با اشاره به موضع منطقی تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای خطاب به 5+1 گفت: حرف منطقی ایران را بپذیرید چرا که ضرر نخواهید کرد برای اولین بار امتحان کنید.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: طرف غربی می‌گوید ما نمی‌توانیم بفهمیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ هبأت ایرانی که نمی‌تواند برای شما خلق فهم کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس