سناتور کانلی گفت: نتانیاهو با بی شرمی تمام با این توهین ها روابط اسرائیل و آمریکا را خراب کرد و این حرکت به رابطه آمریکا و اسرائیل در دراز مدت نیز آسیب خواهد زد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن با حضور در جلسه استماع کنگره به پاسخگویی به سؤالات سناتور های آمریکایی در مورد روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پرداخت.

وی، به نتیجه نرسیدن توافقات هسته ای با ایران را مخرب و منجر به سرعت گرفتن تهران در فعالیت های هسته ای عنوان کرد.

معاون وزیر خارجه در واکنش به اتهامات سناتور ایلینا راز، مبنی بر پایبند نبودن ایران به مفاد توافقات با سازمان انرژی اتمی و اجازه ندادن به بازرسی از مراکز هسته ای گفت: اینطور نیست؛ گزارش های سازمان انرژی اتمی مشخصاً می گوید که ایران همواره به توافقات انجام شده با این سازمان پایبند بوده و در چارچوب مفاد توافقات، اجازه بازرسی از مراکز هسته ای را داده است.

بلینکن همچنین از پاسخگویی در باره برخی موضوعات فنی توافقات به علت محرمانه بودن آنها خودداری کرد.

واکنش‌ها به اظهارات نتانیاهو

این جلسه که حول محور مذاکرات هسته ای ایران برگزار شده بود، با طرح سؤالات مختلف از سوی سناتورهای کنگره پیرامون دیگر موضوعات از جمله اسرائیل نیز همراه بود.

سناتور کانلی در مورد روابط اسرائیل و آمریکا اظهار داشت: نخست وزیر یک کشور خارجی به عالی ترین مقام کشور ما، به دولت ما و به کشور ما توهین کرده است؛ این دیگر یک اختلاف شخصی بین اوباما و نتانیاهو نیست و من نمی توانم اینجا بنشینم و در مقابل توهین های نتانیاهو سکوت کنم؛ وفاداری و احترام شما نسبت به دولت کجا رفته است؟

وی در ادامه با عصبانیت فریاد زد: نتانیاهو با بی شرمی تمام با این توهین ها روابط اسرائیل و آمریکا را خراب کرد و این حرکت به رابطه آمریکا و اسرائیل در دراز مدت نیز آسیب خواهد زد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رجبعلی از اشکور ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    0 0
    همیشه گفتم باز میگم در اینده همین اسراییلیها امریکارو بمباران اتمی خواهند کرد یادتان باشد //کجای دنیا دیدید یک نخست وزیر باکمترین جمعیت تقریبا دنیا بیاد درمجلس بزرکترین وازپرجمعیت ترین کشوردنیا بدون اجازه دیپلماتیک برعلیه دولت ان کشور در مقابل نمایندگان ان کشور توهین کند .. اختیار ذار امریکا اسراییل هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس