هاشمی همواره جریانی را به دنبال خود کشانده اما خود همیشه بر اساس مدیریت های همسر و فرزندانش حرکت کرده و این سوگمندانه ترین بخش از زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی و جریانی است که چشم و گوش بسته دنباله روی او بوده جریانی که در فتنه سال ۸۸ سقوط کرد و دیگر هم نتوانست کمر راست کند.

هاشمی رفسنجانی و آزمون وابستگی به فرزندان و تأثیر پذیری از همسرش/ جریانی به دنبال هاشمی، هاشمی به دنبال یک خانواده
به گزارش مشرق، حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در سایت شخصی خود نوشت: حکم مهدی هاشمی بالاخره صادر شد. حکمی که حداقل ۲۰ سال قبل وقتی مهدی هاشمی به برکت ریاست جمهوری و غفلت پدر، اولین تخلفاتش را انجام داده بود و معاون وقت وزارت اطلاعات با او برخورد کرده بود، باید صادر می شد.
 قاعدتا آن روز پدر، در مواجه با تخلفات فرزند، باید به جای حمایت، بر او غضب می کرد و علی القاعده باید به جای غضب بر مدیر مهمترین وزارتخانه امنیتی اش، به دلیل انجام وظیفه او را تشویق می کرد اما هاشمی دقیقا بر عکس این کرد، حمایتش نصیب فرزند متخلف و خشم و غضبش، نصیب معاون وقت وزیر اطلاعات شد تا جایی که رئیس دولت سازندگی در حالی که از پنجره اتاق کارش بیرون را نگاه می کرد و استکان چای را سر می کشید، معاون وزیر اطلاعات وقت را به دلیل برخورد با مهدی برکنار کرد.
 
مروری بر  خاطرات این چهره تأثیرگذار انقلاب اسلامی، نشان می دهد که هاشمی رفسنجانی همواره در برابر آزمون وابستگی به فرزندان و تأثیر پذیری از همسرش -عفت مرعشی - که فصل الخطاب زندگی اوست، دچار تردید در تصمیم گیری بوده و برای همین هاشمی هرگز نتوانسته از این آزمون سربلند بیرون بیاید.
 
فیلمی که در ادامه ملاحظه می کنید قسمتی از تبلیغات انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ است که بخشی از واقعیت هایی نوشته شده در این یادداشت کوتاه را به نمایش می گذارد. در این فیلم تبلیغاتی، هاشمی رفسنجانی به جای این که برنامه های انتخاباتی خود برای بازگشت به قدرت را اعلام کند در باره تک تک فرزندان و همسرش سخن می گوید! نکته مهم در این فیلم اشاره هاشمی به نگرانی های آن روز مهدی است. اینکه مهدی هاشمی قبل از انتخابات نگران چه بود، سئوالی است که با مرور متن کامل کیفرخواست دادستان در باره تخلفات مهدی هاشمی پاسخ آن می یابید. اما اینکه در خصوص دیگر جرایم مهدی و دیگر فرزندان و همسر هاشمی رفسنجانی کی عدالت اجرا می شود، افکار عمومی در انتظار پاسخ است.
 
 
هاشمی همواره جریانی را به دنبال خود کشانده اما خود همیشه بر اساس مدیریت های همسر و فرزندانش حرکت کرده و این سوگمندانه ترین بخش از زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی و جریانی است که چشم و گوش بسته  دنباله روی او بوده جریانی که در فتنه سال ۸۸ سقوط کرد و دیگر هم نتوانست کمر راست کند.
 
مهدی هاشمی محکوم شد به ۱۵ سال زندان، به رد مال و به انفصال، مردم اما هم راضی اند و ناراضی. وقتی سخنان چندباره محسنی اژه ای، دادستان وقت کل کشور و معاون اول قوه قضائیه را به یاد می آورند که از فشار عده ای در خصوص پرونده مهدی هاشمی سخن می گفت، حق دارند از حکم صادره راضی نباشند و از خود بپرسند که واقعا بر اساس اصل ۱۹ قانون اساسی عمل شده؟
 
اصل ۱۹ قانون اساسی به صراحت می گوید: ‎مردم‏ ایران‏ از هر قوم‏ و قبیله‏ که‏ باشند از حقوق‏ مساوی‏ برخوردارند و رنگ‏، نژاد، زبان‏ و مانند اینها سبب‏ امتیاز نخواهد بود. قوه قضائیه بخواهد یا نخواهد مردم را در برابر این پرسش قرار داده که چه تناسبی بین حکم صادره برای رحیمی با آن جرایم محدود و حکم مهدی هاشمی با این لیست بلند بالا از جرایم اقتصادی، امنیتی، سیاسی و ... است.
 
مردم حق دارند اگر از حکم بدوی ۱۵ سال حبس، رد مال و انفصال - که در تجدید نظر می تواند تا پنج سال کاهش یابد - قانع نشوند، اما همین مردم از این که بالاخره پس از بیست سال، تابوی مصونیت این آقازاده شکسته شد، از دستگاه قضا راضی اند و این بار اگر چه بر زبانشان جاری نیست اما صدای دل هایشان را می شود شنید که می گویند آملی مچکریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    هاشمی حاضر نشد آخرت خود را به دنیا بفروشد - برای همین محبوب است
  • حسین ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    بنام خدا امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود فرمودند ملاک تشخیص افراد مربوط به زمان حال افراد است و گذشته نمیتواند تاثیر گذار باشد . مانند طلحه و زبیر زمانی از یاران و صدیقان نزدیک پیامبر بودند و در زمانی دیگر به روی قرآن ناطق حضرت علی علیه السلام برای زندگی چند روزه دنیایی شمشیر کشیدند و خسرالدنیا و الاخره شدند . البته بسیار دردآور است که شخصیتی مانند هاشمی هم در این دام ( دنیاپرستی) گرفتار شده است . دعای ما برای ایشان که روزی حضرت امام فرموده بودند ذخیره انقلاب است همانا عاقبت بخیری می باشد .
  • پیرو خط رهبری ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    به نظر شما در چه شرایطی آدم آخرتشو به دنیا میفروشه ؟ اگه بره عضو داعش بشه یا طرفدار آمریکا یا کدوم یک از کثافت کاریا که نون مردمو آجر میکنه ؟ کدوم گناه هستش که آخرت آدمو به باد میده ؟ کدوم گناهی هستش که این کارو میکنه و تا حالا م ه این گناه رو مرتکب نشده ؟ تا چه اندازه غفلت ؟ تا چه اندازه کوته فکری ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس