کد خبر 398808
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

پس از قريب دو ماه كشمكش پيرامون كتاب‌ها و نظرات سردبير خبرگزاري كتاب، گويا معاونت فرهنگي وزارت ارشاد تصميم به تغيير وي گرفته است.

به گزارش مشرق، بعد از قريب دو ماه كشمكش پيرامون كتاب‌ها و نظرات سردبير خبرگزاري كتاب، گويا معاونت فرهنگي وزارت ارشاد تصميم به تغيير وي گرفته است. شنيده‌ها حاكي از آن است كه محمدرضا اسدزاده از چند روز پيش بر سر كار خود حاضر نشده و عملاً سردبيري اين خبرگزاري را رها كرده است. گويا وي بعد از آنكه مطلع شده قراردادش براي سال جديد تمديد نخواهد شد تصميم بر اين امر گرفته است.
گفتني است چندي پيش رسانه‌اي شدن محتواي يكي از كتاب‌هاي اسدزاده به نام «من اين نسل» موجب شده بود تا رسانه‌ها از به كار گرفتن چنين فردي توسط وزارت ارشاد براي مديريت مهم‌ترين خبرگزاري حوزه كتاب انتقاد كنند. رسانه‌ها كتاب اسدزاده را حاوي اهانت به نظام، انقلاب، رهبري و همچنين نهادهاي انقلابي مي‌دانستند. مضاف بر اينكه اسدزاده اين كتاب را بعد از عدم دريافت مجوز در ايران، در آذربايجان و به زبان فارسي منتشر كرده بود. او در مصاحبه‌هايش مميزي كتاب را بي‌اهميت خوانده و اين وظيفه ذاتي و قانوني وزارت ارشاد را مورد تمسخر قرار داده بود. مديران وزارت ارشاد طي اين مدت به‌‌رغم اعتراف به محتواي ناسالم «من اين نسل» و عدم امكان دريافت مجوز نشر براي اين كتاب، از اسدزاده حمايت مي‌كردند!
حال بعد از دو ماه اخبار شنيده شده از بركناري محترمانه اسدزاده با عنوان عدم تمديد قرارداد حكايت مي‌كنند. گويا پيش از اين نيز قرار بود اسدزاده به عنوان يكي از اعضاي هيئت امناي خانه كتاب منصوب شود كه ماجراي «من اين نسل» موجب شد اين اتفاق هم نيفتد و اسدزاده از گزينه‌هاي اين عضويت كنار گذاشته شود. مي‌توان اميدوار بود كه بركناري اسدزاده يك تصميم عاقلانه از سوي وزارت ارشاد براي پايان دادن به يكي از حاشيه‌هاي مهم اين وزارتخانه در سال ۹۳ باشد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس