کد خبر 398486
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

افشین داوری از سوی مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی به عنوان رئیس انتخاب شده بود و باید استعفایش را به این مجمع ارائه می‌داد در حالی که وزیر ورزش با استعفای او موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، ظهر روز شنبه 23 اسفند استعفای افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی از سوی محمود گودرزی پذیرفته شد. داوری دلیل استعفای خود را حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود و 10 روز پس از این موضوع وزیر ورزش و جوانان با آن موافقت کرد.  

داوری بیش از 3 سال پیش با رای اکثریت اعضای «مجمع فدراسیون دوومیدانی» به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد و مطابق قوانین برای استعفا باید از مجمع کسب اجازه کند یعنی باید استعفای خود را به اعضای مجمع تقدیم کند نه وزیر ورزش.

حال سوال اساسی که پیش می‌آید این است که آیا افشین داوری فرد منصوب شده وزیر ورزش و جوانان است که استعفای خود را به وزیر تقدیم کرده و گودرزی هم آن را می‌پذیرد یا از سوی مجمع فدراسیون دوومیدانی انتخاب شده است؟

اگر داوری استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان داده، به این معنی است که او منصوب شده و کارمند وزیر است که چنین کاری را انجام داده، در شرایطی که چنین چیزی نیست و او را مجمع انتخاب کرده و باید با تشکیل یک مجمع فوق‌العاده استعفای خود را به اعضای مجمع ارائه بدهد. در شرایطی که امکان تشکیل مجمع فوق‌العاده نبود، داوری باید با ارائه نامه‌ای به اعضای مجمع این موضوع را اعلام کند. اگر وزیر ورزش شخصاً استعفای داوری را پذیرفته باشد آیا این به معنی تخلف نیست و حساسیت مراجع بین‌المللی را برنمی‌انگیزد؟

سوال دیگری که پیش می‌آید این است که اگر رای اعضای مجمع اهمیت ندارد، چرا محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان از سمتش استعفا نداده و استعفایش را به وزیر ورزش و جوانان تقدیم نمی‌کند. چگونه است که در فدراسیون تیراندازی با کمان تشکیل مجمع فوق‌العاده، ضروری و با اهمیت است و آرای مجمع و همچنین تصمیم آنها در خصوص استعفای شجاعی بسیار مهم تلقی می‌شود اما در خصوص فدراسیون دوومیدانی اینگونه نیست و شخص وزیر استعفای رئیس فدراسیونی که با رای مجمع انتخاب شده است را می‌پذیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام اميدوارم نظرات ازروسايت برنداشته باشدبه نظربنده رفتن اقاى داورى تصميم رفتن روخودشون نگرفتن اما براى اينکه وجه ايشان حفظ شود اعلان کردن استفا دادن!مجمع هم حق نظردادن نداشت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس