کد خبر 397705
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

تئوری و فرمولی که به گفته پسر عارف یکی از آرزوهای دیرینه پدر بوده است، به گفته رسانه‌های اصلاح طلب در آستانه محقق شدن است و اصلاح طلبان درصدد ائتلاف با چهره‌هاي معتدل اصولگرا هستند.

بازگشت اصلاح‌طلبان به فرمول انتخاباتی عارف
به گزارش مشرق، اردیبهشت ماه امسال بود که زمزمه های حضور عارف در میدان ائتلاف با اصولگرایان شنیده شد. حمیدرضا، فرزند عارف اولین کسی بود که از جزئیات این طرح پرده برداشت. وی در گفت و گویی درباره تز جدید عارف عنوان کرد: «دکتر عارف به عنوان یک کنشگر سیاسی و فردی که در جمهوری اسلامی مناصب متعددی داشته اند و نه به عنوان نماینده یک گروه، یک تز سیاسی را مطرح کرده اند. راهبرد و روشهای تز سیاسی ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در حال تدوین است و زمانی که به اندازه کافی پرورش یافت دکتر عارف درباره آن اطلاع رسانی خواهند کرد.»

او با بیان اینکه هدف از ارائه این تز سیاسی از جانب دکتر عارف کنار گذاشتن اختلافات روشی است؛ افزود: «آقای عارف همیشه گفته اند که آرزو دارند چنین ائتلافی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اتفاق بیافتد چون مشترکات دو طیف به نظر ایشان بسیار زیاد است. »

این اظهارات فرزند عارف نشان می داد که نامزد اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد طرح و نقشه خود را برای انتخابات مجلس آینده اجرا کند؛ نقشه ای که راه آن از میان ائتلاف با اصولگرایان می گذرد.

اعتراض به فرمول انتخاباتی عارف
اصلاح طلبان اما چندان روی خوشی به این فرمول انتخاباتی نشان ندادند و اعتراض خود را به این فرمول انتخاباتی در ماه‌های اخیر بارها نشان دادند.

روزنامه اصلاح طلب مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود به بازتاب سخنان فیض الله عرب سرخی از محکومان فتنه 88 پرداخت؛ این فعال اصلاح‌طلب ابتدا به بررسی وضعیت اصلاح‌طلبان پرداخت و سپس در مورد فرمول انتخاباتی محمدرضا عارف توضیحاتی را ارائه داد.

وی پیرامون ائتلاف اصلاح‌طلبان با برخی از اصولگرایان اظهار داشت «عملاً در فضای سیاسی کشور یک تعامل و گفت‌وگوی غیررسمی میان نیروهای معتدل اعم از نیروهای جریان اصلاح‌طلب و نیروهای اصولگرا وجود دارد و هم‌اینک نیز در جریان است.

عرب‌سرخی دراین‌باره که احتمال اجماع میان نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا چه میزان وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم ائتلاف رسمی میان این نیروها در جریان انتخابات شکل بگیرد، چراکه نه ممکن است، نه مفید. معتقدم حضور نیروهای معتدل در هر دو جریان، نفس حضورشان بیشتر کارساز است تا برقراری یک پیوند در قالب ائتلاف. به عبارتی، فکر می‌کنم نیروهای معتدل باید در جریان سیاسی خودشان نقش‌آفرین باشند.»

فرمول عارف منطقی نیست
البته پیش از این نیز واکنش های گسترده و تندتری نسبت به اظهارات عارف در این خصوص مطرح شد، که می توان از رسول منتجب نیا به عنوان اولین کسانی نام برد که به نقد فرمول انتخاباتی وی پرداختند. رسول منتجب نیا عضو حزب اعتماد ملی  زمانی که در مقابل سوالی مبنی بر اینکه «این روزها برخی اصلاح‌طلبان از تعامل و ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو صحبت می‌کنند. آیا امکان چنین ائتلاف و تعاملی وجود دارد؟» قرار می گیرد، پاسخ می دهد: هرگونه پیشنهاد و طرحی که بخواهد در جریان اصلاحات مطرح شود باید در جمع دوستان و بزرگان اصلاح‌طلب مطرح شود و جمع به نتیجه برسد و به صورت انفرادی نباید هر فرد طرحی را ارائه کند و بر سر زبان‌ها بیاندازد که بعدا مشکل‌آفرین شود. این یک مسئله مهمی است و همه دوستان باید حرمت اصلاح‌طلبی و بزرگان جبهه را حفظ کنند.

وی در ادامه میگوید: اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در کنار هم قرار بگیرند و اصولگرایان دست از اصولگرایی بردارند و اصلاح‌طلبان دست از اصلاحات، این یک امر نشدنی است و منطقی نیست.

بعداز انتشار مصاحبه رسول منتجب نیا، رسانه های اصلاح طلب نیز در گزارش ها و مطالب مختلفی سعی کردند با زیر سوال بردن این تئوری آنرا یک اشتباه استراتژیک از سوی محمدرضا عارف معرفی کنند.

بازگشت اصلاح‌طلبان به فرمول انتخاباتی عارف


بازگشت به فرمول انتخاباتی عارف
روزنامه اصلاح طلب اعتماد اما امروز به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی با موضوع "ائتلاف با اصولگرایان معتدل" پرداخت و خبر داد: ائتلاف با چهره‌هاي معتدل اصولگرا يكي از گزينه‌هاي امروز اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس دهم است.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: اصلاح‌طلبان براي رسيدن به كرسي‌هاي مجلس مي‌ توانند ائتلاف با چهره‌هاي معتدلي را امتحان كنند كه شايد تا پيش از اين در اردوگاه اصولگرايي شناحته مي‌شدند.

این روزنامه در بخش دیگری از مطالب امروز خود به جزييات پنج ديدار انتخاباتي اصلاح‌طلبان و ناطق نوري اشاره کرد و خبر داد: تاکنون با آقاي ناطق نوری حدود چهار الي پنج جلسه برگزار شده است.

در بخش دیگری از این مطالب "اعتماد" به گفتگو با احمد شیرزاد از اعضای حزب منحله مشارکت می پردازد و به نقل از وی می نویسد: چهره‌هاي اصولگراي معتدل كم نيستند به ويژه در شهرستان‌ها كه مي‌توان از اين چهره‌ها براي ليست‌هاي انتخاباتي اصلاح طلبان استفاده كرد.

حالا تئوری و فرمولی که به گفته پسر عارف یکی از آرزوهای دیرینه پدر بوده است، به گفته رسانه‌های اصلاح طلب در آستانه محقق شدن است و اصلاح طلبان درصدد ائتلاف با چهره‌هاي معتدل اصولگرا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزان فر ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    بعضی از اصلاح طلبان با ضربه هایی که به کشور و نظام زدند هیچ گاه در ذهن ایرانی جایگاهی ندارند
  • پسر بامرام بروجرد لرستان ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    یعنی دکتر عارف تسلط به اعصابش بیشتر شده؟ اوندفعه که میخاست مجری رو درب و داغون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس