کد خبر 397366
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی گفت: کلیه وقایع شامل جنگ و برخوردهای نظامی در سطح دنیا از جمله درگیری‌های کشور عراق را در دافوس رصد و تدریس می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، امیر حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) صبح امروز در بازدید هیأت نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی پاکستان از این دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: ما در سال گذشته اعزام دانشجو به کشور پاکستان داشتیم و آنها نیز هم اکنون در ایران دانشجو دارند و ما همکاری‌هایی در حوزه آموزشی داریم.

وی افزود: این هیأت از بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش بازدید کرد و در دافوس نیز از نزدیک با نحوه آموزش دانشجویان ایرانی و خارجی آشنا شدند.

ولیوند تأکید کرد: در آینده هیأت‌هایی از این دانشگاه به پاکستان، سریلانکا و عمان اعزام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به ایجاد امنیت کمک می‌کند یا خیر؟ گفت: رشد کشورها در این است که ارتباطات بیشتری با همسایگان خود برای ایجاد امنیت داشته باشند و دل بستن به کشورهای فرامنطقه‌ای برای ایجاد امنیت خیالی خام است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: کلیه وقایع شامل جنگ‌ها و برخوردهای نظامی در سطح دنیا را در دافوس رصد می‌کنیم به ویژه اتفاقات حوزه کشورهای همسایه خودمان را و برای دانشجویان ما نحوه مقابله صحیح با این گونه اتفاقات را تدریس می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این کار تحت قالب آموزش جنگ ناهمتراز صورت می‌گیرد و درگیری‌های کشور عراق نیز از همین جمله است که به آن می‌پردازیم از طرفی هم عراقی‌ها تقاضا کرده‌اند و هم ما قبول کرده‌ایم که تبادل دانشجو داشته باشیم.

ولیوند با بیان اینکه بازدید دانشجویان دافوس از کشورهای دوست و مسلمان را در دستور کار داریم گفت: آماده پذیرش دانشجو از هر کشوری که با ما پیمان دوستی و دفاعی داشته باشد هستیم البته فعلاً در این دانشگاه آموزش فقط به زبان فارسی انجام می‌شود اما به دنبال ایجاد گروه آموزشی به زبان انگلیسی هستیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی در پایان تصریح کرد: تبادل دانشجو هیچ ارتباطی با مذهب ندارد بلکه ما با هر کشوری که پیمان دوستی داشته باشیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم لذا هم به چین و هم به روسیه دانشجو فرستاده‌‌ایم و در ‌آینده هم پذیرای دانشجویان آنها هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    خاک بر سر ما که هنوز دوست و دشمنان را نمی شناسیم ! این پاکستان یک کشور سنی مذهب تروریست پرور منافق دورو و متحد عربستان سعودی است و منافقانه در پی ضربه زدن به ایران هست وای به روزی که اوضاع پاکستان از کنترل خارج شود اونوقت هیچ بعید نیست که با سلاحهای اتمی شون به ایران حمله کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس