کد خبر 397305
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴

سخنان نسنجیده دستیار ویژه رئیس جمهور درباره عراق منجر به موج جدیدی از ایران هراسی شده و این سخنان در شرایط پیچیده فعلی در منطقه به بهانه‌ای برای تصفیه حساب با محور مقاومت بدل شده است.

 به گزارش مشرق، «علی یونسی» دستیار ویژه رییس جمهور ایران در «امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی»، روز یکشنبه گذشته در مراسمی موسوم به «همایش بزرگ هویت ایرانی» در «مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن» سخنانی را بیان کرد که متاسفانه به دردسری تازه برای دیپلماسی عمومی کشورمان تبدیل شد.

درحالی که این روزها اوضاع منطقه بشدت بحرانی است و تقابل محور مقاومت با تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها به ویژه در تکریت به اوج رسیده سخنان نسنجیده دستیار ویژه آقای روحانی به بهانه‌ای برای تبلیغات ضد ایرانی رسانه‌ها و شبکه‌های غربی و عربی تبدیل شده است. وی البته در گفت‌وگویی با العالم، توضیحاتی را در خصوص سخنان خود داد که البته در عالم رسانه، این‌گونه توضیحات اگرچه منطقی، نوش‌داروی پس از مرگ سهراب است.

علی یونسی گفته بود،‌ «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

بیان چنین سخنانی از فردی که در سال‌های نه چندان دور سکان هدایت یکی از مهمترین نهادهای امنیتی کشور را برعهده داشته است، بعید بود و حالا این سخنان محور برنامه‌های ضد ایرانی تلویزیون‌های الجزیره و العربیه شده تا به ایران هراسی‌های خود بیش از پیش دامن بزنند.

سخنان آقای یونسی در همایشی که اصلاً دلیل برگزاری، موضوع و عنوان آن سوال برانگیز و یادآور جنس حرف‌های اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر جنجالی رئیس‌جمهوری سابق است، حالا به بهانه‌ای برای تسویه‌حساب دستگاه تبلیغاتی دوحه و ریاض با محور مقاومت بدل شده است. به بهانه این سخنان نسنجیده اکنون مانور تبلیغاتی شدیدی علیه حرکت مردم یمن و نبرد نیروهای عراقی با داعش صورت می‌گیرد که نتیجه یک اظهار نظر نسنجیده است.

درحالی که دولت و رسانه‌های نزدیک به آن به طور مستمر رقبای سیاسی و دولت سابق را به دلیل برخی موضع‌گیری‌ها بشدت مورد انتقاد قرار می‌دهند حالا در برابر گاف علی یونسی سوکت کرده‌اند و کسی شجاعت بیان انتقاد از وی را ندارد.

وزارت خارجه و برخی دیگر نهادها هم که اصولا در چنین مواردی همواره پیش قدم هستند و دائماً‌ رسانه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند، بعید به نظر می‌رسد که شجاعت انتقاد از دستیار متنفذ رئیس جمهور را داشته باشند.

جای سوال اینجاست که بیان چنین سخنان نه چندان حساب شده توسط جناب «دستیار ویژه» مسبوق به سابقه است و وی در گذشته نیز با موضع‌گیری‌هایش برای دولت دردسر درست کرده بود و بهتر است ایشان از ابراز نظر درباره هر موضوع داخلی و خارجی که گهگاه خارج از تخصص و اطلاع ایشان است، خودداری کنند و برای کشور هزینه بی‌دلیل ایجاد نکنند.

البته تمام این مفروضات در شرایطی است که آقای یونسی سخنانش را در همایشی کذایی که معلوم نیست چه کسی با چه هدفی آن را در چنین زمانی در اوج همبستگی ایران و عراق مقابل تروریست‌ها برگزار کرده و بدا به حال همه ما که بدون در نظر گرفتن منافع انقلاب اسلامی مطرح شده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ای روزگار این ایرانیه؟! اصالتا... یا مال جای دیگس اصالتش؟! میخاد همه را به هم بریز؟! عجب...!!!
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    اینجا یاد اون داستانه افتادم که لاکپشته با دهنش یه چوبو گرفتو دوطرفه چوبو دوتا پرنده گرفتو پرواز کردنو ....................
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    اون از قضیه شیر و خورشید . اینم از گاف جدیدش ... به نظر شما اینطور اظهار نظرها از کسی که زمانی وزارت اطلاعات را بر عهده داشته مشکوک نیست ؟ کسی نیست یقه این آقارو بگیره ؟
  • علیرضا ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    این همه شخصیت های مختلف سیاسی و دینی کشور حرفایی میزنن که برای کشور و مردم گرون تموم میشه از بُعد رسانه ای و حتی سیاسی و غیره ... اونارو نمیبینید و حتی ازشون حمایت هم میکنید ... میشه مصبحت حتما" ... ولی نوبت به اطرافیان رئیس جمهور که میرسه میشه سخنان نسنجیده ؟؟؟ از کی تا حالا مهم شده حرف رسانه های بلاده کفر براتون ؟؟؟ ... واقعا که ماهیت رسانه کثیف ذاتا" ... اینوری و اونوری هم نداره پوزش بابت رک گویی ...
  • ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    غضنفر کجایی که یادت بخیر
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    اگه تاریخ مطالعه کرده باشی حرف اقای یونسی درسته بغداد مرکز ایران بوده اثار تاریخیم همینا میگه پس شما نمیخواد نگران گافای نزدیک رییس جمهور باشی
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    توی ده شلمرود ، حسنی تک و تنها نبود
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    روحانی باید برکنارش کنه من نمیدونم این اصلا چه سودی برای دولت داره همش تو حاشیه سیر میکنه
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    یکم الفبای دیپلماسی رو بخون بعد بیا نظر بده . اظهار نظر مسئولین سیاسی به منزله موضع اون کشور هست. اما اظهار نظر اشخاص سیاسی و دینی نظر شخصی خودشون محسوب می شه .
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ضررهایی که توسط مدیران به مردم وارد میشه را کی باید جبران کنه؟ قیامت خیلی سخته
  • علی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    مگه دروغ گفته؟
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    میخوای بگم مرتضوی رو جایگزینش کنه ؟ رسایی چی ؟ کوچیک زاده یا اصلا ..... ؟؟؟؟!!!!!!
  • علیرضا ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام و عرض ادب کاربر ساعت3:14 شما اول تبعات ایجاد شده توسط سخنان ایشون در برهه حساس کنونی رو بخون بعد واکنش اینچنینی نشون بده در وضعیت حساس و تاریخ ساز کنونی که کفه معادلات منطقه به نفع مقاومت برگشته و چرخیده ابراز همچین سخنان سخیف و نسنجیده ای جای شگفتی تعمق و تامل داره حتی واکنش تند و منفی دوستان و مقامات عراقی رو به همراه داشته تحلیل به واقع زیبا و دلنشینی رو از رسانه دشمن شکن مشرق شاهد بودیم حرف حساب جواب نداره منتقدین که بی شناسنامه و بی و سواد و دلواپس خوانده میشن و فی الفور آدرس رفتن به جهنم رو بهشون میدن چرا حالا سکوت معنادار سیاسیون حاکم رو شاهد هستیم خیلی وقتها گنده برداشتن و قپی اومدن به نفع و مصلحت نیست شایسته است امثال ایشون یه ریگی در دهان داشته باشند و حرف رو بچرخونند و پس از بررسی جوانب ابراز کنند.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ببخشید حواسش نبوده که این جور حرف ها مال پایداری و اونوری ها است !!!
  • علی جان ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    ایشان اگر آب به آسیاب دشمن نریزد پس کی بریزد.
  • علیرضا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    حرفت درسته ولی اگه اشخاص سیاسی و دینی این کشور جزء مسئولین نبودن ! که صدالبته هستن ....
  • علیرضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام ، ارادتمندیم تشکر بابت توضیحاتت من از حرفای دستیار آقای رئیس جمهور دفاع نکردم و فقط از این فرصت استفاده کردم که جهت دار بودن رسانه ها رو گوش زد کنم ... در مورد این بیانات آقای دستیار هم مشهوده تبعاتش به حدی که مجبور شد پس بگیره حرفاش رو خودش ... امّا بحث سر اینه که مشرق و رسانه های هم رزمش سخنرانی ها و بیانات اشخاص مورد تایید خودشون حتی اگه تبعات سنگینی تر از این مورد برای کشور داشته باشه و حتی اگه تبدیل به سوژه ی عظیم خبری و نقادی رسانه های غربی هم بشه باز نمیبینه یا حتی حمایت هم میکنه ... چون با ایدئولوژی خودشون همخونی داره ... و این یعنی برخورد دوگانه ... معتقدم که رسانه باید بی طرف باشه و قضاوت رو بزاره به عهده مخاطب که البته هیچ جای دنیا اینطور نیست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس