کد خبر 396927
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در نشست مجمع جهانی مستضعفین گفت: در روزهای اول که برج‌های دوقلو مورد حمله قرار گرفت ۱۴ دلیل آوردیم که امکان ندارد این برج‌ها توسط القاعده منهدم شده باشد

به گزارش مشرق، حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال در خصوص "اندیشه مقاومت، آینده مستضعفان" در "دومین نشست از سلسله نشست های مجمع جهانی مستضعفین" که در اندیشکده یقین برگزار شد اظهار داشت: در حوزه علم مبارزه وصهیونیست های مسلمان که اندیشه مقاومت را تحت تاثیر قرار می دهد باید برسی شود.

عباسی افزود:قرن 21 اندیشه مقاومت روش جدیدی پیدا کرده است که باید براساس این روش جدید بررسی شود، در قرن قبل سه ایدئولوژی ناسیانولیسم، مارکسیست و فاشیزم ایدئولوژی های مقاومت را شامل در قرن بیستم در برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر کشورهای جهان اندیشه ناسیانیولیسم باعث ایجاد اندیشه مبارزه مبتنی براستقلال شد، اندیشه مارکسیست در بسیاری از کشورها حرکت مبارزه ای را شامل می شود و حرکت فاشیست نیز در اروپا ایجاد و در همانجا شکست خورد.

این کارشناس مسایل استراتژیک گاهی در کشورها چند ایدئولوژی مثل ناسیولایسم و مارکسیست با هم ترکیب می شد که مثلا حزب بعث در عراق و سوریه یا جریان ناصری را ایجاد می کرد.

وی اظهار داشت: در قرن 21 علم مبارزه 3 ایدئولوژی متفاوتی را شامل می شود که یک ایدئولوژی لیبرال است که بعد از فروپاشی شوروی قدرت گرفت که نوع مبارزه ان انقلاب مخملی است.

عباسی با بیان اینکه علم مبارزه مارکسیست مسایل کارگری را دنبال می کرد گفت اما علم مبارزه لیبرال ادعا می شود حول دموکراسی و حقوق بشر است که البته بیشرین متخدین این ایده با ایالات متحده کشورهای بدون دموکراسی است.

وی نوع سوم علم مبارزه در قرن 21 را ایدیولوژی صهیونیسم دانست و گفت جهان در این قرن با صهیونیسم مسیحی روبرو شد که دولت بوش را پشتیبانی م کرد که اهداف ان با صهیونیسم جهانی یکی بود ایالات متحده را گروگان ایجاد صهیونیسم جهانی کرده بودند.

این کارشناس مسایل استراتژیک افزود: این ایدئولوژی خشونت عیان را مانند صهیونیسم های یهودی نمایش می گذاشتند، بعد از این مرحله صهونیسم اسلامی را دارید که علم مبارزه ان با علم مبارزه صهیونیست یهودی یکی است و اکنون اسم صهیونیسم ملسلمان داعش است قبلا القاعده و طالبان بود و اگر لازم باشد بعد نیز اسمش عوض می شود.

وی خاطر نشان کرد: در همان روزهای اول که برج های دوقلو مورد حمله قرار گرفت 14 دلیل اوردیم که امکان ندارد این برج ها توسط القاعده منهدم شده باشد.

عباسی افزود: امروز دیگر روشنفکران امریکایی اذعان دارند که برج های دوقلو که باید به دلیل مشکلات فنی خراب شود را تخریب کردند تا بتوانند بهانه ای برای جنگ داشته باشند.

وی گفت: تاریخ غرب، تاریخ بهانه برای جنگ است که اسطوره ایلیاد و اودیسه تا جنگ جهانی دوم غربی ها به دنبال بهانه برای جنگ بودند.

این کارشناس مسایل استراتژیک افزود: ما در علم مبارزه می دانیم که امکان ندارد در این کشور 4 هواپیما را دزدید و نوراد نتواند انها را شناسایی کند و استاندارد مبارزه با هواپیما ربایی را خود امریکایی ها ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه امریکایی ها با بهانه 11 سپتامبر وارد افغانستان شدند گفت: القاعده گروه صهیونیسم مسلمانی بود که زمانی که از افریقا تا شرق اسیا کارهای خود را انجام داد و کارکرد خود را انجام داد کنار گذاشته شد.

عباسی در ادامه با اشاره به وقوع ۴ جنگ جدی با اسرائیل در پی ۸ سال گذشته اظهار داشت: در جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه که میان مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین با اسرائیل در گرفت بیش از ۱۰ هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است؛ در این جنگ ها که مجموعا ۱۱۴ روز طول کشید، چرا حداقل هیچ همراهی ای با مردم غزه که سنی هستند از طرف داعش و النصره و القاعده صورت نگرفت!؟

عباسی افزود: امسال دقیقا در روزی که اسرائیل به غزه حمله کرد و افکار عمومی جهان هم به سمت جام جهانی فوتبال معطوف شده بود، داعش از سمت موصل وارد عراق شد و جهان اسلام را از فلسطین به عراق مشغول کرد.

این کارشناس مسایل استراتژیک با بیان اینکه علم مبارزه در این ۳ ایدئولوژی (صهیونیسم یهودی، صهیونیسم مسیحی، صهیونیسم مسلمان) مبتنی بر خشونت عریان است که در قالب سر بریدن و امثال آن اتفاق می افتد، گفت: حدود ۴۰۰ سال پیش در قلب اروپا جنگ های مذهبی ۳۰ ساله بین کاتولیک ها و پروتستان ها اتفاق افتاد و این جنگ ها به جایی رسید که مردم اروپا برای همیشه دین و شرع را کنار گذاشتند و عرف را پذیرفتند.

وی ادامه داد: امروز هم آمریکایی ها و اروپایی ها مشخصا فرانسه و انگلیس، با حرکت داعش یک جنگ مذهبی ۳۰ ساله را شروع کرده اند و به دنبال آن هستند تا همانگونه که در اروپا نفرت از دین ایجاد شد، در جهان اسلام نیز شرایط به سمتی برود که هر کودکی که در نسل بعدی جهان اسلام متولد می شود، هم از شیعه و هم از سنی نفرت داشته باشد، به ویژه اینکه جریان شیعه های صهیونیست که ما در ایران به آنها شیعیان انگلیسی می گوییم، در تلویزیون های کشور انگلستان و با حمایت سرویس های این کشور فعالیت می کنند و به مقدسات اهل سنت توهین می کنند.

عباسی با اشاره به ماهیت عناصر فعال در گروهک هایی مانند داعش گفت: براساس اطلاعات دقیقی که داریم اکثر اینها مسلمان نیستند؛ چراکه در اروپا و آمریکا زندانیانی را که حکمشان اعدام یا زندان ابد دارند، با تضمین آزاد می کنند تا در عراق و سوریه در کنار النصره و داعش بجنگند و ما نیز معتقدیم محال است کسی مشکل اعتقادی نداشته باشد و بتواند به راحتی سر ببرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تناقض های موجود در حرکت های تبلیغاتی غربی ها در جریان جنایت داعش تصریح کرد: در صحنه جنایت سر بریدن ۲۱ مسیحی قبطی نسبی ۴ دوربین حرفه ای در صحنه مستقر شده و مرحله به مرحله کار را به نمایش می گذارد؛ انگار هالیوود یک تیم حرفه ای را مستقر کرده است و در حادثه ۱۱ سپتامبر نیز در لحظه اصابت هواپیماها به برج های دوقلو ۱۴ دوربین در صحنه مستقر بوده اند؛ تاثیر این نمایش نیز این است که در جهان اسلام مردم از دین متنفر می شوند.

عباسی به الگوی دیگری از مبارزه در قرن حاضر اشاره کرد و گفت: در این میان، علم مبارزه دیگری به اسم اسلام ناب محمدی هم وجود دارد که حزب الله لبنان و حماس آن را انجام می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ۴۰۰ گروه چریکی در جهان وجود دارد که خوش نام ترین آنها حزب الله است که مقتدرترین شکل جنگیدن را نشان می دهد و کاملا هم مردمی است و این ویژگی بی نظیر است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    1 0
    داعشی ها= نوکران اسرائیل
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    1 0
    تحلیل متفاوتی بود ممنون مشرق
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 2
    ما در ایران قحطی فکر داریم .گاهی که روزنه کوچکی باز میشود مثل این بابا زوق زده میشیم
  • ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    اصلا مسلمان توشون پیدا می شه ؟
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    داعش تروریستهای تربیت شده اسراییل - آمریکا - بریتانیا برای از بین بردن تمدن مسلمانان و اعراب است. این مهره های کثیف ماموریتشان کشتن مسلمانان و دزدیدن زمین های آنان و از بین بردن تمدن آنان است که "خاورمیانه نوین" را جایگزین کنند. خاور میانه نوین یعنی "امپراتوری جهود" بنفع غرب . تمام اعمال آنان نظیر جهودهای صهیونیست است. اگر مسلمان بودند چرا آثار تمدن که به هزاران سال می رسد را از بین می برند؟ چرا فقط مسلمان می کشند و آثار تمدن درخشان آنان را خراب می کنند که چه بکارند؟ این آدمکشان و غارتگران همان هایی هستند که در سال 2003 به عراق حمله کردند و موزه ها و کتابخانه های عراق را غارت کردند و به آمریکا - اسراییل - انگلیس بردند. فردا همه ی این دزدی ها را در موزه ها و کتابخانه هایشان خواهیم دید و ایرانیان احمق دلار و پوند می ریزند که آثار تمدن خودشان را که دزدیده شده توسط همین اوباشان را ببینند.
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    ایرانیان احمق ؟! تو اول سعی کن با وی پی ان آمریکا به اینترنت متصل نشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس