کد خبر 396709
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه به این خاطر کریمه را در اختیار خود گرفت که مجبور بود از ساکنان روس تبار این منطقه پس از به قدرت رسیدن ملی گراها در اوکراین، حمایت کند.

پوتین: روسیه نمی‌توانست کریمه را رها کند
به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: به قدرت رسیدن ملی گراها در اوکراین ما را مجبور کرد تا برای حفاظت از جمعیت روس تبار کریمه، این منطقه را در اختیار بگیریم.

پوتین در ادامه الحاق کریمه به خاک روسیه را یک ماموریت نجات ارزیابی کرد و گفت: ما مجبور شدیم تا کار بازگرداندن کریمه به روسیه را آغاز کنیم چرا که روسیه نمی توانست این سرزمین را رها کند و زندگی ساکنان آن را به دست سرنوشت بسپارد و اجازه دهد که ساکنان کریمه توسط ملی گراهای اوکراینی، نابود شوند.

مدت کوتاهی پس از سرنگونی دولت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق اوکراین، سربازان روسی به سوی کریمه حرکت کردند.برگزاری همه پرسی در کریمه نیز نشان داد که اکثر مردم منطقه از الحاق این شبه جزیره به خاک روسیه حمایت می کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهار داشت: هدف نهایی تصرف کریمه یا نوعی الحاق این منطقه به خاک روسیه نبوده است. هدف نهایی دادن این فرصت به مردم بوده تا نظر خود را در این خصوص اعلام کنند که چگونه می خواهند زندگی خود را ادامه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    این وسط فقط مردم بدبخت اوکراین که بازیچه دست امریکا و متحدانش از یک سو و روسیه از سوی دیگر بودند متضرر شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس