کد خبر 396569
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱

نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه علیه توافق هسته‌ای با ایران واکنش رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت.

به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس نوشت: باراک اوباما گفت نامه سناتورهای جمهوریخواه طعنه آمیز بود چرا که به نظر می‌رسید در پیامشان می‌خواهند با "تندروها" در ایران در یک صف قرار بگیرند. وی گفت: این یک ائتلاف غیرمعمول است.

47 سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هر گونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

اوباما همچنین گفت که وی بر این امر که آیا مذاکرات با ایران می‌تواند به انعقاد توافق منجر شود، متمرکز خواهد بود.

پیش از این جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز نامه جمهورخواهان را مداخله در مذاکرات دیپلماتیک توصیف کرده بود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هم در واکنش به این اقدام سناتورهای جمهوریخواه گفت: به اعتقاد ما این نامه هیچ ارزش حقوقی ندارد و صرفاً یک ترفند تبلیغاتی است. جالب تر اینکه در حالی که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده و توافقی حاصل نشده، گروه های فشار در آمریکا آن چنان نگران شده اند که با توسل به شیوه های غیرمتعارف بیش از هر چیز نشان می دهند که همانند نتانیاهو با هر نوع توافقی مخالفند.

ظریف به سناتورهای امضاکننده نامه یادآور شد که بیشترین توافقات بین المللی ایالات متحده در دهه های اخیر از نوع توافقات اجرایی ونه معاهدات تصویب شده توسط سنا بوده و نامه این سناتورها به معنی بی اعتماد کردن دنیا به اعتبار هزاران توافق اجرایی گذشته، حال و آینده ایالات متحده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که "جان کری" روز 15 مارس (24 اسفند) به لوزان سوئیس سفر خواهد کرد تا در آنجا با همتای ایرانی خود دیدار کرده و به ادامه مذاکرات هسته‌ای بپردازند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس