کد خبر 396530
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمدرسول‌الله» چهره فرهنگی سال ۹۳ است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان، پیرامون معرفی چهره فرهنگی سال 93 گفت: با توجه به اینکه پاسخ دادن به این سؤال کمی سخت است اما به نظرم مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمدرسول‌الله» چهره فرهنگی سال 93 است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر نامه 47 سناتور آمریکایی به رهبر معظم انقلاب افزود: تصور می‌‌کنم در داخل آمریکا بر سر مسئله ایران یک رقابت وجود دارد و در واقع این نامه‌ها را نتیجه‌ صف‌بندی‌های سیاسی داخل آمریکا می‌دانم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد حفظ عزت و منافع کشور است و پایان تحریم‌های ظالمانه که امیدواریم حاصل شود اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بیایید و تصمیم دیگری بگیرد ما هم متناسب با آن تصمیم اقدام خواهیم کرد.

حدادعادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر جمع‌بندی اوضاع فرهنگی در سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، گفت: از رهبری انقلاب باید تشکر کرد که توجه ما را به دو رکن اساسی اقتصاد و فرهنگ در آغاز سال جمع کرد و از امثال خود گلایه داریم که نتوانستیم آنطور که شایسته ملت است از لحاظ اقتصادی و فرهنگی در خدمت آنها باشیم.

وی اضافه کرد: البته نباید این عنوان فرهنگ و اقتصاد محدود به سال 93 باشد و باید برای سال‌های آینده نیز نصب‌العین قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس