کد خبر 396226
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا روز یکشنبه گفت در حال حاضر نیازی به اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به عراق، وجود ندارد.

به گزارش مشرق، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز یکشنبه با دفاع از عملکرد ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در عراق، گفت فعلا نیازی به اعزام نیروهای نظامی بیشتر به این کشور وجود ندارد.

آقای دمپسی این اظهارات را در جریان بازدید از ناو هواپیمابر «شارل دو گول» فرانسه مطرح کرد. این ناو برای شرکت در حملات ائتلاف در عراق، در خلیج فارس مستقر شده است.

به نوشته برگزاری آسوشیتدپرس، هرچند گفت که برخی از واحدهای ارتش عراق، در سطح آمادگی بالایی به بر نبرده و نیاز به آموزش به تجهیزات بیشتر دارند، گفت هیچ دلیلی برای آنکه مربیان یا مشاوران آمریکایی بیشتری به عراق اعزام شوند، وجود ندارد.  

وی تصریح کرد که این مسئله‌ای است که دولت عراق، می‌تواند آن را حل کند.

از آغاز دور تازه عملیات‌های آمریکا در عراق، که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد، بیش از 3000 نظامی آمریکایی به این کشور سفر کرده‌اند. واشنگتن می‌گوید این نظامیان، به امر آموزش و مشاوره ارتش عراق می‌پردازند.

دمپسی که به عراق سفر کرده، روز شنبه هم ابراز امیدواری کرده بود که عملیات آزادسازی تکریت که بدون مشارکت نیروهای خارجی در جریان است، با موفقیت به انجام برسد.

وی با تلاش برای پائین آوردن ارزش عملیات، آن را فاقد پیچیدگی‌های عملیاتی توصیف کرده و گفته بود شمار نیروهای عراقی بسیار بیشتر از اعضای داعش در تکریت است. دولت آمریکا که اذعان کرده بغداد از آن‌ها خواسته مشارکتی در عملیات نداشته باشند، مدعی است که حملات هوایی که در شهرهای دیگر انجام شده، به این عملیات کمک کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    مشاوره به ارتش عراق یا به تکفیری های داعش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس