کد خبر 396024
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

همراه با جوسازی‌ها و شیعه‌هراسی گسترده رسانه‌های وابسته به خط سعودی و غربی و تلاش برای تفرقه شیعه و سنی و طائفی جلوه دادن عملیات تکریت در عراق، خبرها از حضور بیش از ۸ هزار نیروی اهل سنت در این عملیات حکایت دارد.

به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی شهر تکریت و پاکسازی استان صلاح‌الدین، در روزهای اخیر به پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده است و نیروهای عراقی توانسته‌اند، شهر العلم را پاکسازی کنند و به آزادسازی شهر الدور نیز نزدیک شوند.

اما از ابتدای شروع این عملیات گسترده که 30 هزار نیروی عراقی را در خود جای داده است، رسانه‌های وابسته به جریان سعودی، طبل شیعه هراسی و و اینکه این عملیات در راستای سرکوب اهل سنت است را می‌کوبند. آن‌ها همچنین بحث ایران‌هراسی را نیز به جد دنبال می‌کنند تا اینگونه القا کنند که ایران نیروهای نظامی خود را وارد عراق کرده تا این کشور را تحت سیطره خود درآورد.

برای نمونه وبگاه خبری «ایلاف» در مقاله‌ای به بهانه حضور نیروهای شیعه در ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی تکریت، به این مسئله پرداخت که آیا حضور نیروهای شیعه تاثیر منفی بر اهل سنت خواهد گذاشت حال آنکه فراموش کرد به حضور هزاران سنی در کنار شیعیان در عملیات آزادسازی اشاره کند.

اما در این میان صفحه تویتر شبکه العربیه در تناقضی آشکار به نقل از خبرنگار خود در عراق از حضور بیش از 8000 نیروی اهل سنت در عملیات آزادسازی صلاح الدین خبر داد.

طبق این گزارش، 80 درصد از عشیره «امیة الجباره» در استان صلاح‌الدین که تعداد آن‌ها به 5000 نفر می‌رسد در این عملیات مشارکت دارند.

علاوه بر این مسئولان عراقی نیز به طور گسترده در تقابل با موج تبلیغاتی رسانه‌های وابسته به جریان سعودی برای تفرقه شیعه و سنی در عراق، موضع‌گیری کرده‌اند.

روز گذشته  «کریم النوری» سخنگوی نیروهای مردمی در عملیات صلاح‌الدین گفت: هیأت فرماندهی نیروهای مردمی به صدها جوانی که خواستار حضور در نبرد علیه داعش بودند، اجازه پیوستن به نیروهای مردمی را نداده است، چرا که تعداد نیروهای مردمی که برای پاکسازی صلاح‌الدین حضور دارند ، بسیار زیاد است و نیازی به نیروی جدید نداریم.

وی ادامه داد: عراق به نیروی ایرانی یا آمریکایی یا نیروی عربی برای حضور در نبرد علیه داعش، نیازی ندارد.

کریم‌النوری در مورد شائبه حضور نیروهای نظامی ایرانی در عراق نیز گفت: هیچ نیروی نظامی ایرانی در عراق وجود ندارد و آن‌ها که وجود دارند، فرماندهان و مستشاران جنگی هستند.

منیر الجبوری، عضو شورای استانداری صلاح الدین و از رجال سیاسی اهل سنت نیز در گفت‌و‌گو با شبکه السومریه نیوز، گفته است: عملیات آزادسازی صلاح‌الدین، نشانه‌ای بارز از وحدت ملی مردم عراق است و هیچ گونه رنگ و بوی طائفی ندارد و نیروهای مردمی دوش به دوش عشایر و ساکنین استان صلاح الدین با تروریست‌های داعش می‌جنگند.

آیت‌الله الکربلایی، امام جمعه شهر مقدس کربلا نیز در خطبه های جمعه گذشته، خواستار حضور ساکنین مناطق اشغال شده در عملیات‌های ضد داعش شد.

وحدت و یکپارچگی نیروهای مردمی، ارتش و ساکنین استان صلاح‌الدین در حالی است که بنا به گفته وزارت کشور عراق، 120 کیلومتر از استان صلاح الدین در روزهای گذشته از وجود تکفیری‌های داعش پاکسازی شده است.

همچنین منابع امنیتی در استان صلاح‌الدین در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری السومریه نیوز، از تشکیل جلسه‌ای با حضور «هادی العامری» و دیگر فرماندهان عراقی برای شروع مرحله دوم عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین خبر داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    نصر من الله و فتح القریب....دعای خیر ما بدرقه راهتان ..با خبر پیروزی بازگردید
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مرحبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس