کد خبر 395900
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

یک هفته پس از آغاز عملیات آزاد‌سازی عملیات «صلاح الدین»، پیشروی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق به دلیل تشدید درگیری و مین‌گذاری‌ها کند شده است.

به گزارش مشرق، یک هفته از آغاز عملیات «ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق» برای آزادسازی استان صلاح‌الدین از دست گروه‌های مسلح شامل عناصر بعثی و داعشی گذشت.

شبکه المیادین گزارش کرد که نیروهای عراقی همچنان پیشروی خود در «العلم» و «الدور» دو شهر از شهرهای استان صلاح‌الدین را امروز ادامه دادند درگیری‌های شدیدی در گرفته است.

طبق گفته مسئولان عراقی، پیشروی‌ها به دلیل خودروهای بمب‌گذاری و مناطق مین‌گذاری شده به کندی صورت می‌گیرد.

پرچم عراق بر فراز فرمانداری العلم برافراشته شد

یک مقام پلیس استان صلاح‌الدین به وبگاه خبری «الندی برس» عراق گفت: نیروهای امنیتی مشترک پرچم عراق را بر فراز فرمانداری شهر الدور برافراشتند.

الدور، در 25 کیلومتری شهر تکریت (مرکز صلاح‌الدین) در 170 کیلومتری شمال بغداد و در شرق استان صلاح‌الدین قرار دارد.

طبق گفته این مقام پلیس که نام وی فاش نشد، «نیروهای مشترک عراق برای آزادسازی صلاح‌الدین، شامل ارتش و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و نیروهای عشایر، شنبه‌شب پرچم عراق را بر فراز ساختمان شهر الدور نصب کردند».

به گفته این مقام عراقی، این پیشروی پس از موفقیت یگان مهندسی ارتش عراق حاصل شد که موفق شد راه‌های منتهی به فرمانداری را از بسته‌های انفجاری عاری و مین‌ها را خنثی کند.

تشدید درگیری‌ها در نزدیکی تکریت

شبکه خبری المیادین گزارش کرد: منابع نظامی در نیروهای بسیج مردمی می‌گویند به احتمال زیاد، نیروهای عراقی تا ساعاتی دیگر می‌توانند وارد شهر العلم شوند زیرا محاصره این شهر کامل شده و آزادی آن، مقدمه آزادسازی تکریت خواهد بود.

طبق اعلام المیادین، درگیری‌ها نزدیک شهر تکریت شدت پیدا کرده است. رائد الجبوری استانداری صلاح‌الدین در این خصوص گفت که نیروهای امنیتی شنبه‌شب بر خیابان اصلی شهر الدور کنترل پیدا کردند.

هفته گذشته، روز یکشنبه، نیروهای ارتش و بسیج مردمی عملیات آزادسازی صلاح‌الدین به مرکزیت شهر تکریت را از سه محور (جنوب-سامراء و شمال-تکریت و شرق-دیالی) آغاز کرده بودند و این عملیات به دلیل وجود بسته‌های انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری شده با کندی پیش می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مشرق جان دفعه بعد اول از پیروزی مطمئن بشین بعد آغاز عملیاتی رو تو بوق و کرنا کنید.
  • ثریا ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    سلام,از خداوند بزرگ میخوام داعش نابود شه و عراق پیروز بشه و همین طور عذاب الهی خودشو به داعش نشون بده ,خدایا به مردم بی گناه کمک کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس