"مارکوس پاپادوپولوس" سردبیر مجله انتقادی "اول، سیاست" انگلیس معتقد است که همه شواهد نشان می دهد که یک قدرت خارجی در قتل نمسوف نقش دارد و حتی گورباچوف، قهرمان غربی ها در روسیه هم چنین اعتقادی دارد.

گروه بین‌الملل مشرق- قتل یک مقام اسبق روس و مخالف کاخ کرملین در مسکو توسط افراد ناشناس،‌ رسانه های غربی و مقامات این کشور را به جان روسیه انداخته است. بوریس نمتسوف 55 ساله که از منتقدان دولت روسیه به شمار رفته و در دولت بوریس یلتسین معاون نخست‌وزیر بود،‌ روز جمعه در تیراندازی افراد ناشناس خودروسوار در مسکو کشته شد. پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن وحشیانه خواندن قتل نمتسوف دولت این کشور را مأمور کرده تا کمیته‌ای اضطراری برای تحقیق در مورد این قتل نمتسوف تشکیل شود، اوباما و جان کری هم در بیانیه‌ای و با لحنی مداخله‌جویانه با محکوم کردن قتل این مقام اسبق روس خواستار تحقیق درباره این پرونده شد.

- احتمال نقش یک قدرت خارجی در قتل مخالف پوتین وجود دارد
- روسیه دیگر به دهه 90 که برده آمریکا بود بر نمی گردد
- پوتین در این شرایط از قتل نمتسوف هیچ سودی نمی‌برد
- مردم روسیه می‌دانند که بحران اوکراین ساختگی است
- حتی گرباچوف هم معتقد است قتل نمسوف برای بی‌ثباتی روسیه است


"بوریس نمتسوف" مقام اسبق روس و مخالف دولت ولادیمیر پوتین

رسانه های غربی بدون درنگ به تفسیر و اظهارنظر در خصوص قتل «بوریس نمتسوف» یکی از سیاستمداران مخالف دولت روسیه بپردازد. چرا که بسیاری از مطبوعات غربی حتی منتظر نتایج اولیه تحقیقات در خصوص این حادثه نشده و سریعا انگشت اتهام خود را به سمت دولت روسیه نشانه رفتند.

مرگ این سیاستمدار روس، در شرایط کنونی بیش از هر چیز در راستای مبارزه تبلیغاتی علیه روسیه مورد استفاده قرار گرفت و به نفع رسانه‌های گروهی غربی تمام شده و آنها تا جای ممکن از این حادثه در جهت انتقاد بیشتر و وارد کردن اتهامات مختلف به مقامات مسکو استفاده کردند.

قتل نمتسوف را بدون تردید می‌توان توطئه بزرگ علیه رهبری سیاسی روسیه برشمرد، این حادثه درست یک روز قبل از برگزاری تظاهرات مخالین اتفاق افتاد که قرار بود نمتسوف در آن شرکت و سخنرانی کند، قتل وی به هیچ وجه نمی‌تواند در راستای منافع مقامات روسیه باشد به‌خصوص اینکه وی در دو هفته پیش ضمن مصاحبه‌ای در رابطه با امنیت جانی خود ابراز نگرانی کرده بود. بنابراین احتمال انتخاب گزینه قتل مخالف سیاسی از سوی مقامات روسیه بسیار ضعیف و حتی غیر منطقی به نظر می‌رسد، البته مخالفین سیاسی داخلی روسیه نیز تلاش خواهند کرد تا از این اتفاق به نوع خود بهره‌برداری به عمل بیاورند اما محدودیت پایگاه اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به بیشتر آن‌ها اجازه نخواهد داد تا اتفاق قتل نمتسوف عواقب جدی‌ای برای رهبری کشور در پی داشته باشد.


مارکوس پاپادوپولوس" سردبیر مجله انتقادی "اول، سیاست"

خبرنگار بین‌الملل مشرق در این خصوص با "مارکوس پاپادوپولوس" سردبیر مجله انتقادی "پالتیکس فرست" انگلیس صحبت کرده است. متن مصاحبه مشرق با این کارشناس انگلیسی به شرح زیر است.

سؤال:: دو روز پیش، "بوریس نمتسوف" یکی از رهبران مخالفین دولت در روسیه در نزدیکی کاخ کرملین به قتل رسید. لطفاً درباره این حادثه توضیح بدهید.

این اتفاق یک جنایت نفرت‌انگیز بود و پلیس مسکو اکنون در حال بررسی شواهد و مدارک برای پیدا کردن قاتل یا قاتلین است. آن‌چه مسلم است این‌که فردی تلاش کرده تا شرایطی در روسیه به وجود آورد که باعث بی‌ثباتی دولت شود، یا این‌که ممکن است یک شهروند عادی روس که از موضع این سیاستمدار درباره مسائلی مانند اوکراین بی‌نهایت عصبانی شده و تصمیم گرفته خودش در راستای این عصبانیت اقدام کند، که البته این کار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که دست یک قدرت خارجی در کار باشد، که نظیر این را قبلاً هم دیده‌ایم، چرا که روسیه کشوری بسیار قوی در دنیای امروز است و آرمان‌های آمریکا برای تسلط بر دنیا را به چالش کشیده است. بنابراین این سناریو هم کاملاً قابل‌باور است که دست واشنگتن در این حادثه بوده تا با متهم کردن دولت روسیه به قتل یکی از مخالفانش، در این کشور ایجاد بی‌ثباتی کند و امیدوار باشد که انقلابی طرفدار غرب در روسیه به راه بیندازد.

سؤال:: چرا رسانه‌های غربی بلافاصله پس از انتشار خبر این اتفاق، انگشت اتهام را به سمت دولت پوتین نشانه رفتند؟ چرا حتی صبر نکردند تا تحقیقاتی در این‌باره انجام شود؟

این نکته بسیار مهم است. خبرنگاران غربی، نه کارآگاه پلیس هستند و نه متخصص جرم‌شناسی. چگونه می‌توانند تنها چند دقیقه بعد از قتل یک نفر، بگویند دولت روسیه پشت این اتفاق است. آن‌چه غرب، از سیاستمدارانش گرفته تا خبرنگارانش، می‌خواهد انجام دهد این است که حادثه غم‌انگیز مرگ "نمتسوف" را سیاسی‌سازی و از آن به عنوان سلاحی سیاسی علیه دولت روسیه استفاده کند.


کارآگاهان پلیس، صحنه ارتکاب جرم را بررسی می‌کنند

دولت روسیه در حال حاضر قدرتمند است، هم از نظر سیاسی، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر نظامی. البته که این کشور مشکلاتی هم دارد و تحریم‌ها موجب شده تا مسکو به زحمت بیفتد، اما این کشور هیچ‌گاه به دهه 1990 برنمی‌گردد و برده آمریکا و برده صندوق بین‌المللی پول نمی‌شود. وقتی رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند کرملین پشت این قتل بوده، باید از آن‌ها پرسید: "شواهدتان چیست؟ از کجا می‌دانید؟"

سؤال:: ولادیمیر پوتین در صحبت‌هایش گفته شواهد نشان می‌دهد این قتل از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است. روسیه از این قتل چه سودی می‌توانسته ببرد؟

مسلماً پوتین و دولت روسیه هیچ سودی از این قتل نمی‌برند. آن‌هایی که سود می‌برند، افرادی در روسیه هستند که درآمدشان را واشنگتن پرداخت می‌کند تا در این کشور بحران ایجاد کنند و دولت را سرنگون نمایند. حتی "گورباچف" هم که غرب علاقه زیادی به او دارد، تأکید کرده که معتقد است این قتل برای بی‌ثبات کردن روسیه صورت گرفته است. همین باعث شده تا رسانه‌های غربی در وضعیت دشواری گیر کنند، چون در غرب، گورباچف را یک قهرمان می‌دانند.

سؤال:: با توجه به این‌که در آستانه آغاز بحران در اوکراین هستیم، آیا این اتفاق، پتانسیل تبدیل شدن به یک بحران ملی و معضل جدی برای دولت روسیه را دارد؟

من معتقدم احتمال بروز بحران در روسیه با این اتفاق، بسیار ناچیز است، چون اکثریت مردم روسیه، طبق آمار 86 درصد، از سیاست‌های پوتین در قبال اوکراین حمایت می‌کنند. بنابراین مسلماً مردم روسیه توان هضم چنین اتفاقاتی را دارند، به خصوص وقتی می‌دانند پیوستن اوکراین به ناتو به معنای تهدیدی جدی برای امنیت روسیه است.

مردم روسیه می‌دانند که بحران در اوکراین را خود غربی‌ها ایجاد کردند، وقتی کودتایی در این کشور به راه انداختند و دولت دموکراتیک کی‌یف را سرنگون کردند و به جای آن، دولتی طرفدار آمریکا و طرفدار غرب را روی کار آوردند. روس‌ها کاملاً از وضعیت درون اوکراین خبر دارند و احتمال بروز چیزی شبیه به انقلاب طرفدار غرب در روسیه، بی‌نهایت اندک است.


مردم روسیه در بزرگداشت نمتسوف راهپیمایی می‌کنند

دلیل اول برای این احتمال اندک، این است که طرفداران غرب در سیاست‌های روسیه، از حمایت مردمی برخوردار نیستند. دلیل دوم نیز این است که مردم دولت‌های طرفدار غرب را به خاطر دارند و یادشان هست که این دولت‌ها چه بلایی بر سر میلیون‌ها شهروند روس آوردند.

سؤال:: رد پای جان مک‌کین در همه بحران های منطقه دیده میشود. وی تصویر خود در کنار بوریس نمتسوف در توئیتر منتشر کرده است. نقش این سناتور آمریکایی در موضوع قتل نمتسوف و دلیل اظهار تأسف و هم‌دردی او چیست؟

مک‌کین سیاستمداری بسیار قدیمی در آمریکاست و تأثیر زیادی هم در ساختار قدرت چه در دولت و چه در کنگره این کشور دارد. وی نماینده سیاست‌های آمریکا و بی‌اعتنایی این کشور به قوانین بین‌المللی و مکانیسم‌های سازمان ملل با تجاوز به کشورها و بمباران آن‌ها و حمایت از گروه‌های تروریستی است.

جان مک‌کین و افرادی مثل او در کنگره آمریکا، ریشه بسیاری از مشکلات امروز در سراسر دنیا هستند. او و گروهش دلیل عذاب مردم در لیبی، سوریه، عراق و اوکراین هستند. مک‌کین سیاستمداری نفرت‌انگیز است و برای تمام جهان خطرناک است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    باز که رفتی دست بوس روسیه و داداش پوتین! مشرق جون دست بوسی چه حالی میده؟
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    کاملا مشخصه کار دولت پوتین نیست نمونه ی این کشته سازی ها رو در فتنه ی 88 دیدیم قتل ندا آقا سلطان و خواهرزاده ی موسوی برای تحریک احساسات مردم این بازیا دیگه قدیمی شده مردم فریب آمریکا رو نمیخورن
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    تو برو بخواب. كي از تو نظر خواست. از سايت مشرق به خاطر اين مطلب تشكر مي كنم
  • در میدان می مانم ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    دست بوسی روسیه خیلی بهتر از پا بوسی آمریکاست.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    ایران باید پیشنهاد بده تو مقابله با فتنه به روس ها کمک بده
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    شما چرا وکیل مدافع پوتین شدید
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    نه شرقی نه غربی ،فقط جمهوری اسلامی
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    چه قدر نادانی برای چنین نظری لازم است؟ پوتیمن مخالف خودش را می کشد و جسدش را می گذارد کاخش !!
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    دقیقا تکرار ماجرای رفیق حریری اینبار به اضافه فیسبوک و توئیتر و انقلاب مخملی آنهم در شرایطی که پوتین محبوبیت هشتاد درصدی داشت! اما همان بیست درصد باقیمانده برای پر کرده میدانها و خیابانها و براندازی کافی هستند! واقعا این مردم عقل ندارد که فکر کنند فرضا اگر پوتین کسی را بکشد می آید جسدش را می گذارد کنار کرملین که همه ببینند؟ نه. عقل دارند منتهی نوکری آمریکا و نظام سرمایه داری در خونشان است. درست شبیه همه جای دیگر دنیا. الان آمریکا ارتش خود را داخل شهرهای ما درست می کند و از طریق رسانه هایش به آنها فرمان می دهد و آنها هم که در همه جای دنیا لقب اصلاح طلب و رفرمیست و میانه رو را یدک می کشند، به خابانها می ریزند و اگر در هفته اول موفق نشدند در هفته های بعد با تخریب و سنگر بندی و کوکتل مولوتوف و سایر چچیزهایی که مشخصات حرکات میانه رو است، با زور دستور اربابشان را سایر مردم تحمیل می کنند و بعد هم آزادی را جشن می گیرند! آزادی که معنایش داغ بردگی آمریکا است.
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    تا نادان در دنیا هست آمریکای مفلس در نمی ماند.
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    فیلم جدید ناشناس سوئدی: از استکهلم با عشق به پوتین ... به هیچ وجه از دست ندید ناشناس! یه عده برای کاخ سفید دم تکون می دن به امید لغو تحریم تو چی گیرت میاد از کرملین؟! ماکت لانچر اس 300؟
  • حسن ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    مشخص نیست قتل کار کیه، همونطور که نسبت دادن سریعش به پوتین غلطه، مبرا دونستن سریع دولت پوتین از این قتل هم غلطه.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    جناب خودتی! نگران فکر مردم نباش اونها هم عقل دارند و شاید باورت نشه که بیشتر از تو! همین داستان مبتنی بر تئوری توطئه تو رو میشه برعکس تصور کرد ، مظلوم نمایی و عدالت خواهی برای برادر اپوزیسیونی!
  • علی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    آهای ناشناس! حواستو جمع کن، مشرق یه دونه‌است اگر نمی دونی بدون
  • حسین ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    پوتین هر چقدر هم بد باشه سگش شرف داره به صهیونیستهای خبیث و دشمن انسان و نوکران اونها در آمریکا. پوتین یه سیاستمدار بیگانه هست برای ما و نه چیزی بیشتر، ولی‌ آمریکایی‌‌ها و غربی‌ها اربابان فکری بسیاری از آدمهای کوتاه فکر در داخل کشور ما هستند، و جهت فکری اونها تحت هدایت اراذل غربی و تلوزیونهاشون از جمله بی‌بی‌سی هست.
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اینهایی که دنبال رفع حصر از ارازل و اوباش فتنه 88هستند دنبال فراهم کردن چنین خودزنی هایی هستند تا از جسد سران فتنه قهرمان بسازنند
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    مردم روسیه خوب میدانند آمریکا چه خوابی براشون دیده. به این عکسها نگاه نکنید من خودم با چند روس تبار دوست هستم آنها خودشان میدانند کشورشان رو به بحران است و پس از پوتین نابود خواهند شد و پس از آن ایران و چین هم تسلیم خواهند شد
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اما مروم روسیه اعتقاد دارن کار پوتینه! میگید نه ! عکسهای امروز راهپیماییها رو ببینید؟! البته این قهرمان غرب هم که خودشم ساختگیه وای به نظرش!.،
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    قهرمان غرب!!! اگر این قهرمان غرب در مورد ایران نظر بده بازم قهرمانه یا دروغگو؟؟
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    با ادامه این روند ایران از سوریه هم بدتر خواهد شد الان که کمی با روس و چین هستیم جان سالم به در بردیم و الا .....
  • تایماز ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    شما چرا نگران هستید
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    بله ناشناس 15:12 همه نادانن و فقط تو دانایی مشکل تو و امثالت اینه که فقط ادعای فهم را دارید نه خودشو
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    برای برخی افراد حمایت از اجنبی های "شرقی" و غربی مثل نماز واجب می مونه روزی 5 نوبت و هر توجیهی قابل قبوله به قول معروف ماست مالیزاسیون!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    سگ زرد براذر شغاله
  • پیمان ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    از پوتین هیچی بعید نیست بعدشم اگر به تاریخ نگاه کنین این روسیه بیشتر ازامریکا به ایران عهدنامه ننگین تحمیل کرده بعد سنگشو به سینه میزنین فقط باید منافع ملی خودمون رو درنظر بگیریم وگرنه روسیه و انگلیس همشون یکین
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    مساله این نیست که پوتین خوب است یا بد. مساله این است پوتین به معز خودش شلیک نمی کند و این برنامه دقیقا همان برنامه نداآقاسطان و یا رفیق حریری است. مساله این است ما باید مواظب باشیم و بفهمیم ه کسانی در کشور خودمان براندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس