جهانگیری پیرامون آمار تورم رئیس دولت یازدهم داد و انتقادهای جدید به دولت را «بی‌اطلاعی در حوزه اقتصادی» نامید؛ او پرداخت یارانه نقدی را در دولت احمدی نژاد «اشتباه» تلقی کرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای روز چهارشنبه را با تمرکز خبری بر سخنان جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم نسبت به آمار تورم از سوی رییس‌جمهور آغاز نمودند؛ این رفتار درحالی است که این روزنامه‌ها دیروز به بایکوت تورم «صفر» ادعای دکتر روحانی پرداخته بودند.

از سوی دیگر، روزنامه آرمان‌ امروز پیرامون نحوه سیاست ورزی هاشمی رفسنجانی نوشت «آیت‌ا... برج عاج‌نشین نیست و هیچ‌گاه نخواسته و نتوانسته روابط تنگاتنگ و رودرروی خود با قشرهای مختلف اجتماع را قطع کرده و کنج عافیت برگزیند. دیدارهای منظم و چند باره هفتگی با قشرهای مختلف و متکثر مردم از بخش‌های جدا نشدنی برنامه‌های آیت‌ا... است و با نزدیکی به موسم و موعد انتخابات خبرگان بدیهی است که قشرهای مختلف مردم در این دیدارها خواستار حضور وی در این عرصه خطیر و حساس شوند.»

روزنامه مردم‌ سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «بنزین در 94 گران نمی‌شود» و «بازگشت آرامش به سرخ‌ها» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· افراد ستاد انتخاباتی روحانی باید مسئولیت بگیرند

سعید پایبند از عدم «پایبندی» دولت یازدهم «گلایه» دارد؛ وی در سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری رسیدن به اهداف اعلامی دولت را استفاده از کسانی که برای روحانی «عرق» ریخته‌اند معرفی می‌کند؛ وی در بخشی از یادداشت خود نوشت «نگه داشتن نیروهای ناکارآمد و ناموفقی که در دولت گذشته کارنامه درخشانی نداشته‌اند، چگونه می‌توانند با جابجایی و بعضاً ارتقای جایگاهشان در این دولت خواسته‌های گفتمان میانه‌روی را پیاده کنند. آن مدیری که هیچ دلبستگی به تفکر حسن روحانی ندارد چگونه می‌تواند نقشه‌های دولت ایشان را پیاده کند، اعتدال و میانه روی این نیست که هر کس از امید و اعتدال حرفی بزند در این دولت مشغول به کارشود. در انتخابات سال 92 افراد بزرگی تفکر تدبیر و امید را همراهی کردند که الان به خاطر یکسری مسائل از این گفتمان میانه‌روی دور شده‌اند، کسانی که با تمام وجود و بدون هیچ ادعایی دکتر حسن روحانی را در انتخابات همراهی نمودند و بذر امید و اعتدال را در 24 خرداد در جامعه کاشتند.

باتوجه به ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی نخبه که از طرفداران واقعی دکتر روحانی هستند؛ از دست اندرکاران در این امربسیار مهم انتظار می‌رود، برای گماردن نیروها افرادی انتخاب کنند که حداقل برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند چون خواسته قاطبه ملت این است که از نیروهای توانمند که بازدهی بالایی برای حل دغدغه‌های ملت دارند استفاده شود. نیرو و محرکه اصلی دولت برای اجرایی کردن برنامه‌ها؛ استفاده از نیروی انسانی خبره که با برنامه‌های دولت همسو و همراه هستند؛ کسانی که با تمام وجودشان همگام و همصدا در ستادهای انتخاباتی حسن روحانی عرق ریخته‌اند و بدور از هرگونه بده بستان‌های سیاسی با تمام وجودشان در وادی گفتمان اعتدال و میانه‌روی قدم برداشته‌اند، این افراد باید دردولت روحانی مسوولیت بگیرند.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاید» و «یارانه نقدی از اول اشتباه بود» اختصاص داد.

· فرجام صندلی ریاست خبرگان

ناظران سیاسی از حضور آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در انتخابات 19 اسفند ریاست مجلس خبرگان خبر می‌دهند.

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به معرفی روسا پیشین این مجلس مهم در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و سپس نوشت «اولین و مهم‌ترین دستور کار این اجلاس انتخاب رئیس جدید می‌باشد که جایگزین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی خواهد شد. هرچند که حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه خبرگان، از مشخص شدن نامزدهای ریاست جدید خبرگان در اولین روز برگزاری این اجلاس خبرداده است اما گمانه زنی‌های رسانه‌ای از نامزدی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای این مسئولیت خطیر و انتخاب احتمالی رئیس سابق دستگاه قضا حکایت دارد چراکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامزد شدن خود برای ریاست خبرگان را منوط به احساس تکلیف نمودن از جانب خود کرده است.

پیش ازاین، آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی و پس از رأی‌گیری از مجموع 70 رأی مأخوذه، با 64 رأی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شده بود که از 14 خرداد امسال در بیمارستان بستری و در مهرماه همین سال نیز دار فانی را وداع گفت. شانزدهمین اجلاس خبرگان در دوره چهارم در زمان بیماری وی به ریاست آیت‌الله سید محمد هاشمی شاهرودی، نائب رئیس اول این نهاد برگزار شد تا انتخاب رئیس جدید به دوره بعدی این اجلاس موکول شود. در حال حاضر، آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان نایب رئیس اول، آیت‌الله یزدی به عنوان نایب رئیس دوم، آیت الله دری نجف آبادی و حجت‌السلام و المسلمین سید احمد خاتمی به عنوان منشی و حجج‌اسلام رئیسی و حسینی بوشهری به عنوان کارپردازهای مجلس خبرگان رهبری اعضای هیئت رئیسه این مجلس را تشکیل می‌دهند. »

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «نمی‌توانیم از مردم عوارض نگیریم» و «جزئیات تورم صفر» اختصاص داده است.

· استیضاح پنج وزیر در راهروهای بهارستان

مدت‌ها طولانی خبری از استیضاح وزیران از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلبان نبود؛ روزنامه اعتماد دور جدید این ماجرا را بار دیگر آغاز کرده است. احسان بداغی در صفحه سیاسی روزنامه اعتماد نوشت «سد هیات رییسه هنوز استوار مانده، فشار طرح‌های استیضاح پشت این سد اما زیادتر شده است. این روزها پنج طرح استیضاح جدید بین نمایندگان دست به دست می‌شود؛ طرح‌هایی که البته همه آن‌ها هم جدی نیستند. با این حال اشاره‌ای کوچک از طرف هیات‌رییسه برای اعلام وصول برخی از این طرح‌ها کافی است تا یکی دو وزیر کابینه وارد بازی مرگ و زندگی شوند. بازی‌ای که هرچند هنوز کلید نخورده اما پیشاپیش دست بالای طیف منتقدان در آن هویداست؛ از جمله برای وزرای نیرو و آموزش و پرورش. دیروز در راهروهای بهارستان به طور همزمان سخن از استیضاح پنج وزیر به میان آمد؛ وزرای ارشاد، کشور، نفت، آموزش و پرورش و کار و تعاون و رفاه اجتماعی. یک هفته پیش از این هم بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رییسه خبر داده بود که طرحی برای استیضاح وزیر نیرو تهیه شده که خود او نیز به عنوان یکی از امضاکنندگان آن پیگیر موضوع بود. در کنار همه این‌ها بحث استیضاح وزیر نیرو نیز از بیش از شش ماه گذشته مطرح است؛ طرح استیضاحی که هر چند اعلام وصول نشده است اما طراحان آن همچنان بر مواضع خود برای برکناری حمید چیت چیان اصرار می‌کنند. در میان هفت استیضاحی که حالا مطرح شده‌اند، استیضاح‌کنندگان وزرای نیرو و آموزش و پرورش بیش از دیگران جدی به نظر می‌رسند؛ دو استیضاحی که هر کدام بیش از ۶۰ امضا دارند.»

· عذرخواهی مدیرمسئول اعتماد

روزنامه اعتماد در شماره 3187 روز یکشنبه 3 اسفندماه 93 در صفحه 9 گفت‌وگویی با محمدابراهیم اصغرزاده ترتیب داده بود؛ در اثنای این مصاحبه اصغرزاده پیرامون مساله اسطوره و اسطوره‌سازی در جامعه ایرانی گفت: «نمی‌توان از نقش اسطوره در فرهنگ جامعه دست کشید. در این باره ما امام حسین (ع) را داریم به عنوان نمونه و به عنوان فرهنگ مذهبی و سیاوش را در فرهنگ ملی که هیچ یک از این‌ها را نمی‌توان از جامعه گرفت» خبرنگار روزنامه اعتماد بلافاصله می‌گوید: «امااین اسطوره‌ها هم به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروز آنقدری که شما می‌گویید اهمیتی ندارند!» که این سخنان توهین‌آمیز با بازتاب فراوان در فضای رسانه‌ای همراه شد.

الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد نسبت به این رخداد «عذرخواهی» کرد و دربخشی از این توضیحات آمده است «سردبیر «اعتماد» در یادداشتی به تاریخ ۰۵/۱۲/۹۳ نیز در خصوص اینکه ماه اسفند، سالگرد شهادت سرداران رشید اسلام شهیدان خرازی، باکری و زین‌الدین که الگوی همه آن‌ها آقا امام حسین (ع) بوده و جوانان امروز ما هم از این شهدا و مولایشان الگو گرفته‌اند، مجدداً تاکید براین نکته داشته‌اند اکید می‌کنم تمامی عشق و علاقه و باورهای ما به اسلام عزیز و ائمه اطهار (ع) و الگوی مبارزاتی و مقاومت ما در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی و حمایت ما از محرومین و مستضعفین در جهان و در نهایت فلسفه انقلاب اسلامی و راه امام عزیز ما با مشعل فروزان نهضت کربلا دایر و برقرار بوده و در آینده هم تا ظهور آقا امام زمان (عج) این مشعل و کشتی راه نجات ما خواهد بود. در پایان اگر از نوع سؤال خبرنگار شائبه و نگرانی برای عزیزان و عاشقان راه امام حسین (ع) ایجاد شده وظیفه خود می‌دانم عذرخواهی کرده و مواظبت بیشتری را در انتشار اخبار و مصاحبه‌ها داشته باشم.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «رحیمی خودی متخلف است» و «نه اصولگرا هستم نه اصلاح‌طلب» اختصاص داد.

· روحانی؛ نیاز به پیروزی بزرگ

موسوی بجنوردی از مهم‌ترین بازماندگان حزب ملل اسلامی در مبارزات با رژیم پهلوی است؛ مختصات سیاست‌ورزی وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جرگه اصلاح طلبان صورت‌بندی می‌شود. موسوی بجنوردی در این گفت‌و گوی به بررسی روند فعالیت دولت روحانی پرداخته است و در این رابطه اظهار داشت «آقای روحانی احتیاج به یک‌پیروزی ملموس دارد. دولت برای جلب حمایت مردم و حتی نخبگان، نیاز به پیروزی چشمگیری مخصوصاً در حوزه اقتصادی دارد. آن نوع پیروزی که مردم آن را در زندگی و سر سفره‌هایشان لمس کنند. اما واقعیت این است که دولت برای دستیابی به این پیروزی به فرصت احتیاج دارد. دولت سیاست‌های درستی در پیش گرفته است؛ مثلاً بازسازی زیرساخت تولیدی کشور بسیار سیاست درستی است. اما اینگونه اصلاحات زمان‌بر است.

متاسفانه ویرانی بازمانده از دولت نهم و دهم که در کشور به‌وجود آمده بسیار وسیع است و اصلاح آن زمان می‌برد. از سوی دیگر، کمربند تحریم‌ها سفت شده و سفت‌تر هم خواهد شد. دستیابی به موفقیت در چنین شرایطی آن هم با گروه فشار داخلی بسیار مشکل اما امکان‌پذیر است و این شایستگی را در دولت آقای روحانی می‌بینم. درهرحال دولت حُسن‌نیت دارد و عقلانیت را مدنظر قرار داده است، اما برای پیروزی به فرصت بیشتری نیاز دارد. این فرصت مسلماً نیازمند حمایت مردم و نخبگان و روشنفکران و فعالان اجتماعی است.»

روزنامه آرمان‌ امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «پازل تازه هاشمی؛ برای منتقدان و موافقان» و «شبنامه در کازیوی نمایندگان؟» اختصاص داد.

· هاشمی‌رفسنجانی برج عاج‌نشین نیست

رضا رئیسی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز، نزدیک‌ترین روزنامه به خانواده هاشمی‌رفسنجانی، معتقد است که منتقدان و موافقان سیاست 2 ورزی هاشمی رفسنجانی به کیاست و تیزهوشی ایشان آگاه هستند. این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب سپس به روند فزاینده آنچه توهین به هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات 88 می 2 خواند، می‌پردازد و سپس پیرامون حضور ایشان در انتخابات ریاست مجلس خبرگان نوشت «آیت‌ا... برج عاج‌نشین نیست و هیچ‌گاه نخواسته و نتوانسته روابط تنگاتنگ و رودرروی خود با قشرهای مختلف اجتماع را قطع کرده و کنج عافیت برگزیند. دیدارهای منظم و چند باره هفتگی با قشرهای مختلف و متکثر مردم از بخش‌های جدا نشدنی برنامه‌های آیت‌ا... است و با نزدیکی به موسم و موعد انتخابات خبرگان بدیهی است که قشرهای مختلف مردم در این دیدارها خواستار حضور وی در این عرصه خطیر و حساس شوند. هاشمی نیز همانند همیشه با درایت و طمأنینه به این درخواست‌ها جواب داده و دو فاکتور همیشگی را مدنظر قرار می‌دهد: «تکلیف الهی و رضایت عمومی».

آیت‌ا...در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب در دیدار با جوانان و در پاسخ به سؤالات و خواست آنان در خصوص حضور در عرصه انتخاب ریاست خبرگان گفت: «شما مطمئن باشید کسی که انقلاب را دیده، چیزی جز انقلاب ندارد، من حتماً پای آن می‌ایستم و هرجا ضروری باشد حضور پیدا می‌کنم.» پاسخی که برای خیلی‌ها آشنا بود و یادآور خاطرات روزهای پر التهاب خرداد ماه سال 92، او نقد جوانی به پای انقلاب داده و همواره اعلام کرده که آبروی خود را از انقلاب دارد و آن را بی‌هیچ ابایی برای انقلاب و خواست صاحبان اصلی آن یعنی مردم خرج خواهد کرد و تجربه نشان داده که در این مسیر پابرجا و ثابت‌قدم است. نکته آنکه پس از این اظهارات واکنش‌های منفی و اظهارات تند علیه هاشمی از سوی طیفی خاص جان تازه‌ای گرفت و مخالفت‌ها شکل جدی‌تری یافت. آنان خطر را احساس کرده و یک بار دیگر بر مسیر پیشین می‌رانند که البته آن را آزموده و عدم کارایی آن را احساس کرده‌اند اما چاره‌ای ندارند جز همین اقدامات ایذایی و مانورهای پوچ رسانه‌ای.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیتر «ماجرای نامه بدون امضا علیه روحانی» اختصاص داد.

· تفسیر معاون اول از تورم صفر

جهانگیری پیرامون آمار تورم رئیس دولت یازدهم داد و انتقادهای جدید به دولت را «بی‌اطلاعی در حوزه اقتصادی» نامید همچنین معاون اول دولت یازدهم از پرداخت یارانه‌ها «گلایه» دارد؛ او پرداخت یارانه نقدی را در دولت احمدی نژاد «اشتباه» تلقی کرد.

روزنامه ایران در صفحه سیاسی خود پیرامون اظهارات معاون اول نوشت «در مدت 18 ماه با سیاست حاکمیت انضباط پولی و مالی در تصمیمات دولت شاهدیم که تورم بالای مهرماه 92 به تورم 7/15 درصد در بهمن 93 رسید. جهانگیری در ادامه به عملکرد برخی رسانه‌ها از سر بی اطلاعی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: رئیسجمهوری اشاره کردند که تورم بهمن ماه صفر بوده است.

اما یکی از روزنامه‌ها نوشته بود این گفته رئیسجمهوری در حالی است که به گزارش مرکز آمار تورم 7/15 درصد است. وی افزود: باید توضیح دهیم که تورم به 3 صورت اعلام می‌شود یکی تورم سالانه که 7/15 درصد است دوم تورم ماهانه که برای بهمن ماه صفر اعلام شد و سوم تورم نقطه‌ای که حدود 4/14 درصد است. معاون اول رئیسجمهوری با اشاره به اینکه تغییر قیمت انرژی مهم‌ترین تصمیمی بود که در حوزه اقتصاد گرفته شد، اظهار کرد: سالانه 42 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه به صورت نقدی توزیع می‌شود و این درحالی است که درآمد حاصل از یارانه به سختی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد بنابراین باید از بودجه نفت بین مردم توزیع کنیم و پیش بینی می‌شود که 16 هزار میلیارد تومان در سال 94 برای یارانه کسری داشته باشیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یه روز با این یارانه ها شروع شد یه روز هم از مردم میگیرید
  • مهدی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    همین یه لقمه نان را هم از مردم بسیج شدین که بگیرید
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند این نامعاون را از آبادانی ها دور نگهدارد - چقدر آدم ضد مردمی است - آخه اقتصادی که برای رفاه و پرداخت به مردم نباشد معنی دولت و معاون دولت به چه درد می خورد
  • کمال ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    افرین برشما که حرف درست راگفتین اقای جهانگیری بد بختی مردم از زمانی شروع شد که دولت قبل بخاطر اینکه مردم فکرکنند بفکر انهااست شروع به دادن یارانه دادن کردند
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    همانگونه که شما الان نی تونید یارانه را قطع کنید احمدی نژاد هم بدون دادن یارانه به مردم نمی تونست نان و شیر و بنزین و .....را گران کند و گر نه مردم عکس العمل نشان می دادند چون شما خودت مشگل مالی نداری نمی توانی حس کنی وضع این افراد را الان تا مردم عکس العملهای شدید از خود نشان نداده اند به خاطر ولایت رهبر بر مردم هست نه به خاطر شما والسلام
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    انصافا هاشمی ودارودسته هاش هرجا کم آورده اند تا تونستند زهر چشمی ازملت گرفته اند حتی با کشاندن مملکت به آشوب
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداپدرتونوبیامرزه یه لقمه نون (یارانه نقدی)دکتراحمدی نژادازپول نفت آورده سرسفره مردم شمامیخواین برش دارین واقعاًکه
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خیلی ازمردم حتی اغلب کارمندان باهمین دوقرون یارانه روزشونوباهزاربدبختی میگذرونن حالا یه روزمیگین کمش کننین یروزمیگین قطعش کنین یعنی چه نونبری ؟
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جالب است برای شما همه آیت الله هستند ولی هاشمی حجت الاسلام
  • مرتضی خاکپور ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ... آيا مسلماني هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! آيا عاقلي هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! آيا وجداني هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! آيا عادلي هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! آيا مروتي هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! آيا منصفي هست که حقوق جانبازان 5 % را بدهد ؟! حقوق جانبازان 5 % را بدهيد که به اين دلاوران جبهه و جنگ بدهکاريد و اين ظلم را پايان دهيد ؟! جانبازان عزيز همه جانبازند چرا تبيعيض گذاشتيد و گروهي را ظلم کرديد و جانباز 5 % گفتيد و بعد گفتيد جانباز 5 % را حقوق نمي دهيد که براي اين رشادت و دلاوري در دفاع مقدس بايد فقير و گرفتار زندگي کنند ؟! بخود آييد و مسلمان و حق شناس شويد و حق رزمندگان جانبازان جبهه و جنگ را بدهيد و به اين ظلم 30 ساله پايان بدهيد .
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یارانه حذف سوبسیبد انرژیها بود ونه پول اضافه ویا صدقه آنها را به حالت قبل برگردانید
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یارانه رو بگیر ولی بجاش قیمت خونه بیار پایین قیمت ماشینو بیار پایین قیمت خوراک مثل میوه برنج گوشت بیار پایین
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اکه اشتباه شما چرا ادامه می دهید اگه راست می گید و وافعا اشتباه خوب ادامه ندید
  • ناشناس ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یارانه اگر قط شود شاه رگ حیاطی خیلی ها قط میشود بخصوص کارگران وبعضی از پیر مردان وپیر زنانی که هیچ گونه در آمدی ندارن
  • داود ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دولت محترم، تو رو خدا دست از این گدا بازی ها بردارید. قوه و توان اجرایی شما در جایی کاربرد داره که فقط بتونید از مردم، آنهم از قشر متوسط وفقیرش بگیرید. مالیات مستقیم و غیر مستقیم و ارزش افزوده، یارانه، افزایش نابرابرانه حامل های انرژی..... جرات دارید سوراخهای بیت المال رو بگیرید، بگذارید دخلتون با خرجتون بخوره. خیلی حرفهای دیگه ولی کو گوش شنوا ولی این روهم بشنوید که اگه عدالت نباشه عمرتون خیلی خیلی کوتاه تر از اونیه که فکر می کنید. شما را به صاحب عدل می سپارمتان
  • داود ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دولت محترم، تو رو خدا دست از این گدا بازی ها بردارید. قوه و توان اجرایی شما در جایی کاربرد داره که فقط بتونید از مردم، آنهم از قشر متوسط وفقیرش بگیرید. مالیات مستقیم و غیر مستقیم و ارزش افزوده، یارانه، افزایش نابرابرانه حامل های انرژی..... جرات دارید سوراخهای بیت المال رو بگیرید، بگذارید دخلتون با خرجتون بخوره. خیلی حرفهای دیگه ولی کو گوش شنوا ولی این روهم بشنوید که اگه عدالت نباشه عمرتون خیلی خیلی کوتاه تر از اونیه که فکر می کنید. شما را به صاحب عدل می سپارمتان
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    نمی دونم چرا فقط روزنامه های زنجیره ای اصلاحات همیشه اشتباها به مقدسات توهین میکنن
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اینها از نظر مالی خودشان وضع خوبی دارند فکرمی کنند همه مثل خودشان پول دار هستند . آقای جهانگیری چه میداند کارگری که حداقل درآمدش برابر با قانون کار 609000 تومان است با سایر وغیر و ذلک ... جمعاًمثلا یک میلون تا یک میلیون صد هزار تومان بشود و از او هزینهد بیمه هم کسر کنند ] هزینه بیمه تکمیلی هم داشته باشد- دو فرزند هم داشته باشد و مستاجر هم باشد و یک فرزند محصل داشته باش دو... چقدر به او فشار وارد می شود . خود آقای جهانگیری می تواند با ماهی یک میلیون و صد هزار تومان با این شرح حال که دادم زندگی کند و پیش زن و بچه خود خجالت زده نشود؟؟ آقای جهانگیری : از شما بیشتر انتظار داریم. انتظار ما این است حداقل وضعیت ما را درک کنید ...
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یادش بخیر قرار بود احمدی نژاد 250تومان بده واینکارو میکرد چون این مملکت ندار نیست
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا با اینکه ارزش یارانه از دست رفته آنرا با تورم زیاد نمیکنید و 4 برابر نشده؟ چرا از منافع اتم و هسته برای افزایش مبلغ استفاده نمیکنید؟
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا از اتم و هسته دست بر نمیدارید تا دلر 1100 تومن و پراید7 تومن شود؟
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    متاسفانه به اشتبام مثبت دادم
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    تورم با قيمت مرغ شده صفر يا بدون قيمت مرغ؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اتفاقا ایشون برای همه حجت الاسلام هستن به جز یه عده متملق، هنوز یادمون نرفته که عنوان آیت الله اولین بار توسط رییس دفترش به کار رفت
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    صرفنظر از درست یا غلط بودن دادن یارانه، آقایون مسئولی که میخان به هر طریقی شده یارانه رو قطع کنن باید قبل از انتخابات با مردم روراست حرفشون رو میزدن و از مضرات یارانه نقدی میگفتن و تصمیم رو به عهده مردم میزاشتن که بهشون رای میدن یا نه، اون موقع کاندیداها همه یکصدا میگفتن دست به یارانه نمیزنن ولی الان که رای آوردن هر روز یه بهانه میارن
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    احتمالا یا احمقی یا خودتو زدی به حماقت در هر دو حال احمق نباش
  • ناشناس ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    از قدیم گفتن سیر از گرسنه خبر نداره !
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    این روزها نه چرخ سانتریفیوژها میچرخه و نه چرخ زندگی مردم !
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا به مردم كلك ميزنيد باشه يارانه رو قطع كنيد اما قيمتها رو برگردونيد به سابق
  • m.s75 ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    همون دولتوقتی دید مردم پول ندارد 80 تومن بابت عیدی داد ولی دراین دولت روز به روز اعلام میشه ک تورم کم شده ولی مرغ شده 8 تومن
  • مهدی ص ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    روزی که خواستند قیمت هارو ازاد کنند گفتند نگران نباشید پولشو میدیم دستون تا عدالت رعایت شه حالا که برنامشونو عملی کردند فک میکنند ملت کم حافظه هستند عوض زیاد کردن میخوان ندن !!!! مشکلی نیست قیمت هارو برگردونین به قبل هدفمندی یارانه هم ندین
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    آخه ادم حسابی مثل مرد راست بگید چند هزار میلیارد از گران شدن نان و بنزین و گاز و تلفن و برق و مرغ 9000 تومانی گیرتان میاید؟؟فقط یک واحد گاز میاد از 90/000تا 150/000 تومان در حالی که همین قبل از یارانه ها میامد حداکثر ما بین 15000تا 20/000تومان حالا بالای 15000 مشترک گاز داریم یک حساب سرانگشتی کن ببین هر 35روز چند میلیارد گیر دولت میاد که برق و اب و اجناس ووووو پراید 20/000/000 میلیونیو غیره حالا خداوکیلی ببیند از گران شده همه چیز حتی نان 450 تا 1000 تومانی چند هزار میلیارد گیرتان میاید که البته این بدتربن روش برای بدست در آوردن پول است
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    به صرف توپ جمع کن بودن که نباید عضو ملی شد.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    بجای بحث های با منشاء سیاسی و انرژی الکی گذاشتن روی یک چیز و از تصویب بسیاری از قوانین مفید دیگر غافل شدن این یارانه را که باب شده رها کنید هزار میلیارد ها را که یک نفر می خورد را جلوشو بگیرید که بیشتر از این یارانه هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس