کد خبر 392222
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

پایگاه آمریکایی VOX با انتشار تصاویری، به بررسی پوشش و حجاب زنان ایرانی در یک قرن گذشته پرداخت.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی وکس (VOX)، با انتشار گزارشی تحت عنوان "توضیح صد سال از تاریخ ایران با 11 مدل موی زنانه" به بررسی پوشش و حجاب زنان ایرانی در یک قرن گذشته پرداخت.

این پایگاه آمریکایی با انشار یک فیلم 90 ثانیه‌ای، مراحل تغییر و تحول پوشش زنان ایرانی را بررسی کرده است. در قسمتی از این گزارش پس از اشاره به حجاب زنان ایرانی در دوره انقلاب و تغییر تدریجی آن، آمده است: «در سال های اخیر زنان ایرانی با عقب دادن روسری و نمایش موهای خود و جایگزینی چادر سیاه با کت و لباس های روشن و تنگ، پوشش اسلامی را کنار گذاشته اند.»

این در حالی است که هفته نامه فرانسوی لوپوئن (Lepoint)، نیز با انتشار ویدئویی از پیست اسکی شمشک نوشت: «فریادهای شدید و ریتم های کوبنده دی‌جی‌ها در میانه شب شنیده می شود. پروژکتورها فضا را برای صدها جوان ایرانی هیجان زده روشن کرده اند. اینجا یک مهمانی خصوصی در فضایی سربسته نیست؛ اینجا پیست اسکی شمشک در ۵۰ کیلومتری شمال تهران است.»

این گزارش ها می‌تواند تلنگری برای مسئولین فرهنگی کشور باشد.

 

 


منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    البته عکس مربوط به دهه ۲۰۱۰ رو توی سال ۱۳۷۶ هم میشد توی تهران دید.
  • سیر تکاملی حجاب ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مسئله تغییر شدید حجاب بعد از انقلاب را می توان به مهاجرت های گسترده روستائیان به شهر ها هم مرتبط دانست لباس زنان زحمتکش روستایی بصورت دامن های بلند و یک سربند ساده بود تا راحت کار کنند ولی با مهاجرت این فرهنگ به شهر ها منتقل شد وزن روستایی این عادت را در محیط شهری هم ادامه داد و بشدت دچار مد گرایی شد و سربند تبدیل به شال نصف و نیمه شد که موهارا کامل نشون می داد و دامن هم تبدیل به مانتو های رنگارنگ و کوتاه و کوتاهتر گردیدو تنبان زیر دامن هم تبدیل به ساپورت گردید که دیگر نیازی به توضیح ندارد
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    اصلا ربطی نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس