کد خبر 391539
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) که پس از ورود گروهک تروریستی داعش به خاک عراق آرایش ویژه ای در مرزهای غربی به خود گرفته بود اکنون به ماموریت ویژه خود پایان داده است.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شانزدهم آذر ماه گفت که پس از ورود گروهک تروریستی و تکفیری داعش به عراق و نزدیک شدن آنها به مرزهای ایران، نیروی زمینی ارتش برای سرکوبی این گروهک تروریستی آمادگی کامل داشت.

امیر احمدرضا پوردستان همچنین اعلام کرد که در آن زمان علاوه بر آمادگی کامل در مرزها خط قرمزی در چهل کیلومتری عمق خاک عراق ترسیم و تاکید کردیم که اگر از این خط قرمز عبور کنند با اقدام قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبه رو خواهند شد که داعشی ها پیام ما را دریافت کردند و بسرعت از محدوده مد نظر دور شدند.

اکنون پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از این اعلام فرمانده نیروی زمینی ارتش جانشین وی در اعلام کرد که ماموریت ویژه این نیرو در مرزهای غربی به پایان رسیده است.

امیر کیومرث حیدری گفت: یگان های نیروی زمینی از جمله یگان های توپخانه ای در تمامی مرزهای کشور از جمله مرزهای غربی حضور دارند اما ماموریت ویژه ای به آنها محول نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش نیروی زمینی به منظور پاسخ سریع به خطر و تهدید است، عنوان کرد: امکان جابجایی نیروها و یگان های نیروی زمینی در زمان ماموریت ها وجود دارد.

گروهک تروریستی تکفیری داعش بیستم خرداد ماه استان موصل را در شمال عراق تصرف کرد و پس از چند ماه پیش روی متحمل شکست های سنگینی از ارتش و مردم عراق شد.

بر اساس اعلام رسمی فرماندهان نظامی، جمهوری اسلامی ایران با کمک های مستشاری خود عراق را در جنگ با گروهک تروریستی تکفیری داعش همراهی می کند.

** نیروی زمینی در مرزهای شرقی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد، یگان های این نیرو بر اساس آمایش خود در مرزهای شرقی نیز حضوری فعال دارند.

امیر حیدری در بخش دیگری اعلام کرد که ماموریت خاصی در مرزهای شرقی کشور به نیروزی زمینی ارتش جمهوری اسلامی واگذار نشده است.

وی اعلام کرد: ماموریت در مرزهای شرقی کشور بر عهده برادران سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است.

**رزمایش برای جنگ های نیابتی

نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک نیروهای ارتش که از چهارم تا دهم دی ماه در جنوب شرق کشور برگزار شد، عملیات مبارزه با جنگ های نیابتی و گروه های تروریستی را برگزار کرد.

این نیرو رزمایش دیگری را نیز متناسب با جنگ های نیابتی تا پایان سال در جنوب غرب کشور برگزار خواهد کرد.

به گفته فرماندهان نیروی زمینی ارتش در این رزمایش که در منطقه ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد، پهپادهای انتحاری و بالگرد های هوانیروز نقش ویژه ای خواهند داشت.

به دنبال انتشار خبر پرواز پهپادهای انتحاری جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مزبور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اجرای طرح های مختلفی نظامی به خاطر وحشت از پاسخ های موشکی گروه های جهادی در فلسطین اشغالی مانند استقرار سامانه گنبد آهنین به این خبر واکنش نشان داد.

گنبد آهنی نوعی سامانه موشکی سطح به هوای متحرک است که به صورت شبانه روزی و در هر شرایط آب و هوایی فعالیت می کند و قادر است تا موشک ها و گلوله های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

سیستم گنبد آهنی از یک رادار چند منظوره، یک مرکز مدیریت و فرمان و یک یا چند واحد پرتاب موشک (هر یک با ۲۰ لانچر شلیک موشک تامیر) تشکیل می شود.

پیشتر برخی گروه های مبارز و جهادی در فلسطین اشغالی با وجود چنین گنبدی به دنبال آغاز تجاوزات تل آویو به مردم بی دفاع غزه موفق به شلیک موشک به مناطق مورد نظر شده بودند.

پهپادهای حزب الله لبنان نیز با عبور از این گنبد به اصطلاح آهنین ضمن انجام موفق ماموریت خود به پایگاه های مربوطه در لبنان بازگشته بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    گنبد آهنی اونا سوراخ می‌شه، ما بدون هیچ گنبدی وایسادیم، همشونو حریفیم... عجب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس