کد خبر 390720
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره مجازی فیلمنامه نویسی با عنوان سلمان فارسی که دهه فجر آغاز به کار کرد 20 فروردین 94 اعلام شد.

 به گزارش مشرق، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره مجازی فیلمنامه نویسی با عنوان  سلمان فارسی  که دهه فجر آغاز به کار کرد 20 فروردین 94 اعلام شد.

مژگان ذوالفقاریان  معاونت فرهنگی جمعیت در رابطه با برگزاری این جشنواره عنوان کرد:  جشنواره سلمان فارسی همزمان با دهه فجر  کار خود را به صورت مجازی آغاز کرده و آخرین مهلت ارسال فیلمنامه ها  20 فروردین  مصادف با روز هنر می باشد.

وی  در خصوص نام این جشنواره افزود: علت نام گذاری جشنواره با عنوان سلمان فارسی، شخصیت متعهد و متعقل ایشان بوده است چرا که فعالیت های این شخصیت برجسته در صدر اسلام در زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) نشان از تعهد به نبوت، رسالت و ولایت پذیری ایشان دارد و این ویژگی او را از سایر یاران پیامبر اکرم (ص) متمایز می نماید، از این رو ما یک ایرانی مسلمان هستیم و باید سلمان فارسی را به عنوان یک الگو اسلامی برجسته نماییم.

ذوالفقاریان در ادامه عنوان کرد : ما در جمعیت پژوهش هایی در رابطه با نیاز سنجی و آسیب شناسی در عرصه کارهای تصویری، هنری و فیلم های کوتاه انجام دادیم؛ همچنین از دستاورد های پژوهشی صدا و سیما استفاده کردیم و به این نتیجه رسیدیم بیشترین آسیب را کمبود محتوا، تم و ضعف نوشتار در داستان های نمایشی دارد به همین جهت ما تصمیم گرفتیم پتانسیل محتوایی فیلم ها را بررسی کنیم و تمرکز اصلی روی متن است و پیدا کردن نخبگانی که در عرصه نوشتن و داستان پردازی تخصص ویژه ایی دارند این هدف اصلی ما در جشنواره است.

ذوالفقاریان ادامه داد: معاونت فرهنگی قصد دارد تا با برگزاری جشنواره سلمان فارسی و ارسال فراخوان عمومی، اندوخته‌ای از تم‌ها و پیام‌های جدید متنی در باب ایثارگری نوین حاصل نماید و پس از داوری و انتخاب برترین و برگزیده‌ترین، آثار را جهت ساخت به بهترین گروه‌های تلویزیونی ارائه نماید و پس از ساخت و کسب اجازه پخش این فیلم‌های کوتاه به طور مرتب و چندین باره از شبکه‌های مختلف سیما مورد پخش و باز پخش قرار گیرند.که این امر تاثير شگرفي در تقويت فرهنگ ايثار وشهادت دارد.

معاونت فرهنگی جمعیت در همين راستا گفتدو محور فیلم نامه های کوتاه و ایده های نو  را با موضوع های ذیل :
-    جلوه دهی  بر روحیه خودباوری و حیاباوری و تعلق ملی با نگاه به آموزه های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حجاب
-    تجسم روحیات و سبک زندگی اسلامی با تاکید بر نقش خانواده و اصلاح روشهای روزمره زندگی
-    به تصویرکشیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اصلاح فضای ضد ارزشی شهر
-    ارتقاء ارزشهای عمیق انسانی در راستای تقویت روحیه نوع دوستی و همکاری
-    به تصویرکشیدن ایثار و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران برای نسل جوان
-    به تصویرکشیدن خوبی ها در کنار رفتارهای ناپسند برای الگوسازی جوانان
-    ارتقاء مذهب و باورهای دینی با نگاه به نیازهای جامعه و نسل جوان

وی در پایان اشاره کرد: امید می رود که حدود هزار آثار به این جشنواره ارسال شودکه سی و شش اثر برگزیده و انتخاب می گردد، انتخاب آثار توسط هییت داورانی که متشکل شده از اساتید برجسته دانشگاهی، داوران جشنواره های فجر، عمار و خاک سرخ می باشد.

قابل ذکر است  علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در این جشنواره به آدرس جشنواره  http://www.hamso.ir  مراجعه نمایید.

منبع: جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس