وزیر خارجه ترکمنستان "رشید مردف" در دیدار با "حسن قشقاوی" معاون وزیر امور خارجه اعلام نمود که به مناسبت "روز ملی پرچم" در این کشور، 10 نفر از زندانیان ایرانی مورد عفو رئیس‌جمهور قرار گرفته و آزاد گردیده‌اند. این افراد ظرف چند روز آینده به ایران مراجعت خواهند نمود.

گروه بین‌الملل مشرق- وزیر خارجه ترکمنستان "رشید مردف" در دیدار با "حسن قشقاوی" معاون وزیر امور خارجه اعلام نمود که به مناسبت "روز ملی پرچم" در این کشور، 10 نفر از زندانیان ایرانی مورد عفو رئیس‌جمهور قرار گرفته و آزاد گردیده‌اند. این افراد ظرف چند روز آینده به ایران مراجعت خواهند نمود.

قشقاوی نیز در پاسخ، ضمن تشکر از این اقدام مثبت و سازنده با اشاره به امضای اولیه پروتکل انتقال محکومین بین دو کشور که در حاشیه یازدهمین اجلاس مشترک کنسولی بین دو کشور صورت گرفت، ابراز امیدواری نمود تا در سفر قریب‌الوقوع ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد این موافقت‌نامه مورد امضای نهایی قرار گیرد.

شایان ذکر است با پیگیری‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در عشق‌آباد و سرکنسولگری ایران در "مرو"، بیش از 50 نفر از زندانیان ایرانی در ترکمنستان مورد عفو و آزادی قرار گرفته‌اند و در مقابل نیز 3 نفر از زندانیان ترکمنی برای گذراندن ادامه محکومیت خود از ایران به ترکمنستان منتقل شده‌اند.

ضمناً یادآوری می‌شود تعداد زندانیان ایرانی در ترکمنستان حدود 250 نفر و تعداد زندانیان ترکمن در جمهوری اسلامی ایران 11 نفر می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    چیکار کردن این ایرانی ها؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس