کد خبر 389717
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

شاید باور نکردنی به نظر برسد، اما به تازگی قرار است تعدادی از شرکت های تجاری محصولاتشان را با پهپاد به درب خانه مشتریانشان برسانند تا این پیک هوایی نیز وارد سیستم حمل و نقل شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سازمان حمل و نقل هوایی بریتانیا اعلام کرد که تاکنون ۴۸۳ شرکت تجاری مجوز لازم برای استفاده از هواپیماهای کوچک بدون سرنشین را دارند. این پهپادهای کوچک که با دستگاه های کنترل از راه دور حرکت می‌کنند باید وزنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم داشته باشند.

این گواهینامه ها توسط شرکت های استودیوی فیلم، BBC، سازمان دولتی محیط زیست، شیلات و علوم آبزیان، شرکت های اکتشاف نفت و گاز، سازمان نقشه برداری دیجیتال و شرکت های نظارت بر کشاورزی داده شده است.

پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا پیش بینی کرده تا سال ۲۰۱۴ حدود ۷۵۰۰ پهپاد به وزن کمتر از ۲۵ کیلوگرم با فرض وضع مقررات لازم در این کشور مجوز خواهند گرفت.

بعضی از شرکت‌های تجاری مانند آمازون، پیتزا دومینوز و کوکاکولا به تازگی بسته هایشان را با این پهپادها ارسال می کنند. کوکاکولا در تازه ترین اقدام خود از این پروژه برای ارسال بسته هایش استفاده کرده است. در بسته های کوکاکولا دست نوشته ای متصل به قوطی وجود دارد که روی آن از مشتری تشکر شده است. این بسته یکبار به دست کارگران مهاجر سنگاپور رسیده است. شرکت گوگل نیز این پروژه را راه اندازی کرده  و در اقدامی بسته ای از شیرینی، واکسن دام و یک سری از لوازم را به دو کشاورز در استرالیا تحویل داده است. در آلمان نیز یک پهپاد بسته ای را به یک جزیره دور افتاده در این کشور فرستاد.

اما منتقدان این پروژه معتقدند که این موضوع می‌تواند به حریم شخصی مردم آسیب برساند و باید مسئولان مقرراتی را برای کنترل این موضوع وضع کنند. در حال حاضر این هواپیماها اجازه دارند در ارتفاع ۱۲۰ متری از سطح زمین و تا مسافت ۵۰۰ متر پرواز کنند. در مناطق شلوغ نیز نباید مسافت بیشتر از ۱۵۰ متر را طی کنند مگر اینکه وزن آنها کمتر از ۷ کیلو باشد.

به نظر می رسد سازمان های حمل و نقل باید قوانین سختگیرانه ای در قبال این پروژه و داوطلبان دریافت مجوز وضع کنند تا بتوانند حوادث و اتفاقات ناشی از آن را کنترل کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: مجله مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر پاشا ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    یعنی پیتزا هم میارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس