کد خبر 389610
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست بنابراین تهدید فوری محسوب نمی‌شود.

البرادعی: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

به گزارش مشرق، اسکوپ نوشت: «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی اظهاراتی روز دوشنبه (۱۱ فوریه) در باشگاه خبرنگاران خارجی تایلند تصریح کرد که ایران در تحقیقات تسلیحات هسته‌ای مشارکت ندارد و تهدید هسته‌ای به حساب نمی‌آید که بخواهیم علیه آن اقدام نظامی صورت دهیم.

وی ادامه داد: هرکس که خواستار راه‌حل نظامی برای موضوع (هسته‌ای) ایران است، احمق است زیرا با اینکار شما در وضعیت بدتری در مقایسه با آن چیزی که در آن قرار دارید، گرفتار خواهید شد.

امروز دیگر هیچ‌کس تأیید نمی‌کند که ایران در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است. من فکر می‌کنم حتی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، همانطور که احتمالاً می‌دانید، می‌گویند که ایران هرگونه تحقیق بر روی تسلحیات هسته‌ای را متوقف کرده است.

البرادعی سپس اینگونه افزود: این همچنان ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و تمامی سازمانهای اطلاعاتی است. هیچ تهدید قریب‌الوقوعی وجود ندارد که نیازمند اقدام نظامی باشد.

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن انتقاد از رویکردهای دوگانه‌ کشورهایی که خود دارای تسلیحات هسته‌ای هستند، گفت: بخری کشورها خود تسلیحات (هسته‌ای) در اختیار دارند و به بقیه می گویند که شما حتی نمی‌توانید به دانش فناوری هسته‌ای نزدیک شوید.

البرادعی تأکید کرد: چرا ما همچنان معتقدیم که می‌توانیم به تسلیحات هسته‌ای تکیه کنیم و از اینکه بقیه کشورها در نهایت به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا می‌کنند، متحیر و شگفت‌زده می‌شویم. چطور می‌توانید یک نظام قابل تحمل داشته باشید که در این نظام برخی در مقایسه با دیگران یکسان‌تر باشند؟ منظورم این است که این نظام کار نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ما هم میدونیم که هسته ای بهانه است آقای البرادعی .... لطفا به اصلاح طلبان گوشزد کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس