جای خالی معصومه ابتکار در میان خوزستانی‌های بد حال و درگیر با شدیدترین امواج ریزگردها طی دو ماه گذشته برای بسیاری از جمله بخشی از مردم خوزستان و اهواز یک اشتباه «غیرقابل جبران» بود.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب روز شنبه را با تمرکز خبری پیرامون دیدار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان آغاز نمودند.

از سوی دیگر، موج درخواست حضور معصومه ابتکار به روزنامه اعتماد هم رسید و در همین راستا این روزنامه نوشت «جای خالی معصومه ابتکار در میان خوزستانی‌های بد حال و درگیر با شدیدترین امواج ریزگردها طی دو ماه گذشته برای بسیاری از جمله بخشی از مردم خوزستان و شهر اهواز یک اشتباه «غیرقابل جبران» بود از آن روی که غیر از دلشکسته کردن مردم استان، زمینه را برای بروز موج انتقاد از سوی جناح مترصد بهانه‌گیری از دولت هم هموار کرد.»

روزنامه مردم سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری شنبه را با تیترهای «تاکید پاپ بر رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای» و «سکوت مقابل مسلمان‌کشی در کارولینا» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· دیدار معاون رییس‌جمهور با پاپ

این‌بار نوبت پاپ بود که در کاخ واتیکان از مذاکرات هسته‌ای سخن بگوید. دیدار مولاوردی و فرانسیس از مهم‌ترین رویدادهای روزنامه‌های اصلاح‌طلب بود که روزنامه مردم‌سالاری این‌گونه از آن روایت می‌کند «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده که در صدر هیاتی به دعوت شورای پاپی امور خانواده به ایتالیا سفر کرده است، با رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و چندجانبه و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو کرد. معاون رییس‌جمهور پس از این دیدار در یک نشست خبری که با استقبال گرم خبرنگاران مواجه شد، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از دیدگاه‌های مترقیانه و امروزی پاپ داشتم، این دیدار برای من مهم و به یادماندنی بود که البته فقط محدود به مسائل خانواده و زنان نشد. وی افزود: من از مواضع روشن ایشان در محکوم کردن خشنونت و افراط‌گرایی تشکر کردم و از تلاش‌هایی که برای حل بحران‌های جهانی بویژه بحران سوریه و عراق به عمل می‌آورند، قدردانی کردم.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به برنامه هسته‌ای و تاکید پاپ فرانسیس مبنی بر رسیدن به توافق نهایی با حفظ منافع طرفین، افزود: من در این دیدار از حمایت‌هایی که پاپ از ادامه مذاکرات مربوط به حل برنامه هسته‌ای می‌کند و اینکه استفاده از زور را راه حل مسائل نمی‌داند، قدردانی کردم. وی گفت: عده‌ای با سوءاستفاده از نام دین مرتکب جنایاتی علیه انسان‌ها می‌شوند و چهره رحمانی دین را مخدوش می‌کنند که مورد پذیرش ما به عنوان پیروان آن دین نیست. عده‌ای دیگر نیز با توهین به اعتقادات و باورهای میلیون‌ها انسان، بهانه به دست تروریست‌ها داده تا مرتکب این جنایات شوند و این نیز محکوم است.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «لام تا کام؛ مخالفان مذاکرات ساکت‌اند» و «تشریفات واتیکان برای دخت ایرانی» اختصاص داد.

· آیا همه آمریکا همچنان دشمن ماست؟

آیا در میان سیاسیون ایران کسی شجاعت گفتن سجایا و خوبی‌های دشمن را دارد؟ این سؤال است که حمید قاسمی فیض‌آبادی در ابتدا سرمقاله امروز روزنامه ابتکار درصدد پاسخگویی به آن برآمده است. سرمقاله‌نویس روزنامه ابتکار سپس با برشمردن جنایت‌های تاریخی آمریکا علیه مردم ایران به انتقاد از نصب بنرهای ضد آمریکایی در شهر می‌پردازد! و در همین راستا نوشت «مصلحت کشور نیست در حال حاضر تاریخ رابطه ایران و آمریکا بر در و دیوار نشانده شود. هنر این است که امروز اگر در آمریکا مردمی پیدا می‌شوند که در عین آمریکایی بودن به بخشی از حقوق ما اذعان می‌کنند ما با آن‌ها کریمانه برخورد کنیم و دیگر آن‌ها را در جرگه دشمنان ابدی خود ننشانیم، بسیار روشن است در آمریکای امروز اگر چه لابی‌های نژادپرستی با شدت به نفع صهیونیزم عمل می‌کنند اما حتی در این صورت نیز آمریکای امروز نسبت به آمریکای گذشته کمتر دشمن است. سیاسیون ایران باید این شجاعت را داشته باشند که اگر دشمن دیروز تغییر کرده است به این تغییر با توجه به منافع ملی نگاه کنند و از این موضوع در مذاکرات برای رسیدن به توافق خوب استفاده نمایند.

در آموزه‌های دینی ما موارد متعددی درباره چگونگی رفتار با دیگران و حتی دشمنان یافت می‌شود. مهارت سیاست ورزی نیز در این است که ما به همه جوانب و گوشه‌های موفقیت در مذاکره توجه کنیم. ما باید از هر فرصتی به نیکی در جهت همراهی کسانی که آن طرف میز نشسته‌اند استفاده کنیم تا به آنچه که حق ماست برسیم. ما باید موضع اوباما در برخورد با نخست وزیر اسرائیل را ارج نهیم. ما باید از همهٔ کسانی که در کنگره آمریکا به ادامهٔ تحریم‌ها رأی نداده‌اند تشکر کنیم. ما باید شجاعت این را داشته باشیم که بگوییم اوباما با بوش تفاوت دارد. ما باید در رفتار فرهنگی با دیگران به گونه ای عمل کنیم که آن‌ها برای حقایق مرتبط با ما ارزش قائل شوند و رغبت بیشتری پیدا کنند که به منافع ما توجه نمایند. متاسفانه جای این گونه دیپلماسی در کشور خالی است و تاکنون کمتر سیاستمداری به خود اجازه داده است تا آنچه را در خفا می‌گوید همان را در رسانه‌ها و فضای عمومی اعلام نماید.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «کاش به اهواز می‌رفتید» و «نظارت مجمع بر سه قوه» اختصاص داده است.

· خانم ابتکار کاش به اهواز می‌رفتید...

بعد از درخواست حضور «رئیس جمهور» نوبت به «معصومه ابتکار» رسید. روزنامه اعتماد به بررسی موضوع ریزگردها در خوزستان پرداخته است و خواهان حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست شد؛ این روزنامه در ادامه نوشت «جای خالی معصومه ابتکار در میان خوزستانی‌های بد حال و درگیر با شدیدترین امواج ریزگردها طی دو ماه گذشته برای بسیاری از جمله بخشی از مردم خوزستان و شهر اهواز یک اشتباه «غیرقابل جبران» بود از آن روی که غیر از دلشکسته کردن مردم استان، زمینه را برای بروز موج انتقاد از سوی جناح مترصد بهانه‌گیری از دولت هم هموار کرد. طی دو روز گذشته علاوه بر نمایندگان استان خوزستان که به نمایندگی از همشهری‌های خود از حضور نیافتن رییس سازمان حفاظت محیط زیست در استان خوزستان انتقاد کرده بودند، چهره‌های منتقد دولت هم عملکرد ابتکار را زیر سؤال بردند و شدت انتقادات به جایی رسید که تغییر رییس سازمان حفاظت محیط زیست را به دلیل نرفتن به استان خوزستان خواستار شدند.
چنان‌که سید عیسی دارایی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با تاکید بر اینکه ابتکار توانایی مهار ریزگردها را ندارد، از پیشنهاد نمایندگان خوزستان برای استعفای ابتکار به نشانه اعتراض به دولت خبر داد و سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز هم گفت: به خانم ابتکار پیشنهاد می‌کنم اگر توان کار کردن ندارد از ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهد.»

سپس در بخش انتهای این گزارش وعده حضور ابتکار این‌گونه بیان شده است «در تمام مدت پیگیر مشکل خوزستان بوده‌ام. طی این مدت دو بار گزارش برای جلسه دولت و اطلاع‌رسانی به اعضای هیات وزیران تهیه و ارائه شد. جلسه سوم نیز در دفتر معاون اول رییس‌جمهور برگزار شدکه قرار شد دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده دولت به اهواز بروند. سه بار گفت‌وگوی مستقیم تلفنی و تصویری با سیمای خوزستان و توضیح به مردم آن استان داشتم. بسته اقدامات اجرایی و اعتباری که پشتوانه کارشناسی ۱۵ ماهه دارد، نیز نهایی شد.

فردا جلسه کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبارات صورت می‌گیرد تا روز یکشنبه در جلسه دولت مطرح و تصویب شود. دوشنبه نیز جلسه‌ای با متخصصین و دانشگاهیان خواهیم داشت و بعد به همراه معاونین شش دستگاه ذی‌ربط به اهواز خواهم رفت. ابعاد این موضوع همان طور که بارها گفته‌ام بسیار گسترده و متاسفانه فراملی و منطقه‌ای بوده و راه‌حل‌های آن پیشگیرانه و بلندمدت است. بخش کوتاه مدت آن نیز با مسوولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان هواشناسی دنبال می‌شود.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیتر «بولتن‌سازان علیه دولت روحانی» اختصاص داد.

· روایت شرق از بولتن‌سازی علیه دولت

«چالش پنهان» این روزها دولت یازدهم از منظر روزنامه شرق نه حل مذاکرات هسته‌ای و نه بیکاری و نه ریزگردهای خوزستان است بلکه بولتن‌های ضد دولت است. روزنامه شرق در این مطلب بدون ذکر نام نویسنده گزارش به روایت مخاطبان این بولتن‌ها می‌پردازد و در همین راستا نوشت «علی جنتی که این‌روزها مورد مهرورزی بولتن‌سازان قرار دارد، پیش‌تر در گفت‌وگویی با «شرق» درخصوص اینکه بولتن‌ها با چه هدفی تولید می‌شوند گفته بود: «بیشتر بولتن‌سازی‌ها برای این است که شخصیت‌های حوزوی و مردم متدین را تحریک کنند و گاهی ازسوی نهادهایی است که خیلی خودشان را ارزشی می‌دانند. نه‌تنها در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بلکه در مورد بسیاری از وزارتخانه‌ها این روند در جریان است. من گاهی بولتن‌هایی می‌بینم که دراختیار مقامات کشور قرار می‌گیرد. این بولتن‌ها از طرف برخی نهادهایی است که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، اما سرتاپایشان دروغ است. وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم از ابتدا تا انتها جعل و تحریف است. در حوزه فرهنگ هم برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند، دست به تحریف، جعل یا برخورد گزینشی با خبرها می‌زنند. در این مصاحبه‌ها آن قسمتی را که موردنظر است، می‌نویسند و بقیه را بیان نمی‌کنند و همین موجب سوءتفاهم می‌شود. ما به خود این سایت‌ها و خبرگزاری‌ها تذکر دادیم و سعی کردیم این کار را اصلاح کنیم، اما متاسفانه این واقعیت وجود دارد.»

«ناصری» نیز با این دیدگاه موافق است. او می‌گوید: «نکته مهم این است که بولتن‌سازان مخاطب خاص اختیار می‌کنند. اگر جریان بولتن‌سازی نامشروع، لااقل محصولات خودش را دراختیار رقبایش بگذارد که بتوانند با همین محدودیت امکانات رسانه‌ای پاسخ لازم را بدهند اشکالی ندارد، اما نکته قابل‌توجه این است که نهاد بولتن‌سازان نه‌تنها این کار را نمی‌کنند، بلکه مخاطبان آنان عموماً آحادی از جامعه فرهنگی و سیاسی کشور هستند که اخبار و تحلیل‌های خاص را می‌گیرند، نه از رسانه‌های عمومی.»

«حسن رسولی» هم درخصوص مخاطبان بولتن می‌گوید: «باتوجه به تأثیر مخرب اخبار جعلی باید گفت این مراکز بولتن‌ساز حساسیت‌های شخصیت‌های مطرح کشور را می‌شناسند و خطوط قرمز نظام را هم به‌خوبی می‌دانند، برای همین با جعل این اخبار کذب به جریان‌سازی منفی اقدام می‌کنند.» او اضافه می‌کند: «البته در شرایطی که نسبت به وضع موجود رضایت خاطر داشته باشند؛ چنین اقدامی نمی‌کنند مثل دوران احمدی‌نژاد. سمت‌گیری این‌گونه اخبار موافق با جریان موردنظر آنان است، اما امروز که دولت یازدهم برخاسته از حوزه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان است و اصولگرایان باوجود همه تلاش خود با ناکامی مواجه شدند، حربه بولتن‌سازی و جعل اخبار و وقایع غیرواقعی و تولیدشده و تصنعی، حجم بیشتری به خود اختصاص داده و سرعت بیشتری گرفته است.» او می‌گوید: «آنچه امروز مورد اعتراض وزیر محترم اطلاعات- به‌عنوان فرد در رأس دستگاه اطلاعاتی کشور، که اصلی‌ترین ماموریتش جمع‌آوری، پردازش و مبادله و ارائه اطلاعات به مردم و مراجع ذی‌صلاح است- قرار گرفته از آنجا ناشی می‌شود که در برخی از کانون‌های مرتبط با بخشی از حوزه‌های سیاسی، جناحی فعالیت‌های اطلاعاتی از واقعیت و اصالت برخوردار نیست، بلکه اطلاعات به‌صورت سفارشی و هدفمند و برخلاف واقع، تولید، دسته‌بندی و به مراجع مربوطه ارسال می‌شود.»

«رسولی» هم برای نمونه به تذکر به وزیر ارشاد اشاره می‌کند: «طی روزهای اخیر شاهد تذکر بی‌سابقه و بسیار تند حضرت آیت‌الله یزدی عضو شورای نگهبان و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وزیر ارشاد، به‌عنوان یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار و مراجع تعیین‌کننده بودیم، تاجایی که ایشان متهم شدند با استفاده از رانت پدرشان یعنی آیت‌الله جنتی، وزیر شده است. این درحالی است که طی دو نوبت وزیر ارشاد و زیربخش‌های گفتند اساساً وزارت ارشاد چنین مجوزی نداده و بنا هم نیست که داده شود.»

روزنامه آرمان ‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «کم آوردیم! اصلاح‌طلبان مقصرند!» و «مهدی هاشمی، ردی از خود نگذاشته است» اختصاص داد.

· تکرار پروژه شکست‌خورده اصولگرایان علیه اصلاح‌طلبان

«اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید از این فضا استفاده کرده و اصولگرایان را متهم کنند.» این اظهارات محمدرضا باهنر پیرامون دریافت پول از سوی رحیمی کافی بود تا مطهره شفیعی بار دیگر برای انتقاد از اصولگرایان قلم به دست بگیرد؛ دبیر سیاسی روزنامه آرمان‌امروز این‌گونه به تحلیل اظهارات باهنر می‌پردازد «در چنین شرایطی تنها اقدامی که اصولگرایان کلید آن را زده‌اند «بی‌اعتمادسازی به صداقت اصلاح‌طلبان» است همانطور که اشاره شد کمتر فردی است که بخواهد نقشی برای اصلاح‌طلبان در ناکارآمدی اصولگرایان و دولت مورد حمایت آن‌ها متصور شود، پس اصولگرایان با علم به این واقعیت درصدد هستند تا اصلاح‌طلبان را وارد بازی جدیدی کنند و آن هم تلاش برای تضعیف اصولگرایان است! این پروژه بی‌تردید یک پروژه سوخته است و اتفاقاً آنچه امروز اصولگرایان تجربه می‌کنند نتیجه اجرای همین پروژه در سال‌های 84 تا 92 است. می‌گویند «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و از خرداد 92 اصولگرایان درک کردند که برنامه آن‌ها برای حذف اصلاح‌طلبان نتیجه معکوس داشت.

اصلاح‌طلبان دلیلی برای تضعیف اصولگرایان ندارند چرا که آن‌ها در سال‌های اخیر به اندازه کافی با حمایت‌های غیرمنطقی خود از دولت دهم به تضعیف جایگاه خود در جامعه و حامیان خود پرداخته‌اند و در این شرایط اصلاح‌طلبان نیازی برای تضعیف رقیب نمی‌بینند هر چند تا پیش از این هم موردی از تلاش برای تضعیف رقیب در اردوگاه اصلاح‌طلبان دیده نشده است. اکنون گروهی از اصولگرایان با مقصر نشان دادن اصلاح‌طلبان درصدد القای تلاش رقیب برای تضعیف اصولگرایان هستند تا به زعم خود با یک تیر دو نشان بزنند؛ اول اینکه از اعتماد به رقیب بکاهند و از سوی دیگر از هم‌اکنون برای شکست خود در انتخابات مجلس دهم پاسخی برای حامیانشان داشته باشند یعنی اینگونه القا کنند که اصلاح‌طلبان با بداخلاقی سیاسی مانع راهیابی آن‌ها به مجلس شدند که البته تصور نمی‌شود در این القای نادرست موفق باشند.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «هجوم تل‌آویو به توافق هسته‌ای» و «استقبال از فرستاده روحانی» اختصاص داد.

· پایداری‌ها در صدر رکوردداران سؤال از وزرا

روزنامه دولتی ایران به مناسبات حاکم میان بهارستان و پاستور پرداخته است و نوک پیکان فراز و نشیب را جبهه «پایداری» معرفی می‌کند. در همین ابراهیم بهشتی در این گزارش تحلیلی نوشت «به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهوری نمایندگان مجلس تا انتهای دی سال‌جاری، 1588 «سؤال» از اعضای دولت طرح کرده‌اند که 24 مورد آن به صحن علنی کشیده شده است. حجت‌الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نمایندگان مجلس 10 اخطار یا «کارت زرد» هم به وزیران داده‌اند. وی تأکید کرد: «رویکرد اساسی دولت یازدهم همواره بر تعامل مثبت با نمایندگان و حرکت بر مدار قانون بوده است.» آمار 1588 «سؤال» نمایندگان از دولتمردان، از زوایای مختلفی قابل تأمل و توجه است. اگر آغاز به کار رسمی وزارتخانه‌های دولت یازدهم را ابتدای شهریور ماه 92 در نظر گرفت، عمر دولت تا پایان دی ماه سال‌جاری، معادل 16 ماه یا 480 روز است.
با تقسیم 1588 «سؤال» به عدد 480 مشخص می‌شود که نمایندگان مجلس به طور میانگین، روزانه سه و نیم «سؤال» از وزیران طرح کرده‌اند. تقسیم تعداد «سؤال» ها به 18 وزارتخانه دولت نیز بیانگر آن است که میانگین «سؤال» از هر وزارتخانه، رقم 88 طی 16 ماه فعالیت بوده است. البته نمایندگان فقط به طرح «سؤال» بسنده نکرده‌اند و در همین مدت 6204 «تذکر» هم به دولت یازدهم داده‌اند که 5322 «تذکر» سهم وزیران بوده و 882 «تذکر» هم خطاب به رئیس جمهوری عنوان شده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    ابتکار این خانم فقط در تهران است بی خیال مردم بیچاره خوزستان> تازه خوب است حضرت آقا دستور رسیدگی دادند ، آقایان و خانمها ومعاون اول زحمت کشیدن در راهپیمایی تهران شرکت کردند. راستگویان حداقل می رفتید اهواز با مردم همدردی می کردید......
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    این بنده خدا که پا درد دارد کجا برود . حالا فرض کنید رفت چکار میخواهد بکند غیر از هزینه برای بیت المال
  • ناشناس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    اوباما از بوش به مراتب بدتر است چرا که جرج بوش فقط تهدید میکرد اما اوباما با اعمال تحریمهای بی سابقه به کشور ما ضربه زد و البته به تهدیدات پوچ هم ادامه داد.
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    خانم ابتکار بهتره بعلت ناتوانی در حل مشکل آلودگی هوای کلانشهرها و ریزگردها استعفاء بدهند و کار را به کاردان بسپارند .
  • علی م ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    اتفاقا خانم ابتكار معاون محترم رييس جمهور ورييس سازمان محيط زيست !!! مي خواست به اهواز بره وبليط هواپيمايش راهم آماده كرده بودند منتهي به دليل گردوغبارشديد!!!! اهواز برنامه پروازشان را كنسل كردند!!! اين خبر دروغ نيست وبه نقل از خبرگزاريهاست
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    یک فکری بحال کیفیت بنزین کنید ... یک فکری هم به روزگار کم فروشی بنزین کنید واقعا" در برخی از پمپ ها کم فروشی می کنند از مردم نظر خواهی کنید
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    ای کاش در آن 8 سالی که هر روز یک زخم جدید بر محیط زیست وارد می آمد... یک روز هورالعظیم خشک می شد ... یک روز در زمینهای شور سد ساخته می شد... یک نفر صدایش در می آمد و می گفت که یک روز ریزگردها همه جا را خواهند گرفت...
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    کاش آدم بخواد بره شده پیاده بره میره.
  • علی م ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    ناشناس عزيز نكنه ريزگردها هم تقصير احمدي نژاده!!! ديگه دوره بهانه تراشي دولتي ها گذشته بايد پاسخگو باشد اين دولت فخيمه كه منم منم مي گفت درضمن خانم ابتكار بيش از 10 ساله كه برسازمان محيط زيست چنبره زده وفعلا هم پاسخگو نيست چون سازمان محيط زيست تحت نظر رياست جمهوريست واين سازمان شده حياط خلوت بعضي از سياسيون از چشم مردم افتاده وامتحان پس داده
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    منظورتون زمان خاتمیه دیگه یا هاشمی؟زمان احمدی نژاد که خدا رو شکر سدی به قول امثال شما ها نساختند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    عقوبت الهی دامنش رو بزودی میگیره
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    اووووو شمام دیگه شورشو در اوردید میگه نه تو فیس بوک پیج زد همین بسه دیگه از حاج خانم نباید بیشتر توقع داشته باشید شمام با این توقعات!!!!
  • رضا خالیبند ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    داداش همه میدونیم خواست بیاد اما بدلیل بدی هوا پروازش کنسل شد خوب زمینی میومد مثل دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت. این حرفا چیه!!! آدم اگه بخواد کاری کنه اون کار رو درست انجام میده نه ناقص
  • ایمان ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مشکل گرد و غبار و ریزگردها را می توان 100 روزه حل کرد !!! میگی نه !؟ بپرس...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس