رهبر «تحریک اسلامی» پاکستان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که اصل نهضت امام خمینی (ره) مانند انقلاب پیامبراکرم (ص) دادرسی مردم بود و به همین خاطر توطئه‌ها، محاصره، تحریم و سایر تاکتیک‌های دشمن علیه این انقلاب به شکست انجامیده است.

به گزارش مشرق، «سید ساجد علی نقوی» رهبر تحریک اسلامی پاکستان، در پیامی ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران اتحاد بین مسلمین در سراسر جهان بوده و به همین خاطر به رهبری امام خمینی (ره) برپا شده است.

وی افزود: درس‌های انقلاب اسلامی این بوده که تعالیم قرآن کریم، شریعت، عدم فرقه‌گرایی و اتحاد بین مسلمین در سراسر جهان اسلام اجرایی شود.

رهبر تحریک اسلامی پاکستان گفت: با این حال، همه مسلمانان جهان موظف‌اند تا با خاتمه تفرقه ملی‌گرایی و فرقه‌گرایی اتحاد را در سراسر کشورهای اسلامی گسترش دهد.

وی افزود: در حال حاضر پاکستان نیز نیازمند راه حل چنین مسائلی (فرقه‌گرایی) است تا مردم این کشور به آرامش را برسند.

نقوی در مورد سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: اقوام و جوامع مختلف در شرایط گوناگون انقلاب‌هایی را در تاریخ بشریت برپا کردند و در قرن بیستم نیز انقلاب‌های مختلفی در مناطق مختلف جهان رخ داد اما انقلاب اسلامی ایران در قرن جاری یک انقلاب استثنایی بوده که توانسته مردم این کشور را از زیر یوغ یک نظام پادشاهی ظالم تحت تسلط خارجی‌ها آزاد کند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بدلیل دنبال کردن اهداف گسترده و عالی نه تنها برای یک کشور و یک منطقه برپا نشد بلکه الگویی برای رهبران سراسر جهان بوده است.

رهبر تحریک اسلامی پاکستان اذعان کرد: انقلاب اسلامی به همین دلیل جهان اسلام و سایر اقوام و مذاهب جهان را تحت تأثیر قرار داد.

وی ضمن توصیف انقلاب اسلامی ایران به عنوان «پیام آزادی» برای همه مردم جهان افزود: امام خمینی (ره) در برپایی انقلاب اسلامی قوانین اسلام و سیره پیامبر اکرم (ص) را در نظر گرفته و به دلیل پیروی از این آموزه‌ها در هر مرحله از این انقلاب موفق بوده است.

نقوی ادامه داد: اصل نهضت امام خمینی (ره) مانند انقلاب پیامبر اکرم (ص) دادرسی مردم بود و به همین خاطر توطئه‌ها، خشونت‌ها، محاصره، تحریم و سایر تاکتیک‌های دشمن به شکست انجامید و قدرت امروز انقلاب اسلامی نیز با گسترش روزافزون خود، زمینه‌ای برای ایستادگی در برابر استعمار را در سراسر جهان فراهم کرده است.

وی اذعان کرد: «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز با ادامه راه امام خمینی (ره) این انقلاب را به شیوه او هدایت می‌کند و این جزء اسراری است که با انقلاب ناب محمدی (ص) در ارتباط است.

این عالم دینی پاکستانی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب موقتی و براساس منافع شخصی نیست بلکه یک انقلاب شعوری و ارزشی است.

رهبر تحریک اسلامی پاکستان در ادامه در مورد دلایل موفقیت انقلاب اسلامی گفت: عملکرد انقلاب اسلامی ثابت کرده که این انقلاب برپایه هیجانات برپا نشده بلکه سخنگوی جهان اسلام و بشریت است زیرا صدها عالم، مجتهد، مجاهد، فیلسوف، دانشمند و رهبر خون، تفکر، قلم، عمل، سرمایه و خانواده‌هایشان را برای به ثمر نشستن آن قربانی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس