کد خبر 388900
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

در پی عملیات موفقیت آمیز اخیر حزب الله در مزارع شبعا، نتانیاهو به منظور اطمینان بخشی به صهیونیست ها درباره امن بودن مرزها، به جای حضور در مرزهای لبنان، به مرز سوریه رفت.

به گزارش مشرق، کارشناسان بر این باورند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با دیدار از مرزهای بلندی های اشغالی جولان به جای مرزهای این رژیم با لبنان، ترس و وحشت خود را از هرگونه درگیری با حزب الله ثابت کرد.

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی، با پوشش خبری حضور نتانیاهو در بلندی های جولان، انتخاب این مکان برای بازدید را نشان دهندۀ تاکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر بی میل بودن در ایجاد تنش در مرزهای لبنان دانست.

دکتر "نسیب حطیط" نویسنده و پژوهشگر سیاسی در برنامه "العین الاسرائیلیه" شبکه خبری العالم در این خصوص گفت: نتانیاهو، به دو دلیل، از انتخاب مرزهای لبنان برای بازدید صرفنظر کرد: نخست این که نتانیاهو نمی خواست شکست و ضربه سهمگینی که مقاومت لبنان در مزارع شبعا به رژیم صهیونیستی وارد کرد را دوباره برای افکار عمومی صهیونیستی تداعی کند.

وی افزود: از سوی دیگر، صهیونیست ها بیم آن دارند که مقاومت لبنان، همچنان در مرزها در کمین نشسته باشد و با توجه به اینکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد که قواعد بازی تغییر یافته است، هر آن انتظار می رود که مبارزان مقاومت، حتی شخصِ نتانیاهو را در مرزهای لبنان، هدف قرار دهند، زیرا پس از تغییر قواعد بازی، اکنون دیگر هیچ صهیونیستی در امان نیست.
 
این پژوهشگر سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: مساله دوم این که عملیات اخیر حزب الله، خسارت های اقتصادی سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد. این رژیم، 40 کیلومتر با لبنان مرز دارد و این 40 کیلومتر، تنها نگرانی صهیونیست ها بود، اما اکنون جبهه دیگری از ناقوره تا درعا از طریق جولان و باریکه غزه و حتی از سمت اردن، عامل نگرانی این رژیم است. به این ترتیب، می توان گفت که تیر خلاص به شقیقه گردشگری رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

نسیب حطیط تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل تابستان که فصل رونق گردشگری خواهد بود، نگرانی از چنین جبهۀ گسترده و پرتنشی، (فلسطین اشغالی) را به مقصدی غیرمرغوب برای گردشگران تبدیل خواهد کرد. به همین سبب است که نتانیاهو با حضور در مرزهای جولان، سعی دارد این منطقه را امن جلوه دهد تا از آسیب های جدی که به گردشگری این رژیم وارد شده است، جلوگیری کند، اما به باور من، در این کار هم شکست خورد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس