کد خبر 388601
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار بچه‌های عراقی این است که سرباز حاج قاسم سلیمانی هستند و حاج قاسم در سوریه و عراق محبوب‌تر از حاج قاسم در ایران است.

نظر باهنر درباره محبوبیت حاج قاسم سلیمانی
به گزارش مشرق، محمد رضا باهنر، شامگاه سه‌شنبه در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این اعتقاد وجود داشت که با دین نمی‌تون انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی نیز در داخل کشور کسانی بودند که اعتقاد داشتند دین را نباید به سیاست آلوده کرد بیان داشت: این افراد می‌گفتند که این امر موجب وهن دین خواهد شد لذا به همین دلیل با اقدامات و مبارزات با رژیم مخالفت می‌کردند.

باهنر، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و هرگاه جنگی در دنیا رخ می‌داد یک طرف آن را یکی از دو کشور شوروی و یا آمریکا حضور داشتند و در این دوره گسترده‌ترین و فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه بشریت و توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها رخ داد.

وی بیان داشت: امام راحل شعار نه غربی و نه شرقی را سر دادند و نسل اول انقلاب کار سترگی در نابودی رژیم طاغوت بر عهده داشت و توانست رژیمی را که از حمایت‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برخوردار بود را از میان بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به نقش نسل دوم انقلاب در سالهای دفاع مقدس ابراز داشت: جوانان کشور باید بدانند که در دویست سال گذشته هر زمان که جنگی بین ایران و کشورهای همسایه رخ می‌داد قسمتی از کشور جدا می‌شد و باید عنوان کرد برخی از کشورهای منطقه روزگاری جزء جغرافیای سرزمین ایران بودند و این در حالی بود که ما از حمایت‌های ابرقدرت‌ها نیز برخوردار بودیم.

باهنر، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی ما برابر عراق تنها جنگی بود که بعد از پایان آن یک وجب از خاک کشور هم بدست دشمن نرسید و این در حالی بود که غربی‌ها از عراق حمایت می‌کردند و ما از حمایت کمتر کشوری برخوردار بودیم.

وی عنوان کرد: کشور ما در سال‌های جنگ تحمیلی هزاران میلیارد دلار خسارت دید و بعد از اتمام جنگ دوران سازندگی به سرعت آغاز شد و در طی این سال‌ها خدمات بسیار زیادی صورت گرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در روزگاری تعداد معدودی از جوانان می‌توانستند در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی صندلی‌های زیادی در دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل جوانان وجود دارد و نیاز ما به متخصصان که در قبل از انقلاب از کشورهای مختلف در ایران حضور داشتند برطرف شده است.

وی عنوان کرد: امروز در رشته‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی مورد تحریم قرار گرفته‌ایم بیشترین پیشرفت‌ها ر اشاهدیم که از جمله این رشته‌ها می‌توان به انرژی هسته‌ای، نانو، هوافضا و پزشکی اشاره کرد.

انقلاب اسلامی توانسته  قلب‌ها را فتح کند

باهنر، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز به گفته تحلیلگران؛  ایران از تهران بر بیروت، دمشق و بغداد و ثنعان حکومت می‌کند و این حضور بدون لشکر کشی است و انقلاب اسلامی توانسته است که قلب‌ها را فتح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به دلاوری‌های سردار قاسم سلیمانی در سالهای دفاع مقدس و این روز‌ها بیان داشت: حاج قاسم جزو فرماندهان جنگ بود که خدا خواست در زمان جنگ شهید نشود و امروز جوانان عراقی این مسئله را می‌دانند اما با این اوصاف افتخار بچه‌های عراقی این است که سرباز حاج قاسم هستند و حاج قاسم در سوریه و عراق محبوب‌تر از حاج قاسم در ایران است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی بشار اسد در انتخابات در یک جمع عمومی اعلام کرد که اگر حاج قاسم سلیمانی رقیب من بود، او رأی می‌آورد.

باهنر، گفت: امروز دشمنان آنقدر از اسلام و انقلاب عصبانی هستند که حاضرند به نبی مکرم اسلام هم بی‌احترامی کنند تا عقده‌های خود را خالی کنند در حالی که می‌دانند این امر به ضرر خودشان خواهد بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) دشمنان فکر کردند که دیگر انقلاب اسلامی و ارزش‌ها از بین خواهد رفت؛ اما مجلس خبرگان با انتخاب هوشیارانه خود همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

در این سال‌ها مشکل اقتصاد کلان خود را نتوانستیم حل کنیم

وی در ادامه با اشاره به مشکلات داخل کشور بیان داشت: ما در این سال‌ها مشکل اقتصاد کلان خود را نتوانستیم حل کنیم البته همه دولت‌ها زحمت کشیدند و خدمات خوبی در طی دوران مسئولیت خود به جامعه ارائه دادند، هر چند که ممکن است نقاط ضعفی هم در آن‌ها وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز مطالبات بسیار گسترده شده است، افزود: از سوی دیگر بسیاری از جوانان دانشگاه رفته و فارغ التحصیل بیکار هستند که داشتن شغلی شرافتمندانه از حداقل‌های مورد انتظار مردم از دولت است.

وی با اشاره به روند اجرای هدفمندی یارانه‌ها ابراز داشت: ما از زمان اجرای این طرح تا کنون هر دوره ۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم که برای جبران آن یا فراورده‌ها را باید افزایش داد و یا دریافت کنندگان یارانه را محدود کنیم که این موضوع شجاعت و جرات می‌خواهد تا خانواده‌هایی که درآمدهای خوبی دارند یارانه آن‌ها قطه شود.

باهنر افزود: انتظار می‌رود یارانه این دسته از خانواده‌ها که دارای درآمد کافی هستند حذف شود اما دولت فکر می‌کند با این طرح ممکن است موجب ناراحتی مردم شود و باید رای آن‌ها را برای انتخابات آینده داشته باشد به همین دلیل آن را اجرا نمی‌کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس