«خودجوش و مردمی» روایت یکسان محمد ارشدی، ترکان و بداشتی از هزینه‌های انتخاباتی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در خرداد 1392 است اما حمید رسایی خبر از کمک‌های میلیونی «بابک زنجانی» به جای کمک‌های «مردمی» می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

«خودجوش و مردمی» روایت یکسان محمد ارشدی، ترکان و بداشتی از هزینه‌های انتخاباتی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در خرداد 1392 است اما حمید رسایی خبر از کمک‌های میلیونی «بابک زنجانی» به جای کمک‌های «مردمی» می‌دهد؛ خبری که با واکنش‌های زیادی از سوی دولتی‌ها همراه شد. در همین راستا گروه سیاسی روزنامه اعتماد نوشت«ادعای حمید رسایی باز هم تکذیب شد. این‌بار ادعایش درباره مخارج ستاد انتخاباتی حسن روحانی. جایی که او مدعی شده مبلغی معادل پنج میلیارد تومان از بابک زنجانی کمک مالی دریافت کرده بود. حالا هم رییس ستادهای مردمی حسن روحانی و هم اکبر ترکان به این ادعای حمید رسایی واکنش نشان داده‌اند. واکنشی که البته به نظر می‌رسد ادامه داغی هم داشته باشد. چرا که حالا حامیان انتخاباتی حسن روحانی هستند که می‌خواهند از حمید رسایی شکایت کنند.

از سوی بهای نقد از وزیر ارشاد «اخراج» از بدنه دولت بود، فرمان اخراج از سوی «نوبخت» صادر شد. روزنامه دولتی ایران در همین راستا نوشت «دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد سخنان حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، شخصی است و ارتباطی با نهاد ریاست جمهوری ندارد»

روزنامه مردم‌ سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «فراخوان ملی برای راهپیمایی 22 بهمن» و «سیمرغ‌های فجر برشانه چه کسانی می‌نشینند؟» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· پرهیز از نگاه انتخاباتی به مفاسد مالی

اقتصاد و سیاست از ارکان گره‌خورده به یکدیگر هستند و در چند هفته گذشته مفاسد اقتصادی ابزاری برای انتقام سیاسی شده است. روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود نوشت «یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با هشدار در مورد برخی بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی از بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی، یادآور شد: مهم‌ترین مسئله در این باره اغنای افکارعمومی است و نباید این مهم را با آلوده ساختن به دعواها و بهره‌برداری‌های سیاسی تقلیل داد. عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد ضرورت تداوم مبارزه با مفاسد اقتصادی بویژه در دولت‌های نهم و دهم، گفت: امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی ضرورت و مطالبه جدی مردم است و این مطالبه روزبه روز با توجه به کاهش سطح معیشت و افزایش فقر بیشتر خواهد شد.

ناصری با تأکید بر حرکت قابل ستایش قوه قضاییه در مبارزه با فساد اقتصادی برخی دولتمردان سابق، تصریح کرد: دولتی که خود را پاک دست‌ترین دولت تاریخ کشور می‌نامید امروز تشت رسوایی‌اش بر زمین افتاده و مشخص شده است که فاسدترین دولت در حیات اقتصادی کشور بوده است و بر همین اساس باید حرکتی که قوه قضاییه در این زمینه آغاز کرده، با اقتدار ادامه یابد. وی در مورد برخی سوءاستفاده‌های تبلیعاتی از پرونده مهدی هاشمی پیش از اعلام نتیجه دادرسی آن، گفت: قوه قضاییه باید با استقلال این پرونده را همانند پرونده‌ای دیگر بررسی کند، هر چند اگر تا به حال در این‌پرونده جرم مهم و قابل اتکایی وجود داشت، به سرعت درباره آن حکم صادر می‌شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی در چند سال اخیر بیشتر از آنکه واقعیت پیدا کند، جنبه تبلیغاتی داشته است.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «همه می‌آییم» و «هیچ‌چیز پیدا نیست» اختصاص داد.

· خودکفایی در ریزگرد سازی

سید علی محقق در سرمقاله روزنامه ابتکار به انتقاد از فضای محیط‌ زیستی استان خوزستان به دلیل ریزگردها پرداخت است؛ وی در بخشی از این یادداشت نوشت «حدود یک دهه است که اهالی غرب و جنوب کشور در فصولی از سال پدیده گرد و غبارهای موسمی را تجربه می‌کنند. سال به سال این پدیده جدی تر شده و پیش آمده است. با این حال اما مردمان خوزستان و دیگر استان‌های مبتلا کمابیش به این وضعیت البته در بهار و تابستان و گاهی پاییز عادت کرده‌اند. ریزگردهایی که تا همین چندماه پیش می‌آمدند را باد موسوم به شمال می‌آورد. این باد که معمولاً از خرداد تا شهریور فعال است، در شمال خاورمیانه شکل می‌گیرد و با گذر از ترکیه و شمال عراق به بیابان‌های عراق و سوریه سرازیر می‌شود و با حرکت در مسیری مورب از نیمه جنوبی ایران تا خلیج فارس و رسیدن به آب‌های آزاد اقیانوس هند جلو می‌رود.

باد شمال با عبور از بیابان‌های سر راه و باتلاق‌های خشک شده جنوب عراق، منشاء غبارسازی می‌شود و خاک خشک و نرم بیابان و بستر باتلاق‌های خشکیده را با خود همراه کرده و تا اعماق جغرافیای ایران پیش می‌برد. این پدیده از همان ابتدا و در اواسط دهه هشتاد «ریزگرد عراقی» و گاهی «ریزگرد عربی» نام گرفت و انگشت اتهام در داخل کشور همواره متوجه همسایه غربی و دیگر کشورهای عربی منطقه بود. هرازگاهی هم که ردپاهایی از گردو غبارهای با منشاء داخلی در خوزستان مشاهده شد، باز هم دیوار حاشا بلند شد و اصلاً کسی به روی خودش نیاورد که به مدد سیاست‌های وزارتخانه‌های نیرو و نفت، بیش از دو سوم تالاب‌های هورالعظیم و شادگان و... بی آب شده است.

سدهای متعدد سر راه حجم آب رودخانه‌ها را در انتهای راه و البته کیلومترها پیش از رسیدن به خلیج فارس حداقلی کرد. شرکت چینی پیمانکار میدان نفتی منطقه هم برای راحتی کار با ترفندهای مختلف نیمی از هور و تالاب را نابود کرد تا در برابر چشم داخلی‌ها به قیمت نابودی محیط زیست کشور هزینه‌های استخراج خود را کم کند. اواخر بهار امسال در کسری از ساعت طوفانی از ماسه و غبار بر سر اهالی پایتخت آوار شد. گردو غباری که منشاء آن نه عراقی و نه عربی و نه حتی خوزستانی که تهرانی بود و بیخ گوش پایتخت و در دشت‌های جنوب غربی تهران شکل گرفته بود و بی دفاعی قلب کشور در مقابل این پدیده را به همه گوشزد کرد. تا پیش از این اتفاق هربار که حرف از گرد و غبار به میان می‌آمد، ذهن همگان تا بغداد و جنوب و غرب عراق پیش می‌رفت و احتمالاً زیر لب هم بد و بیراهی به صدام، امریکایی‌ها و به عنوان عوامل خارجی این پدیده داده می‌شد.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «روز ملت» و «شعار «جناحی» شایسته 22 بهمن نیست» اختصاص داده است.

· لاریجانی برای ائتلاف با اصولگرایان شرط گذاشت

نماینده قم از شرط همتای حوزه انتخابیه‌اش برای وحدت روایت می‌کند؛ رضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی به بیان جزییاتی از روند جلسات و مکانیزم دستیابی به وحدت در جریان اصولگرا پرداخت. گروه سیاسی روزنامه اعتماد در همین راستا به نقل از وی نوشت «ظاهراً آقایان با آقای لاریجانی نیز جلساتی داشته‌اند ولی ظاهراً به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، گویا جلسه دیگری هم با وی دارند. انگار آقای لاریجانی شرایطی داشتند که باید با آقایان بنشینند و راجع به آن‌ها بحث کنند. اصولگرایان به فکر وحدت هستند. در همین راستا جلساتی هم برگزار می‌کنند و گردهمایی‌های نیز در شهرستان‌ها و تهران صورت می‌گیرد تا به یک راهکار صحیح و درستی برسند، این‌گونه نیست که بزرگان اصولگرا به فکر نباشند که کاری نکنند. البته توافق و هماهنگی صددرصد هم نیاز به زمان و تدبیر دارد و کسانی که در رأس هستند در این راستا گام‌هایی برداشته‌اند، امیدواریم هرچه زودتر این توافق حاصل شود. جلساتی آقای تقوی و جلساتی نیز ایثارگران گذاشته‌اند، از طیف‌هایی از اصولگرایان هم دعوت کردند و سخنران‌هایی هم داشته‌اند که امیدوارم ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب که همان وحدت است برسند.»

· روایت دیگر از هزینه‌های ستاد انتخاباتی روحانی

«خودجوش و مردمی» روایت یکسان محمد ارشدی، ترکان و بداشتی از هزینه‌های انتخاباتی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در خرداد 1392 است اما حمید رسایی خبر از کمک‌های میلیونی «بابک زنجانی» به جای کمک‌های «مردمی» می‌دهد؛ خبری که با واکنش‌های زیادی از سوی دولتی‌ها همراه شد.

در همین راستا گروه سیاسی روزنامه اعتماد نوشت«ادعای حمید رسایی باز هم تکذیب شد. این‌بار ادعایش درباره مخارج ستاد انتخاباتی حسن روحانی. جایی که او مدعی شده مبلغی معادل پنج میلیارد تومان از بابک زنجانی کمک مالی دریافت کرده بود. حالا هم رییس ستادهای مردمی حسن روحانی و هم اکبر ترکان به این ادعای حمید رسایی واکنش نشان داده‌اند. واکنشی که البته به نظر می‌رسد ادامه داغی هم داشته باشد. چرا که حالا حامیان انتخاباتی حسن روحانی هستند که می‌خواهند از حمید رسایی شکایت کنند.

دیروز رییس ستادهای مردمی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ با تکذیب ادعای رسایی مبنی بر پرداخت پول از سوی متهم نفتی به این ستاد در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا گفت: «هزینه‌های انجام شده در ستاد انتخاباتی از هزینه‌های یک کاندیدای مجلس در تهران نیز کمتر بود و یک دهم ادعاهای مطرح شده از سوی نماینده تهمت زننده هم نبوده است.» محمد ارشدی، رییس ستادهای مردمی حسن روحانی در انتخابات گذشته از مراجع ذی صلاح خواستار پیگیری این اتهامات شد و افزود: «در همین رابطه و با توجه به ادعاهای مطرح شده از فرد اتهام زننده به مراجع قضایی شکایت خواهیم کرد و باید این حرف‌های کذب در اذهان عمومی نیز روشن شود.»

وی یادآور شد: «هزینه ستادها در سال ۹۲ به صورت خودجوش و مردمی انجام گرفته و ادعاهای بیان شده خلاف واقع و دروغ است؛ این مدعیان بهتر است به گناه کبیره دروغ و تهمت خود را آلوده نکنند.» وی به حکم اخیر محمدرضا رحیمی و همچنین اعلام محکومیت بدوی انفصال موقت از خدمات دولتی دو نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: «پس از این اتفاقات که از سوی مسوولان ذیربط و قوه قضاییه صورت گرفت، برخی دنبال موج سواری و فرافکنی هستند و انگشت اتهامات خود را این بار به سمت ستادهای انتخاباتی روحانی نشانه گرفته‌اند.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «تلاش بیشتر برای توافق ضرر ندارد» و «خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد» اختصاص داد.

· رحیمی می‌خواست نمایندگان را بخرد/ شهرام جزایری و چپ‌ها

نبرد توکلی و رحیمی همچنان ادامه دارد؛ توکلی این‌بار از همتایان بهارستانی خود «گلایه» دارد. احمد توکلی در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید نامه نمایندگانی که خواستار افشای اسامی ۱۷۰ نامزد مجلس‌هشتم شدند، به جایی برسد و چرا این مساله در مجلس‌هشتم مطرح نشد؟ هم گفته «این حرف درست نیست. در آن‌زمان من و آقای نادران با موضوع استیضاح کردان و قضیه رشوه آقای رحیمی مخالفت کردیم. اینکه ما معتقد بودیم آقای رحیمی صلاحیت ندارد، به‌این‌دلیل بود که می‌خواست نمایندگان را بخرد.»

احمد توکلی ریشه فساد را جریان چپ قلمداد می‌کند و اظهار داشت «این موضوع در ایران بعد از انقلاب سابقه‌دار است. نخستین‌بار هم به ماجرای شهرام جزایری برمی‌گردد. او به آقای کروبی و آقای محمدرضا خاتمی که رییس حزب مشارکت بود، پول‌هایی داد. در آن‌زمان هم اعتراض کردم و وقتی به دیدن آقای کروبی رفتیم ایشان گفتند که من روحانی هستم و از خیلی‌ها تبرات می‌گیرم، درحالی‌که امام خمینی (ره) هیچ‌وقت حاضر به این کار نشد و حتی خمس را نیز از کسی دریافت نکرد. من این مساله را مطرح کردم تا بدانید مساله فساد سابقه‌دار است و جناحی نیست. فساد اگر در تمام جناح‌ها نفوذ کند، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. باید همه مراقب باشند. اگر بتوانیم قضیه فساد را جناحی نکنیم و به همدیگر کمک کنیم، می‌توانیم مساله فساد را حل کنیم.»

روزنامه آرمان‌ امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «یاس از آینده خطرناک است» و «احکامی در انتظار مدیران متخلف وزارت علوم!» اختصاص داد.

· اصولگرایان باید توبه سیاسی کنند

«اصولگرایان باید به خاطر احمدی‌نژاد «توبه سیاسی» کنند»، «اصولگرایان از نظر تشکیلاتی شریک جرم فساد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد هستند»، این عبارات جملات دکتر احمد پورنجاتی، نماینده مطرح اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ششم، و قائم‌مقام سابق رئیس سازمان صداوسیماست.

احمد پورنجاتی که روزگاری در منتهی‌الیه اردوگاه اصول‌گرایی قرار داشت و حالا در مختصات اصلاح‌طلبی نقش ایفا می‌کند در پاسخ به سوالی پیرامون اینک هعلی جنتی، وزیر ارشاد به‌عنوان یک مسئول عالیرتبه دولتی در سخنان بی‌سابقه‌ای از «اتاق عملیات» علیه دولت آقای روحانی خبر داده است که تلاش می‌کنند ارزش‌های دولت تدبیر و امید را در افکار عمومی به ضدارزش تبدیل کنند. این برای نخستین‌بار در عمر دولت تدبیر و امید است که یکی از مسئولان دولت از چنین عبارتی درباره مخالفان دولت استفاده می‌کند. ارزیابی شما از سخنان آقای جنتی چیست، اظهار داشت «برخی علائم ونشانه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد اقدامات علیه دولت با سازماندهی و اتاق فکر صورت می‌گیرد. نطفه کارشکنی علیه دولت در برخی کانون‌های معلوم‌الحال شکل می‌گیرد. ایده‌های این کانون‌ها توسط برخی رسانه‌های غرض ورز برای تاثیرگذاری برافکار عمومی منتشر می‌شود و پس از آن اقداماتی هماهنگ برای مخدوش کردن چهره دولت صورت می‌گیرد. این مساله به این معنی است که نوعی برنامه‌ریزی از آغاز تا پایان عملیات مقابله با دولت صورت می‌گیرد و برای هر کسی در این برنامه‌ریزی نقشی تعریف شده است.

مگر ممکن است بدون برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از سوژه‌ها، موضوعات و شعارهای هدفمند در یک زمان مشخص در خبرگزاری‌های مختلف علیه دولت منتشر شود. این مساله که عده‌ای سیاست‌های دولت را نپسندند و با اقدامات آقای روحانی موافق نباشند امری طبیعی است. در همه جوامع برخی افراد نسبت به دولت‌های مستقر انتقاداتی را وارد می‌دانند. کسی نمی‌تواند مدعی شود دولت آقای روحانی هیچ گونه نقص و ضعفی ندارد. همه دولت‌ها همراه با نقاط ضعف و قوت‌های خاص خود هستند.

مساله اینجاست که عده‌ای بدون شناسنامه به‌صورت پنهانی در تاریکی و سایه علیه دولت روحانی اقدام می‌کنند. اینکه عده‌ای با مردم و دولت صادق نیستند و در خفا و پستوها علیه دولت برنامه‌ریزی می‌کنند جای سؤال دارد. برخی رسانه‌ها هم ناآگاهانه به ابزاری برای ترویج افکار این عده درآمده‌اند. هدف مهم و نهایی این عده این است که با تحریف واقعیت‌ها و دروغگویی به مردم و افکار عمومی چنین القا کنند که در انتخاب روحانی اشتباه کرده‌اند. این جریان تلاش می‌کند نقاط قوت دولت را مخدوش کند. البته آقای روحانی و وزرای ایشان باید مراقب باشند وارد میدان بازی این جریان نشوند. وارد شدن به بازی افراطیون وقت و هزینه دولت را مصروف به خود می‌کند و سبب استهلاک بیشتر دولت خواهد شد. استهلاک بیشتر دولت هم در کارآمدی دولت تاثیرگذار است و سبب به مخاطره افتادن دستاوردهای دولت خواهد شد. جریان قصد دارد مشکلاتی که توسط خود این جریانی و دولت گذشته صورت گرفته است را به آقای روحانی منتسب کند وتوقع دارند آقای روحانی به این مشکلات رسیدگی کند.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «هجوم غافلگیرانه ریزگردها» و «دعوت به همدلی در روز تولد انقلاب» اختصاص داد.

· اخراج اکرمی از نهاد ریاست‌جمهوری

بهای نقد از وزیر ارشاد «اخراج» از بدنه دولت بود، فرمان اخراج از سوی «نوبخت» صادر شد. روزنامه دولتی ایران در همین راستا نوشت «دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد سخنان حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، شخصی است و ارتباطی با نهاد ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش «جماران»، در اطلاعیه این دفتر آمده است: نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون «مشاور رئیس جمهوری»، «رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری» و «مقام دولتی» برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع‌رسانی است که جناب آقای اکرمی «رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی» است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است. بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بالاخره یه کسی این هزینه‌ها را پرداخت کرده ، اسم که زیاد مهم نیست و باید این وام را پرداخت کرد و اگر نه اجرائیه می کشند نیازی به واکنش‌ و غیر واکنش نیست .
  • آیت ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مهم نیست چه کسی پول داده است مهم این است که : 1- بالاخره افرادی پول داده اند . 2-به چه انگیزه و با چه وعده هایی بوده.
  • سامان ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خیلی جالبه ب این قسمت ادعای آقای محمد ارشدی، توجه کنید: «هزینه‌های انجام شده در ستاد انتخاباتی از هزینه‌های یک کاندیدای مجلس در تهران نیز کمتر بود و یک دهم ادعاهای مطرح شده از سوی نماینده تهمت زننده هم نبوده است.» ادعای آقای رسایی این بوده که ده میلیارد فقط بابک زنجانی به ستاد بنفش کمک کرده. بنابراین معنای حرف آقای رئیس ستاد اینه که هزینه ستاد آقای روحانی در کل کشور کمتر از یک میلیارد تومن بوده !!!! این آقا مردم رو چی فرض کرده؟؟؟؟ لاید اون همه بنر و تبلیغات گسترده کاملا رایگان بوده و مردم نذر امواتشون کرده بودن
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خداوکیلی اگه ما مردمیم حتی اگه به روحانی هم علاقمند بودیم حاضر بودیم بهش پول بدیم که رئیس جمهور بشه؟!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مهم نیست کی داده ؟!!! حالت خوبه مجید جان
  • ناشناس ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دولت اصلاحات با مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و شهرام جزایری فاسد دولت در حیات اقتصادی کشور بوده است .
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مردمی که برای تامین مایحتاج زندگی نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند پولشان کجا بوده که به ستاد انتخاباتی کاندیداها برود. لذا در مورد این پولهایی که به ستاد انتخاباتی کاندیداها میرود ضرب المثل ناب قدیمی صدق می کند که "کاسه رود جایی که باز آید قدح".
  • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حمید رسایی انسان باهوشی بنظر میرسد و بعید است که بدون داشتن مستندات محکم به کسی اتهام زده باشد .
  • iman ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    گند کارای رسایی در اومده میخواد مغلطه کنه اما فایده نداره
  • ناشناس ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    5 میلیارد تومان !
  • محمد البصیر ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خدا دولت را حفظ کند برای ما
  • ناشناس ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    هزینه ستادها در سال 92 بصورت خودجوش و مردمی انجام گرفته است !!!
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آفرین بابک آفرین فریدون !!
  • نیما ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    چرا رسایی بعد از محکوم شدن اینها را میگه؟
  • علی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    یک پنجم هزینه یک نماینده مرد حسابی یک نماینده در شهر خودش حداقل سیصدمیلیون هزینه می کنه حالا اینو بست بده به کل کشور هالو خودتی
  • مهدی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ای بابا کروبی وخاتمی هم از شهرام خان پول گرفتند اما کسی باهاشان برخورد نکرد دلت خوشه با با
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    "" خوزستان در خاک بی توجهی مدفون شد وطنم تو آسوده باش....! ""
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    هدف اصلاح طلبان ایجاد جنگ داخلی و فتنه قومی و محلی. والا دروغ به این بزرگی در مورد گرد و خاکها نمی نوشتند. ریشه این مشکل در خارج از ایران است - برخلاف تلاش عده ای که بزور می خواهند قبول نکنند- و حتی اگر تمام هورالعظیم را هم مالچ باشند سرسوزنی این مشکل حل نمی شود وفتی هورحمار با وسعی ده برابر هورالعظیم در عراق خشکیده است. دلیل این مسله هم سد سازی های متعدد ترکیه بر دجله و فرات است. ضمنا برنامه مالچ پاشی که در زمان صدام وجود داشت بعد از او قطع شد. الان تمام شهرهای جنوب عراق . ایضا استان ایلام و حتی بو شهر این مشکلات را دارند.
  • ارادتمند شریعتمداری ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    درون حلب شیره یارو یک موش افتاده و نجس شده بود. حلب شیره را به شخصی داد و گفت برای رفیقم نماز قضا بخوان! بعد از مدتی نزد او رفت و ماجرا را گفت و حلالیت طلبید. طرف گفت پس بگو چرا هر وقت وضو می‌گرفتم که برای رفیقت نماز قضا بخوانم، بی‌اختیار وضویم باطل می‌شد!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    هزینه های انتخاباتی محود احمدی نژاد رو کی میداد؟ مردم خودجوش؟؟؟ هزینه بنرهای بسیار بزرگ سعید جلیلی رو کی میپرداخت؟؟؟ مشرق ممکنه برای این سوال ها دنبال جواب بگردی؟ میدونم که حرصتو درمیارم...
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    از تقدیر جناب روحانی از بابک خان معلوم بود بی دلیل تقدیر نمیشود این پول تمام قفلها را باز میکند
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    البته نه برای ما !!!
  • سعید ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ستادهای انتخاباتی روحانی در گران ترین نقاط شهر برگزار شده بود فرض میکنیم قضیه بابک زنجانی کلا دروغه. اون مردم خودجوشی که به روحانی کمک کردن از چه قشری بودن و چه مطالباتی از دولت داشتن؟
  • محمد ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    گند کاری بنفش ها درآمده هرچی هم جیغ بنفش بکشن فایده ای نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس