آمریکا باید فرصت پیش‌آمده مذاکرات را غنیمت شمرد و تلاش ‌کند با ایران در زمینه‌های حساسی چون داعش، سوریه، افغانستان و طالبان همکاری کند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

نماینده اسبق کنگره آمریکا خواستار روابط بهتر با ایران شد

به گزارش روزنامه گاردین، جیم اسلاتری به‌عنوان اولین نماینده کنگره که پس از انقلاب اسلامی از ایران بازدید کرده است ادعا کرد: در صورت عدم دست‌یابی به توافق هسته‌ای، ایران در کنترل تندروها قرار خواهد گرفت. رئیس جمهور و تیم دولت بسیار خود را متعهد به بهبود روابط با آمریکا می‌دانند.

دادگاه انگلیس اعتراض ایران به تحریمهای اتحادیه اروپایی را رد کرد

وی افزود: در دیداری که با مقامات ایرانی داشتم، آنها همگی در خصوص تاثیر کنگره آمریکا بر قدرت عمل اوباما در اجرای هرگونه توافق‌نامه نگرانند. همچنین، آنها نسبت به آمریکا بی‌اعتماد هستند. این مساله فاجعه است.

وی که در اتاق فکر شورای آتلانتیک سخنرانی می‌کرد افزود: افراد کمی در دولت روابط شخصی با ایرانی‌ها دارند. اولین چیزی که ما باید رفع کنیم مشکل بی‌اطلاعی است. ما باید کانال گفتگو را از طریق مذهب بین دو کشور ایجاد نماییم. مذهب بخش مهمی از زندگی مردم آمریکا و ایران است. 


دادگاه انگلیس اعتراض ایران به تحریم‌های اتحادیه اروپایی را رد کرد

به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت‌کش ایران در اقدامی حقوقی برای جلوگیری از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه این شرکت شکست خورد. ایران در مذاکرات هسته‌ای در تلاش است با رفع تحریم‌های نفتی صادرات نفتی خود را به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. اما اتحادیه اروپایی نیز چندی پیش مجدداً شرکت ملی نفت‌کش ایران را در لیست سیاه افراد و شرکت‌ها قرار داد. این شرکت از سال 2012 در لیست سیاه اتحادیه اروپایی قرار دارد، اما در اوخر جولای سال گذشته دادگاه اروپایی وجود این شرکت در لیست سیاه را قانونی ندانست.

دادگاه انگلیس اعتراض ایران به تحریمهای اتحادیه اروپایی را رد کرد

چندی بعد اتحادیه اروپایی این شرکت را مجدداً وارد لیست سیاه کرد و این شرکت ایرانی شکایتی را در دادگاه عالی انگلیس مطرح کرد و خواستار حکمی شد که طبق آن انگلیس این تصمیم اتحادیه اروپایی را وتو کند. این دادگاه هم با رد درخواست شرکت ایرانی خواستار ارائه نظر قاضی پرونده شد. قاضی نیز گفت که وتو کردن تصمیم اتحادیه اروپایی به نفع یک شرکت ایرانی می‌تواند اعتبار لندن را در مذاکرات هسته‌ای دچار خدشه کند. وی همچنین ابراز داشت وادار کردن دولت به انجام کاری توسط دادگاه تنها در موارد خاص انجام می‌شود.


ایران به یک قدرت موفق منطقه‌ای تبدیل شده است

به گزارش پایگاه وسترن‌ژورنالیسم، هفته گذشته حوثی‌های یمن با انحلال پارلمان این کشور و تشکیل شورای ریاست جمهوری مقدمات تشکیل دولت انتقالی را فراهم کردند. همسایگان عربی یمن نیز به این اقدام واکنش نشان داده و آن را باعث افزایش خشونت‌ها و بی‌ثباتی در این کشور خواندند.

دادگاه انگلیس اعتراض ایران به تحریمهای اتحادیه اروپایی را رد کرد

به ادعای این مقاله، این تحولات به‌معنای این است که صنعا پس از بغداد، بیروت و دمشق چهارمین پایتخت یک کشور عربی است که تحت کنترل ایران درآمده است. عربستان سعودی بارها تهران را به دخالت در امور یمن متهم کرده است. اگرچه حوثی‌های یمن این ادعا را تکذیب کرده‌اند، اما یک مقام ایرانی در گفتگو با رویترز گفت چندصد نفر از نیروهای سپاه قدس مشغول آموزش نیروهای انصار‌الله هستند.


از ابهام درآوردن ایران

به گزارش کانترپانچ، چندین دهه است که رابطه بین آمریکا و ایران، و ایران و غرب درگیر سوءتفاهم و بی‌اعتمادی است. آنها هیچ کاری برای ایجاد روابط صلح‌آمیز با تهران انجام نداده‌اند. روابط متعارض فعلی را می‌توان به 19 آگوست سال 1953 (28 مرداد 1332) مرتبط دانست زمانی‌که انگلیس و آمریکا با کودتا در ایران محمد مصدق نخست‌وزیر منتخب این کشور را سرنگون کردند. شصت سال پس از این کودتا، آژانس مرکزی امنیتی آمریکا (سیا) برنامه‌ریزی و اجرای کودتا را پذیرفت. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر چین یا روسیه اقدام به براندازی دولت آمریکا می‌کرد، واکنش مردم این کشور چگونه می‌بود؟

دادگاه انگلیس اعتراض ایران به تحریمهای اتحادیه اروپایی را رد کرد

با این حال، دخالت آمریکا در امور ایران به اینجا ختم نشد. در سپتامبر 1980، صدام حسین جنگی را علیه ایران به‌راه انداخت که در آن انواع موشک‌های بالستیک و تسلیحات شیمیایی را علیه ملت ایران بکار برد. در این جنگ نیز آمریکا از صدام به هر شکل ممکن حمایت کرد: از کمک‌های مالی گرفته تا تامین تسلیحات و اطلاعات نظامی و آموزش ویژه عملیاتی. مقامات پنتاگون در بغداد حتی بمباران‌های روزانه رژیم صدام را برنامه‌ریزی می‌کردند. با این توضیحات، آیا نباید توقع داشت که ایرانیه‌ا از آمریکا عمیقاً ناراحت باشند؟

در این شریط، گروهی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به‌جای آنکه مسیر حل اشتباهات را پیش گیرند به‌دنبال برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران هستند، اقدامی که می‌تواند در جهت عکس منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا در منطقه باشد.

نویسنده این مقاله در پایان می‌نویسد: آمریکا باید فرصت پیش آمده در مذاکرات را غنیمت شمرده و تلاش ‌کند تا با ایران در زمینه‌های حساسی از قبیل داعش، سوریه، افغانستان و طالبان همکاری کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آنها با کلماتی مانند امپراطوری پارسی دارند ایران هراسی می کنند و ما به جای آنکه نگران شویم تازه خوشحالی می کنیم. جای تاسف است.
  • چکامه ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    من همه ترسم از این منافقان داخلی این ستون پنجم دشمن که اسب تروای صهیونیستها در داخل ایران اند است و از بن دندان معتقدم که آمریکا و غرب هیچ غلطی نمیتوانند بکنند اما ایادی و اذناب آنها راست راست تو قلب پایتخت جولان میدهند و از پشت خنجرمیزنند و متاسفانه فقدان بصیرت و شعور کافی و وافی در توده های مردم باعث شده که درکارشون موفق باشند و بعضا ضربات سهمگینی به انقلاب و اسلام زده اند واگر تریبون نمازجمعه و یا رسانه ملی در دستم بود پته این قالتاق های نامرد رو روی آب میریختم و مفتضح و رسواشون میکردم حسبنالله و نعم الوکیل
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خیلی وقت که این امپراطوری پارسی کلید خورده
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    "در صورت عدم دست‌یابی به توافق هسته‌ای، ایران در کنترل تندروها قرار خواهد گرفت". این مزخرفات را مسئولان ایرانی در دهان انها گذاشته اند فیلم ظریف یادتان است؟ خب دیگه از دشمن خارجی چه انتظاری دارید؟
  • سجاد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اشکال نداره بزار حال کنیم وقتی میبینیم جهان داره به قدرت ایران اذعان میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس