کد خبر 388155
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نمایش نمادهای پیامبر اسلام(ص) و ماکت مسجدالنبی در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش مشرق، اصغر آبخضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد از نمایش نمادهای پیامبر اسلام و ماکت مسجد النبی در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.

آبخضر تصریح کرد: نمادهای پیامبر اسلام در مسیر راهپیمایی 22 بهمن نصب خواهد شد و ماکت مسجد‌النبی نیز در میدان آزادی به نمایش در‌می‌آید.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم در راهپیمایی 22 بهمن امسال و در تهران 4 میلیون نفر و در کل کشور 40 میلیون نفر حضور داشته باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در حالی سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که جهان شاهد تحولات شگرفی است.اگر در آغاز پیروزی انقلاب ،فقط اندیشمندان بزرگ و سیاستمداران برجسته آینده را متأثر از انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی می‌کردند، امروز دیگر همۀ جهانیان پذیرفته اند که در پرتو انقلاب اسلامی نقشۀ سیاسی جهان عوض شده است.

وی افزود: به فرمودۀ رهبر معظّم انقلاب ، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)،انقلاب کبیر اسلامی ایران و نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش‌رونده‌ی جمهوری اسلامی، تاریخ را عوض کرده و  قرن اسلام و عصر ملتها فرا رسیده، معادله‌ی مقاومت در منطقه با کمک جمهوری اسلامی تغییر یافته و  این  جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت ایران است که توانسته است این روحیه را در منطقه بگستراند که میشود در مقابل هیمنه‌ی استکبار ایستاد . از بزرگترین دستاوردهای  انقلاب اسلامی الهام‌بخشی، الگوسازی، ضعیف شدن دشمنانمان در صحنه‌ بین‌المللی و ناامیدی دشمن از منفعل کردن انقلاب است.

وی اظهار کرد: حاکمان  مستکبر آمریکا و اروپا ،از آغاز شکل گیری انقلاب و پس از  پیروزی انقلاب اسلامی  بر اساس هشدار چهره های نخبۀ سیاسی خود ،که پیش بینی کرده بودند، این انقلابی که در ایران اتّفاق افتاده، این به معنای ظهور یک قدرت جدیدی است در منطقه که از لحاظ نفوذ سیاسی و قدرت تصرّف در فضای پیرامونی خود، از قدرتهای غربی یا بالاتر است یا هم‌وزن آنها است، تلاشهای گسترده و ناجوانمردانه ای را علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران طراحی و به اجرا در آوردند و هم اکنون، در حالی که از شکست جمهوری اسلامی نا امید گشته اند، و حتی از اینکه ایران اسلامی را منزوی کنند و یا اینکه جلوی تأثیرات انقلاب اسلامی در جهان را بگیرند  ،مأیوس شده اند ،بزرگترین و فوری ترین چالش خودشان را، جلوگیری از سرعت پیشرفت کشور و ملت ایران و کنترل نفوذ و تأثیرات انقلاب اسلامی می دانند.

آبخضر تصریح کرد: وقتی می بینند کابوسی که آنها میدیدند، به واقعیّت تبدیل شده، یعنی یک قدرت بزرگِ ملّیِ منطقه‌ای سربرآورده که فشارهای گوناگون اقتصادی و امنیّتی و سیاسی و روانی و تبلیغاتی نتوانسته او را از پا بیندازد توانسته فرهنگ عمومی اسلامی را تثبیت کند، منتشر کند، ملّتهای منطقه را با هویّت کند، احساس هویّت کنند.با تفکر غیر انسانی، عدالت سوز و مستکبرانۀ خویش به دشمنی‌ها و توطئه های خود در برابر عظمت و آزادگی ملت ایران و انقلاب اسلامی ادامه می دهند.

وی ادامه داد: آنان دریافته اند که عظمت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران، بواسطه مکتب رهائی بخش اسلام و آموزه های بلند قرآن وپیامبر اعظم (ص) و خاندان رسالت است.

وی گفت: از سوی دیگر موج گرایش مردمان جهان و بویژه اروپائیان به اسلام آنان را به هراس انداخته، از این رو بر خلاف همۀ قواعد انسانی و بین المللی سالهاست که با تلاش های گسترده و متنوّع، در صدد تصویر سازی غلط و وارونه از اسلام و پیامبر رحمت بوده و با معرفی مزدوران و گروههای تروریست دست ساختۀ خود،همچون القاعده و داعش، که در قساوت و بیرحمی مانند صهیونیست ها و جنایتکاران مستکبر می باشند، به عنوان نمایندگان اسلام جامعۀ جهانی، بخصوص جوانان را نسبت به اسلام بدبین کرده و سدّ عاطفی و احساسی بین حقیقت جویان عالم و اسلام این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز ایجاد کنند. اینان وقاحت و خباثت را به آنجا رسانده اند که سران اروپایی و آمریکائی ،با دروغ بزرگ و تزویر حمایت از آزادی  بیان رسماً از اهانت به پیامبر خوبی ها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه ملت آگاه و رشید ایران اسلامی، خالق قله های افتخار از حضور آگاهانه است که با حضور پرشور و سراسر شعور خود در صحنه های حمایت از اسلام و  انقلاب اسلامی بزرگترین اجتماعات مردمی و  ناب بشری را شکل می دهد  افزود: این حماسه ، حضوری ، با صفا و صمیمیت و با اتحاد و یگانگی و محتوای بلند مشحون از ارزش های الهی و انسانی و حمایت از خوبان عالم و در رأس آنان، وجود مقدس پیامبر اکرم محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلّم).

راهپیمائی 22 بهمن ، در جایگاه اوج جشن های سالگرد پیروزی انقلاب ،از مهمترین مناسک انقلابی ملت ایران است که به عنوان یک عامل قدرتمند در افزایش قدرت نرم چمهوری اسلامی ایران و همچنین کارآمد ترین شیوه ، برای الهام بخشی انقلاب اسلامی و نمایش پیوستگی ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی و آرمان های بلند اسلامی و انسانی آن می باشد که طی سالیان گذشته همواره نقش بی بدیلی را در عرصه های افتخار و اقتدار ملت ایران ،ایفا نموده است.

وی تاکید کرد: اهمیت این راهپیمائی را می توان، از نوع برخورد دشمنان شناخته شدۀ انقلاب و ملت ایران در مقاطع پیش از راهپیمائی و تلاش رسانه ای سنگین برای عدم حضور مردم و همچنین انعکاس ضعیف و وارونۀ شکوه حضور ملت قهرمان ایران ، در این قلۀ افتخار نیز ارزیابی کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: امسال نیز ملت بزرگ ایران ، در روز 22 بهمن، با زمان شناسی و احساس مسئولیّت الهی و انقلابی و ملّی خود ، برای دفاع از اسلام و پیامبر خوبی ها و نمایش عزّت و عظمت کشور و ملت ایران و تجدید میثاق با آرمان های بلند وانقلابی امام (ره)و شهدا و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید بر شعارهای محوری انقلاب اسلامی  و حقوق مسلّم و سیاست عزّت مدار و مدبّرانۀ خود یعنی : استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی  و نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و همچنین  تأکید بر منافع ملّی  و عدم تسلیم در برابر زیاده خواهیهای استکبار، بخصوص در عرصۀ حقّ بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای و مخالفت با هرگونه تحمیل و حرف زور  و هر توافق بد در این زمینه و وحدت و همبستگی ملت ایران و مبارزۀ قاطع با خیانت کنندگان اقتصادی و سیاسی به ملت بزرگ و کشور ایران ،چه مفسدان اقتصادی و چه فتنه گران، پرشورتر از همیشه برگ زرّینی بر افتخارات خود افزوده و گام بلندی در مسیر عزّت و اقتدار کشور بر می دارند ، تا بدخواهان ملت بیش از پیش مأیوس گردند.

وی گفت: حرف دل ملت ایران در 22 بهمن امسال اینگونه است که 22 بهمن امسال ویژگی خاصی دارد و آن پاسخ صریح ملت ایران به یاوه گویی ها و اهانت هتاکانه نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم الشان اسلام خواهد بود و ملت ایران در شعار و عمل نشان می دهند که : «ما عاشق رسول الله هستیم».

وی تاکید کرد:  22بهمن روز بزرگ فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و مردمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشن ملت ایران است و همانگونه که مقام معظم رهبری ، مراجع عظام  و روسای محترم قوای سه گانه تاکید کرده اند، حفظ وحدت، بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی ملت ایران است.
آب خضر یاد اور شد: 22 بهمن، بار دیگر ملت بزرگ ایران از بیداری اسلامی در کشورهای همسایه (بحرین.مصر) و مقابله با تحرکات تروریستی تکفیری‌ها در لبنان، سوریه و عراق و حرکت‌های آزادی خواهی و مقابله با شیطان بزرگ آمریکا و همپیمانان آن، در هر نقطه از جهان دفاع کرده و حمایت خواهد کرد.

وی افزود: 22بهمن روز تجلیل از فداکاری شهیدان سرفراز، جانبازان غیور و خانواده بزرگ ایثارگران و مجاهدت‌های امام راحل و فجرآفرینان 57 و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: 22 بهمن امسال فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است. عزت و اقتداری که حاصل ایستادگی ، ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران به‌ویژه شهدای هسته ای و همچنین حاصل پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های علم و فناوری و رشد پرفروغ در عرصه‌های مختلف علمی است.

وی گفت: 22 بهمن امسال، ملت بزرگ ایران همچون سال‌های گذشته و فراتر از آن با حضوری یکپارچه فارغ از سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی ، عرصه حضور را پر رنگ تر خواهند کرد و پیوند عمیق ملت، مکتب و ولایت بار دیگر دشمنان اسلامی و انقلاب را مأیوس و مسلمین و مستضعفان عالم را امیدوار خواهد کرد.

آب خضر اظهار کرد: بهمن امسال با حضور وصف‌ناپذیر ملت ایران در راهپیمایی  ، بر قدرت دیپلماسی کشور و تیم مذاکره‌کننده خواهد افزود و یاوه‌گویی‌های دشمنان ملت را پاسخی دندان‌شکن خواهد بود و مشتهای گره کرده میلیونها ایرانی در 22 بهمن پوزه آنان را به خاک خواهد مالید.

وی تاکید کرد:  در نهایت در 22 بهمن، ملت ایرا ن اسلامی همچون 35 سال گذشته اصرار بر شعار " مرگ بر آمریکا " و " لبیک یا رسول الله "  داشته و وحدت و حضور مردم و شعارهایشان ، گزینه روی میز ملت ایران است که در بیش از 1000 شهر و شهرستان و 5000 روستای سراسرکشور و در تمامی مسیرهای منتهی به میدان بزرگ آزادی تهران ظهور خواهد یافت.

وی یاد آور شد: باز هم 22 بهمن دیگری در راه است. این عادت 35 ساله مردم ایران است . و هرگز در این 35 سال ترک عادت نکرده اندو در صحنه ها حضور داشته اند. در این شرایط ، در حالی به استقبال مراسم باشکوه 22 بهمن  می رویم  که در روزهای گذشته دهه مبارک فجر، شاهد حضور باشکوه ملت قدرشناس ایران در ویژه مراسم 12 بهمن در صحن جدید حرم امام راحل (شهدا) و همزمان در سراسر کشور بودیم. بسیاری از برنامه ها که کمیته های مختلف برنامه ریزی کرده بودند در روزهای گذشته به ثمر نشسته و با استقبال مردمی برگزار گردید. هزاران نمایشگاه عکس و کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آثار هنری در مدارس ،مساجد،مراکز فرهنگی، در سطح محلات و ادارات شکل گرفت. صحنه های باشکوهی بود که در جای جای میهن اسلامی دیده شد. از آزین بندی و تبلیغات محیطی در 12000 روستای کشور و مراسم باشکوه در مساجد جامع یا مکانهای تجمع مردمی در مراکز استانها با حضور هزاران نفری مردم تا جشن کوچک در سطح روستاها و در سطح مدرسه یک کلاسه در مناطق محروم کشور که همان کلاس به نمایشگاه فجر تزیین و تبدیل شده بود. از تزیین و آذین بندی کلاسها و مدارس به دست نوجوانان و جوانان عزیز و امیدان آینده انقلاب اسلامی که هر یک جلوه های ویژه مراسم امسال بوده است .

وی ادامه داد: مراسم معنوی عطر افشانی  مزار شهدا با عنوان "میهمانی لاله ها " ، مراسم تجلیل از 220 هزار شهید سر افراز و بیش از 200000 جانباز و ایثارگر عزیز در 18000 گلزار شهدا در سراسر کشور به خوبی برگزار شد.. از مراسم ویژه در بهشت زهرا سلام الله تا گرامیداشت شهدای گرانقدر اقلیتهای دینی و ادیان الهی به شکل متمرکز درآرامگاه زرتشتیان(واقع در قصرفیروزه )و گلزار اهل سنت و گلزارهای روستایی برگزار شد.
وی گفت: در حوزه زنان ، به عنوان قشر تاثیر گذار در انقلاب اسلامی ، امسال بیش از 19000 برنامه در سطح تشکلهای بانوان و دستگاه ها و نهادها شکل گرفت .

آب خضر در مورد ویژه برنامه های  شب 22 بهمن (شامگاه 21 بهمن با اشاره به مراسم گلبانگ تکبیر و فریاد «الله‌اکبر» اظهار کرد: اقشار مختلف مردمی ، شامگاه 21 بهمن هر سال ، به یاد تکبیرهای شبهای بهمن 1357 ؛ نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ‌ تکبیر را،  رأس ساعت21:00  ( 9 شب)  در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند.

بانگ «الله‌اکبر» همچنین از مأذنه‌های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

آب خضر در مورد مراسم نورافشانی گفت:همزمان باطنین گلبانگ تکبیر،آسمان تمامی مراکز استانها و 320 شهرو روستاهای کشوروهمزمان در بیست نقطه شهرتهران، درشامگاه 21 بهمن به شکرانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.

آب خضر تصریح کرد: برای اولین بار ، اجرای برنامه صوت و تصویری" لیزر گرافیک 36 سال حماسه" در مناطق مختلف برگزار شده و در شب 22 بهمن در میدان آزادی همزمان با بانگ تکبیر و برنامه نورافشانی بر روی برج آزادی اجرا میشود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد برنامه‌ها و تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور گفت: همچون سالهای گذشته ، راهپیمایی با شکوه 22 بهمن ، امسال در تهران و همزمان در  تمامی شهرها و بخشهای   عمده ای از روستاهای کشور برگزار می شود.

وی یاد آور شد: همچون سالهای گذشته ، جهان ، شاهد خواهد بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای ده گانه منتهی به میدان آزادی، میادین اصلی و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی ،همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

آب خضر گفت: همزمان در 1000 بخش، شهر و شهرستان و 5000 روستای کشور، در تهران نیز ، شهروندان عزیز تهرانی از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت می کنندو پس از گذشت سی و شش سال ، جوانان امروز نشان داده اند که همپای جوانان روزهای انقلاب هستند و حضور پور شورشان در 22 بهمن امسال پیوند نسلی فجر آفرینان 57 با نسل امروز را رقم خواهد زد.

آب خضر تاکید کرد: امسال به شکل ویژه ، پدران ، مادران،همسران و فرزندان شهیدان با همراه داشتن تصاویر شهیدان ، راهپیمایی  22   بهمن را به صحنه باشکوه همراهی مردم و شهیدان در جشن سی و شش سالگی انقلاب اسلامی تبدیل خواهند کرد.

وی گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال با اعلام حضور نخبگان ، ورزشکاران قهرمان المپیکی ، جهانی و آسیایی ، برگزیدگان رتبه های علمی کشور و مدال آوران المپیادهای جهانی علمی و بسیاری از شایستگان این ملت قدرشناس ، جلوه های    ویژه ای را به تصویر خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه  امسال هم مانند سالهای قبل ، هنرمندان جوان تجسمی دانشگاه های هنر با حضور در مسیرهای راهپیمایی به شکل زنده ، تابلوهای زیبایی را  نقاشی می کنند گفت: جانبازان عزیز به ویژه جانبازان ویلچری و حتی عزیزان شیمیایی و قطع نخاع امسال نیز مشتاقانه اعلام کرده اند که با وجود مشکلات و وخامت احوال، برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان شهدا و امام راحل، با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، با ولایت و رهبری بیعتی دوباره می کنند.

وی با بیان اینکه روز 22 بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شناخته شده است اظهار کرد:  امسال گروه های زیادی ، در رشته های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب به   80 نمایندگی در 60 کشور جهان اعزام شده اند و روز 22 بهمن تمامی خانه های فرهنگ و سفارتخانه ها ، محل حضور سفرا و میهمانان است.

وی گفت:  بیش از 400 میهمان خارجی از بیش از 30 کشور جهان برای دیدن حماسه بزرگ ملت ایران در روز 22 بهمن حضور خواهند داشت .(فقط 85 میهمان از 23 کشور اروپایی) و مابقی از دیگر کشورها، میهمان دهه فجر انقلاب اسلامی هستند .و برای میهمانان خارجی در روز 21 بهمن همایش ویژه یک روزه ای در نظرگرفته شده که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور شخصیتها و مسئولین بلند مرتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

آب خضر افزود: امسال، بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از 2800 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 350 گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را  در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: همچنین بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی کویت -المنار- الاخبار-آناتولی- تلویزیون ملی تونس-الجزیره قطر-رادیو فرانسه-رادیو سوئد پژواک-شبکه2نروژ– شین هوا چین -فوجی و آساهی ژاپن- شبکهzdf (زد دی اف )آلمان-خبرگزاری ای اف ای اسپانیا –خبرگزاری تیما انگلستان -کانال دی ترکیه-(سی بی اس ) cbs  و شبکه ای پی AP  - روزنامه های فیگارو ، نوول  کمرا وان فرانسه – فاکس نیوز  و ای بی سی نیوز  و  سی ان ان  و  ان پی آر آمریکانیز آمادگی پخش گزارشات خبری را داشته اند و با استقرار در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر رسانی خواهند کرد.

آب خضر افزود:  استقرار بیش از 15 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوتی با اضافه نمودن بیش از 750 باند و بلندگو و آماده سازی 40 واحد صوت سیار با بهره گیری از 320دستگاه بلندگودر مسیرهای دهگانه راهپیمایی تهران و ارائه بیش از 220 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است. 

آب خضر تاکید کرد: امسال در تهران و  مسیرهای ده گانه و به ویژه در مسیر میدان امام حسین ع تا میدان آزادی و از میادین صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی ، بیش از 980 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم عزیز آماده خواهد شد. و البته حدود 18000 غرفه در مسیر های راهپیمایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است. ایجاد غرفه های محصولات تولیدی- صنعتی شرکتهای ایرانی ،جلوه ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصادی ایرانی سربلند است.

وی با اشاره به غرفه های دیدنی و پر مخاطب امسال مانند غرفه های مشاوره رایگان بیمه ای ، درمانی و حقوقی توسط وکلا  و  پزشکان نیکوکار گفت:اقلام تبلیغاتی از جمله پرچم و ماکتی از پهباد آر کیو 170 ایرانی به فرزندان ایران هدیه می شود . البته ماکت اصل این پهباد هم به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نظامی در تمامی مراکز استانی به نمایش گذاشته می شود .

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر تعداد 85 چادر به عنوان ایستگاه‌ سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی به آنان پیش‌بینی کرده است گفت:به مناسبت عید انقلاب اسلامی ،  راهپیمایی 22 بهمن ، ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی از تمام میادین و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی ازساعت 6 صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود.

وی از  برگزاری نمایشگاه‌های  ویژه بر اساس شعار سال  ، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی امسال خبر داد و افزود: استقرار گروه‌های سرود و رزم‌نواز برای اجرای سرودهای انقلاب و استقرار گروه‌های کودک و نوجوان تلویزیونی و اجرای برنامه‌های زنده از دیگر تمهیدات مسیرهای راهپیمایی است.

وی ادامه داد: در طول مسیرهای ده گانه و مسیر اصلی ، به خصوص در غرفه های پیش بینی شده ، توزیع پرچم جمهوری اسلامی، تصاویر امام و رهبری و پوستر و تراکت و اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان وتوسط تشکل‌های مردمی و نهادها و سازمان‌ها زینت‌بخش مراسم امسال خواهد بود. و در غرفه های ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه های ویژه ای از جمله خاطره نویسی ، مسابقه عکس با تلفن همراه با هدف فرهنگ سازی و ثبت صحنه های زیبا و جذاب و خلاقانه از راهپیمایی توسط هنرمندان جوان و خوش ذوق پیش بینی شده است.
آب خضر گفت: آمادگی ارائه خدمات دستگاههای مختلف از عوامل محترم راهنمایی و رانندگی،پلیس راهور و ناجا، هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی ، سازمان آب و برق ، اورژانس وعوامل انتظامی وامنیتی وانتقال خون و سپاه و بسیج ، همگی حکایت از برپایی مراسم باشکوه 22 بهمن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در تهران ، ستاد گمشدگان در مسیر های راهپیمایی و 15 مرکز مشخص‌شده فعال است تصریح کرد:آماده سازی تمامی مساجد و نمازخانه ادارات و مدارس طول مسیرهای راهپیمایی و استقرار    14 جایگاه مخصوص برای برپایی نمازهای جماعت و برپایی 24 خیمه نماز توسط جمعیت هلال احمر،پس از اتمام مراسم ، انجام شده است .

وی گفت: علاوه بر عکاسان رسانه ها ،در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ،امسال هم  1500  هنرمند جوان عکاس ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران) ، به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام  می کنند.

اب خضر گفت:  بیست و دوم بهمن ماه امسال نیز ، اجرای برنامه همسرایی600/000 نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و در قالب گروههای سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22000 نفره در تهران از جلوه های ویژه مراسم خواهد بود.

وی در مورد مراسم ویژه میدان آزادی تهران افزود:رأس ساعت 10:00 صبح  ، مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی  تهران و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی به ویژه جوانان کشورهای بیداری اسلامی از ترکیه ، عراق، مصر،لبنان ، تونس ، اسپانیا، انگلیس،بولیوی،فلسطین  و تعدادی از مسلمانان آمریکایی و تعدادی از علما و شخصیتهای فرهیخته ، فرهنگی ، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز می شود.

وی سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی ، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز در حضور ریاست محترم جمهوری.،قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن1393  از دیگر برنامه های این روز برشمرد.
آب خضر از  سخنرانی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در این مراسم خبر داد و اظهار کرد:مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران  در پایان مراسم ، انجام خواهد شد.

وی گفت: بنده نیز به عنوان عضوی کوچک از ملت بزرگ ایران ، دعوت می کنم تا همچون  سی و پنج سال گذشته، در روز 22 بهمن ملت رشید و فهیم ایران بار دیگر با حضور حماسی و انقلابی خود، اقتدار ملی و وحدت ملی خود را نشان دهند . و با حضور خود ، لبیکی به امام و رهبری گفته  و  ان شاء الله میلیونها نفر در سراسر کشور، در  راهپیمایی 22 بهمن  به خیابانها  بیایند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند، دشمنانان این ملت هم بدانند که در 22 بهمن امسال نیز به توفیق الهی و با هدایت خداوند متعال، مردم ایران چگونه به میدان خواهند آمد.»

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) از برقراری ماکت بزرگ مسجد النبی در شمال شرقی میدان آزادی خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن پیش بینی می کنیم در تهران 4 میلیون نفر و در سراسر کشور 45 میلیون نفر جمعیت در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند.

آب خضر اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: در 22 بهمن ، ملت نشان خواهد داد ، کسی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند ، با ضربه متقابل ملت مواجه خواهد شد.


وی ادامه داد: سامانه دریافت پیام کوتاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شماره 30008857 برای دریافت طرح‌ها، نظرات مردمی راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس